Developer Update: Heart of the Swarm Multiplayer
Terrans
We have not kept the shredder, and even the warhound is in contention.
Adică o luăm de la zero, așteptați HotS prin 2022.
If we keep the Thor, we are currently experimenting with an anti-air spider mine that would give the terrans a way to get some factory-built anti-air into small places that a Thor has trouble reaching (like near your minerals).
E incredibil cît pot s-o frece aiurea cu concepte bune din Brood War, dar ușor modificate (în rău sau penibil) ca să nu pară că le copiază.
Terran are nevoie de mech în TvP și anti-air mai bun pentru mech în TvZ. Au deja modelele de vulture, spider mine și goliath în joc, dar pur și simplu refuză să le folosească pentru că „SC2 nu e Brood War”.
We are also experimenting with an extremely long-ranged terran missile launcher that can be used to break siege tank lines to make terran-vs.-terran factory-based games more dynamic.
TvT e cel mai bun mirror match și nu are absolut nici o problemă. Iar long-ranged missile există deja, dar îi zice nuke.
Protoss
The oracle is still in and functioning as a protoss raider (as intended) that can give the protoss some reach in the mid-game to disrupt enemy plans. The replicant has been cut.
Mkay...
The tempest was a powerful splash anti-air capital ship at BlizzCon. With the addition of the range upgrade on phoenix in Wings of Liberty we no longer feel like a splash anti-air weapon is necessary on the protoss, but we would still like to give the protoss some additional firepower in the air. The tempest is currently a very long-ranged aerial siege weapon that can strike both air and ground targets.
Excelent, colossus zburător.
Ăștia în continuare nu înțeleg care e problema cu phoenix (și cu air în general) - îi zice infestor. Cît timp ai o vrajă idioată cu efect stun + damage într-un joc în care unitățile se îngrămădesc constant, poți să pui orice abilitate vrei pe phoenix, tot inutil e.
We’re also experimenting with some nexus abilities. One example is a mass recall that allows the protoss to be more aggressive. They can move out onto the map with their slower sentry/zealot force and, if things don’t work out, recall the force back to their base if and when things go wrong.
Din nou, vrem un arbiter fără să-l luăm din Brood War, așa că o să vă dăm posibilitatea să teleportați armata de la structura de bază a rasei. La rasa cu warp in și forcefield. Asta în caz că vreun zerg gîndește tactic și te flanchează, să poți să apeși pe un buton și să-ți salvezi toată armata.
Zerg
The swarm host is still serving well as a zerg siege unit that can burrow and pressure the enemy from a distance (in a very zergy way), but the viper has some slightly different new abilities. In addition to Abduct, the viper also has the ability to blind biological units in an area of effect. Blinded units have their range reduced to 1. This is obviously effective against terran infantry as well as zerg roach and hydra armies. The viper can also regain energy by feeding off of minerals. This locks up the mineral patch and prevents it from being harvested, so you want to use this ability away from your base.
Vrem un lurker care să nu fie lurker, dar să funcționeze ca un lurker, doar că mult mai stîngaci. Vrem și o abilitate gen consume, care să nu fie consume, dar să funcționeze ca consume, doar că fără nici un sens. Și am auzit că terran au probleme cu infestors, așa că mai introducem un caster de uz general cu aoe anti-infanterie și anti-massive.
We have decided to keep the overseer and make the viper a pure caster.
Mkay...
We are also trying some additional abilities on the nydus network to allow you to spawn different types of nydus worms.
Dacă reușesc să introducă abilități utilizabile situațional, e bine, dacă e un fel de warp gate vs. gateway, e degeaba.