StarCraft II - Hell, it's about time.

Velkan

Moderator
Joined
Oct 30, 2006
Messages
2,058
E evident ce rasă preferă Blizzard, nu? :biggrin:

Am jucat și eu calificarea, 2-3, Silver.
1. vs. terran, win; a deschis cu cloaked banshee, dar a presupus că fac și eu la fel fără să mă scouteze, și a spamat missile turrets, iar cînd m-am dus cu MM peste el, nu avea mai nimic.
2. vs. terran, win; a făcut proxy barracks, am văzut că n-are nimic în bază, dar îl făceam și fără scouting, că pînă a atacat el, aveam deja armată. Ragequit.
3. vs. terran, loss; a făcut un fel de 2 rax into factory into starport, și MM cu +1, și 2 medivacs. Am încercat să-l atac înainte, dar avea un siege tank în bază.
4. vs. protoss, loss; mass blink stalker (4 gate? nici nu știu), și știa și ceva micro; i-am omorît cîteva unități care alergau aiurea pe hartă (rally probabil), dar mi-a respins atacul și a contraatacat.
5. vs. terran (!), loss; cloaked banshee + MM, i-am respins MM-ul, dar am dat MULE în loc de scan :smile:D) și pînă am ajuns iar la 50 energy, mi-a fwtut economia.

Am menționat toate astea de dragul discuției - evident, n-am pierdut din motive de strategie, ci din motive de macro elementar. Am observat în schimb că nici unul n-a încercat să se extindă, în timp ce eu am terminat fiecare meci cu expo sau pe cale să iau expo.
 

bogdan192

Membru Senior
Joined
Oct 6, 2004
Messages
976
Nu face expo decat daca faci expo in siguranta. Probabil de aia ai pierdut contra marinului de la 3 si a toss-ului de la 4. De obicei sa faci expo dupa primul siege tank cu siege mode sau dupa un push sanatos care-l tine ocupat in baza, ca daca vine peste tine cu 4 gate sau 3 racks drop sau orice altceva in masa o sa fii cu 8-10 unitati mai putin ca el si nu te mai scapa nimeni. Tosii cad usor la marauderi, practic cu exceptia void rays-urilor, nu rezista nimic la un 1 base 4 racks mass marauder push ajutat de medivaci. Terran vs terran e cam cel mai penibil matchup, pentru ca se termina aproape mereu in tank wars (si la ala pierd mereu). Zerg-ul e cel mai usor de fuck with: helion into cloaked banshee e cam cea mai uzitata strategie. Nu prea are cu ce sa se apere de ea.

Pe midgame terranul e slab la anti-air, mai ales vs. zerg, asa ca daca a scapat fara prea multe drone moarte in primele 6 minute, te cocoseaza cu mass ling mutha sau roach bust cu mutha harrass. Vs protoss in midgame e un pic mai usor, ca marauderii sunt OK si vs girafe/immortals cand sunt destui, dar sug in mare stil daca incepe sa faca harass cu DT/zelot prysm drops/phoenix/mass voidray. Mie mi se pare ca pe midgame, protossul vs terran are cele mai multe sanse sa castige (unitati rapide, in special in aer si cu high DPS output, pe cand armata terranului se misca greu si trebuie sa acopere cam toate fronturile, avand in vedere ca majoritatea terranilor se retrag in defensiva pe midgame). Pe lategame it's all about the numbers and the macro. Daca ai o baza peste el si cateva unit producing structures in plus, care fac tot timpul unitati, ar trebui sa fii ok, mai ales cu mech. A, inca ceva, incearca sa folosesti helionii pentru scouting si ca meat shield, sunt rapizi, au mau multe hitpoints decat marine/marauder si au DPS destul de bun.
 

