Ultimele jocuri cu care ne-am delectat - impresii

Doar ce am terminat si eu COD Black Ops. Eu sunt genul de jucator ocazional (1-2 jocuri pe an) si cu greu gasesc un joc care sa-mi placa. Inainte de COD am incercat Fallout 3 dar dupa 20 de minute de "telenovela" m-am enervat si l-am scos. Si la COD Black Ops am avut de multe ori impresia ca lungesc povestea dar am rezistat de dragul actiunii. Au fost unele momente in care imi venea sa dau cu tastatura de masa, dar asta numai pentru ca te baga in mijlocul actiunii fara sa iti spuna exact ce ai de facut. La un moment dat a trebuit sa apelez la Youtube pentru a vedea cum sa indeplinesc o misiune.

Foxter said:
O chestie care m-a mirat a fost faptul ca in prima misiune sunt mari probleme cu framerate-ul iar in urmatoarele rar dai de treaba asta.

Eu nu am avut astfel de probleme cu grafica la nici o misiune pe sistemul meu:
Intel Q6600
4GB
GeForce GT240 512MB GDDR5
1680x1050, high details
 
Nici eu, pe 8800GT, tot 1680x1050, High. Doar un blank screen la o misiune, rezolvat de pe net. :biggrin:
 
Am luat COD BO de la Carrefour (la super oferta 150 lei), băgat in Xbox, am și inceput să alerg de parc-aș fi pe șine de cale ferată, l-am "omorăt" pe Fidel, m-au prins garzile și brusc mi s-a facut o lehamite teribila. Prevăd multa hăituială ca in MW2, bumbum de oarecare calitate și același gust amar pe care l-am simtit de la COD 4 incoace. Ii mai dau o sansa in vacanță, poate am să am altă dispoziție.
 
Nail'd

Nail'd este un ATV/MX Arcade... racing game. Mai mult arcade, mai puţin racing. Adică noah, mergi pe un track oarecum definit, dar asta-i tot.
Cu alte cuvinte, Nail'd e un Pure castrat. Îi lipsesc trick-urile, piloţii bine definiţi, un oarecare storyline... multe. Arcade la maximum, restul la oha, aşa, să fie.
Nici nu ştiu cu ce să încep... enfin, am să înşirui o grămadă de chestii pe care le-am remarcat şi basta:
- Traseele sug. Mergi la viteză maximă prin nişte canioane şi drumeaguri, după aia apare o trambulină, bagi viteză, sări, dacă ai noroc aterizezi ca lumea, dacă nu, te buşeşti de ceva prostie pe care n-ai cum să o eviţi. Sunt trasee cu 3 ture în care m-am buşit fix în acelaşi loc de trei ori şi nici acum nu ştiu cum se sare prăpastia/gropanul cu pricina. Habar n-ai pe unde te afli şi pe unde trebuie să o iei, chiar dacă jocul e plin de indicatori gen "pe aici". Chestia e vizibilă mai ales în zbor, când eşti în aer, atât la propriu cât şi la figurat.
- Mie îmi plac jocurile astea arcade racing, chiar îmi plac, în general. Nail'd e în schimb... sec. Ai numai arcade. N-ai tricks (ca în Pure), n-ai voices (e muzică, zgomot de motor şi atât; o lume de muţi!), n-ai grafică să te dea pe spate (am văzut jocuri din 2008 cu grafică mai bogată).
- ATV-urile şi motocicletele sunt customizabile, dar... again, treaba e seacă, schimbarea de stats nu se "simte" în joc, e cam degeaba.
Naild_x86 2010-12-05 16-28-01-78.jpg Naild_x86 2010-12-05 16-27-38-70.jpg Naild_x86 2010-12-05 16-27-49-90.jpg
- Jocul nu are imersiune, eşti tu contra unor obiecte AI care n-au identitate. Compar cu Dirt 2 unde există piloţi cunoscuţi, aici concurezi contra lui "Gerry", "Amber"... nişte nume azvârlite aiurea.
- Ai achievments of sorts, dar nu te prinzi de ele, fiindcă apar câte juma' de secundă în colţul ecranului.


Jocul e de nota 6 pentru că poate oferi ceva arcade fun. Putea fi de 8-9 uşor dacă se dădea atenţie câtorva detalii. Mă rog, asta avem, cu asta defilăm :smile:
 
Last edited by a moderator:
Mass Effect
Am asteptat multa vreme. Dupa ultimul upgrade al calculatorului, am putut in sfarsit sa-l joc.

