Tomb Raider

Velkan

Moderator
După cum vă spuneam prin alte părţi, Tomb Raider 8 e oficial, îi zice Underworld, domeniul e rezervat, iar Crystal Dynamics lucrează pe brânci să-l termine. O să fie lansat pe PC, PS3, Xbox 360, NDS, Wii şi PS2, probabil în preajma Crăciunului, are engine nou, foloseşte motion capture pentru mişcările Larei şi promite destul de mult pe partea de interacţiune cu mediul.

Iar eu trebuie să mă fac cu placă video nouă până la sfârşitul anului. :goofy:

Cu siguranţă va urma.
 

Attachments

  • game_tr8_cover01.jpg
    game_tr8_cover01.jpg
    97.7 KB · Views: 85
  • game_tr8_cover02.jpg
    game_tr8_cover02.jpg
    136.5 KB · Views: 82
  • game_tr8_cover03.jpg
    game_tr8_cover03.jpg
    92.7 KB · Views: 82
Last edited by a moderator:
Prea devreme de spus; jocul a fost anunţat oficial pe 10 ianuarie (anul ăsta). Până acum nu au apărut decât detalii date de staff şi ceva screenshot-uri pre-release, ca ăla de mai jos.

LE: Pot să-ţi spun cerinţele de sistem pentru console. :biggrin:
 

Attachments

  • TRUnderworld.jpg
    TRUnderworld.jpg
    135.4 KB · Views: 117
Anniversary e, dpmdv, cel mai bun din serie: bazat pe explorare, nu foarte multe împuşcături, mai prin catacombe, mai prin păduri, mai puţin prin oraş, mai cu puzzle-uri, dar d-alea intuitive (mai ales dacă joci cu walkthrough :tongue:). Şi are feeling-ul ăla.
 
Stiu, de fapt e intoarcerea la esenta (aka TR1). E bine ca e mai lung ca TR:L, care e doar un demo mai maricel :smile:
 

Attachments

  • game_tr8_screen01.jpg
    game_tr8_screen01.jpg
    81.5 KB · Views: 110
  • game_tr8_screen02.jpg
    game_tr8_screen02.jpg
    51.7 KB · Views: 88
  • game_tr8_screen03.jpg
    game_tr8_screen03.jpg
    63.8 KB · Views: 78
  • game_tr8_screen04.jpg
    game_tr8_screen04.jpg
    37.6 KB · Views: 79
  • game_tr8_screen05.jpg
    game_tr8_screen05.jpg
    72.4 KB · Views: 79
  • game_tr8_screen06.jpg
    game_tr8_screen06.jpg
    28.2 KB · Views: 106
  • game_tr8_screen07.jpg
    game_tr8_screen07.jpg
    52.7 KB · Views: 78
  • game_tr8_screen08.jpg
    game_tr8_screen08.jpg
    55.5 KB · Views: 74
  • game_tr8_screen09.jpg
    game_tr8_screen09.jpg
    65.2 KB · Views: 78
  • game_tr8_screen10.jpg
    game_tr8_screen10.jpg
    33.9 KB · Views: 112
Demo.

* OPERATING SYSTEM: Microsoft Windows XP (admin rights required)/Microsoft Windows Vista (admin rights required)
* CPU: Intel Core 2 Duo 2.2 GHz or Athlon 64 X2 4400+
* RAM: 2 GB system memory
* GRAPHICS: nVidia GeForce 9800 GTX or ATI HD4800
* SOUND: Direct X 9.0c compatible sound card and drivers
* DVD-ROM: DVD-ROM drive
* HARD DRIVE: 8 GB Free Space
* INPUT DEVICES: Microsoft Xbox360 Controller

Deci nu-l joc prea curînd. :frown: 'Mi-aş!

Apare pe 21 noiembrie.
 
