StarCraft II - Hell, it's about time.

bogdan192

Membru Senior
Joined
Oct 6, 2004
Location
Bucharest
Vezi c-a pus Velkan un grafic mai sus.

BTW, singura dovada ca o rasa e OP e cat de multe prezente au in competitiile mari jucatori care joaca rasa aia si cate cupe castiga. La grandmaster nu prea se mai fac greseli si buildurile noi sunt rare, deci statistic, daca o rasa castiga majoritatea turneelor e OP.

Cum dracu faci minele alea daca ai toata productia blocata 2 minute in midgame, cand teoretic teranul tre sa ruleze, altfel sterge tossul cu el pe jos in endgame.

PS: Toss-ul din jocul ala suge.
 

bogdan192

Membru Senior
Joined
Oct 6, 2004
Location
Bucharest
Nah, recunosc deschis ca Zergul ruleaza acum. La 3v3 am reusit sa castig un meci fumat, dupa ce m-am uitat vreo 3 minute la hatchery ca era foarte interesanta cum se misca ea asa...

Dar in PvT, cel putin cand jucam terran, singura metoda era sa-l prinzi in midgame si sa i-o dai sa nu se mai scoale de jos. Daca baga unitatile alea care fac deny la harvesting asa de usor, tot avantajul mules se duce pe plua si practic te bati cu un adversar care are mai multe harvestere ca tine si chiar are income. Deci pierzi.
 

Velkan

Moderator
Joined
Oct 30, 2006
Location
Bucureşti
Au vrut doar să arate unitățile noi. De-aia l-au și pus pe Day[9] să se orgasmeze pentru orice nimic (whoreable, imo).

Cred că am mai spus de ce nu îmi place ce fac ăștia cu SC2: iau unități solide din Brood War și le modifică să facă ceva de nișă sau penibil doar ca să nu fie ca în Brood War.

Care e rolul Warhound-ului, de exemplu? Lumea a cerut o unitate gen Goliath pentru că Terran nu are sol-aer puternic cînd joacă mech. Blizzard a introdus ceva gen Goliath FĂRĂ sol-aer. Wtf is the point? Să am un Marauder care iese din Factory?

Pe urmă ne dau idioțenia aia de Widow Mine care atacă ȘI AER. Din nou, concept din Brood War modificat în mai rău, care o să fie și criminal de balansat.

Battle Hellion nu e rău, dar asta pentru că e un fel de Firebat, adică dacă de obicei iau modelul grafic din BW și îi modifică atributele, aici au luat atributele și au modificat modelul.

Dpmdv, atît P cît și Z sînt OP, dar nu exagerat de mult, și din motive difertite. La Z e problemă de balance, la P e problemă de design. Vedeți voi, din cauza unor triști gen Idra, Zergilor le-a intrat în cap că e normal să aibă trei baze la minutul 05:00 cu doar doi Zerglings pe hartă și restul Drones. Ceea ce e ridicol, pentru că așa ceva e exagerat de greedy. Dar Blizzard i-a ascultat și a scos buff-ul de Queen, care acum poate să apere orice în early game.

(Motivul pentru care îmi place mult stilul lui fOrGG e că joacă foarte abuziv și pedepsește grav măgării d-astea - imediat ce Zergii au început să fie nesimțiți și să producă doar Drones și Queens (fără Spine, pentru că :greed:smile:, fOrGG a început să trimită Hellions direct în baza adversarului, în loc să-i folosească pentru map control. Face asta în fiecare TvZ la el pe stream. „Ce zici, coane, ai patru Queens la rampă și cîte una per Hatchery? Show me dem Drones.”)

Chiar dacă TvZ se stabilizează, pentru că Terranii coreeni abordează jocul la modul „Wat? Zerg buff? Crank APM to 120%, Scottie!”, a devenit urît pentru spectatori.

TvP suge din motive mai grave: hard counters. TvP e așa: am Colossus, n-ai Vikings, mori; am Templar, n-ai Ghost, mori. Immortal e hard counter la Factory tech. Templar e counter la Starport tech. Și P dictează ritmul, după cum se observă.

Toate astea se trag de la Warp Gate. Nu poți să ai Warp Gate și unități de Gateway puternice pentru că celelalte două rase n-ar avea șanse în early game. Așa că au făcut unitățile respective mai slabe decît ar trebui și, ca să compenseze, le-au făcut pe celelalte mai puternice decît era nevoie (Colossus, Templar, etc.). De-aia suge P în mid game, pentru că face tranziția de la shit la OP.

Blizzard a avut o idee bună cu Warp Gate, dar au implementat-o total aiurea. Trebuia să aibă cooldown raportat la distanță față de warp in, ca să ai cooldown scăzut cînd te aperi și crescut cînd ataci, nu să ai întăriri în baza adversarului ca și cum ai fi la tine în bază.

