wirespot
Membru Senior
M-am apucat şi eu din nou de el aşa lejer, pe easy, dar cu trei personaje în paralel, care folosesc shared stash la greu şi am grijă mereu dacă dau de chestii care le pot folosi celorlalţi.
Personajele sînt un marksman cu pet pisică, un melee cu pet cîine şi un vrăjitor cu pet dihor.
Jocul, cum s-a mai zis, e foarte relaxant şi haios de jucat casual. Dacă s-ar corecta micile probleme în v2 ar fi jos pălăria.
Care probleme:
* Sistemul de loot, mai precis etichetele care acoperă totul de pe ecran şi care nu prea au precizie la pickup. Nu prea am jucat eu RPG-uri dar cred că se pot imagina soluţii mai inteligente (cum ar fi agregarea obiectelor apropiate într-o listă care apare doar la hover şi din care poţi alege uşor). Evident, dacă ascunzi labels trebuie cumva să le poţi observa mai uşor... ceea ce acum nu prea se întîmplă. Soluţia de compromis a fost să dezactivez labels (e un buton jos lîngă pause) şi după ce curăţ o zonă de monştri dau o tură folosind ALT ca să activez selectiv etichetele. Tot nu rezolvă problema cu chestiile îngrămădite... dar măcar mă pot lupta fără să mă chiorăsc pe după etichete.
* Altă problemă e sistemul dubios de agregare de chestii identice, gen poţiuni, scrolls, gems etc. Aparent le-a fost lene să imagineze un sistem de split manual aşa că poţiunile şi scrolls fac split automat la 20 iar restul chestiilor nu fac niciodată. Asta duce la o poluare teribilă de inventory. Soluţia de compromis: învăţ Heal All (sau Heal Self), Identify şi Portal şi-mi bag picioarele în toate poţiunile de HP şi scroll-uri, şi car doar poţiuni de mana. Eliberează lejer 4-5 sloturi de inventory.
* Click ca face şi atac şi deplasare este naşpa. Sper să imagineze un sistem mai deştept. Ei cică au făcut să foloseşti Shift+click dacă vrei să dai fără să te mişti, dar dracu' poate folosi Shift dacă am toate degetele pe tastele numerice. Dacă ar fi Alt ar mai merge deşi nici pe ăla nu-i comod să ţii un deget. Soluţia de compromis: pun ca atac secundar fie un mass attack (pentru melee) fie un spell stil homing missile pentru magic sau range weapons. Şi nu mai folosesc atacul normal decît cînd situaţia e ok şi pot să-i ţintesc atent, altfel doar din astea mass.
* Că veni vorba de tactici, în tura asta de joc am mers pe ceva relativ simplu dar totuşi standardizat cît de cît între personaje. Pe 1 am pus poţiuni de HP (sau Heal, unde e cazul). Pe 2 poţiuni de mana. Pe 3 ceva area damage cu care să fac curat în caz că se îngrămădesc ăia prea tare în jurul meu, chestii gen Doomquake, Ice Sphere, Titan Stomp. Pe 4 ceva gen grenadă, adică să pot indica o zonă la o oarecare distanţă şi să pot arunca acolo ceva să-i doară. Melee are un fel de mega-strike (nu mai reţin cum îi zice) de semi-distanţă, vrăjitorul are o grenadă cu ice-damage. La marksman merge cel mai bine că are acel burning device din care pot plasa cîte vreau într-o zonă, după care mă retrag niţel şi-i culeg ca pe cartofi în timp ce alea îi ard. Sînt excelente pentru zone control, în special la pasaje sugrumate unde ăia vin ca vacile.
* Petul mă enervează şi el, din motivele precizate de alţii. Se bagă ca idiotul indiferent de situaţie şi deseori şi-o încasează aiurea. Singura diferenţă între aggressive şi defensive stance pare a fi o zonă în jurul tău din care pe defensive nu prea iese. Zic "nu prea" pentru că are momente cînd îl mănîncă în kur şi aşa. Doi la mînă, pentru un animal suficient de inteligent ca să se ducă cu marfa în oraş şi să vină cu banii, e incredibil de prost cînd vine vorba de ocolit un nor de gaz toxic... sînt zombie ăia care lasă nori din ăştia în urmă cînd mor şi trebuie inevitabil să ţii pet pe defensive şi să faci micro să te retragi, altfel îl vezi ieşind de acolo mustind de otravă şi cu HP curgînd de pe el.
