StarCraft II - Hell, it's about time.

Deocamdată am numai Starter Edition, nu-s sigur ce şi ce nu se poate, but will (try to) do. Bogdan, mulţămesc.
 
Dar sincer de ce nu-l cumperi? :biggrin: Era parcă pe la ofertă pe la 100 și ceva RON. Chiar merită.
 
Dacă nu știi ce înseamnă TvZ, nu te obosi cu build order. Joacă și atît, învață ce fac unitățile, care pe care o contrează, etc.

Am găsit în sfîrșit o deschidere pentru mech în TvT, folosită de Mvp.

Din 1-rax gasless expo:

10 supply
12 rax
15 orbital, marine (2)
16 supply
19 CC (nu știu dacă e exact la 19, e la 400 minerale)
20 ambele rafinării
@100 gaz: factory
- starport, reactor pe rax, tech lab pe fact și supply #3 (CC ține loc de depot, deci abia acum se construiește)
@100% tech lab: blue flame și hellions, @100% reactor: double marine, @100% port: vikings
- factory #2 și #3 și rafinăria #3
@100% blue flame: factory trece pe reactor (de la rax), starport trece pe tech lab (de la fact) și scoate un raven (adversarul a deschis cloaked banshee) și double hellion constant
- factory #4, armory (+1 weapons) și tech labs pe cele 3 fact fără add-ons
- expo

Aici s-a terminat meciul :biggrin:, dar eu aș continua așa:
- gas #4, #5, #6, siege mode și tanks
- o banshee, reactor pe rax
@100% banshee, starport trece pe reactorul construit de rax și scoate double viking
- hellion, tank, viking continuu; raven e pentru PDD, banshee e pentru forțat unsiege cînd ai superioritate aeriană;
- dacă pierzi superioritatea aeriană, scoți thor
- etc.
- mai tîrziu, tranziție în viking/battlecruiser/raven.

Rawr!
 
Nu încercam să fiu nesimțit, ci să spun că, tocmai pentru că o iei de la zero, ar trebui să te axezi pe elementele de bază: producție continuă, saturație, scouting elementar, supply, stiluri de joc vs. fiecare rasă, compoziție, etc. Dacă îți spun că într-un TvP standard primul stalker iese la 4:15, nu te ajută cu absolut nimic în momentul de față.

So, compoziție: ai bio (mobilitate, dmg mic, rof mare, cost redus, ușor de înlocuit); mech (opusul); și sky, care e un stil situațional/complementar. Bio de unul singur e vulnerabil la atacuri aoe (baneling, infestor, colossus, templar, siege tank) din cauză că are HP mic, iar unitățile sînt mici și se îngrămădesc ușor; mech e vulnerabil la unități mobile și masive, pe care nu poate să le omoare rapid (charge zealot, blink stalker, immortal, colossus). De aici deducem că mech e semi-inutil vs. protoss. Ăsta e motivul pentru care în toate TvP-urile se ajunge la marine/marauder/medivac vs. zealot/stalker. La un moment dat, P o să adauge unități cu aoe, fie templar pentru psi storm (ulterior archon), la care răspunzi cu ghost (EMP dacă are templar grămadă, snipe dacă sînt separați, EMP pe archon), fie colossus, la care răspunzi cu viking (colossus poate fi atacat și la sol, și în aer).

În TvZ, dacă faci bio, o să ți-o iei inițial de la zergling/baneling (aoe), și ulterior de la infestor (aoe). Deci adaugi o unitate care să apere infanteria de banelings - siege tank. De ce merge vs. Z, dar nu vs. P? Pentru că ling și bane sînt unități cu HP foarte mic, spre deosebire de zealot și stalker, și tanks pot să facă one-shot (tank cu +0 atac face 2-shot vs. ling cu +1 armură, tank cu +>1 atac face din nou 1-shot vs. ling cu +whatever armură), cu splash. La lair tech, Z adaugă infestor sau mutalisk (nu ambele, că n-au destul gaz). Primul e o unitate mai degrabă defensivă, pe care o neutralizezi cu ghost (again, EMP pe grămadă, snipe pe ținte solo), a doua e o unitate de hărțuire de care te aperi cu marines (și 1-2 thor) și cu cîteva turele în linia de minerale și pe lîngă producție (cîteva = 2-3, nu 12). Pe atac, tancurile apără marinii de banes, marinii apără tancurile de muta. La hive tech, Z adaugă brood lord sau ultralisk, pe care le contrezi cu viking, respectiv marauder(/tank) sau, preferabil, ghost vs. ambele (snipe).

Cum ataci: pui tancurile în siege la limita creep-ului, mai răspîndite, dar să se acopere unele pe altele, cu marini lîngă ele. Scanezi să vezi ce te așteaptă în față și trimiți cîțiva marini să curețe creep-ul. Înaintezi cu cîteva tancuri, le pui iar în siege (nu dai unsiege la toate odată), repeți. Cînd te atacă, dai focus fire la tanks pe banes, dai stim și fugi cu marinii în spatele tancurilor pînă mor toți banes, și cureți ce rămîne.

