StarCraft II - Hell, it's about time.

[Parerea mea] Am un singur cuvant pentru tine: macro (pentru inceput). Invata cate 2-3 build orders vs fiecare rasa, pe care sa le poti executa perfect (fara sa ajungi supply blocked, fara sa ai timpi morti, fara sa dai queue la 5 unitati simultan pentru ca ai uitat de ele etc). Ideal ar fi ca in functie de scoutingul efectuat sa te orientezi spre un anumit build (exemplu protoss vs protoss "4 gate" sau "3 gate into robotics" sau mai stiu eu, "5 gate into everything" cum face Huk :biggrin:) si sa stii de exemplu daca mergi 4-gate cand incepe sa se strice treaba (4-gate e foarte bun daca inamicul merge pe altceva sau merge pe expansion, iar el va fi vulnerabil doar o scurta perioada de timp pana incepe sa scoata colossi sau incepe sa-i intre expansiunea pe profit, moment in care esti screwed daca nu te adaptezi).
In timp daca stapanesti bine macro-ul o sa-ti rafinezi si partea de micro si partea de strategie, etc. Uita-te la cat mai multe replays :smile:.

PS: accept cu cea mai mare placere critici la ce am scris aici.
 
Devine aplicabil pentru boți. Programezi un script sa iti faca treaba si gata, i-ai ras pe toti: script-ul nu uita, nu intarzie, nu da pe langa, iar tu o sa fii marele campion la șah :frown:

Uere iz dă fan in zat?
 
Meh exagerați :biggrin: N-o să joc ever SC2 la modul ăsta, că nu vreau să ajung numărul 1 mondial :biggrin: Iar SCViper nu joacă multiplayer, doar se uită la replay-uri :biggrin:

Win some, lose some, n-o să stau să învăț deschideri ca la șah decât până la un anumit punct (și la șah deschiderea e o serie de automatisme). Cei cu bots au fost banned btw :smile:
 
And then again, where is the fun in that? Eu joc un joc pentru că X. Altu` joacă să câștige. Sincer aș prefera VS bots, uneori fac niște chestii de-a dreptul retardate, țin minte când omoram farming bots în WoW for a sport :smile:
 
Well, mie personal imi place sa castig, iar (disclaimer: in opinia mea) faptul ca am o deschidere buna nu inseamna nici pe departe ca restul jocului este automatism. Cred ca spuneam asta si mai devreme, dar economia este backbone-ul jocului de multiplayer, te ajuta sa joci jocul asa cum ai chef. Daca vrei sa joci bine, trebuie sa ai economie buna, deci get used to it. De exemplu am pierdut un meci vs proxy gateway rush pentru ca n-am scoutat cum trebuie si nu mi-am facut wall-in la ramp, deci o economie buna nu te scapa de multe, doar te ajuta.
@Neo: fac achievements, ca-s plecat din tara, cand ma intorc ma apuc serios de multiplayer. Pana una alta am luat Hot Shot :biggrin:.
 
Hack or not? :confused:

Later edit: nu cred, doar cred că am jucat extraordinar de prost :biggrin:
 

Attachments

  • Delta Quadrant hack or not.zip
    84.3 KB · Views: 9
- Vs zerg e ideal sa faci un wall-in cu un mic loc prin care sa treaca zealots, daca nu stii cum zi-mi si-ti fac un replay. Daca-ti tragea un 6-pool erai mort.
- Fa pilonul cand ai 9 probe, inainte sa o faci pe a zecea, altfel devii supply blocked.
- Niciodata nu scoate toate probele de la mining doar ca sa fugaresti un worker. Ia una si las-o sa il urmareasca, ajunge.
- Ai doar 2 probe la gaz :smile: update: ai avut 2 probe pana la sfarsit :biggrin:
- Ai facut al doilea asimilator si n-ai pus probe pe el, deci ori nu-ti trebuie ori...
- Esti supply blocked iarasi cand scoti prima unitate (stalker)
- Joci prea defensiv, forge-ul ala e foarte bun initial pentru ca +1 ground weapons permite zealotilor sa omoare un zergling din 2 lovituri in loc de 3, ceea ce iti da un avantaj mare. Tu ai facut cannons si stalkers fara sa vezi macar daca merge pe spire. De asemenea el chiar merge pe spire si cannonurile tale sunt cam departe de linia mineralelor, o sa te poata hartui usor.
- offtopic un pic: lol ce s-a extins zergul si n-are nici macar o baza saturata cu drone...
- observerul ala sta si someaza, trebuia sa scoutezi cu el sa vezi daca n-a facut vreo expansiune.
- iarasi, joci prea defensiv, daca scoutai macar un pic vedeai ca poti sa-l demolezi cu stalkerii aia. Omul nu avea practic nimic in afara de mutalisks. Hartuieste constant, scouteaza constant.
- aveai 2000 de minerale si n-ai bagat macar 2 cannons in baza secundara :biggrin:.

