Acum să detaliez.
Campania terranilor se concentrează pe Jim Raynor, care, la 4 ani după evenimentele din Brood War, a ajuns un rebel bețiv (big surprise there), care se tot gîndește, pe de o parte, la cum să i-o dea lui Mengsk, și, pe de alta, la cum a omorît gagică-sa cîteva miliarde de oameni. Baza operațiunilor lui Raynor e battlecruiser-ul Hyperion, un flagship în adevăratul sens al cuvîntului, toate unitățile și upgrade-urile fiind făcute aici (offscreen). (Mai tîrziu în joc, faza devine logică, unitățile din Barracks venind cu drop pods direct de pe orbită oriunde pe hartă.) Jucătorul poate să interacționeze cu alte personaje de pe navă și să viziteze diferite secții: cantina (de unde se angajează mercenari), puntea (de unde se iau misiunile), etc.
Campania este neliniară, deși rezultatul e, în mare, același: majoritatea misiunilor pot fi făcute în orice ordine, iar uneori ai de ales între două misuni, inevitabil supărînd un personaj. Latura practică a deciziei e că fiecare personaj vine cu o unitate, astfel că ai de ales, de exemplu, între Ghosts și Spectres (nici o grijă, ambii au Tac Nuke Strike
).
Primele misiuni sînt banale, dar pe parcurs se diversifică dincolo de clasicul „fă-ți bază, intră peste ăla în casă”. Într-o misiune trebuie să te infiltrezi cu un ghost într-o închisoare, în alta să alergi după infectați ziua, și să te aperi de ei noaptea, în alta să îți muți constant baza din cauza unui zid de foc, în alta să îl duci pe Zeratul la niște altare (la naiba, mi-a scăpat
), etc.
În general, în fiecare misiune primești o unitate nouă (care sînt adăugate treptat în Armory, pe Hyperion, și cu care poți să interacționezi - spider mines alea care își dau palme sînt
), de bază pentru obiectivul respectiv, astfel că toate unitățile au o utilitate la un moment dat.
Pentru fiecare misiune sînt minimum două cut-scene-uri in-game, al naibii de bine făcute aș putea spune, iar din cînd în cînd Blizzard te mai lovește cu un filmuleț (și, Jizăs Craist, oamenii ăștia se pricep).
Există două tipuri de îmbunătățiri pentru unități: upgrade-uri, cumulative, care se fac la Armory pe bază de credite obținute pentru terminarea misiunilor, și research-uri, exclusive, care se fac în Laboratory pe bază de puncte de research obținute (sau nu) din obiectivele secundare ale misiunilor. Ambele se fac o singură dată și rămîn active pe parcursul întregii campanii. Singurele care se fac în mod repetat în fiecare misiune sînt cele de Engineering Bay (arme/armură infanterie) și Armory (la fel, dar pentru vehicule).
Îmbunătățirile pentru unități sînt multe și diverse, cea mai tare din istoria lumii fiind probabil Calldown: Supply Depot - drop pod cu depot deja construit. Ar mai fi automatizarea rafinăriei (nu mai e nevoie de SCV-uri), folosirea de smart shrapnel în Siege Tanks (-75% damage pe aliați), bunker de șase persoane, atac simultan la sol și în aer pentru Goliath, armură regenerativă pe vehicule, repararea automată, cu drone, a clădirilor pînă la 50%, etc.
Pînă la urmă e bine că s-au concentrat pe o singură rasă, pentru că au făcut o campanie solidă și satisfăcător de lungă. Și prin asta vreau să spun „omg, epic win!!1”.