Termopane. De care? De unde? Cu cine? Cat? Cum? Etc...

Mda, 50% diferență, dar pe o suprafață foarte mică și cu o bază destul de bună. Per total pe acel perete diferența va fi sub 1% :smile:
 
Suprafata foarte mica? Te referi la geamul de la camara? :biggrin: La mine la dormitor fereastra este cam 1/3 din suprafata zidului exterior.
 
Mda, uitasem ca discutam numai despre profil, nu si despre geam. :biggrin: Oricum fara un calcul exact eu nu as arunca procente...
 
Pe geam e altă poveste, eu am calculat că am cam 50% din pierderile laterale prin geamuri, deși ca suprafață au o pondere mult mai mică.
 
Dezgrop un pic acest thread, datorita faptului ca sunt si eu pe punctul de a face trecerea la termopane.
So, Quark, impresii dupa aproape 2 ani de folosire?
Se aburesc? Nu se mai inchid bine? Nu izoleaza bine? Ai facut mucegai/condens (in casa)?
 
Se aburesc? Nu se mai inchid bine? Nu izoleaza bine? Ai facut mucegai/condens (in casa)?

Nu se aburesc. Se inchid perfect. Izoleaza f. bine termic / fonic. Nu cunosc ce-s alea mucegai / condens.

Totusi: blocul e din caramida, fara rigips si alte folii de polietilena prin pereti (deci peretii respira). De asemenea la sufragerie (cu balcon) am pastrat tamplaria veche (care e in stare f. buna fiind ferita de ploaie) si deci respira si pe aici.

Concluzia e ca merita clar achizitia. :smile: Nervi de otel sa ai pana termini reparatiile. :biggrin:
 
Așa, deci termopan. Îmi trebuie pentru o renovare la o garsonieră în București, la care tocmai s-a făcut termoizolația exterioară.

Prima dată: PVC sau aluminiu? Ce brand?

Apoi: ce fel de sandviș de sticle?

Am înțeles că feroneria bună e Roto.

Și ultima: ce firmă serioasă, care să-mi ia măsuri și să facă montajul bine și într-un timp rezonabil?
 
Băi, asta cu termopanele: la o casă mai veche, de cărămidă, construită în sistem „vagon”, care are izolație (cred că polietilenă pe dinafară), merge cu termopane? Acum e tîmplăria de lemn originală, care nu se (mai) închide/izolează bine și e păcat de centrală, gaze etc. Pe de altă parte, cum e cu asta cu mucegaiul/condensul?
 
Mie asta cu respiratu' pereților mi se pare (sa-mi fie cu iertare că vad ca e tare imbrățișată ideea și pe aici și nu numai) o teorie cam hazardată, ca să zic așa. Casa mea e infoliată in toate materialele mult blamate, incepand de la var lavabil, rigips, polistiren expandat si termopane de PVC . Exceptănd senzația odioasă pe care ti-o oferă plasticul excesiv, mobila de PAL, parchetul laminat, comparativ cu materialele traditionale, casa mea nu ar trebui să "respire" deloc și totusi n-am văzut fir de mucegai sau condens in cei 9 ani de cand m-am mutat si pâna acum!
 
La fel si pe-aici, si se fac 10 ani de "nerespirat". Nu am dat jos pereti prea multi, dar in locurile in care s-a intamplat nu era mucegai.

Condensul se formeaza acolo unde vapori de aer mai cald se intalnesc cu o suprafata rece. Nu prea se intampla. Iar la un perete bine izolat punctul de inghet e undeva in izolatie (polistiren) sau in caramida, iar nu prea se intampla nimic.* Si mai sunt si bariere de vapori in perete, fix pentru a evita condensul.

* daca cineva are informatii corecte si detaliate chiar sunt curios.
 
Pe de altă parte, cum e cu asta cu mucegaiul/condensul?

Iarna, când temperaturile sunt foarte scăzute, poți avea parte de nițel condens pe geamuri, la partea de jos. Dar în ipoteza aceasta, cu ferestre clasice ai avea strat de gheață pe toată suprafața, eu numai "flori" nu le-aș numi.
Problema "respiratului" pereților ai s-o rezolvi, fiindcă vei aerisi mai des. Oricum, avantajele sunt nete față de tâmplăria veche: izolarea fonică și termică e cu mult peste. Mie mi-a mai plăcut și faptul că sistemul de site pentru țânțari este eficient 100%. Pe vechi, cât de perfect lucram eu sitele, tot aveam parte de concerte nedorite și aplaudam după țânțari la greu. De ani buni nu mai știu ce-i ăla bâzâit la culcare și trebuie să realizezi că la Brăila țânțarii sunt la ei acasă, deși mai puțini ca în trecut.
 
