Ultimele jocuri cu care ne-am delectat - impresii

Arcania Gothic 4 non-review

In primul rand e un Gothic doar publicat de cei ce detin numele, nu dezvoltat de cei ce au facut seria pana acum. Se vede.
Apoi, grafica e slaba, ceva mai buna ca Gothic 1 si mai proasta ca celelalte. Sunetul are ceva probleme, dupa ce moare un monstru inca il mai auzi bantuind. De fapt jocul are ceva probleme, dupa ce moare un monstru inca maraie, caraie si apare pe minimap ca punct rosu cel putin 3-4 secunde.

Gameplay-ul e redus. E mai arcade decat orice imi puteam imagina, am jucat cam jumatate din joc fara sa fac nici un upgrade cu punctele primite pentru level-up, iar setul de atribute ce pot fi imbunatatite (Strength, Dexterity, Magic) a fost inlocuit de niste balarii generice cu mini-achievements din cand in cand. Sux big donkey balls.

E liniar. Atat de liniar incat rareori ai de ce sa te intorci intr-un loc si e foarte greu sa o faci: celebrele teleporter-e au fost inlocuite cu unele imperecheate cate 2, poti merge de la unul la altul doar si ambele sunt in aceeasi zona a hartii. Ca sa mergi dintr-un loc spre final spre inceput e o aruncatura de bat peste munti, dar nu poti sa ii treci (catararea a disparut complet, iar marginile hartii sunt trasate sub forma "pe aici nu se trece ca vrem noi") si iti ia vreo 30 de minute de alergat.

Grafica e pulbere. Se misca greoi pe orice computer si orice nivel de grafica setat din joc, pesterile nu au texturi (sunt maron si atat), sunt pline de abur care deseori ramane si cand iesi din pestera, sunt iluminate nu se stie de ce (dar daca ai un ciocan magic in mana vezi de nu mai conteaza lumina), iar cand iesi din pestera afara dai de o noapte de nu vezi la 1 metru in fata. Foarte realist :frown:

Quest-urile secundare sunt ori simple ori imbecile. Sunt vreo 3 in care colectezi vreo 30 de obiecte identice (la fiecare) raspandite pe harta si se presupune ca iti vor aduce "faima si avere". Stai si cauta, eu am gasit cate 5-6 in 3/4 din joc. Quest-ul principal e tot imbecil.

Skills (precum skinning animals sau brewing potions) au fost inlocuite de gasit scrolls cu retete de potiuni si arme. Poti lua totul de pe animale fara sa fie nevoie sa inveti, potiunile sunt utile (unele), dar inca nu am apucat sa fac nici o arma si nu cred ca ajung sa le mai fac, pana fac rost de materie prima o sa devina obsolete. In general ceea ce primesti ca loot are un singur scop - sa le vinzi, ca de utilizat sunt mult prea slabe. Iar banii nu sunt tocmai necesari, poti face 90% din joc fara sa cheltui un cent.

Concluzie: oricat de fan Gothic ar fi cineva e un efort sa il joci, nu tocmai o placere, iar dezvoltatorii dovedesc o inteligenta de sweatshop indian.
 
Si folosesc aceleasi figuri la personajele secundare, chestie extrem de enervanta. Cat de greu era o schimbare de culoare de ten, par, ceva?
 
Imi puteţi recomanda şi mie o comunitate de CS mai civilizată? A mea s-a închis de curând ( long story) şi aş vrea să găsesc una în care să îmi mai omor din când în când timpul şi adversarul!
 