În TvT poți să faci biomech sau mech. Sau bio dacă ai o înțelegere cu adversarul să facă și el același lucru, pentru că bio pierde vs. mech dacă jucătorii sînt de același nivel. Mai exact, marine/tank/viking sau hellion/tank/viking. De ce viking? Pentru că tancurile au range mai mare decît vision, iar dacă ai două linii de tancuri în range, dar fără vision, ăla care are un viking parcat deasupra o să poată să tragă, în timp ce adversarul o să trebuiască să scaneze constant. Deci superioritatea aeriană e importantă. Dar dacă nu fac nici un viking, și am armata terestră de două ori mai mare decît a lui? Atunci o să facă două banshee și o să-ți distrugă toate tancurile, în timp ce marinii tăi care încearcă să atace banshee o să fie omorîți de tancurile lui înainte să intre în range, pentru că el are air, deci vision, iar tu nu.

Spre deosebire de TvZ, unde pui tancurile într-un fel de zigzag, în TvT tancurile se aliniază, ca să tragă toate odată.
 
Sau poti sa joci zerg si sa razi de terran cu 6 muthe cand o da pe bioball si-i prinzi armata in centru. Zergul e rasa suprema de trolling. Oh you built turrets? I go mass speedling and goodbye expos. Oh, youre going all in? Oh dont mind my baneling mines sitting in the center... What, you build thors? Hmm, I go mass speedling with infestor support. What banshee harras, I haz queens that can transfuse and overseers. 2 racks early pressure? Speedling + 1 sunkenel cu regina aparand intrarea ftw. You block my expo? I nydus in your mineral line. Toate astea MERG. Nu trebuie sa fii uber gossu ca sa le aplici, trebuie doar sa faci oleac de scouting inainte. In plus, majoritatea playerilor din ligile de lemn nu au uber macro si nici nu anticipeaza builduri neortodoxe, majoritatea jucand mecanic fie la cheese fie la builduri de midgame care lovesc cu mai multa sau mai putina forta, care pot fi trollate relativ usor cu 12 speedlingi infipti corect sau 5 mute in mineral line.

O sa ti-o iei grav de la cheese-uri pana te prinzi cum sa le aperi? Sigur ca da, e si normal. O sa inveti sa joci mecanic? Eu zic ca nu merita, tot fun-ul jocului asta nu e sa executi un build la perfectie, ci sa faci adversarul sa-ti dea un WP la final.

Unul din jocurile de sambata a fost un 3v3 contra a 2 zergi si un protoss. Ei trei masters, noi trei upper plat. Primul a cazut terranul la un 6 pool de la cei doi zergi, apoi toss-ul s-a trezit cu canoane in baza cand incerca sa apere ce mai ramasese din scv-urile terranului. Ramas singur, am reusit sa scot speed inaintea zergilor si le-am cocosat bazele. Dupa care protosul a cazut usor la speedlings + roach si n-am mai avut de facut decat sa curat expo-urile pe care incercau sa le ascunda si sa primesc GG WP.
 
598381_700b.jpg

Epic comment is epic. :biggrin:
 
Rîzi tu rîzi, dar în cîțiva ani... :goofy:

Cred că la MLG Providence meciurile din open bracket vor fi mai bune decît alea din top 16, avînd în vedere că vine tot Code S-ul peste ei, și majoritatea coreenilor n-au seed. În open bracket sînt, printre alții, IMMvp (T), IMNesTea (Z), IMLosirA (Z), SlayerSGanZI (T) și SlayerSPuzzle (P). E evident că nu iese nici un non-coreean de-acolo, nu? :biggrin:

Mvp, NesTea sau SlayerSMMA (T) pe primul loc, mark my words.
 
Iar MLG Providence e cîștigat de - cred - cel mai tînăr participant: SPOILER NOW Leenock, 16 ani, coreean, Zerg, la prima participare, trecînd prin open bracket. I-a bătut, exceptînd noobii din primele runde, pe Oz, Haypro, Slush, Boxer, MMA, Idra, Huk, Mvp, DongRaeGu și Naniwa. :eek: Nu i-am văzut meciurile, dar înțeleg că joacă binișor. :biggrin:
 
Btw, cine vrea să vadă Terran powah, să urmărească seria extinsă Mvp vs. MC de la MLG. Meciul 4 mai ales, în care Mvp își poziționează marinii la marginea bazei ca să intercepteze primul observer înainte să-i intre în raza vizuală, ceea ce înseamnă că știe exact timingurile pentru deschiderea lui MC, și în care ține 5 colossus/zealot/stalker/sentry push cu marine/marauder/SCV și 5 vikings. Dacă stau să mă gîndesc, e mai mult Mvp powah.

Champ Bracket > Losers Bracket > Round 8.
 