Anyway, good job, dar pe scurt - scout mai mult, fii mai ordonat in buids, fii mai agresiv, fii mai decis.

Edit: tocmai m-am uitat si la replayul de pe Delta Quadrant. That was fun :biggrin:. Ati frecat menta amandoi pana la 200 si apoi hai in centru sa va bateti :smile:. Respectivul n-a hackuit sub nici o forma, a dat vreo 5 scans pana sa te gaseasca :smile:.
 
Da, fix la concluziile astea m-am oprit și eu - I should be moar agressive :biggrin:

La al doilea assimilator uitasem de probe :biggrin: La primul eram 100% convins că am 3 probe în timpul jocului, mă și miram la un moment dat că nu "intră" așa cum ar fi trebuit. Aia cu 2000 de minerale a fost pur și simplu greșeala mea că nu le-am folosit cum trebuie, pățesc de cam multicele ori să am supplies la grămadă și să am army size de cacao și să mi-o fur din cauza asta.

Cere cam mult multitasking jocul ăsta :biggrin:
 
Regula de aur la macro este urmatoarea: o baza suporta ori 4 gateways, or 2 gateways si un tech building (robo bay, stargate), daca ai 2 baze multiplici cu 2, etc. De asemenea cand mergi pe 4 gateways un pilon suporta fix un rand de unitati din cele 4, deci trebuie sa faci constant pilon/warp in 4 units pilon/warp in 4 units. In felul asta o sa fii foarte ok cu banii (adica n-o sa ai multi bani necheltuiti).
Daca esti foarte agresiv la inceput (dar in mod inteligent) ai sanse bune sa termini meciul inainte sa ajunga ala la 20 de mutas sau mai stiu eu ce. De exemplu in meciul asta tu ai avut o economie chiar buna, daca scoutai un pic mai bine si mergeai pe 4 gate il rupeai imediat, iar un singur tun in baza si unul la expansiune, plasate strategic, te scuteau de harass; pe de alta parte tu jucand agresiv si fiind pe capul lui tot timpul nici nu mai avea timp de harass.

Edit: Atasez 3 meciuri de 2v2 facute in seara asta. Stiu ca nu joc grozav, acum sunt si dupa o pauza de mai mult de o luna, sunt iesit din forma, dar astept critici cu nerabdare :tongue:.

Luati-le in ordine: nice, intense, very tense.
In meciul 2 am cam gresit buildul initial, am fost si supply blocked, etc.
In ultimul am fost foarte panicat si a fost un meci destul de haotic, pe la sfarsit incercam sa omor cannons cu collosi, eram convins ca am thermal lance researched si nu aveam. Pana s-a facut aia s-a terminat meciul :biggrin:.
Anyway, enjoy si vedeti ca amicul cu care joc are un limbaj mai colorat :tongue:.


Inca un edit: Neo, trebuie sa ai nexusurile pe un control group, ca sa poti face probe fara sa te misti pe baza; unitatile iar trebuie sa fie pe un control group, tu aveai doar stargaturile si warp gates-urile...
 

Attachments

  • 2v2's.zip
    205.8 KB · Views: 10
Last edited:
Tari meciurile. De-aia îmi place să joc cu cineva cunoscut, la random fie joacă ăla solo, sunt atacat de ceilalți doi și nu trimite nimic în ajutor, fie e prost de bubuie :biggrin:

Apropos, de ce nu research Blink? Elimina avantajul cu intrarea blocată în bază la ambii pentru stalkeri și nu mai ajungeau la atâtea void rays :smile: Practic costurile eu zic că se justifică.

Sper să facă merge la posts :biggrin:

Exemplu de blink VS void rays. Evident și ceva antiair, dar blink a făcut diferența imo.
 

Attachments

  • Xel'Naga Caverns blink ftw.rar
    39.4 KB · Views: 11
Joc defensiv scores again. Departamentul apărării 1 - Terran fraier 0 :biggrin:
 

Attachments

  • Metalopolis defendo win.rar
    56.5 KB · Views: 11
Back
Top