* Asta ne aduce la problema de spells pe pet, care e delicată. Ca spell-uri ofensive de pus pe el, cam cel mai potent mi se pare fireball, mai ales cu nişte inele şi amulets de +fire damage, plus sockets. Frost suge grav. Nu-s rele nici Skeleton, Archers sau Zombie. Shadow Flame e aşa şi aşa că ţine 40 de secunde şi după aia pauză 2 minute. Apreciez faptul că petul dă cu alea ofensive doar cînd e bătaie. În schimb cu alea defensive dă în permanenţă, ceea ce nu e întotdeauna ok. Şi nici nu prea ştiu ce să pun pe el defensive, am încercat heal self sau heal all dar dă cu ele mereu şi e aiurea, mai bine învăţ eu heal all. Silence e relativ ok în anumite cazuri (dar prefer să învăţ eu mai degrabă). Elemental protection e singurul cît de cît ok all around (plus că sclipeşte cînd îşi dă cu el şi e sexy...)
* Cam asta-i. Chestii amuzante: pescuitul, căruia nu-i prea văd utilitatea pentru că efectele peştilor sînt prea scurte, iar peştii realmente interesanţi (ăia cu care schimbi petul în cîine sau pisică) sînt strict controlaţi, apar doar la merchants şi doar în funcţie de ce pet ai (dacă ai deja cîine n-o să găseşti Dogfish niciodată).
* Altă chestie "amuzantă" este loteria cu enchant, pe care-mi cheltui din păcate mai mulţi bani decît ar trebui. Cîteodată ai un ghinion fantastic. Cînd mi s-a întîmplat prima oară aia cu "oops, am scos din greşeală TOT ce aveai pe armă" urlam WTF prin cameră. Mai ales că moşul ăla are şi nişte texte de neam prost, gen "shoo, hai pleacă de aici". Păi să nu-i crăpi capul? Sincer, într-un RPG serios moşul ăla şi-ar lua-o grav de tot la o fază din asta, părerea mea. Să vezi ce politicos ar fi după aia cu ochii vineţi.
* Ca ponturi: cînd aveţi bani, faceţi prima vizită la tipa cu spells, pentru că se schimbă mereu şi-s scumpe. Restul chestiilor se mai găsesc (gems, echipament), dar la spells depinzi de ce apare la ea. Am stat o dată o grămadă să găsesc un Fireball III, îmi dădea ori Fireball IV care era nivel prea mare, ori cîte 2-3 Heal All de diverse niveluri, cu care nu aveam ce face.
* Atenţie la Phase Portals, nu vă băgaţi în ele dacă nu sînteţi pe full că vi-o luaţi, vin ăia peste voi ca oile la stînă. Mergeţi frumos în oraş, echipaţi-vă etc şi veniţi mai tîrziu că nu pleacă portalul nicăieri (cred).
* Ce-mi place f. mult e că "stilul" fiecărui personaj e aparte şi nu e stricat de echipamentul pe care-l iei. Adică deşi echipamentul arată într-un fel, cînd îl pui pe personaj arată în aşa fel încît să nu-i strice ăluia look-ul. Eu chiar apreciez chestiile astea de estetică şi mi s-a întîmplat să neglijez cîteva puncte în plus la armură sau arme în favoarea unui look mai cool... Ce folos că omori monştri dacă nu poţi şi să arăţi belea în timp ce-o faci?
* Arme: la melee am mers pe dual melee weapons (săbii, topoare, buzdugane etc.) pe setul primar şi weapon + scut pe ăla secundar, pentru defense. La marskman pe armă 2-hand (ceva potent, o carabină, un arc ceva) pe primar plus dual pistols pe secundar. La vrăjitor dual wands pe primar şi melee 2-hand pe secundar (staff). Deşi cum ziceam, mai degrabă dau cu ceva mass cînd vin ăia prea aproape. E posibil să mă orientez pe varianta cu armă 1-hand şi scut pe toate secundarele, o mai rumeg.