Velkan

Moderator
Joined
Oct 30, 2006
Messages
2,058
Hm, ai dreptate, am cam făcut expo automat pe la 50 supply, fără să mă gîndesc la apărare. Cred că am presupus de fiecare dată că o să-mi iasă atacul. Altă problemă e că nu prea înțeleg ce scoutez, pentru că știu deschideri doar pentru terran. :smile: Vs. zerg e mai simplu de dedus, că fiecare unitate are clădirea ei, dar protoss din gateway poate să scoată și zealot, și dark templar. :mda: Recunosc chestii generale, gen 6 pool, forge sau proxy barracks, dar tocmai am aflat de exemplu că pentru blink stalker trebuie double gas rapid - gen vezi double gas și gateways, crești producția de marauders. Bine, îl ligile de jos, double gas poate să însemne blink stalker sau că nu știe să joace. :biggrin:
Cloaked banshee cu hellion e mișto, dar nu cred că sînt încă în stare de atîta multitasking. O banshee poți s-o mai lași de capul ei, dar la hellion trebuie micro. :smile:

Eniuei, sînt fan Puma. :biggrin: Nu știu dacă ați văzut finala NASL, vs. MC - sînt relativ scurte meciurile. A deschis mereu cu fast expand, fie 2 rax, fie 1 rax, fie CC direct. Ultimele două par prea riscante pentru noobi (adică Puma a trebuit să se apere de zealot + stalker cu 2 marines și 4 SCVs, în timp ce distrugea un proxy pylon cu alte SCVs, și își menținea tot timpul producția, dar el are korean APM :biggrin:), dar 2 rax fe cu buncăre îmi place. Doar că după ce pun al doilea OC, am un spike de minerale și deficit de gaz, pe care n-am reușit să le corectez încă.
În plus, îmi place că integrează 5-6 ghosts în MMM vs. protoss, deci se bate mereu cu ăia la 50% HP, și are cel mai simplu layout pentru control groups pe care l-am văzut: doar 6 hotkeys (una pentru upgrades), cu toată producția pe o tastă. Mi se pare mult mai simplu să dai #4 AADD, tab S, tab DD, decît să te întinzi pe 3 taste.

Deci da... :biggrin:
 

bogdan192

Membru Senior
Joined
Oct 6, 2004
Messages
976
9 din 10 terrani fac fie marine tank push fie drops. care lovesc bine in minutul 10-11 si trebuiesc scoutate din vreme. Marine tank push e cel mai greu de aparat pentru ca presupune mai mereu ca ai mai multe tankuri ca el. Dropurile pot fi interceptate cu un viking doi si te aperi relativ usor de ele.
Zergul nu prea mai face 6 pool nici in bronz pentru ca terranul se poate apara foarte usor de el (de primii 4 zerglings te poti apara cu un marin si 4-5 scv fara sa pierzi vreo unitate). Am vazut in ultima vreme ca zergii joaca mult la infesteri contra terranilor, pentru ca fungal growth e bun contra la... cam orice (si scoate si cloaked units din cloak), iar neural parasite face ravagii prin thori si BC. Asa ca terranul a trebuit sa se adapteze si in loc de meat shield-ul de marini din fata face fie hellioni (care o sug de la muthe) fie pure marauder (dar devine astfel foarte usor de scos din lupta cu zerglingi, pe care zergul ii poate scoate uimitor de multi si uimitor de repede).
Protosul scoate DT doar daca vrea de la inceput sa scoata DT sau daca e in inferioritate grav. Daca i-ai regulat expo-ul si vezi ca n-are sentries multe (mai mult de 2 se considera multe) in armata care apara main-ul, e posibil ca vreo 2-3 DT se indreapta spre baza ta. DT rush e usor de oprit cu... doua turete. Una la intrare si una langa CC. In alta parte nu prea are unde sa faca damage ca poti ridica cladirile. Maruderii fac kiting sanatos cu conc shells, asa ca pastreaza mareu 2-3 pe langa baza cand presupui ca vrea sa te loveasca cu DT. Alta metoda mai scumpa de a opri un dt rush e cu un ghost cu EMP, care-l scoate temporar din cloak pe DT si le permite fortelor tale din zona sa-i ia piuitul. Pe care ghost il poti incorpora mai incolo in forta cu care-i dai jos armata protosului cand ajungi la 60 supply :biggrin:.