Gizăs, e chinuitor să urmărești TvZ cu Terrani non-coreeni. Realist vorbind, singurul Terran din nu-Coreea care înțelege jocul în momentul de față e ThorZaIN. Restul deschid cu niște minuni în care fac dooj' de permutări de add-ons pînă în minutul 10, dar ajung să aibă mai puțin supply decît dacă ar juca standard, își pierd instant hellionii, se apără de patruj' de muta cu două turele, sînt prinși mereu unsieged, sînt luați mereu prin surprindere de brood lords, le omoară cîte-un baneling ascuns toată armata, etc.

Cel mai trist e să vezi cum își pierd toate reactoarele cînd apare stolul de muta, și în loc să pună o turelă lîngă ele, le reconstruiesc la infinit pe motiv că mai bine investești în marini decît în defensivă statică, ca și cum marinii ținuți în bază să se apere de muta ar fi altceva decît defensivă statică. Deci nu. NU! Chiar n-a văzut nimeni Mvp vs. Moonglade la Blizzcon, în care Mvp face reactor hellion double expand into double engibay și, cînd vede Spire, ia automat Hi-Sec Auto Tracking (cred că 90% din populație n-a auzit de upgrade-ul ăsta - e +30% suprafață acoperită de missile turrets, iar Mvp îl folosește frecvent) și pune un „pe-aici nu se trece” de turele la main și 3rd? Se pierzi meciul din cauza a 10 muta e cel mai penibil lucru posibil.
 
Se oftică pentru că și el uită de multe ori să ia upgrade-ul ăla și se trezește cu câte un DT warp între SCVurile de la expansion în timp ce atacă (trustory) :biggrin:

La modul serios, give that to photon cannons please :biggrin:
 
Io am zis mai devreme ca zergii is rasa suprema de trollat da voi nu, betmen, betmen. Personal as fi extrem de multumit sa ies dreaq odata din plat ca stau acolo de fro 2 sezoane si de fiecare data cand dau de jocuri cu diamond am aliati in woodleagues care ori nu stiu sa faca verificari de canoane ori pica la vreun run-by de zergaloti in minutul 7 jumate cand isi aduna fortele ca retarzii in mijlocul hartii sa faca push. Cand le zici ca nu faci push in minutul 7 ca n-are sens in 3v3 iti zic ca esti dobitoc. Cand le intra 12 zerglingi in SCV-uri rage quit-uie ca nu i-ai aparat.

Sambata si duminica asta am experimentat cu 10 pool double spinecrawler rush cu major success in vreo 5 jocuri. Pur si simplu zergii nu pot apara coerent in 3v3 pushul ala. Daca aliatii iti mai trimit cativa marini sau 4 zerglingi, e deja 2v3. Ce am observat ca merge foarte prost in 3v3 e match-up ul double terran zerg vs orice altceva. Pur si simplu jucatorii terrani sunt prinsi intr-un defensive mindset criminal. Si in 3v3 nu e ca in 1v1 cand scoutezi si reactionezi. Poti sa scoutezi si sa reactionezi la un baneling bust din partea primului zerg si sa te trezesti cu DTs warpati intre minerale dintr-un dropship de la protoss, urmat de drop de la alalalt terran in baza unuia din aliati care si-a trimis juma de armata sa-l apere pe primul atacat urmat de zergling baneling run-by in propria baza cand nu mai ai decat 2 roach si o regina (plus 2 spines) ca aparare. De aia majoritatea jocurilor se termina fie dupa vreun rush sustinut fie dupa vreo 30 de minute, cand raman oamenii fara minerale pe harta.

P.S: de mass mutha ling/bling + corean micro nu te apara nimic pe lumea asta. Pur si simplu nu poti avea techul necesar (thors) la timp ca sa te aperi de un zerg ce merge pe fast mutha, marinii ii pierzi repede daca faci un engage aiurea, vikingii sunt prea inceti, turetele dureaza prea mult din momentul in care scoutezi (cel mai probabil are deja 6 oua in pregatire cand ii vezi tu spire, asta daca n-ai avut bulanul fantastic sa o scanezi) si de aia multi jucatori foarte buni cad la mutha harras. Daca investesti prea mult in turete si upgrades pentru ele, zergul face switch rapid pe roach/ling/whatever (pentru care are deja techul), daca caci marini el opreste un rand de mute si face banes, nu poti sa faci expand in siguranta, nu poti sa faci harras, dropurile, care sunt una din cele mai bune metode sa demolezi un zerg, ies din ecuatie, siege-urile pot fi prinse descoperite daca incerci sa ataci...
 
Din cîte am înțeles, ThorZaIN o să facă streaming cu regularitate luna asta, cu comentariu. Cred că e pe UTC +1, deci foarte accesibil. Pentru cine vrea să învețe Terran, mai coreean de atît în afara Coreei nu se poate (e buddy buddy cu SlayerS).
 
Back
Top