Pe langa ce-a spus Spawn, valabil pentru ambele replayuri:
1) build order - trebuie sa te hotarasti din prima ce vrei sa faci. De exemplu poti sa bagi heavy zealots cu stalkers, iar apoi in functie de ce scouting faci sa contrezi ce face inamicul, sau sa mergi pe ceva care sa-l distruga. Pana si un void ray rush ar fi mers in ambele situatii, desi asa ceva n-ar merge pe un jucator mai bun (astia erau cam slabi)
2) scouting - esti protoss, ai observers: trimite cate unul sa patruleze intre posibilele expansiuni ale inamicului. La inceput trimite o proba in baza lui sa vezi pe ce merge. Cand trimite el un SCV e idee foarte proasta sa iei TOATE probele sa fugi dupa el, pierzi minerale.
3) harassing - trebuie sa hartuiesti inamicul constant. Ai momente cu 0 APM (actions per minute), alea nu au de ce sa existe, mereu trebuie sa faci ceva. Scouteaza, omoara unitati cand nu e el atent, incearca sa distrugi o expansiune, etc.
4) tech - in pvp niciodata nu te apuci sa faci tot, pentru ca daca dai banii si pe robotics bay si pe stargate(s) si pe twilight council atunci vine ala cu marines si marauders pe tine, sau helions si tanks/ce-o fi si te distruge pana sa apuci sa faci ceva.
altele:
era sa cad de pe scaun de ras cand ai facut 4-5 tunuri in nordul bazei la inceput. Pai putea sa vina ala sa iti curete toata baza in afara de tunuri cu cativa marines...
in mod egal era sa cad de pe scaun de ras cand brOmstar a distrus pietrele de la mineralele de langa baza ta
zergul avea 3-4 expansiuni, tu ai stat cu observer si 10 void rays langa una si nici nu te-ai atins de ea. Minute intregi
. WTF?!?
Edit: atasez si eu 2 replayuri. Astept critici, desi stiu ca n-am jucat grozav
.
View attachment scviper.zip