StarCraft II - Hell, it's about time.

Băi, ce-mi place mie e că vă contraziceţi pe impresii pur subiective.
Dudes, impresiile SUNT SUBIECTIVE. de-aia sunt diferite, şi de-aia n-ar trebui să vă contraziceţi pe ele.
Dar Neo nu-l suportă pe bogdan### şi lasă să se vadă asta, în loc să zică "frate, îmi pare rău că nu-ţi place, eu am considerat că e fain" şi cu asta basta. Da' nu, hai să ne-o dăm la gioale "pă net" că e plictiseală în UK. Plouă.

Şi constatarea asta vine de la unul care nu are habar de Starcraft. N-am jucat ever (adică am jucat ceva misiuni a Starcraft I şi nu mi-au plăcut, pe vremea când nu ştiam la ce se foloseşte puţa, ca să zic aşa), n-am de gând să joc şi mi se fâl de el. Aşa că mai obiectiv ca mine nu găsiţi.

La modul general, părerea multora este că jocurile (TOATE) sunt din ce în ce mai dumbed down, cum ar fi de exemplu acest excelent review legat de Elder Scrolls. Eu unul am îmbrăţişat trend-u şi am devenit foarte casual, mă cam doare în başcheţi că nu poţi omorî personaje cheie, therefore fucking up the game.
 
Dimpotrivă, nu ne dăm la gioale, discutăm foarte elegant :biggrin:

Nu este vorba despre dumbed down au ba, ci de faptul că până la urmă sunt jocuri, nu joburi. Și asta vine de la cineva care încă joacă EvE Online.
 
Or fi, dar asta nu împiedică pe nimeni să aibă o părere personală şi să şi-o exprime. Dacă nu-ţi convine părerea cuiva, o combaţi coerent sau deloc, a spune "eşti un trist" nu ajută pe nime'.
 
până la urmă sunt jocuri, nu joburi
Speak for yourself, Neoane. :biggrin:
Nu stiu daca ati observat da' companiile asta de jocuri cauta sa faca bani deci toate nemultumirile voastre sunt rezultatu' unor decizii venite de sus, de prin management si marketing, bazate pe "market research" si "user feedback". Cu alte cuvinte nu se mai fac jocuri ca pe vremea voastra.
N-am nici-o legatura cu discutia voastra da' n-am mai zis nimic de mult pe forum si am simtit ca era cazu'.
 
Bă, mă faci bătrîn?

war, și TR e dumbed down, dar ăla nu mă jignește în față. Caută pe YouTube un cutscene la întîmplare din HotS și spune-mi dacă poți să urmărești dialogul fără un camion cu lămîi.

PS: „Lara, just be careful.” ...Wait, that game fucking sucks! :biggrin:
 
Nu stiu daca ati observat da' companiile asta de jocuri cauta sa faca bani deci toate nemultumirile voastre sunt rezultatu' unor decizii venite de sus, de prin management si marketing, bazate pe "market research" si "user feedback". Cu alte cuvinte nu se mai fac jocuri ca pe vremea voastra.
What he said. Inainte se faceau jocuri pentru aia 50-100-maxim 500.000 care il cumparau si se jucau si erau hardcore gamers. Acum cand oricine joaca Angry Birds in metrou pentru management si marketing volumul potential e urias, miliarde de jucatori casual, asa ca prefera sa faca un joc pe care sa il vanda in zeci de milioane decat in sute de mii. Zecile de milioane nu sunt hardcore, asa ca trebuie sa le faci jocul pe masura lor, chiar daca nemultumesti 100.000 de hardcore gamers poti sa te stergi la fund cu banii lor cand iei de 100 de ori de la restul lumii.
 
Velkane, pe mine Starcraft nu mă jigneşte deloc, fiindcă nu îl joc şi oricum habar n-am cine-i Kerrigan sau oricare din ăilalţi de pe-acolo. Chestia asta îmi aduce aminte de nu'ş ce film de animaţie Final Fantasy (Advent Children?), în care la un moment dat încep să apară tot felul de indivizi care cumva se cunoşteau între ei, ceva gen "salut Gigele, am venit să te ajut să te baţi cu monstrul ăsta urât" şi eu habar n-aveam cine e ăla, mă, şi tot apăreau, şi apăreau, şi de la o vreme încolo pierdusem orice şansă să înţeleg ce se întâmplă pe-acolo. Ca atunci când mergi la un chef dar nu ştii pe nimeni, şi toţi se ştiu între ei şi povestesc de-ale lor.
Şi asta îmi permite să analizez strict reacţiile "convorbiriştilor" şi e funny.