Io am ajuns la renovat garsoniera exact din cauza condensului și a mucegaiului. Fiind o garsonieră confort 3, cât juma' de cutie de chibrituri boțită, numai respirația unui om în câteva ore face condens pe geam. Dacă mai ai și rufe la uscat în casă (iarna) sau gătești și ții geamul închis, se face saună instant. Incidental am descoperit la montarea plitei pe gaz care sunt recomandările de mărime la ventilația camerei în funcție de suprafața/volumul de aer din bucătărie - cu cât e mai mică, cu atât trebuie să fie ventilația mai bună, aproape 40cm diametru la bucătăria aia mică (deci basically dacă n-ai hotă atunci gătești cu geamul deschis). Deci în mod clar un spațiu atât de minuscul trebuie bine aerisit.

La asta se adaugă un bloc neizolat care favoriza condensul, faptul că era la ultimul etaj, și faptul că locatara e speriată și de briza mării așa că aerisește cu foarte mare zgârcenie, de parcă pe-acolo intră toate bolile lumii. Și s-a făcut cu o minunăție de mucegai pe care nici mama chimicalelor nu l-a scos (că nici în ruptul capului nu-și schimbă obiceiul de a sta ca-n borcan), și care acum înseamnă că dăm jos tencuiala până la beton, schimbăm termopan prost izolator, etc.

I-am pus în vedere că acum facem noi renovarea cap-coadă, dar dacă nu are grijă cu aerisirea și se face iar mucegai, următoarea renovare o va face ea și asta după ce și-a făcut bagajele.
 
Motivele pe care le-ai enumerat sunt cauzele mucegaiului. Nu vreau sa pornesc o discutie uriasa despre compatibilitatea materialelor, despre punctul de roua si in final condensul care apare din cauza asta.
Eu zic ca pe tine te-ar ajuta acolo un ventilator cu recuperare de caldura care are si senzor de umiditate si care controleaza totul automat. Asta fiind calea usoara.
 
De regulă producătorii de materiale de construcții îți cam recomandă ei care grupe de produse funcționează bine împreună, din punct de vedere chimic. Stai pe un brand și iei de-acolo toate straturile care le pui pe un perete, respecți rețetele de preparare, și nu prea poți greși. Altfel, dacă alergi mereu după cel mai mic preț la câte una sau alta, iese o combinație cu care n-ar trebui să te mire când se scorojește lavabila în fulgi sau îți cade tavanul în cap. Dar mă rog, unii se gândesc cât îi costă totul timp de 2 săptămâni până demontează schelele, alții se gândesc cât îi costă bătaia de cap cu refăcutul lucrărilor de mântuială într-un orizont de timp de 20 de ani.
 
Ai dreptate. Depinde de materialele din care este construita cladirea si in general cum a fost ea gandita de la inceput.
Cladirile vechi de caramida sunt permeabile din start, si asta inseamna ca apa poate veni fie de afara prin ploaie, fie din subsol prin infiltrare. Daca apa asta nu poate iesi nicaieri ... se intampla lucruri neplacute.
Unele cladiri moderne au hidroizolatii din start, toata fundatia este hidroizolata. Acolo nu mai e normal sa ai infiltratii, dar asta inseamna alte materiale care pot prelua din surplusul de umiditate din interior o perioada, fara a face condens. Apoi surplusul este eliminat prin ventilatie cand este posibil.
Acum la cladirile mari cum sunt blocurile umezeala mai are si alte cai: caminele tevilor, apartamentele invecinate, etc.
 
Ia mai zi acolo de ventilatorul cu recuperare de căldură - mărci, modele, firme care să monteze (cu carotarea betonului și a polistirenului exterior fără să cadă toată anveloparea blocului)...
 
Eu am cumparat MMotors, de la prietenii bulgari. Calitate si pret decent. Vezi aici ce fac ei.
Pe partea de carotare nu stiu ce sa-ti recomand. Eu am avut norocul sa gasesc casa cu aerisire in acel loc (casa din 1934), pentru ca pe atunci se gandeau la asta din felul in care e construita cladirea.
 
Back
Top