- Grafica este mult prea slaba pentru ce cerinte hardware are. Este o grafica in stilul DirectX 5 dar cu mai multe poligoane si ceva efecte mai rasarite, dar nu cine-stie-ce. Design-ul hartilor este si el cam neinspirat. Da, estetic arata bine, dar cand e vorba sa ajungi dintr-un loc in altul, de cele mai multe ori te plictisesti alergand si asteptand prin lifturi.
- La partea de sunet am apreciat muzica si faptul ca toate conversatiile sunt cu voce, inclusiv personajul propriu. Era si cazul, la cat spatiu ocupa.
- Controlul este jalnic. Caracterul se misca cu o intarziere de 1 secunda si nu este sistemul meu de vina. Miscarea este "artistica": se apleaca inainte cand pleaca de pe loc, se apleaca inapoi cand se opreste, dar toate astea duc la intarzierea miscarii. Bine macar ca intarzierea nu afecteaza trasul cu arma.
- Povestea este superba!

Jocul incepe cu construirea personajului. Ti se da sa-i customizezi trasaturile fizice dar si CV-ul. Aici am pierdut destul de mult timp dar nu mi-a parut rau. CV-ul si felul cum arata personajul afecteaza mult atmosfera jocului. Daca ai un personaj urat, monstruos, privindu-l in timp ce alegi variantele de dialog din joc, esti oarecum predispus sa alegi variantele "bad guy", si invers. Daca joci fara sa te grabesti si citesti toate dialogurile, etc., in timp ajungi sa te legi afectiv de personajele jocului. La capitolul asta l-as compara cu The Longest Journey, dar stilul jocului este mai putin cinematografic si liniar.

Jocul este lung si seamana destul de mult cu Knights of the Old Republic. Misiunile cresc progresiv de la o importanta triviala, gen recuperatul unui obiect si pana la salvarea galaxiei. In punctele importante ale povestii exista mici animatii 3D (deci generate local, cu personajul propriu) foarte frumos executate.

Pesonajele secundare pe care le aduni pe drum au niste remarci foarte interesante/amuzante prin anumite locatii. Conteaza sa stii pe cine sa iei cu tine.

Partea mai slaba a jocului este ca are o gramada de misiuni secundare foarte repetitive: cautat artefacte, minerale, omorat pirati si zombi, etc. Fiecare din misiunile astea are o poveste diferita, dar cu exceptia inceputului (primirea misiunii) si finalului (thank you, etc.) tot restul este la fel: esti aruncat din nava pe o planeta, te plimbi aiurea pe harta, intri intr-o baza unde impusti bad-guys, discuti cu supravietuitorii si bye-bye.

Pe de alta parte, firul principal al povestii se desfasoara in locatii foarte artistic executate si cu dialoguri excelente. Exemplu:
Code:
El: - [...] better if we wait for reinforcements.
Eu: - We ARE the reinforcements!
El: - What?! We asked for a flotilla and they send ONE SHIP?!?

Nu este genul de joc unde sa stii dinainte cum/unde se va termina. Spre sfarsit, cand lucrurile se precipita, apare si o urma de suspans in joc. Sunt si foarte multe momente "WTF?!" de-a lungul povestii in care pur si simplu ramai masca privind evolutia situatiei. Trairile emotionale sunt destul de intense pentru un joc.

Concluzia: Un joc foarte reusit daca aveti sistem pe care sa il jucati si puteti ignora problemele de control si grafica facuta ca pentru console.
 
Si eu am asteptat sa joc Mass Effect pina dupa upgrade, am tot auzit de el; Si am ramas dezamagit.
Grafica este plasticata, am o senzatie cunoscuta (sint citeva jocuri ce se aseamana ca stil dar nu mi le aduc aminte). Anyway, nu este organica precum cea din MW2.
Armele nu au feedback pe gustul meu, povestea e interesanta dar nu suficient de buna incat sa ma opreasca de la Uninstall.

Mi-e dor rau de tot de atmosfera din ultimul Stalker (SoC), terminat a doua oara, recent.
 
Eu nu stiu ce zice Marius acolo, am jucat Mass Effect (nu l-am terminat, dar oricum) fara sa am vreo problema de control.
 
