war4peace
Membru Senior
Vă amintiţi de Vikings? Ei bine, cineva s-a gândit să reînvie genul într-o formă dorită ca "visually stunning" - şi au reuşit. Enters Trine, un joc care redefineşte conceptul de 2D scrolling action game.
Avem 3 personaje care sunt legate unul de celălalt printr-un fel de spell, detaliile nu ne interesează. Unul dintre personaje este un vrăjitor care nu are nici un attack power direct, dar poate să creeze obiecte din nimic (deasupra inamicilor, dacă e nevoie, gravitaţia ocupându-se de rest...); Of course, vrăjitorul este singurul care poate muta obiecte...ca prin minune, poate levita obiecte, etc. Apoi avem un hoţ, pardon, o hoaţă, care dispune de un arc cu săgeţi şi de un "grappling hook" care se poate agăţa de orice e făcut din lemn (Worms ropes, anyone?). În fine, the tough guy este un războinic grăsan, naiv şi simpatic, care dispune de obişnuita sabie cu scut (SPOILER: ...şi mai târziu un ditamai ciocanul...). O mare deosebire faţă de Vikings este că pe tot parcursul jocului ai la dispoziţie doar un singur "cetăţean" activ în nivel. Aceştia pot fi schimbaţi între ei, dar se înlocuiesc unul pe celălalt, nu coexistă în joc în acelaşi timp.
Deşi ideea jocului e simplă (mergi de la stânga la dreapta, Golden Axe-style, omorând inamicii), nu s-a precupeţit nici un efort pentru a construi un aspect vizual cât mai "jaw-dropping". Avem de toate: Glare/bloom effects, reflections, alea-alea... bineînţeles, cu preţul unui framerate atroce: prind 10-12 FPS la 1920*1200 cu GeForce 8800 GTS. Am fost nevoit să reduc rezoluţia la 1440*900 pentru o experienţă cât de cât fluidă.
Caracterele câştigă experienţă, viaţă şi energie adunând nişte flacoane verzi, roşii şi respectiv albastre. Experienţă se mai câştigă şi din omorârea inamicilor; nu contează cine adună experienţa, aceasta se împarte în mod egal tuturor, deci personajele fac level-up în acelaşi timp.
Plusuri:
- grafică excepţională
- disponibil atât jucătorilor începători, cât şi celor avansaţi
- achievements disponibile pe Steam
- fun to play
- Story relativ bine legat
- checkpoint-urile "învie" caracterele decedate (yes, yes, shit happens!)
Minusuri:
- varietatea inamicilor e slabă (scheleţi, iar scheleţi, încă mai mulţi scheleţi, traps, încă nişte traps şi rar de tot câte un boss dezamăgitor de uşor de omorât)
- controlul personajelor e uneori frustrant (jump-and-run ratează de multe ori, sunt momente în care sări pe un ledge mai strâmt, apeşi scurt ca să te întorci cu faţa către partea ailaltă şi te pomeneşti că personajul pică)
- scheleţii apar ca prin minune în puncte aleatorii
- recipientele de experienţă sunt situate uneori în locuri complet inaccesibile
Overall, îi acord o notă de 7,5/10. Merită încercat...
Avem 3 personaje care sunt legate unul de celălalt printr-un fel de spell, detaliile nu ne interesează. Unul dintre personaje este un vrăjitor care nu are nici un attack power direct, dar poate să creeze obiecte din nimic (deasupra inamicilor, dacă e nevoie, gravitaţia ocupându-se de rest...); Of course, vrăjitorul este singurul care poate muta obiecte...ca prin minune, poate levita obiecte, etc. Apoi avem un hoţ, pardon, o hoaţă, care dispune de un arc cu săgeţi şi de un "grappling hook" care se poate agăţa de orice e făcut din lemn (Worms ropes, anyone?). În fine, the tough guy este un războinic grăsan, naiv şi simpatic, care dispune de obişnuita sabie cu scut (SPOILER: ...şi mai târziu un ditamai ciocanul...). O mare deosebire faţă de Vikings este că pe tot parcursul jocului ai la dispoziţie doar un singur "cetăţean" activ în nivel. Aceştia pot fi schimbaţi între ei, dar se înlocuiesc unul pe celălalt, nu coexistă în joc în acelaşi timp.
Deşi ideea jocului e simplă (mergi de la stânga la dreapta, Golden Axe-style, omorând inamicii), nu s-a precupeţit nici un efort pentru a construi un aspect vizual cât mai "jaw-dropping". Avem de toate: Glare/bloom effects, reflections, alea-alea... bineînţeles, cu preţul unui framerate atroce: prind 10-12 FPS la 1920*1200 cu GeForce 8800 GTS. Am fost nevoit să reduc rezoluţia la 1440*900 pentru o experienţă cât de cât fluidă.
Caracterele câştigă experienţă, viaţă şi energie adunând nişte flacoane verzi, roşii şi respectiv albastre. Experienţă se mai câştigă şi din omorârea inamicilor; nu contează cine adună experienţa, aceasta se împarte în mod egal tuturor, deci personajele fac level-up în acelaşi timp.
Plusuri:
- grafică excepţională
- disponibil atât jucătorilor începători, cât şi celor avansaţi
- achievements disponibile pe Steam
- fun to play
- Story relativ bine legat
- checkpoint-urile "învie" caracterele decedate (yes, yes, shit happens!)
Minusuri:
- varietatea inamicilor e slabă (scheleţi, iar scheleţi, încă mai mulţi scheleţi, traps, încă nişte traps şi rar de tot câte un boss dezamăgitor de uşor de omorât)
- controlul personajelor e uneori frustrant (jump-and-run ratează de multe ori, sunt momente în care sări pe un ledge mai strâmt, apeşi scurt ca să te întorci cu faţa către partea ailaltă şi te pomeneşti că personajul pică)
- scheleţii apar ca prin minune în puncte aleatorii
- recipientele de experienţă sunt situate uneori în locuri complet inaccesibile
Overall, îi acord o notă de 7,5/10. Merită încercat...