WARNING: MAY CONTAIN SPOILERS!
---
Darksiders este un joc... interesant. E un fel de Action RPG (nu le am cu genurile, le scot din burtă după cum îmi pare mie) în care personajul tău e nici mai mult nici mai puţin decât unul din cei patru cavaleri ai apocalipsei. Enfin, eşti un ditamai gigea care îi beleşte pe toţi.
Ce-mi place:
- Nu eşti de partea binelui sau răului. Există bine şi rău în joc (Angels and shit versus Demons and shit) dar tu eşti partea aia care se bate cu toţi.
- Specia umană e praf şi pulbere de mult când începi să joci jocul cu adevărat (primul nivel e un fel de intro care îţi explică ce şi cum, deci ăla nu se pune) - scopul tău (egoist) fiind să te dezvinovăţeşti (practic, ţi s-a întins o cursă şi tu te chinui să afli de ce).
- War (aşa îl cheamă pe piticul ăla pe care îl manevrezi) e un fel de Bruce Willis pe steroizi, îi sparge pe toţi.
- Ai cal (Ruin) care apare mai încolo în joc şi nu prea te ajută, dar arată bestial.
- Ai o săbioacă gen Final Fantasy ţâşpe şi o coasă gen... Angel of Death :biggrin:
Ce nu-mi place:
- Bugs. Astea apar peste tot, aici sunt relativ puţine, dar enervante. Un bug mai des întâlnit e şi game stopper: caracterul "pică" prin nivel şi se tot duce în jos, indefinitely.
- Prince of Persia-like levels. Chestia asta eu n-am înţeles-o niciodată. Eşti ditamai ăla, unul care beleşte neamuri de angels and lesser demons şi trebuie să te apuci să dansezi pe sârmă şi să pendulezi de colo-colo agăţat de sfori ca să sări peste prăpăstii şi mai ştiu eu ce. păi ori warrior, ori alergătod re parkour. Din două, una.
(ăsta e şi motivul pentru care m-am întrerupt din jucat, am dat de un prăpăstioi de care nu pot trece...)
- Overpowered bosses. Nu numai că sunt overpowered (doar sunt boşi, ce naiba), dar trebuie şi să faci chestii cretine ca să scapi de ei, în sensul de "fugi în faâa lui în timp ce încearcă să te pape şi trage cu pistolul (!?! - da, are şi pistol)" în dintele numărul 3 din stânga-sus". Cam lame. Au băgat ăştia chestii gen "călcâiul lui Achile" peste tot.
- Majoritatea nivelelor sunt cam... cum să zic... grinding and more grinding. Nivelele au destule minigames, unele mişto, altele cretine. Oh well...
Grafica nu te dă pe spate, deşi efectele armelor tale sunt destul de mişto, mai ales coasa :biggrin: - overall, e un fel de amestec între efecte grafice excelente şi nivele cu un design slab spre foarte slab.
Controlul e atroce, la un moment dat te încurci în butoane, mai ales că te umpli încet-încet de arme. Problema e că la orice moment ai o armă principală şi una secundară, plus un obiect specific. Din câte îmi amintesc, arma principală e mereu săbioaca, apoi ai un buton pentru arme secundare (right-click) şi un buton pentru... other shit. Mi s-a întâmplat de enşpe ori să le încurc, ceea ce devine frustrant în timp.
Jocul e portat de pe console. Pe nu-ş ce site se lăudau ăştia că e cea mai bună portare ever - NOT. Succes la controlat direcţia în care tragi cu pistolul din mouse, e oribil de îngrozitor :smile:
Design-ul nivelelor e scârbos uneori; trebuie să te întorci la aceleaşi nivele fade de o căruţă de ori, ceea ce se traduce prin repetiţii inutile şi umblat plicticos: inamicii întâlniţi pe traseu sunt underpowered deja, dar tot te atacă şi trebuie săs capi de ei.
Una peste alta, jocul e fun, dar problemele mici şi mari pe care le întâmpină îi şterg din interes, până când la un moment dat ajungi să te întrebi de ce îl mai joci.
Nota finală: well... 9 dacă de-abia l-ai început, 7 pe la jumate şi am ajuns la 3 la final...
 
Ești alergător de parkour pentru că jocul începe de la premiza că ai fost lăsat fără puteri. Ce prăpăstioi ți s-a pus în cale?

Mie la boși nu mi-a plăcut că sînt toți variații de insecte, dar nivelul cu Stygian mi s-a părut chiar mișto ca idee. Pentru cine n-a jucat: trebuie să treci printr-un deșert bîntuit de viermi uriași cu care nu poți să te bați pînă nu îți iei calul, care îți amplifică puterile.

Ca să controlezi direcția în care trage cu pistolul, lock camera.

PS: Vorador's Mansion din Legacy of Kain = best level design ever. :biggrin:
 
Da, da, ştiu de faza cu puterile, dar totuşi, am ajuns la păianjenul ăla uriaş de cristal, am trecut de el şi după aia e un chasm peste care trebuie să sar cu panarama aia de grappling hook combinat cu aripile. Nu-mi iese şi pace.
Ştiu şi de lock camera, nu ziceam că sunt task-urile imposibile, ci doar... lame :smile:
 
Într-un fel de coridor cu globuri d-alea care te împing în sus? Dacă da, vezi că după primul, dacă zbori înapoi, găsești un weapon enhancement într-un alcov. :tongue:

Helpful[TM].

