Arcania Gothic 4 non-review
In primul rand e un Gothic doar publicat de cei ce detin numele, nu dezvoltat de cei ce au facut seria pana acum. Se vede.
Apoi, grafica e slaba, ceva mai buna ca Gothic 1 si mai proasta ca celelalte. Sunetul are ceva probleme, dupa ce moare un monstru inca il mai auzi bantuind. De fapt jocul are ceva probleme, dupa ce moare un monstru inca maraie, caraie si apare pe minimap ca punct rosu cel putin 3-4 secunde.
Gameplay-ul e redus. E mai arcade decat orice imi puteam imagina, am jucat cam jumatate din joc fara sa fac nici un upgrade cu punctele primite pentru level-up, iar setul de atribute ce pot fi imbunatatite (Strength, Dexterity, Magic) a fost inlocuit de niste balarii generice cu mini-achievements din cand in cand. Sux big donkey balls.
E liniar. Atat de liniar incat rareori ai de ce sa te intorci intr-un loc si e foarte greu sa o faci: celebrele teleporter-e au fost inlocuite cu unele imperecheate cate 2, poti merge de la unul la altul doar si ambele sunt in aceeasi zona a hartii. Ca sa mergi dintr-un loc spre final spre inceput e o aruncatura de bat peste munti, dar nu poti sa ii treci (catararea a disparut complet, iar marginile hartii sunt trasate sub forma "pe aici nu se trece ca vrem noi") si iti ia vreo 30 de minute de alergat.
Grafica e pulbere. Se misca greoi pe orice computer si orice nivel de grafica setat din joc, pesterile nu au texturi (sunt maron si atat), sunt pline de abur care deseori ramane si cand iesi din pestera, sunt iluminate nu se stie de ce (dar daca ai un ciocan magic in mana vezi de nu mai conteaza lumina), iar cand iesi din pestera afara dai de o noapte de nu vezi la 1 metru in fata. Foarte realist
Quest-urile secundare sunt ori simple ori imbecile. Sunt vreo 3 in care colectezi vreo 30 de obiecte identice (la fiecare) raspandite pe harta si se presupune ca iti vor aduce "faima si avere". Stai si cauta, eu am gasit cate 5-6 in 3/4 din joc. Quest-ul principal e tot imbecil.
Skills (precum skinning animals sau brewing potions) au fost inlocuite de gasit scrolls cu retete de potiuni si arme. Poti lua totul de pe animale fara sa fie nevoie sa inveti, potiunile sunt utile (unele), dar inca nu am apucat sa fac nici o arma si nu cred ca ajung sa le mai fac, pana fac rost de materie prima o sa devina obsolete. In general ceea ce primesti ca loot are un singur scop - sa le vinzi, ca de utilizat sunt mult prea slabe. Iar banii nu sunt tocmai necesari, poti face 90% din joc fara sa cheltui un cent.
Concluzie: oricat de fan Gothic ar fi cineva e un efort sa il joci, nu tocmai o placere, iar dezvoltatorii dovedesc o inteligenta de sweatshop indian.
In primul rand e un Gothic doar publicat de cei ce detin numele, nu dezvoltat de cei ce au facut seria pana acum. Se vede.
Apoi, grafica e slaba, ceva mai buna ca Gothic 1 si mai proasta ca celelalte. Sunetul are ceva probleme, dupa ce moare un monstru inca il mai auzi bantuind. De fapt jocul are ceva probleme, dupa ce moare un monstru inca maraie, caraie si apare pe minimap ca punct rosu cel putin 3-4 secunde.
Gameplay-ul e redus. E mai arcade decat orice imi puteam imagina, am jucat cam jumatate din joc fara sa fac nici un upgrade cu punctele primite pentru level-up, iar setul de atribute ce pot fi imbunatatite (Strength, Dexterity, Magic) a fost inlocuit de niste balarii generice cu mini-achievements din cand in cand. Sux big donkey balls.
E liniar. Atat de liniar incat rareori ai de ce sa te intorci intr-un loc si e foarte greu sa o faci: celebrele teleporter-e au fost inlocuite cu unele imperecheate cate 2, poti merge de la unul la altul doar si ambele sunt in aceeasi zona a hartii. Ca sa mergi dintr-un loc spre final spre inceput e o aruncatura de bat peste munti, dar nu poti sa ii treci (catararea a disparut complet, iar marginile hartii sunt trasate sub forma "pe aici nu se trece ca vrem noi") si iti ia vreo 30 de minute de alergat.
Grafica e pulbere. Se misca greoi pe orice computer si orice nivel de grafica setat din joc, pesterile nu au texturi (sunt maron si atat), sunt pline de abur care deseori ramane si cand iesi din pestera, sunt iluminate nu se stie de ce (dar daca ai un ciocan magic in mana vezi de nu mai conteaza lumina), iar cand iesi din pestera afara dai de o noapte de nu vezi la 1 metru in fata. Foarte realist
Quest-urile secundare sunt ori simple ori imbecile. Sunt vreo 3 in care colectezi vreo 30 de obiecte identice (la fiecare) raspandite pe harta si se presupune ca iti vor aduce "faima si avere". Stai si cauta, eu am gasit cate 5-6 in 3/4 din joc. Quest-ul principal e tot imbecil.
Skills (precum skinning animals sau brewing potions) au fost inlocuite de gasit scrolls cu retete de potiuni si arme. Poti lua totul de pe animale fara sa fie nevoie sa inveti, potiunile sunt utile (unele), dar inca nu am apucat sa fac nici o arma si nu cred ca ajung sa le mai fac, pana fac rost de materie prima o sa devina obsolete. In general ceea ce primesti ca loot are un singur scop - sa le vinzi, ca de utilizat sunt mult prea slabe. Iar banii nu sunt tocmai necesari, poti face 90% din joc fara sa cheltui un cent.
Concluzie: oricat de fan Gothic ar fi cineva e un efort sa il joci, nu tocmai o placere, iar dezvoltatorii dovedesc o inteligenta de sweatshop indian.