Anyway, pe mine m-a jignit faza cu lupul dintr-un vechi Tomb Raider strict fiindcă era vorba de un animal cunoscut, fără alte "features". A fost propriul şi subiectivul meu "dă-o-n spanac de treabă!". Alţii nu sunt de acord, foarte bine, să joace până nu mai pot. Eu îmi rezerv dreptul de a fi sceptic şi putem toţi să lăsăm asta în urmă.
Oamenii au aşteptări diferite şi cu cât te aştepţi ca lucrurile să fie mai mişto, cu atât mai mari sunt şansele de a fi dezamăgit. Eu unul nu prea mă mai agit pe tema asta, de exemplu în Skyrim am lăsat baltă main quest-ul şi le fac pe ălelalte, cât se poate. Din asta rezultă paradoxuri, de exemplu încă trebuie să mă duc pe High Hrotgnar (or whatever it's called) şi cică să "învăţ" shouts, cum se face, de ce se face, alea-alea. Când eu deja ştiu f'o 20 de shouts, am absorbit 60-70 Dragon Souls, adică sunt tata lor.

Pe mine, de la o vreme, mă interesează cam așa în jocuri:
- Loot. MUCH loot! (e.g. Path of Exile, Borderlands 2).
- Side quests cu ghiotura (e.g. Skyrim).
- Skill tree mişto (Skyrim, Path of Exile).
- Tancuri! (World of Tanks)
...şi cam atât. Story line, să fie, dar dacă detaliile mici nu corespund, mi se cam rupe. De-aia mi-a plăcut Armageddon (filmul).
Eu am trecut de faza aia în care mă uitam numai la filme psihologice şi Tarkowski-ene, şi mă jucam jocuri uber-complicate. De exemplu, am încercat de două ori să înţeleg Crusader Kings II şi nu am reuşit. M-am pierdut în meniuri de vreo 6 ori (în timpul tutorialului"), l-am dezinstalat. Acu' prefer chestii gen Just Cause II, Borderlands II, Bulletstorm, The Saboteur and the like.
 
Io nu-s hardcore gamer. Dar imi plac cateva jocuri. La multiplayer adica. Pentru ca sunt challenging. Pentru ca au un sistem risk-reward foarte bine pus la punct si balansat. Gen Starcraft. Sau DoTA. Sau LoL.
Si mai sunt si pasionat SF. Si citesc de placere lore-urile jocurilor care imi plac. Gen Kingdom of Amalur, Dead Space, Warhammer, Star Wars sau MechWarrior. Sau Starcraft.

Asta nu tine de varsta, la fel faceam si acum 12 ani. Eram captivat sa inteleg de ce zergii sunt asa de porniti pe protosi. Cine naiba e Mengsk si cum dracu merg gauss rifles fara munitie.

Pentru ca personajele alea faceau sens. Erau credibile. Povestea era rafinata, avea subtilitati, te invata ceva despre lumea in care te invarti. Iti vindea o lume in care puteai crede. Te invita sa "citesti o carte".

HoTS si WoL iti dau totul mura-n gura. If you don't like it then too bad for ya. Sunt subrede. Sunt simpliste. Sunt false. La nivel de poveste.
Multiplayer-ul e bun. Tot n-am inteles cum dracu functioneaza un scut pe marini, da pot trece peste, e multiplayer, aici povestea se incheie. Merge. E jucabil.
Sau era pana n-au bufat toss-ul de nu te mai intelegi cu el nici in early, nici in mid, nici in late. Ok, facem toti switch pe toss si 90% din matchups o sa fie mirror. Pentru ca asa vrea Blizzard.

Da nu mai bine bag un LoL sau un MWO? Adica alea 2 ore cat le petrec in fata calculatorului pe seara nu mai bine le pierd facand ceva mai distractiv decat, de exemplu, early stalker core push?

@Neo: n-am negat niciodata ca vaginul meu e plin de nisip. That's just the way it is.
 
Eu simt din ce in ce mai mult faptul ca multe jocuri sunt facute pentru a face cat mai multi bani/a fi cat mai profitabile. Asta e scopul principal, care le umbreste pe toate celelalte. Jocurile ori au un public tinta bine ales (teenagers), ori incearca sa fie cat mai atragatoare pentru un public cat mai larg, iar din cauza asta sacrifica anumite elemente cheie pentru gameri mai pretentiosi, ca (unii din) noi. Le e teama sa fie inovative, pentru a nu pierde potentiali clienti.

Problema pe care o vad eu cu jocurile Blizzard din ultima vreme - SC2 (atat WOL cat si HotS), Diablo 3, WoW's latest expansions, e faptul ca s-a dus pe rapa toata atmosfera cu poveste cu tot.

StarCraft la vremea lui tin minte ca m-a impresionat prin atmosfera, poveste, voice acting, gameplay, personaje, muzica (o am si acum pe telefon!) etc. Ce mai, jocul a fost aproape perfect, a luat niste note astronomice pe vremea lui, a declansat un adevarat cult in Korea, lucru extrem de greu de egalat, dar eu nici nu i-am cerut asta lui StarCraft 2. Tin minte ca am fost atat de impresionat de poveste si personaje incat am petrecut luni de zile (literally) creand harti noi in map editor cu poveste, dialoguri, intriga, etc. Regret si acum faptul ca nu le-am pastrat.