Ass defect 2 e fun doar la partea de combat. In rest questurile sunt cam plictisitoare, resource gatheringul e criminal de naspa cel putin pana faci upgrade-ul la scanning, uprade-urile la arme sunt... cam degeaba, singurele care merita sunt cele pentru bionice. Daca vrei dialoguri calumea si poveste immersive, incearca KOTOR I si II. Ca joc e OK, dar nu suficient sa-l pastrezi instalat dupa ce-l termini.

Black Cops e facut sa fie film de actiune cu tine actor principal, nu joc de calculator. Asta e filozofia Activision de la CoD 4 incoa. Si pentru mine merge. Ca mai toate jocurile actuale, partea distractiva incepe abia in multiplayer.

In non related news, datorita faptului ca vechiul calculator a cedat nervos dupa prajirea sursei (care a luat dupa ea placa si un hard) si a fost inlocuit, lasand in urma doar carcasa, am hotarat sa continui seria de excesa hardware cu unul software si sa achizitionez SC2. Darphbobo e ID-ul, toate fetili sa apeleze la mine.
 
Terminat Mass Effect 2. Ati avut dreptate, nu-i grozav.
- Iarasi nu mi-a placut grafica. ME1 avea grafica anosta. ME2 are grafica de-a dreptul insuportabila. Are bloom activat si ne-dezactivabil din meniurile jocului. A trebuit sa editez prin fisiere ca sa-l scot si sa pot juca fara sa ma doara ochii.
- Povestea nici nu se compara cu ME1. Incepe cu sfarsitul si se termina cu mijlocul. Aiurea. Si finalul este previzibil inca din primul sfert de ora de joc. Imi placea mai mult semi-liniaritatea din ME1.
- Nu mi-a placut chestia cu adunatul resurselor. Era mai fain sa ma plimb cu Mako.
- Mi-a placut ca fiecare misiune are nivelul/harta ei unica. Atmosfera creata in misiunile secundare este mult mai faina decat in ME1.
- Mi-au placut noile arme, toate identice. N-a mai trebuit sa stau sa aleg cui ce sa-i dau. Dar nu mi-a placut ca au introdus munitie, asta dupa ce gasisera o explicatie atat de minunata pentru absenta ei in ME1. In ME2 niciodata, dar absolut niciodata nu mi-au ajuns gloantele. Au fost cazuri cand ajunsesem sa trag cu oribilitatea aia de mitraliera, ca altceva nu mai aveam.

Lucrul cel mai important consider ca a fost faptul ca am putut importa caracterul cu care am jucat ME1 si, pe parcursul jocului, s-au vazut urmarile deciziilor luate in ME1, chiar si cele minore.

PS: Am vazut ca exista expansion-uri. Am jucat cateva din ele. Shadowbroker are un final superb. :smile:
 
Am vazut la un amic Call of Juarez, Bound in Blood. Jocul pare dragut dar amicul nu reuseste sa treaca de duelurile cu bosii. Poate sa imi explice cineva pas cu pas cum se trece de astea, va rog ?
 
Multumesc lai. Ideea e ca amicul are probleme la duelurile 1 la 1, acolo nu reuseste sa traga inainte ca celalalt sa il impuste.
 
Dead Space 2. 2 venind de la cele doua cuvinte pe care le rostesti dupa ce termini: "FUCKING AWSOME!".

Printre putinele jocuri de anul asta la care s-a vazut ca baietii chiar au muncit la partea de singleplayer. Atmosfera incantatoare (should I say infioratoare) din primu, un fir epic foarte misto (la un moment dat, dupa vreo 3 ore de jucat, aveam mai multa ciuda pe oameni decat pe saracele bestiute pe care le macelaream cu Plasma Cutter-ul), univers foarte immersive (tin minte ca dupa primul am incercat sa fac rost de tot lore-ul jocului si am fost impresionat), iar de grafica si sunet nu mai vorbesc, pentru ca de obicei nu prea stai sa observi cat de frumos pica reflexiile pe gemul pe care tocmai l-a spart un cadavru ambulant cu tepi in loc de maini care sare la tine.

A fost singurul joc de anul asta care m-a tinut treaz sambata si duminica pana la 7 sa-l termin. GG Visceral Games.

Mic warning, pentru cei care il joaca pe gratis, varianta FLT are un crash la capitolul 7 (cand ai terminat de power up solar array-ul). Exista un savegame aici care te duce la urmatorul checkpoint din capitol (putin mai departe de usa unde crapa jocul).
 
Last edited:
Back
Top