PS: Eu am găsit toate bucățile de Armură Abisală, ceea ce strică jocul grav: știi demonii ăia mari, cu coarne întoarse, cărora trebuie să le dai două fatalități? E, cu Armura pe tine poți să te duci să-ți faci cafea, iar cînd te întorci abia dacă ți-a luat o linie de viață. Combinat cu enhancement-ul ăla care fură viață (Death nu-știu-cum), deja devine ghei.
 
Eu tot nu înțeleg cum puteți să vă jucați chestiile astea, eu le văd imitații (proaste) de God of War :biggrin:
 
Ah, Darksiders. Interesant jocul, controalele te omoară, cum spunea cineva mai sus jocul nu prea a fost făcut pentru oamenii cu două mâini. Totuşi am reuşit să rezist eroic câteva nivele, până mi-a venit geniala idee să încarc un nivel mai jos să văd nu-ştiu-ce. Când să revin la nivelul iniţial, ia salvarea de unde nu-i (ştiu sigur că salvasem). Curses and shift-delete. :mda:
 
Într-un fel de coridor cu globuri d-alea care te împing în sus? Dacă da, vezi că după primul, dacă zbori înapoi, găsești un weapon enhancement într-un alcov. :tongue:
Mda, mersi, e coridor cu globuri amestecat cu rahaturi de-alea de care te prinzi cu hook-ul; faza e că trec de un hook, trec de al doilea, vine un glob şi nu ajung nicicum la el, că sunt controalele ghei rău: ţine middle-click apăsat ca să te balansezi, right-click ca să te desprinzi, şapte taste ca să alegi direcţia şi mouse-ul ca să ţinteşti următorul punct de agăţat. PLM (c).

Eu tot nu înțeleg cum puteți să vă jucați chestiile astea, eu le văd imitații (proaste) de God of War :biggrin:
Ai tu un fix pentru God of War. Există pentru PC?
 