In StarCraft2 s-a pastrat sau chiar imbunatatit gameplay-ul, voice actingul a fost ok, muzica a fost chiar buna, dar atmosfera, povestea si personajele s-au dus naibii.
Povestea este unidimensionala, simpla, da impresia ca nici nu s-au chinuit la ea. Sunt absolut convins, absolut 100% convins de faptul ca daca era scrisa de fani iesea mult mai buna. No doubt in my mind whatsoever. Personajele sunt la fel de unidimensionale ca si povestea, nu au nicio motivatie interesanta pentru actiunile lor; nu mai tin minte povestea din WoL (atat de mult m-a impresionat), dar Tychus mi s-a parut un caracter de umplutura, aruncat acolo pentru ca arata bine in trailer. Eh, poate sunt eu picky.
Atmosfera este schimbata, daca vreau sa fiu bland, sau distrusa, daca vreau sa nu fiu. In StarCraft era o aura de mister, de "looming darkness", de "there is something behind this story", exista o maretie a povestii, un pericol real in prezenta Overmind-ului. In SC2 nu mai e nimic. Scopul WoL-ului e sa o salveze pe Kerrigan, intr-un mod foarte "lame sci-fi movie". Nu exista nimic inovativ in poveste, nimic imprevizibil, only shine, no substance.

Despre Diablo 3 spun doar ca atmosfera superb de intunecata din D1 care inca mai era in D2 a disparut de tot. Inca imi aduc aminte vocea Rogue-ului meu cum citea poezia din Halls of the Blind:

I can see what you see not—
Vision milky, then eyes rot.
When you turn, they will be gone,
Whispering their hidden song.
Then you see what cannot be—
Shadows move where light should be.
Out of darkness, out of mind,
Cast down into the Halls of the Blind.

Timbrul vocii, modul de a citi, versurile, toate inca imi suna in cap, dupa 14 ani.

Povestea din D3 - aceeasi problema pe care o are SC2, e inodora, incolora, insipida. E acolo doar pentru a exista o poveste.

WoW a luat-o pe rapa rau de tot. De la WotK povestea s-a dus naibii, dar nu intru in subiectul asta pe topicul de Sc2 :smile:


Da, sunt un imens fan al povestii, personajelor, atmosferei. Ma astept ca jocurile mele sa aiba asa ceva. SC, Diablo, WarCraft3, WoW au avut din plin. SC2, Diablo3, latest WoW expansions nu prea (discutia e lunga aici). Au fost jocuri exceptionale din punct de vedere al gameplay-ului, dar cam atat.
 
Au stricat și povestea din SimCity? :biggrin:

Faza e că povestea din SC e încă acolo, aproape neatinsă, că de două campanii se concentrează pe trivialități. Firul narativ care contează e ăla al lui Zeratul, care apare episodic să ne amintească că „grave danger I see in his training” sau ceva. Da, au stricat-o făcînd Overmind-ul băiat bun și tot transformînd-o pe Kerrigan, dar în rest stagnează de la sfîrșitul lui BW. Asta cu feral zerg e doar yet another something that happens; nu afectează nimic cu nimic.

Deci în misiunea cu scourge nests, de ce trimite Warfield cîte un battlecruiser după Kerrigan? De ce nu toată flota odată? Pentru un general, nu prea le are cu tactica. Wait, we've done this already.

Pe lîngă făcut bani, mie mi se pare și delăsare crîncenă, că nu te oprește nimeni să faci gameplay pentru casuals cu poveste solidă. Povestea e în general între misiuni - te plictisește dialogul, dai skip.
 
Eu am citit Liberty's Crusade, Shadow of the XelNaga, Speed of Darkness si Uprising canon. Non-canon sunt o caruta de fan fiction, le gasesti cu un simplu google search.
Dintre toate as recomanda sa incepi cu Liberty's Crusade.

Oamenii pe forumuri mai recomanda si Dark Templar's Saga (Firstborn, Shadow Hunters si Twilight) si Queen of Blades.
 
Cica seria e criminal de buna. Si nu, nu e Twilight ALA. E altu. Fara vampiri care stralucesc si gheisme de astea.
 
Aveţi careva chef să bateţi un nub? :goofy: Am jucat numai campania până acum, mi-a plăcut cu terranii, în schimb zergii mi-au lăsat impresia de... swarm. :goofy:
 
Haidii bre, vine omu' de la lucru la 10-11 sara, poate are chef de prajit niște zergi. :goofy:
 
Când sunt online și-n SC2 tu ești prin vreun Raid uitat de lume-n WoW, io ce vrei să-ț fac :biggrin:

Also, FU computer...
 

Attachments

  • lolwut.jpg
    lolwut.jpg
    651.2 KB · Views: 45
Back
Top