Personajele sînt un marksman cu pet pisică, un melee cu pet cîine şi un vrăjitor cu pet dihor.
Jocul, cum s-a mai zis, e foarte relaxant şi haios de jucat casual. Dacă s-ar corecta micile probleme în v2 ar fi jos pălăria.
Care probleme:
* Sistemul de loot, mai precis etichetele care acoperă totul de pe ecran şi care nu prea au precizie la pickup. Nu prea am jucat eu RPG-uri dar cred că se pot imagina soluţii mai inteligente (cum ar fi agregarea obiectelor apropiate într-o listă care apare doar la hover şi din care poţi alege uşor). Evident, dacă ascunzi labels trebuie cumva să le poţi observa mai uşor... ceea ce acum nu prea se întîmplă. Soluţia de compromis a fost să dezactivez labels (e un buton jos lîngă pause) şi după ce curăţ o zonă de monştri dau o tură folosind ALT ca să activez selectiv etichetele. Tot nu rezolvă problema cu chestiile îngrămădite... dar măcar mă pot lupta fără să mă chiorăsc pe după etichete.
* Altă problemă e sistemul dubios de agregare de chestii identice, gen poţiuni, scrolls, gems etc. Aparent le-a fost lene să imagineze un sistem de split manual aşa că poţiunile şi scrolls fac split automat la 20 iar restul chestiilor nu fac niciodată. Asta duce la o poluare teribilă de inventory. Soluţia de compromis: învăţ Heal All (sau Heal Self), Identify şi Portal şi-mi bag picioarele în toate poţiunile de HP şi scroll-uri, şi car doar poţiuni de mana. Eliberează lejer 4-5 sloturi de inventory.
* Click ca face şi atac şi deplasare este naşpa. Sper să imagineze un sistem mai deştept. Ei cică au făcut să foloseşti Shift+click dacă vrei să dai fără să te mişti, dar dracu' poate folosi Shift dacă am toate degetele pe tastele numerice. Dacă ar fi Alt ar mai merge deşi nici pe ăla nu-i comod să ţii un deget. Soluţia de compromis: pun ca atac secundar fie un mass attack (pentru melee) fie un spell stil homing missile pentru magic sau range weapons. Şi nu mai folosesc atacul normal decît cînd situaţia e ok şi pot să-i ţintesc atent, altfel doar din astea mass.
* Că veni vorba de tactici, în tura asta de joc am mers pe ceva relativ simplu dar totuşi standardizat cît de cît între personaje. Pe 1 am pus poţiuni de HP (sau Heal, unde e cazul). Pe 2 poţiuni de mana. Pe 3 ceva area damage cu care să fac curat în caz că se îngrămădesc ăia prea tare în jurul meu, chestii gen Doomquake, Ice Sphere, Titan Stomp. Pe 4 ceva gen grenadă, adică să pot indica o zonă la o oarecare distanţă şi să pot arunca acolo ceva să-i doară. Melee are un fel de mega-strike (nu mai reţin cum îi zice) de semi-distanţă, vrăjitorul are o grenadă cu ice-damage. La marksman merge cel mai bine că are acel burning device din care pot plasa cîte vreau într-o zonă, după care mă retrag niţel şi-i culeg ca pe cartofi în timp ce alea îi ard. Sînt excelente pentru zone control, în special la pasaje sugrumate unde ăia vin ca vacile.
* Petul mă enervează şi el, din motivele precizate de alţii. Se bagă ca idiotul indiferent de situaţie şi deseori şi-o încasează aiurea. Singura diferenţă între aggressive şi defensive stance pare a fi o zonă în jurul tău din care pe defensive nu prea iese. Zic "nu prea" pentru că are momente cînd îl mănîncă în kur şi aşa. Doi la mînă, pentru un animal suficient de inteligent ca să se ducă cu marfa în oraş şi să vină cu banii, e incredibil de prost cînd vine vorba de ocolit un nor de gaz toxic... sînt zombie ăia care lasă nori din ăştia în urmă cînd mor şi trebuie inevitabil să ţii pet pe defensive şi să faci micro să te retragi, altfel îl vezi ieşind de acolo mustind de otravă şi cu HP curgînd de pe el.