Terran suferă oarecum de o problemă asemănătoare - Marine e cam puternic, Marauder e exagerat de OP, motiv pentru care restul unităților sînt făcute să sugă, motiv pentru care T e mai puternic în early game și foarte trist în late game. E mai puțin vizibil decît la celelalte rase pentru că sînt mai mulți Terrani de top, motiv pentru care vine Neo cu comentariul TaeJa vs. MC, fără să ia în calcul că TaeJa e cel mai bun jucător din lume. :biggrin:
 

Neo

Motan agresif
Sugar daddy
Joined
Oct 16, 2005
Location
The Emerald Dream
Aia cu Taeja a fost clar sarcasm :biggrin: Ideea este că la Protoss toată lumea s-a obișnuit să atace fix când face tranziția sau când e shit. Nimeni nu așteaptă end-game cu zerg sau terran și chiar și protossii au început să facă early game push cu crap stuff și dacă în primele 2 cazuri ești roflstomped, în cel din urmă rezultă în victorie din partea celui care face primul push.
 

Velkan

Moderator
Joined
Oct 30, 2006
Location
Bucureşti
Late game, Z>P>T. Deci ca Z, normal e să joci mereu pentru late game; ca P, joci pentru late game doar vs. T. Nu că ar fi imposibil ca oricine să cîștige oricînd, doar că statistic fiecare rasă e avantajată în momente diferite.

Dacă joci standard/faci scouting corect nu există nici un push în early game care să te omoare, pentru nici o rasă. Majoritatea se bazează pe greșeli ale adversarului.

P întotdeauna a făcut early game shit pentru că e rasa cea mai predispusă la așa ceva din motive de Warp Gate.
 

Velkan

Moderator
Joined
Oct 30, 2006
Location
Bucureşti
Din ciclul, „Mvp - nerfing Terran since 2010”:

Blizzard: Rawr! We buff Ravenz!!

Mvp cîștigă IEM Cologne.

Blizzard: Că să vezi, că de fapt Ravenz n-au nevoie de buff, că ne mai gîndim, etc.

:frown:
 

Velkan

Moderator
Joined
Oct 30, 2006
Location
Bucureşti
Mda, fost-a așa:

Mvp face în TvZ cele mai greedy strategii din istoria lumii, gen 14 CC into hellions into al doilea CC pe la 5:30 (nu în bază, ci direct la 3rd :eek:) into double upgrades. Toate astea cu un singur marine în apărare, fără buncăr. Evident, așa ceva moare vs. orice fel de agresiune. ...Doar că dacă agresiunea nu vine, are max cu +2/+2, +1 înainte de 15:00. Iese cu armata la plimbare și trimite două medivacs pe marginile hărții și grupuri de unități pe jos la diverse baze (pentru că e coreean și poate). Adaugă două starports și scoate ravens. Zergul vine bazat și overpowered cu infestor/broods în cea mai organizată grămadă posibilă. Mvp îi dă 5-6 seeker missiles în mijloc în timp ce pregătește battlecruisers, omoară vreo 90 supply în două secunde, gg. All your money are belong to Mvp.
 

Velkan

Moderator
Joined
Oct 30, 2006
Location
Bucureşti



Finala Blizzard Cup de anul trecut. E 3-3. E MMA vs. DRG. E dinainte ca Zerg să fie OP.

PS: Surprinzător cum pe lista cu ceea ce lumea consideră cele mai bune meciuri nu apare nici un Protoss, nu? Spune multe.
 
Last edited by a moderator:

Spawn

Membru Senior
Joined
Apr 7, 2006
Location
între 0 şi 1
Nu neapărat, cât faptul că joacă standard, deci mai puţin spectaculos. Stilul TLO nu câştigă titluri...
Ar fi ceva meciuri pe care le-am reţinut, cu Kiwikaki sau Hero... Mai recent, ar fi MC vs Kas.
 

Marius '95

Membru Senior
Sugar daddy
Joined
Nov 13, 2005
Location
Brăila
Am si eu o nelamurire. La Starcraft 2 nu exista multiplayer decat pentru 2 jucatori simultan? Tin minte ca la SC1 intram cate 4 pe o harta din aia.
 

Neo

Motan agresif
Sugar daddy
Joined
Oct 16, 2005
Location
The Emerald Dream
Ba da, există 1v1, 2v2, 3v3, 4v4 și FFA (8v8, fiecare VS all), numai că toate se realizează prin battle.net, chiar și jocurile VS AI.
 

SCViper

Membru Senior
Sugar daddy
Joined
Aug 1, 2004
Location
Bucuresti
Trebuie sa fii conectat la Bnet pentru a juca jocul, dar campaniile si vs AI au si mod offline, daca tin minte bine, cu oarecare restrictii (nu merg achievements).
 
Top Bottom