Trotineta electrica

Nu-s eu, recent nici cu bicicleta nu m-am mai dat. Dar tot am vazut pe la colegi ca au inceput sa vina cu jucarii d'astea, ca deh hipsterealea e la moda. Insa n-am vazut pana la cea din film una care sa mearga cu viteza dar sa aiba si o autonomie rezonabila.
 
Păi mno, cantitatea de energie stocabilă într-un acumulator portabil e și aia limitată. Problema e că o drăcie de-asta te invită să-ți rupi gâtul.
 
M-a invitat pe mine una de-asta, a fost un client pe la firmă și i-am furat-o vreo două minute. A fost super chiar și cu una de-aia puturoasă, da' pe una de-aia ca în filmuleț nu m-aș da fără cască și HANS device. :hihi:
 
Conform legislatiei noastre daca te prind cu peste 45km/h, si inca si asta e comentabil, ai dosar penal.
Apoi acest vehicul are o problema grava de tot: rotile mici care sunt total neadaptate vitezei. Riscurile de a te dezechilibra o groapa sunt foarte mari. Apoi nici franele nu prea sunt eficiente la viteza aia.
Si cireasa de pe tort, daca ai pus pielea pe asfalt la viteza aia te asteapta ani buni de transplanturi.
 
Mi s-a stricat trotineta electrica. Cand bateria e slaba, initial doar ii scadea puterea / viteza maxima, dar acum moare de tot, f. brusc.
Bateria e de 48V (nominal). Incarcata are vreo 50. Cand ajunge la 46.5, moare. 46.5 corespunde cu doua linii pe indicatorul de baterie (din 5 maxim).
Dupa ce moare, nu mai poate fi pornita decat daca o pun la priza, chiar si pentru 2 secunde.

Pareri? Opinii? Sfaturi?
 
Probabil celulă bușită și celelalte ok - aș zice că la 46.5V are mai puțin în sarcină, dar nu vezi ușor, scăderea poate fi instantanee. Problema de repornire e un mecanism de protecție la descărcare.

E același comportament ca la baterii de laptop bușite - zice 25% charge dar moare instant.

Ai 2 opțiuni, desfaci acumulatorul și schimbi celulele bușite (probabil sunt 18650) sau iei un acumulator cu totul. Utilizarea acumulatorului în continuare așa cum e poate duce rapid la probleme mari - celulele bușite de obicei se încălzesc mai mult și pot lua foc sau strica și restul de celule.
 
Si cum as putea testa celulele? De obicei sunt mai multe in paralel si sudate. N-am aparat din ala de sudat.
Magazin de baterii de incredere?

PS: Trotineta are 6 luni si 500Km.
 
Ar trebui ca toata legatura paralela sa fie moarta, nu o celula individuala. Asta o vezi usor cu un voltmetru.
Ar fi bine ca operatiunea sa o faca cineva cu experienta, ca daca gresesti se lasa cum explozie si incendiu (nu glumesc). Nici sculele nu sunt chiar ieftine deci nu merita sa le cumperi ca sa faci o singura reparatie.
 
Si cum as putea testa celulele? De obicei sunt mai multe in paralel si sudate. N-am aparat din ala de sudat.
Magazin de baterii de incredere?

PS: Trotineta are 6 luni si 500Km.
Let me guess... garanția la acumulatori e 6 luni? :frown:

Baterii chinezești proaste. Măcar încă n-a luat foc.
 
Ar trebui ca toata legatura paralela sa fie moarta, nu o celula individuala. Asta o vezi usor cu un voltmetru.
Ar fi bine ca operatiunea sa o faca cineva cu experienta, ca daca gresesti se lasa cum explozie si incendiu (nu glumesc). Nici sculele nu sunt chiar ieftine deci nu merita sa le cumperi ca sa faci o singura reparatie.
Nu exista nimeni cu experienta.
Demontez maine sa vad.
 
Testat la iesire: 41.3V. Am pus la incarcat 10s => 49.9V. Deconectat incarcator => 49.7V.
Despachetat bateria: 18650, 13 in serie a cate 5 in paralel. Am testat cate doua grupuri, ca n-am desfacut bateria decat pe o singura parte:
7.7V, 7.7V, 7.7V .... 7.3V
Deci da. Baterie busita.

LE:
Am desfacut-o si pe partea celalata. Un singur rand are mai putini volti. Mai departe nu pot testa. Daca desfac contactele nu le mai pot suda la loc.
 
Last edited:
Asa ma asteptam, ca un grup sa fie defect. Trebuie inlocuite toate celulele din grupul paralel.
 
Da, nasol. Si am senzatia ca vor fi vesnic probleme.

Varianta 1: Schimb bateria cu totul.
Dezavantaje: Pret +++. Nu am ce sa fac cu bateria veche. Peste 6 luni voi fi in aceeasi situatie.

Varianta 2: Imi iau aparat de sudat contacte si o rezerva serioasa de tabla din aia pentru inter-conectari.
Avantaj: imi fac singur reparatia de cate ori e nevoie.
Dezavantaj: Pret +. Reparatia e destul de laborioasa si voi avea un stoc in permanenta crestere de celule nu-chiar-distruse dar nici suficient de bune cat sa le pot pune impreuna.

Varianta 3: Exista kit-uri fara lipituri, dar scumpe: link
Avantaje: Nu lipesc nimic. Doar desfac niste suruburi, inlocuiesc celula problematica si zzzzuuuummmm! :smile:
Dezavantaje: Pret ++. Sunt 65 de celule. Imi trebuie 2 kit-uri de 32 si unul de 8.

Varianta 4: Oricare din alea de mai sus + 5 BMS-uri si reorganizez bateria sa fie 13x in serie => BMS propriu, 5x BMS-uri in paralel => out.
Avantaje: Pot folosi bateriile pana mor de tot. Este f. usor de gasit bateria defecta, ca nu mai sunt in paralel.
Dezavantaje: Pret ++++.
Nu imi este clar cat de bine se comporta BMS-urile puse in paralel. Ce se intampla cand unul din ele are baterii mai bune si preia majoritatea sarcinii? Se deconecteaza si ramane deconectat? Urmeaza o cascada de deconectari care ma lasa in drum cu trotineta inutilizabila?
 
Last edited:
Ce fac eu cu celulele din laptop-uri pe care le refolosesc la alte alea: păstrez banda nichelată care e deja sudată de celule și lipesc cu cositor pe banda nichelată (ideea cu sudura în puncte e ca să nu încălzești celula în timp ce lipești; dacă lipești pe banda nichelată e ok).

Ce capacitate au celulele?
 
Back
Top