* Asta ne aduce la problema de spells pe pet, care e delicată. Ca spell-uri ofensive de pus pe el, cam cel mai potent mi se pare fireball, mai ales cu nişte inele şi amulets de +fire damage, plus sockets. Frost suge grav. Nu-s rele nici Skeleton, Archers sau Zombie. Shadow Flame e aşa şi aşa că ţine 40 de secunde şi după aia pauză 2 minute. Apreciez faptul că petul dă cu alea ofensive doar cînd e bătaie. În schimb cu alea defensive dă în permanenţă, ceea ce nu e întotdeauna ok. Şi nici nu prea ştiu ce să pun pe el defensive, am încercat heal self sau heal all dar dă cu ele mereu şi e aiurea, mai bine învăţ eu heal all. Silence e relativ ok în anumite cazuri (dar prefer să învăţ eu mai degrabă). Elemental protection e singurul cît de cît ok all around (plus că sclipeşte cînd îşi dă cu el şi e sexy...)
* Cam asta-i. Chestii amuzante: pescuitul, căruia nu-i prea văd utilitatea pentru că efectele peştilor sînt prea scurte, iar peştii realmente interesanţi (ăia cu care schimbi petul în cîine sau pisică) sînt strict controlaţi, apar doar la merchants şi doar în funcţie de ce pet ai (dacă ai deja cîine n-o să găseşti Dogfish niciodată).
* Altă chestie "amuzantă" este loteria cu enchant, pe care-mi cheltui din păcate mai mulţi bani decît ar trebui. Cîteodată ai un ghinion fantastic. Cînd mi s-a întîmplat prima oară aia cu "oops, am scos din greşeală TOT ce aveai pe armă" urlam WTF prin cameră. Mai ales că moşul ăla are şi nişte texte de neam prost, gen "shoo, hai pleacă de aici". Păi să nu-i crăpi capul? Sincer, într-un RPG serios moşul ăla şi-ar lua-o grav de tot la o fază din asta, părerea mea. Să vezi ce politicos ar fi după aia cu ochii vineţi.
* Ca ponturi: cînd aveţi bani, faceţi prima vizită la tipa cu spells, pentru că se schimbă mereu şi-s scumpe. Restul chestiilor se mai găsesc (gems, echipament), dar la spells depinzi de ce apare la ea. Am stat o dată o grămadă să găsesc un Fireball III, îmi dădea ori Fireball IV care era nivel prea mare, ori cîte 2-3 Heal All de diverse niveluri, cu care nu aveam ce face.
* Atenţie la Phase Portals, nu vă băgaţi în ele dacă nu sînteţi pe full că vi-o luaţi, vin ăia peste voi ca oile la stînă. Mergeţi frumos în oraş, echipaţi-vă etc şi veniţi mai tîrziu că nu pleacă portalul nicăieri (cred).
* Ce-mi place f. mult e că "stilul" fiecărui personaj e aparte şi nu e stricat de echipamentul pe care-l iei. Adică deşi echipamentul arată într-un fel, cînd îl pui pe personaj arată în aşa fel încît să nu-i strice ăluia look-ul. Eu chiar apreciez chestiile astea de estetică şi mi s-a întîmplat să neglijez cîteva puncte în plus la armură sau arme în favoarea unui look mai cool... Ce folos că omori monştri dacă nu poţi şi să arăţi belea în timp ce-o faci?
* Arme: la melee am mers pe dual melee weapons (săbii, topoare, buzdugane etc.) pe setul primar şi weapon + scut pe ăla secundar, pentru defense. La marskman pe armă 2-hand (ceva potent, o carabină, un arc ceva) pe primar plus dual pistols pe secundar. La vrăjitor dual wands pe primar şi melee 2-hand pe secundar (staff). Deşi cum ziceam, mai degrabă dau cu ceva mass cînd vin ăia prea aproape. E posibil să mă orientez pe varianta cu armă 1-hand şi scut pe toate secundarele, o mai rumeg.