StarCraft II - Hell, it's about time.

Am fost sceptic în legătură cu StarCraft II, dar, după 18 misiuni, recunosc că Blizzard e incapabil să scoată un joc prost. Suficient să spun că sistemul de briefing din SC2 face de unul singur mai mult decît unele jocuri, iar interludiile, mai mult decît unele filme.

De pus la colecție. În două exemplare.
 
Acum să detaliez.

Campania terranilor se concentrează pe Jim Raynor, care, la 4 ani după evenimentele din Brood War, a ajuns un rebel bețiv (big surprise there), care se tot gîndește, pe de o parte, la cum să i-o dea lui Mengsk, și, pe de alta, la cum a omorît gagică-sa cîteva miliarde de oameni. Baza operațiunilor lui Raynor e battlecruiser-ul Hyperion, un flagship în adevăratul sens al cuvîntului, toate unitățile și upgrade-urile fiind făcute aici (offscreen). (Mai tîrziu în joc, faza devine logică, unitățile din Barracks venind cu drop pods direct de pe orbită oriunde pe hartă.) Jucătorul poate să interacționeze cu alte personaje de pe navă și să viziteze diferite secții: cantina (de unde se angajează mercenari), puntea (de unde se iau misiunile), etc.

Campania este neliniară, deși rezultatul e, în mare, același: majoritatea misiunilor pot fi făcute în orice ordine, iar uneori ai de ales între două misuni, inevitabil supărînd un personaj. Latura practică a deciziei e că fiecare personaj vine cu o unitate, astfel că ai de ales, de exemplu, între Ghosts și Spectres (nici o grijă, ambii au Tac Nuke Strike :biggrin:).

Primele misiuni sînt banale, dar pe parcurs se diversifică dincolo de clasicul „fă-ți bază, intră peste ăla în casă”. Într-o misiune trebuie să te infiltrezi cu un ghost într-o închisoare, în alta să alergi după infectați ziua, și să te aperi de ei noaptea, în alta să îți muți constant baza din cauza unui zid de foc, în alta să îl duci pe Zeratul la niște altare (la naiba, mi-a scăpat :tongue:), etc.

În general, în fiecare misiune primești o unitate nouă (care sînt adăugate treptat în Armory, pe Hyperion, și cu care poți să interacționezi - spider mines alea care își dau palme sînt :rotf:), de bază pentru obiectivul respectiv, astfel că toate unitățile au o utilitate la un moment dat.

Pentru fiecare misiune sînt minimum două cut-scene-uri in-game, al naibii de bine făcute aș putea spune, iar din cînd în cînd Blizzard te mai lovește cu un filmuleț (și, Jizăs Craist, oamenii ăștia se pricep).

Există două tipuri de îmbunătățiri pentru unități: upgrade-uri, cumulative, care se fac la Armory pe bază de credite obținute pentru terminarea misiunilor, și research-uri, exclusive, care se fac în Laboratory pe bază de puncte de research obținute (sau nu) din obiectivele secundare ale misiunilor. Ambele se fac o singură dată și rămîn active pe parcursul întregii campanii. Singurele care se fac în mod repetat în fiecare misiune sînt cele de Engineering Bay (arme/armură infanterie) și Armory (la fel, dar pentru vehicule).

Îmbunătățirile pentru unități sînt multe și diverse, cea mai tare din istoria lumii fiind probabil Calldown: Supply Depot - drop pod cu depot deja construit. Ar mai fi automatizarea rafinăriei (nu mai e nevoie de SCV-uri), folosirea de smart shrapnel în Siege Tanks (-75% damage pe aliați), bunker de șase persoane, atac simultan la sol și în aer pentru Goliath, armură regenerativă pe vehicule, repararea automată, cu drone, a clădirilor pînă la 50%, etc.

Pînă la urmă e bine că s-au concentrat pe o singură rasă, pentru că au făcut o campanie solidă și satisfăcător de lungă. Și prin asta vreau să spun „omg, epic win!!1”. :smile:
 
Haha, aia nu e problemă cu Starcraft II, e problemă cu plăcile video.
Cea mai simplă soluţie, dacă jocul are opţiunea asta: Turn V-Sync ON.
Dacă V-Sync e OFF, atunci orice joc împinge placa video cât poate de mult. Of course, uneori procesorul atinge maximul înaintea plăcii video, şi atunci el e forjat cât se poate. Cert e că mereu va exista o componentă la 100% :smile:
Am observat acelaşi comportament cel mai recent la Disciples III. După 2-3 minute de jucat, vjjjjjj... ventilatorul plăcii video. Activat V-Sync, PC quiet now. 60 FPS îmi ajung :smile:
 
M-am apucat şi io de jocu' ăsta de vreo două zile, n-am citit chiar deloc despre el, SC1 am jucat mult prea puţin... acu' vroiam să întreb care-i treaba cu campania (sunt pe la jumatea misiunii cu protosu', da' am raid în World of Warcraft :tongue:), numa' terran? Da' am văzut postul lui Velkan, kthx.