Ba da, aia este configuraţia recomandată, cea minimă e asta:

* OPERATING SYSTEM: Microsoft Windows XP (admin rights required)/Microsoft Windows Vista (admin rights required)
* CPU: Intel Pentium 4 3+GHz or AMD Athlon 2.5+GHz
* RAM: 1GB (Windows XP) / 2GB (Windows Vista) system memory
* GRAPHICS: NVIDIA GeForce 6 series 6800GT (or better) / ATI 1800XT (or better)
* SOUND: Direct X 9.0c compatible sound card and drivers
* DVD-ROM: DVD-ROM drive
* HARD DRIVE: 8 GB Free Space
* INPUT DEVICES: Keyboard and mouse

Dar oricum, controllerul ăla este o plăcere de folosit, cel puţin la jocurile cu maşini. O să-l încerc şi-n ăsta, bănuiesc că ştiu ei de ce-l recomandă.
 
Eu mă refeream strict la CPU/GPU/RAM; nici n-am văzut controllerul. :biggrin:

O să-l încerc totuşi, că-s curios, dar... recommended for a reason. Am jucat TR:A şi TR:L pe bază de configuraţie minimă, şi au mers acceptabil.
 
Athlon 64 3000+ @1.8GHz, 1GB memorie, 7300GT 128MB 520MHz/1400MHz, rezoluţie 1280x1024.

De detalii full şi AA nici nu se pune problema. Fără umbre, reflexii şi texturi de neam prost mai merge, dar tot sunt probleme în spaţii deschise, cînd apar inamici sau în zonele mai bogate în detalii. Se poate juca pe un sistem de genul celui de mai sus, dar chinuit. Prefer să nu...

Jocul pare să fi evoluat dpdv grafic, însă nu spectaculos: modelele sunt mai detaliate, iar texturile arată mai bine; la fel şi vederile panoramice (şi dacă demo-ul ar fi ştiut să salveze screenshot-urile într-un director, vi le-aş fi arătat :goofy:). Ideea cu apa care persistă un timp pe haine a fost dusă mai departe: acum te umpli şi de noroi dacă dau tigrii cu tine pe jos.

Sistemul de luptă nu s-a modificat: merge în continuare şi ghiorlan-style, adică descarci patru încărcătoare de semiautomată în unu', şi adrenaline + headshot-style, mai economicos şi mai rapid, pe care însă nu am apucat să îl încerc, dar despre care zicea HUD-ul. Numărul de arme a crescut, ceea ce nu am apreciat niciodată (pistoale + Uzi + shotgun rulz): a reapărut şi harponul, ceea ce mă face să cred că de data asta vor fi şi oarece lupte subacvatice.

Acum Lara dă şi cu piciorul ninja-like, se fereşte automat de crengi, şi poate trece în alergare peste obstacole mici, fie sărind sprijinită într-o mînă, fie prin flic-flac (space apăsat lung). Tot cu space poate urca pe doi pereţi apropiaţi, opuşi, făcînd hop-ţop de pe unul pe altul.

Povestea e ceva cu Mjollnir, care nu-ştiu-ce-mai-deschide... mă rog, mai degrabă fumată de şapte jocuri încoace, dar cui îi pasă?; e cu una îmbrăcată sumar care se bate cu tigri.

Dacă aveţi cu ce, încercaţi-l.
 
Tomb Raider: Underworld

Athlon X2 4850e stock, 2 GB memorie, Gainward HD 4670 512 MB, rezoluţie 1280 x 1024, detalii full.

Buuun... Am jucat pînă acum patru+ nivele şi observ că, din nou, Crystal Dynamics s-au zgîrcit la lungime, Underworld fiind tot un fel de demo mai măricel (© PigBrother). Din fericire, jocul compensează din plin prin alte elemente, dintre care leveldesign-ul de excepţie, puzzle-urile intuitive (no stress factor, yay!), grafica excelentă şi povestea (!) care, pe mine cel puţin, m-a ţinut în priză pîna acum. De remarcat şi interacţiunea Larei cu mediul şi multitudinea de mişcări: spart obiecte, căţărat pe ziduri, acrobaţii pe bare (care pot fi şi scoase din perete şi folosite ca armă), alergat pe pereţi atîrnat de coardă, alunecare pe suprafeţe ude, sărituri la sol cu combinaţii de crouch si jump, powerslide-uri cu mobra, etc. (greu de crezut că, în urmă cu vreo 10 ani, în Tomb Raider nu exista noţiunea de crouch).