Hellion into cloak banshee presupune sa folosesti helionul (helionii) ca momeala si scouting. Tot ce faci e baraca, factory, starport, reactor pe baraca, tech lab pe factory, swap cu baraca, 2 hellioni repede, swap baraca cu starport dupa ce e gata pentru cloak si primul banshee. In tot timpul asta poti face marini din baraca sa nu cheltui gazul si un bunker sa nu te arda cu vreun speedling rush. Primii doi helioni ii folosesti doar pentru scouting si e foarte important sa nu-ti vada starportul. Daca reusesti sa-i bagi in principala sau dupa drone in expo e foarte bine. Daca reusesti sa ii omori 2-3 drone e si mai bine. Tot spilul e ca daca vede hellionii, vede factory cu reactor, o sa inceapa sa faca zerglingi si spine crawlere sa se apere de ei. Si n-o sa aiba anti-air deloc sa se apere de banshes. Dupa ce ai al doilea banshee gata, te duci peste expo cu cloak, faci ravagii acolo, te muti in main, faci ravagii si acolo. Nu te baza pe cloak banshee sa castige jocul. Ele doar o sa-i reguleze economia suficient de mult sa-ti permita sa te expandezi linistit sau sa il termini repede cu un drop. Daca vezi ca reuseste cumva sa se apere (e destul de destept sa construiasca spore crawlere) nu insista pe banshees, fa swap intre factory si starport si construieste inca 2-3 baraci si arde-l cu dropuri la expansiuni.

Spike-ul de minerale se corecteaza usor: build more dudes. Construieste 2-3 baraci in plus si fa marinasi din ele.
 

Velkan

Moderator
Joined
Oct 30, 2006
Messages
2,058
Am vazut in ultima vreme ca zergii joaca mult la infesteri contra terranilor, pentru ca fungal growth e bun contra la... cam orice (si scoate si cloaked units din cloak), iar neural parasite face ravagii prin thori si BC.
Mda, tocmai am pierdut contra unuia. :smile: Bine, am și jucat foarte pasiv. NO MORE!

Am observat că lumea reacționează foarte greu la drops, ar trebui să fac mai des. Ăstuia de mai sus i-am distrus spawning pool-ul, iar unui protoss i-am dat un nuke pe suficiente probes cît să iau achievement-ul :smile:D) în timp ce îl atacam la rampă.
 

Neo

Motan agresif
Sugar daddy
Joined
Oct 16, 2005
Messages
9,949
Eu ți-am distrus CCul cu un drop și mi-au mai și scăpat 85% din efective :biggrin:

Ideea este că ai un stil de joc oarecum aiuristic, eu am unul clar aiuristic și dezorganizat și ies niște meciuri de te umflă râsul la reluări. Mai puțin la tona de APM când se crizează fiecare :biggrin:
 

Velkan

Moderator
Joined
Oct 30, 2006
Messages
2,058
Cine joacă aiuristic, bă random double gas @16? :biggrin: Plus că tu joci doar pe Scrap Station, și mă gîndeam că nu o să faci cea mai evident de evidentă tactică pe harta aia. :tongue:
 

bogdan192

Membru Senior
Joined
Oct 6, 2004
Messages
976
Double gas la 16 e OK daca vrea sa-ti dea drops. O sa bunghesti cel mai bine dropurile daca-i dai un scan in baza pe la minutele 9-10, cand pune de reactor pe factory si incepe starportul. Daca vezi doar factory cu tech lab, asteapta-te la siege tanks.
Fa-i un reaper-doi data viitoare si infige-i in baza sa-l tii ocupat, sa vezi cum nu mai nimereste timingul la dropuri.
 