Star Wars - The Force Unleashed 2 - arguably unul dintre cele mai enjoyable jocuri din a doua jumătate a lui 2010.
Genul de joc: 3rd Person Action RPG.
Nu l-am jucat pe primul, dar în fine, trecem peste asta. Personajul tău e un Jedi care are el aşa o impresie că e o clonă şi pe care Darth Vader încearcă să-l subjuge. Guess what, nu reuşeşte. Şi tipul ăsta încearcă tooot jocul să i-o plătească lui Vader.
Boooon, nu intru în detalii legate de stories, dar treaba stă cam în felul următor:
The good:
- Star Wars game. Hell yeah, eu sunt mare amator de Star Wars stuff, de la filme la jocuri (nu suport desenele animate though).
- Jedi sabers, Jedi tricks. Fain e că săbiile (gagiul e dual-wielding) pot fi customizate cu cristale de diferite culori şi care dau diferite caracteristici (chance to burn, chance to poison, force regen, life regen, etc.) - le poţi schimba după cum vrei, odată ce ai găsit Holocrons care îţi descuie respectivele cristale. Acţiunile din gama Forţei sunt cele standard: Push, Zap, Mind Trick, Pull... - ele pot fi upgradate (folosind experience points). Nu ai level-up tree, alegi să creşti ce vrei tu.
- Epic battles
- Epic cinematics (cred că se adună de vreo 10 minuţele de film 3D de calitate).
- Personaje foarte credibile: îşi definesc caracterul foarte bine, prin acţiunile lor, modul în care vorbesc, se poartă, etc. Generalul ăla orb (nu ţin minte cum îl cheamă) e bestial :smile:. Apare şi Yoda, dar episodic, într-un filmuleţ (probabil a cerut prea mulţi bani ca să joace :tongue:); la fel şi Prinţesa Leia.
- Universul Star Wars reprezentat foarte bine, chiar excelent. Apar planete de referinţă: Kamino, Dagobah, Malastare, Dantooine; apar nave de referinţă (*hint hint* flota rebelilor); roboţi de referinţă, monştri de referinţă, mă rog, totul miroase a veridicitate. De mai multe ori am exclamat "AHA! Uite şi pe X/Y!".
- Boşii sunt excelenţi Toţi!
- M-am distrat enorm cu mind tricks, erau vreo două'j de storm troopers într-o încăpere şi i-am asmuţit unul asupra altuia până a mai rămas unul.
- Ai special moves pentru inamicii mai dificili, similar cu Darksiders.
The Bad:
- Main story-ul e cam slăbuţ şi firav. Nu prea te prinzi de ce se întâmplă unele lucruri şi NU altele şi există 2-3 momente de WTF în joc.
- Of course, trebuia să existe şi părţi acrobatice, de ţopăit de colo-colo peste prăpăstii; mai toate puteau lipsi fără probleme.
- Ceva bugs, dar puţine: la un moment dat am ajuns într-o zonă în care îi puteam auzi pe inamici, dar nu-i vedeam, şi era un câmp de forţă activ care nu avea chef să se dezactiveze. A fost nevoie de un reload ca să îşi revină.
The ugly:
- Se pune inutil accentul pe utilizarea Forţei; spre exemplu, din loc în loc ai doi stâlpi care generează un câmp de forţă. Tu trebuie să smulgi unul din stâlpi folosind Pull. E aiurea, nu aduce nimic interesant; e pierdere de vreme şi strică immersion-ul. Adică prima dată e mişto. A 10-a oară e boring as hell.
- Triggers prea evidente: dacă ai X inamici şi omori X-1, fiindcă unul e blocat prin vreun ungher, trebuie să te apuci să îl cauţi şi să-l omori, altfel sugus, acolo rămâi.
- Inamicii sunt cam lame... greu de explicat fără exemple, here goes: Te apuci şi măcelăreşti la un stormtrooper cu light sabers. E mişto că îi tai mâinile, de exemplu, dar după aia, dacă nu te laşi şi faci spam pe click, personajul tău continuă şi toooot taie la ăla până la loc comanda, dar ăla rămâne tot aşa, în sensul că se dezmembrează până la un punct şi după aia tot icneşte şi tu tot tai la el, dar nenea e indestructibil (chiar şi mort, aşa...).
- Trecerea de la gaming la cinematics e cu hopuri uneori. Gen sari pe o platformă la margine şi brusc îl vezi în filmuleţ cum stă în mojloc. Nu e mare lucru, dar strică un pic imersiunea.
Grafica e OK-ish, nu te dă pe spate, dar environment-ul e reprezentat foarte bine şi foarte... consistent. Impresia: pozitivă.
Sunetul e bun, săbiile zbârnâie, laserele ţiuie, all OK.
Vocile sunt bestiale, mult peste o grămadă de alte jocuri. Sunt momente foarte funny în joc (SPOILER! Click at your own risk!).
Există şi dual-ending (good and bad), tot tacâmul.
În concluzie, jocul e... prea scurt :smile: şi, infectat de subiectivism, eu îi dau nota 9/10.
 
Eu doar ce-am descoperit ăsta. :biggrin:

...și-n afară de grafica (aparent) mai bună decât FarCry, cele 3 misiuni SP îs fâs. :frown:

Pe Star Wars - The Force unleashed 1 am încercat să-l joc eu vreo juma' de oră. Apoi a zburat scurt de pe HDD. Să-l încerc și eu pe-ăsta nou, că mi-e dor de ceva gen Jedi Outcast sau Academy. Pe ce OS l-ai jucat, că am auzit că dă crash pe W7 x64?
 
Da, merge și la mine. Din păcate, nu-mi merg unele abilități ale Forței, de exemplu Grip. Când trebuie să opresc un ventilator, n-o pot face...
 
Eu sincer sînt mare antiamator de Star Wars, care mi se pare un fel de Harry Potter al SF-ului, numai bun de anii '70, după care gata. Sînt de asemenea de părere că intro-ul ăla oribil, stil B-movie, cu text galben pe fundal negru trebuie să gtfo.
 
Probabil că ești mult prea tânăr să știi ce înseamnă "spiritul" Star Wars sau Star Trek, eventual. :wink: Eu le prefer oricărei cretinătăți de SF actuale, gen MassEffect, Lost Planet, Timeshift sau altele. Chestie și de gust, dar mai mult de "substanță".
 
Ambele sunt mişto, IMO, dar se adresează unui target uşor diferit.
în Star Wars, oamenii sunt o mică parte din galaxie; în Star Trek sunt oameni, mai mulţi oameni şi încă ceva oameni pe deasupra, plus uşoare rămăşiţe aparţinâna altor rase. Ca reprezentare, of course. Şi toate ălelealte rase arată ca nişte... oameni care ori au ceva boli de piele, ori au căzut pradă unui accident mutilant. Nimic mai diferit de-atâta.
 
Back
Top