StarCraft II - Hell, it's about time.

Frumos spus Velkan, foarte frumos :biggrin:

Day[9] cand face comentarii dinastea le face in ideea ca asemenea lucruri te salveaza in meciuri specifice. Cand adversarul face x si stii ca face x, daca faci totul perfect si optimizezi buildul si castigi 15 secunde la z, fata de metoda y atunci sigur ii dai peste cap acel build x si ai un avantaj/avantaj mare.
 
Să mă vezi jucînd... :biggrin:

Deci fii atent strategie pe Nerazim Crypt, zilele trecute. Eu MMM în număr mic și 2 siege tanks. El MMM. Pun tancurile în siege pe low ground și încep să îi bombardez baza. El are rampa pe partea cealaltă, deci trebuie să ocolească ca să mă atace, ceea ce și face. Eu las tancurile acolo, iau infanteria in medivacs și o pun pe high ground și îi distrug add-ons la barracks și SCVs. Zice gg, după care începe să mă înjure. I call it „MMM transitioning into rage”. :biggrin:

Am avut și eu în sfîrșit două meciuri normale, adică sub 10 minute :smile:B), bazate pe „ai deschis riscant, te-am atacat rapid și asta a fost”. Primul vZ, am făcut 2 rax fe și l-am atacat cu 5 marini, i-am omorît lingii, dar a scos repede cîțiva roach, m-am retras și am apărat contraatacul, dar a scos even more roach înainte să am eu tancuri, deci gg. Al doilea, vT, eu 1/1/1, el 5 rax :bravo: - cînd l-am scoutat avea 3, și am presupus că face 3 rax stim push sau ceva (am văzut 5+ rax vZ, dar vT, nu). I-am făcut drop în timp ce ataca și i s-a cam dus economia, dar 15 marini vs. 3 marini și 2 tancuri fără siege ale mele e trist. :biggrin:

Fun fun. :biggrin:
 
Cre ca o sa-l doara mai tare daca scapi unu din medivaci cu 5-6 marini (cu stim) fix intre minerale. Daca se duce dupa el, ii bagi mortu-n casa pe rampa. Daca nu, ii faci muci economia.

De roach te aperi cu marauderi, nu cu tanks. Tech imediat din 2 rax si nu ai nevoie sa dai research la siege mode. Daca vezi ca insista o pui de un bunker si te astepti la mute. Contra la 5 rax all in cu SCV-uri ca meatshield eventual nu prea ai ce face decat sa fugi pe insula (daca harta permite) si sa-l cocosezi cu banshees. Oricum, 5 rax e all in grav si daca reusesti sa scapi cu macar factory-ul si un CC te-ai cam scos.
 
Mda, ai dreptate yet again. :biggrin: Faza e că făcusem 2 rax (12 și 14, fără add-ons) into factory, și pe moment mi s-a părut mai logic să scot tancuri. La 5 rax eram pe Shakuras Plateau, n-aveam cum să fug. Probabil dacă țineam marinii din drop acasă era altceva. Idra a ținut într-un meci primul val de 7 rax :smile:embarassed:smile: doar cu lings, dar în mod evident eu nu sînt el. :biggrin:
 
Cuane, primu rax e la 11, imediat dupe ce se termina supply depot-ul. Pe urma ai varianta refinery la 13 si 111 build sau al doilea rax la 12 si al treilea la 13 daca vrei 3 rax early pressure into marine bioball la 60 supply. Marinii sunt buni la cocosat SCV-uri, dar daca vrei cu adevarat sa-l troznesti, arunca si vreo 2-3 marauderi in the mix (2 dropships). Sa vezi pe urma ce plang zergalotii, ca aia mici se chinuie sa omoare un marauder cu medivac support de se plictisesc si roachii si-o iau cu brio, mai ales daca ai conc shells. Protoss-ul o sa te urasca grav daca-i ascunzi doua dropuri de marini cu marauderi intre minerale ca se plimba zelotii de nebuni pe langa ei. Terranul are sanse mai mari sa se apere daca are un tank in siege mod pe langa CC.
 