Partea cu împuşcături a fost redusă la minimum, existînd, probabil, doar pentru a rupe monotonia alergării prin cripte de unul singur. Legat de asta, vă amintiţi probabil că Legend cam exagera cu dialogul Lara-Zip/Alister, fapt ce strica toata ideea de izolare/claustrofobie pe care ar fi trebuit să o creeze jocul (şi care exista în Anniversary, de exemplu). Problema a fost corectată în Underworld, dialogurile fiind menţinute la limita înţelegerii poveştii de către şi anume gamer. Revenind, trebuie spus că sistemul de luptă cu adrenaline/headshot e mult prea complicat pentru situaţiile din joc, inamicii fiind foarte slabi şi, de cele mai multe ori, mai uşor de eliminat prin metoda clasică, cocoţat pe un pietroi.

Underworld nu e lipsit totuşi de probleme, un bug foarte des întîlnit (de mine) fiind înţepenirea temporară a Larei în diverse suprafeţe subţiri: platforme, plăci de presiune, etc. Nimic care să necesite restartări, însă.

HUD-ul e de asemenea cam rigid şi complicat în mod inutil cu sonar map şi alte prostii de care majoritatea nu o să aibă nevoie niciodată.

Nu în ultimul rînd, camera semiindependentă e în continuare implementată la beţie, uneori derutîndu-te şi făcînd unele sărituri extrem de dificile. Exemplul care îmi vine în minte acum e acelaşi din Anniversary: săritura din alergare pe perete în direcţia opusă acestuia. În mod normal se face cu stînga-dreapta pentru balansare pe coardă, apoi jos+jump. Problema e că mişcarea stînga-dreapta modifică şi poziţia camerei, făcînd ca jos+jump să nu mai fie săritură perpendiculară pe perete ci într-o parte sau alta. Evident că săriturile de gen se execută întotdeauna deasupra unui hău, contracronometru, la 10 minute de cel mai apropiat waypoint. :biggrin:

Per total, 9/10 fără rezerve, şi să vină Tomb Raider 9! :biggrin:
 
Am terminat şi io Underworld, waaay behind schedule. Bun, da' scurt. Da' intens. Acu' vreau să-l iau de la capăt, să găsesc toate comorile, ca un fan adevărat ce mă aflu. :goofy:

Cam multe bug-uri enervante, gen sari şi tu ca omul o crevasă, se prinde de margine, dar se hotărăşte să cadă totuşi. Aaah! Luînd în calcul şi ceilalţi factori - te chinui să aşezi camera cu mouse-ul, te aleargă nişte yeti, dă una de sus cu proiectile incandescente, şi tot iese din joc că s-a updatat Windows-ul şi vrea restart - situaţia devine tragică.

Cîteva poze pentru cei cu rău de înălţime, şi Mjollnir în acţiune. Aveam mai multe, dar am uitat să activez AA de la început, şi se vedeau naşpa.

 
Lara Croft and the Guardian of Light

De cînd cu schimbarea de nume, mi-a cam fugit de pe radar. LCGOL marchează o schimbare majoră a seriei, pentru că transformă Tomb Raider într-un action izometric, cu multiplayer cooperativ, achievements și alte prostii. Prima impresie e că suge, dar mai vedem.

Later edit: Din fericire sînt eu bou și nu știu să citesc, iar ăsta de mai sus e doar un spinoff, urmînd să apară și un Tomb Raider 9 pe bune. :embarassed:

Impresia că suge rămîne însă.
 
Back
Top