Velkan

Moderator
Joined
Oct 30, 2006
Messages
2,058
Bă, tu n-ai pierdut meciul ăla? :biggrin:

Am văzut o deschidere mișto la Puma :biggrin:: 1/1/1, reactor/tech lab/tech lab, cu barracks la rampă - adversarul vede reactor și presupune banshee/double hellion, dar în loc să faci swap cu factory, scoți double marine, siege tanks (fără siege) și banshees (fără cloak), și ataci cînd ajungi pe la 2 siege tanks și o banshee. E cam all in, dar rupe dacă Gigi se așteaptă la altceva.

Comentați. :smile:
 

Neo

Motan agresif
Sugar daddy
Joined
Oct 16, 2005
Messages
9,949
adversarul vede reactor și presupune
I stopped reading here.

Da, am pierdut. Ce te-a salvat pe tine a fost că ai avut expansionul deja făcut atunci și faptul că nu mai jucasem de un car de vreme :smile:
 

L

factorul uman
Joined
Oct 11, 2003
Messages
818
Se baga careva la un meci diseara, pe la vreo 20? Sa nu dati tare, ca n-am mai jucat de multicel. :smile:
 

bogdan192

Membru Senior
Joined
Oct 6, 2004
Messages
976
Jocurile pro level sunt interesante doar din perspectiva ideilor folosite. Ma uitam de curand la APM si la player cam pe un replay si ce pot spune e ca nu e bine sa faci treaba asta daca ametesti usor. In ligile pro (de la masters in sus) deja nu mai conteaza timings, micro, counters si scouting, toate se presupun a fi facute la modul uber pro. Conteaza buildurile extravagante, noi, rar incercate, exploatarea avantajului rasei (de genul la minutul x.x protosul poate scoate un zelot si un stalker in plus si daca intra cu ei peste terran, cu proper amount of micro si inca 3-4 probe poa sa-l sparga), feint-urile (gen iti arat 1 gate expand dar eu defapt fac 4 gate in baza si anulez nexusul imediat dupa scoutul tau), jocul mecanic (as in it shouldnt be humanly possible), prins armata adversarului intr-o zona care te avantajeaza pe tine, exploatat micile greseli inevitabile din timpul jocului. Rahat, pana si 2-3 workeri in plus pot face diferenta intre win si loss.

Ca jucator noobie ca mine cred ca sunt mult mai important de masteruit legile de baza: scout, be agressive, keep map control, deny expos and always adapt. Cum faci astea depinde mult de experienta pe care o capeti cu cat joci mai mult si de cat de mult iti place sa urmaresti replays-urile la final, sa vezi ce ai facut gresit. Mi se pare mie ca n-o sa ajung niciodata la nivelul de skill al lui WhiteRa sau jocul mecanic al lui Idra, de aia nu incerc sa joc buildurile lor, cat sa inteleg ideea din spate si sa incerc s-o aplic si eu atunci cand situatia imi permite.

@L: DarphBobo e nick-ul, da si tu un invite ceva.
 

Neo

Motan agresif
Sugar daddy
Joined
Oct 16, 2005
Messages
9,949
Io nu pot că n-am găsit încă cum să tunneluiesc SC2 prin HTTP Tunnel :frown:
 

Velkan

Moderator
Joined
Oct 30, 2006
Messages
2,058
I stopped reading here.
Tu nu te aștepți ca adversarul să reacționeze la ce ai la un moment dat, sau faci wall-in cu dark shrine? :goofy:

L, eu mă bag în funcție de net - azi o dată mi-a picat conexiunea cînd luam expo, și altă dată (TvZ, 3 baze vs. 3 baze) am avut atîta lag că nu puteam să dau focus fire, și am cedat nervos. :hihi:
 

Neo

Motan agresif
Sugar daddy
Joined
Oct 16, 2005
Messages
9,949
Tu nu te aștepți ca adversarul să reacționeze la ce ai la un moment dat, sau faci wall-in cu dark shrine? :goofy:
Ai fi surprins să vezi ce amuzant este să vină cu jdemiliarde de detectors stuff și să se trezească cu mass voids :hihi:
 
Top Bottom