What is this 11 - 12 - 13 early pressure you speak of? :biggrin: Am auzit de 12 - 14 și 11 - 13 (vZ), și 12 - ...something, mă rog, tech lab pe prima și la 150 o pui pe a doua (vP), dar asta cu 3 e nouă. :biggrin:

Nu sînt fan 1/1/1, sincer. O mai fac dacă joc vs. random pe vreo hartă imensă și nu-l găsesc p-ăla repede (pînă acum un singur random a fost băiat finuț și mi-a zis ce rasă e), dar în general prefer infanteria vs. orice, și adaug mech doar dacă e absolut necesar, gen în TvZ anti-baneling. În TvT, pentru liniile de siege prefer metoda TLO, cu nukes: nuke pe tancuri - dacă dă unsiege, cancel nuke și intri cu MMM, dacă nu, le pierde. :smile:

Disclaimer: mi-e somn, nu știu exact ce am scris. :biggrin:
 
Să mor dacă-nțeleg ceva! Și-așa mi-era fric să joc online, acuma nici n-o să mă mai ating...
 
Eu nu mi-am batut vreodata capul cu invatatul de deschideri sau strategii. Desigur, ajuta sa te mai uiti la niste cast-uri de pe Youtube. Daca stii sa scout-uiesti din timp si ai idee despre niste reguli de bun simt in timpul jocului (macro-wise, counter pentru unitatile inamicului), poti ajunge in Diamond League no problem. :smile:
 
Zergii au deschideri? :tongue: Am văzut că PsY vorbește mereu doar de pool, hatch și gas, după care joacă în funcție de adversar. Iar IdrA duce asta la extrem, la modul scade/crește raportul workeri/unități în funcție de ce are adversarul la rampă. :biggrin:

Să mor dacă-nțeleg ceva! Și-așa mi-era fric să joc online, acuma nici n-o să mă mai ating...

Stai liniștit că singura diferență dintre noi e că eu am mai mult timp să urmăresc VODs. :smile: 10, 12, 13, etc. se referă la supply: 13 gas înseamnă că la 13 workeri pui rafinăria, de exemplu. E mai simplu de reținut decît minutul 2:44 sau cît o fi. 1/1/1 e o deschidere de terran, în care faci 1 barracks, 1 factory și 1 starport înainte să scoți unități. Pe urmă poți să faci cam orice.

Deschiderile fluidizează jocul și atît, pentru că sînt calculate în așa fel încît să alinieze o acțiune cu alta: de exemplu, barracks la 12 se termină odată cu al 15-lea SCV, deci poți să faci upgrade la orbital command instant (dacă execuți totul corect). Dar în nici un caz n-o să pierzi un joc la nivelul ăsta pe motiv că ai sărit un SCV sau ești supply blocked 2 secunde și nu ai făcut deschiderea perfect. De fapt, sînt destul de sigur că poți să construiești cam ce vrei, cît timp ai macro cît de cît, și tot n-o să pierzi prea des.
 
11. Un post genial, bine făcut şi complet va fi urmat neapărat de un post monosilabic şi cu cinci smiley-uri.

In caz ca ati uitat de post-ul Zânei. :biggrin:
 
Last edited by a moderator:
:hihi:

Finala NASL, dacă e cineva interesat (TvP). Mă oftic, că pare atît de simplu ce face PuMa (dacă nu afișezi APM-ul :tongue:).
 

Attachments

  • [Finals] Puma vs MC.zip
    877.1 KB · Views: 3
Azi a reușit un nene să facă un ling rush care a ajuns la mine mai tîrziu decît un atac normal. :goofy: Pe Xel'Naga Caverns. În apărarea lui, era francez. :hihi:

Și apropo de ce să înveți ca începător, am observat că ghost e criminal în ligile inferioare - nimeni nu-l folosește, „nuclear launch detected” și EMP vs. protoss sînt panică instant, și toți scanează în direcția adversarului, deci dacă flanchezi puțin, ai șanse mari să nimerești și nuke pe armată (am avut 57 kills pe unul, azi :biggrin:). Iar 2 nukes simultane sînt deja teroare. În plus, terranii au obiceiul mișto de a pune depots în grupuri de 6+, deci un ghost scăpat în bază îți face supply block cît pentru 2 meciuri. Deci băgați ghosts!

PS: 12th în divizie, biatches! :biggrin:
 
Cred că nu joc la fel de mult ca ceilalți - eu am 23 victorii, ăsta din fața mea are 122 (la puncte sîntem cam la fel). Și mi s-a terminat bonus pool, deci pînă îi ajung din urmă p-ăia cu 100 puncte peste mine, mai durează. :biggrin:
 
Back
Top