StarCraft II - Hell, it's about time.

You my friend, are a true zerg. "I don't care or know who they are, all I know is that they'll DIE!". :tongue:
 
Warning, spoilers ahead :biggrin:.

Dude, KiwiKaki foloseste warp-in zealots de la proxy pylon plasat perfect in mod godly ca sa ii distruga expansiunea, foloseste un void ray ca sa-i distruga cealalta expansiune, iar apoi foloseste un FREAKING MOTHERSHIP ca sa ii buseasca IAR o expansiune si tu la blink te gandesti ?





Edit: De ce nu avem pe forum? :smile:
 
Da, dar lovitura de grație a fost tot de la Blink. Dacă analizezi cu atenție replay-ul, de fapt mothership-ul a fost folosit să salveze acei blinked stalkers de la moarte sigură aproape INSTANT după ce au distrus expansiunea. Iar acei stalkeri n-ar fi supraviețuit atât fără... errr... blink :biggrin: E o chestie de bază a strategiei lui Kiwikaki imho.
 
2 reușite la care am râs din toată inima la un moment dat :biggrin:
 

Attachments

  • replays.rar
    60.6 KB · Views: 9
Recunosc, am ras si eu la meciurile astea si am ras chiar bine, au fost fun :smile:.

Anyway, s-o luam pe rand:

Protoss vs protoss

- n-ai scoutat deloc. In minutul 11 tu nu stiai ce face inamicul (LHC again :biggrin:).
- din cauza asta n-ai putut sa aplici o strategie care sa contreze ce face el, ai facut ceva generic. Daca facea carriere te rupea (parerea mea).

Ce-as fi facut eu:

- prima proba, pe care ai trimis-o atat de devreme (mergea mai tarziu, dar mi-ai explicat ce ai vrut sa faci cu ea), mergeam cu ea un piculetz mai jos sa vad ce face. Bun, am vazut forge si 2 cannons, gateway. Asta inseamna ca e minim 450 minerale in spatele tau, pentru ca a irosit resurse pe forge (150) si 2 cannons (150x2).
Reactie #1 - expand, costa 400 minerale, din moment ce el a irosit bani pe aparare o sa fiti egali. Ba esti cu 50 minerale in fata, iar in momentul in care expansiunea ta intra pe rol o sa fii in fata chiar bine.
Reactie #2a - Gateway, robotics core, robotics facility, gateway. Deci 2 gateway + robotics, fast immortals, sari pe el (immortals > cannons).
Reactie #2b - same as above, doar ca fast Collosi. Collossus + Thermal Lance upgrade au raza mai mare decat cannons --> dead enemy si a irosit 450 minerale degeaba.


Protoss vs zerg

Zergul a facut 6-pool. Adica spawning pool cu 6 drone, ceea ce e DEVASTATOR pentru economia lui. Daca te uiti pe replay el ajunge cu zerglingii la tine in baza fix la 3:30 (3 min 30 sec). Exista o solutie extrem de simpla contra 6-pool care nu implica sa te baricadezi cu cannons si anume zealot wall-in. Atasez un replay care sa exemplifice.
Pe scurt:
9 pylon langa intrare, in asa fel incat "power-ul" sau sa acopere rampa
12 gateway care sa blocheze o parte din rampa, iar proba cu care faci gateway-ul se duce la scouting
13-14 gaz
IN SECUNDA in care se termina gateway-ul faci un zealot (asta daca ai scoutat si vezi ca face 6-pool)
16 cybernetics core in asa fel incat sa blocheze toata rampa mai putin un patratel. Acolo vei pune waypoint-ul de la gayeway in asa fel incat zealotul se duce direct acolo. In secunda in care iese il pui pe hold position si o sa-i trebuiasca 10 zerglingi sa treaca de el (numar spus la nimereala, minim 4-5-6 oricum), timp in care ai timp sa faci un LHC in baza ^^.
17 pylon.
apoi inca 3 gateways, scoti unitati pe banda rulanta si-l rupi, pentru ca economia lui este efectiv la pamant. Daca cumva are o caruta de spine crawlers pana ajungi la el in baza (desi trebuie sa ajungi chiar repede) freci menta frumos pe acolo pana faci un pic de armata si apoi il rupi. Cand zic un pic de armata zic 6-7 zealots si niste stalkers, nu 100/200.