Înainte de cele două misiune "de ales", m-am dus pe salvat lumea şi aliat cu tipa. Care ar fi fost diferenţa dacă alegeam invers?
 
Ămm, trebuia să distrugi coloniile afectate parcă.

Ce s-a întîmplat după misiune? Tipa părea „schimbată”? :biggrin:
 
Neah, doar i-a dat cuţit pletosului, în timp ce ăsta se juca cu o păpuşă şi albăstrelu' (T_something) zbura prin cantină după cum mişca el păpuşa. :smile: Aliat cu el cum fu?
 
Mişto final, nu mă aşteptam (nu spoilăm pt. că suntem copii cuminţi... şi am jucat pe casual). :biggrin:

Now... cine mă ajută să găsesc Terran Up the Night cu editoru'? :biggrin:
 
Seriously? :biggrin:

Spoiler:

Eu m-am aliat cu Protoss, am distrus coloniile, și s-a dovedit că și Ariel era infectată, iar Raynor a „rezolvat-o”.

Pe urmă l-am ales pe Tosh, iar la sfîrșit am făcut misiunea generalului.

PS: Ai văzut ce plete interesante are Kerrigan chiar și „după”? :biggrin:
 
ăăă, care to explain? FPS-ul de care zici nu e ăla pe care ăl raportează Fraps?
Nu stiu ce masoara FRAPS (daca sunt chiar frame-urile randate de GPU sau daca sunt frame-urile trimise catre monitor din front-buffer). Ce stiu sigur insa e ca daca ai Vsync activat si ai un refresh de 60 Hz, pe monitor vei avea fie 60, 30, 20, 15, 12 etc FPS-uri. Adica un numitor intreg, in functie maximul de moment de care e in stare placa. Deci daca placa poate 59.9 FPS, real catre monitor se vor transmite 30 FPS-uri.
 
Well, eu am vsync on de cand am trecut pe LCD si totul este gigea; cand fraps zice 30 fps aproape orice joc se misca jegos (poate cu exceptia RPG 3rd person), cand zice 40 fps este deja binisor, cand zice 50+ e perfect si in shootere 1st person deci eu cred ce zice fraps. Teoria aia nu am inteles-o si nu pricep de ce s-ar intampla asa ceva, un link ceva cu vreo explicatie stiintifica? :eek:
 
Insightful: V-Sync.
There is however a more fundamental problem with enabling VSync, and that is it can significantly reduce your overall framerate, often dropping your FPS to exactly 50% of the refresh rate.
But then again...
Fortunately, because this problem is pretty much caused by the frame buffers becoming filled up, there is a solution: enable a third frame buffer to allow more headroom. However this is not a straightforward solution, and to read more about it see the Triple Buffering section of this guide.
Triple Buffering... cu tot cu avantaje şi dezavantaje.
Oricum, singurul joc în care am văzut un FPS de exact 30 este Split Second cu V-Sync activat.
Oare e corect ce calculez eu mai jos?
Să presupunem că avem un joc cu V-Sync activat în care la fiecare al 5-lea frame performanţa cade sub 60 FPS, rezultă (4*60+30 frames) / 5 secunde = 54 FPS average. În care caz tot e bine să ai V-Sync activat.
 
Seriously? :biggrin:

Spoiler:

Eu m-am aliat cu Protoss, am distrus coloniile, și s-a dovedit că și Ariel era infectată, iar Raynor a „rezolvat-o”.

Pe urmă l-am ales pe Tosh, iar la sfîrșit am făcut misiunea generalului.

PS: Ai văzut ce plete interesante are Kerrigan chiar și „după”? :biggrin:
Siriuslii. Zis-am mai sus că n-am prea jucat io Starcraft. :tongue:

Spoiler:
La fel şi io, totul bine mersi, i-a dat o pupă lu' Reinăr şi-a plecat.
Dup-aia am ales-o pe tipa Ghost (name pl0x?). A trebuit să mă stealthez pe acolo un pic, am avut câţiva "săritori" la dispoziţie şi un tank. A fost nevoie de vreo două MC-uri, da' a mers. După asta, interlude cu Tosh care a scăpat şi se bătea cu pumnu' în piept că-i la 6 ani lumină... *cuţit*.


Da, mişto şi pletele. Cum ziceam, nu mă aşteptam, credeam că o să dea cu stângu'-n dreptu', ca să mai fie loc şi pt. expansion. Acu' ce-o să bage în cele care urmează? :goofy:
Cum e cu misiunea aia?


PS: am găsit piesa "pă 'net", editorul nu m-a prea ajutat.
 
Back
Top