Mentiune: pe harti mici gen steppes of war e posibil sa ajunga un pic mai repede in baza ta. In cazul asta in loc de cybernetics pui imediat un forge, dar care sa blocheze total rampa, iar apoi imediat un cannon cand poti. Pana ajunge cu lingii si pana iti distruge vreo cladire cannonul e gata si esti 100% safe. Dupa cannon faci imediat cybernetics si apoi aceeasi strategie ca mai sus, warp-in de unitati faci in afara rampei, care e blocata.

View attachment defense vs 6-pool.rar


Edit: si ffs foloseste control groups :biggrin:
Armata pe 1 nexus pe 4 macar :smile:.
 
g5d3v.jpg

:mda:
 
Atașez un set de replays fain imo și aștept critici :biggrin:

De asemenea, un replay care m-a bulversat, tipul parcă scoate din cvr minerale. Explicații posibile?
 

Attachments

  • some.rar
    260 KB · Views: 9
  • Xel'Naga Caverns mineral hack.rar
    17.1 KB · Views: 10
Am rezolvat misterul! Intradevar FOARTE ciudat e sa vezi minerale cum vin si pleaca aproape fara explicatie, dar fii atent:

1) tu i-ai distrus asa: un gateway care avea 4 zealots in queue = 400 minerale. Alt gateway care avea 2 zealots in queue = 200 minerale. Nexus cu 2 probe in
queue = 100 minerale. In total 700 refunds aici, care se petrec EXACT cand mor cladirile. Buuun, now comes the tricky part.
2) se pare ca blizz ia banii jucatorului exact in secunda in care da ordinul de constructie, chiar daca proba e in capatul celalalt al hartii. Omul incearca sa construiasca 6 nexusuri, dintre care unele sunt construite cu succes, iar la restul moare proba sau nu poate sa construiasca. Times:
11:11 prima comanda (gold expansion), proba ajunge si porneste cladirea la 11:14
11:24 a doua comanda (cea mai din dreapta expansiune), proba ajunge si porneste cladirea la 11:42
11:44 a treia comanda (expansiunea din sud-est), proba ajunge si porneste cladirea la 11:46
11:57 a patra comanda, omul incearca sa faca nexus chiar in baza ta, unde nu stie ca ai cladiri (n-a scoutat), la 12:29 proba vede ca locul e ocupat, ii da eroare, refund 400. Apoi proba moare.
13:03 a cincea comanda, omul incearca sa faca nexus la loc in baza sa, dar proba moare pe drum. Refund (400) la 13:20
14:03 a sasea comanda, omul incearca IAR sa faca nexus in baza sa. Proba porneste constructia la 14:40, apoi moare (constructia nu este terminata, dar distrusa, deci omul pierde banii, no refund pentru ca n-a dat cancel).
Sper ca n-am ratat nimic.

Celelalte replays:
Monsoon mothership: foarte fun, dar adversarii au fost slabi. Love the mothership :biggrin:.
Monsoon LHC: zergul vostru a fost foarte bun la harass, nu numai ca a distrus total economia protossului portocaliu si toti SCV-ii de la expansiunea terranului galben, dar impreuna cu terranul vostru au avut grija sa-i tina ocupati tot meciul si a busit flota protossului violet.

Esti in continuare foarte pasiv. Ai void rays du-te cu primele 4 la harass, bineinteles ai grija sa nu le pierzi. Daca distrugi 10 SCV's economia aluia o sa fie indeajuns de varza incat sa castigi. Also, esti foarte concentrat pe upgrades - sunt intradevar importante, dar mai intai fa armata si apoi baga si upgrades, nu invers :wink:.

Delta Quadrant PvP psionic win:
Ok, asta a fost un replay intradevar fun. Imi place ca incepi sa te extinzi chiar frumos, desi mai ai un pic de lucru la capitolul asta (a treia expansiune a fost tarzie, incearca sa nu ramai niciodata cu mai putin de 2 baze; ideal e 3). Lupta a fost epica, 0 micro din partea lui dar hei, nu vezi oricand colossi distrusi de storms :biggrin:.
Pasivitatea o ai inca in sange, iar lipsa de scouting la fel. Aveai 5 observeri care au stat fix degeaba tot timpul.
De asemenea tu ai o slabiciune mare pe care orice jucator bun o va exploata, deci trebuie neaparat sa scapi de ea: lipsa armatei la inceput. Tu ai macro foarte bun, dar initia tu faci doar cladiri si abia cand ai 4 warp gates incepi sa mai scoti si tu o unitate.
Trebuie sa iti modifici lista de prioritati:
0) SCOUT. Knowledge is power.
1) construieste mereu probe, ca sa ai economie solida.
2) construieste mereu unitati, ca sa ai aparare si atac.
3) ai mereu grija sa nu fii psi locked si sa ai indeajuns de multe cladiri de productie. Aici e un echilibru foarte fragil, trebuie sa ai exact cate iti trebuie si nu mai multe.
4) extinde-te cand este posibil, incearca sa ai mereu 2-3 baze si sa pompezi unitati la capacitate maxima.

Ideal este ca din primul gateway sa scoti 1 zealot si eventual un sentry, pana sa te apuci sa faci celelalte 3 gateways sau tech buildings. Sentry-ul este absolut vital impotriva oricarui rush (roach rush, zealot rush, 2 marines one marauder, hellions etc.), doar iti blochezi rampa cu un force field si nu poate sa intre in baza ta nici cu rugaciuni. Asta iti da indeajuns de mult timp incat sa scoti cateva unitati si sa te aperi.


Xel'Naga Caverns Poor P:
Chiar daca ai facut-o tarziu, ai scoutat si tu in sfarsit :biggrin:. Aveai unitati la ambele turnuri, observeri la fiecare expansiune, doar prin baza lui nu aveai nimic, dar avea cannons intradevar L :smile:.
 
Sincer aia cu Templarii a fost aiurea pentru că am scoutat extrem de târziu și nu mai aveam alternative la counter decât templars în cantități industriale, orice altceva ar fi luat prea mult timp de producție. Am transpirat ceva când am făcut micro la ei dar meh, it worked :biggrin:

Apropos, aia cu sentry mi-ai tot băgat-o pe gât, tu chiar crezi că pot face micro pe sentry cu force field și să și produc alte chestii totul în același timp? :biggrin:
 
2 replays, în fast expand nu am mișcat cum trebuie la expansiune, în a doua protossul inamic a fost foarte pasiv, deci LHC :biggrin:
 

Attachments

  • Steppes of War.rar
    45.7 KB · Views: 10
Bullshit, am atașat una veche. Asta era :biggrin:
 

Attachments

  • Steppes of War PvP uber macro.rar
    67.4 KB · Views: 10
Yea, n-am comentarii la partea de macro, dar:

- scout
- see cannons
- 4gate push
- win in 6-8 mins.

Alternativ:

- scout
- see cannons
- 4gate + robotics Void Prism drop (mai rapid, nu ce ia facu tu :smile:)
- win

Alternativ 2:

- scout
- see cannons
- 2gate robotics push with immortals
- win

Daca iti plac meciurile astea lungi eu nu te mai bat la cap, dar tu nu profiti de faptul ca ala baga o caruta de bani in defense si e in urma cu macro-ul. Orice fast expand te trage in urma cu 400+ minerale, orice forge + cannons la fel, daca inveti sa profiti de asta o sa-ti scurtezi toate meciurile cu 30 min :biggrin:.
 
Back
Top