SSD bușit, ajutor

Indieni...

Dear Eduard,

Thank you for your kindly mail and inquiry. About the issue you mentioned, we are not certain if this problem related to Marvell controller. For your information, Marvell 9172 support port multiplier in AHCI mode with Marvell driver installed. Microsoft Windows inbox driver will not recognize any port multiplier HDD. Please make sure you have install all driver for Marvell controller and try later.

Also, you may contact your HDD provider about the information of SATA multiplier for more detail.

Regards,
GIGABYTE
 
Odiseea indianului cretin continuă...

Dear Eduard,

As to the problem you mentioned, because there are so many products available in the market, we can hardly test all of them with our products. To prevent hardware compatibility issue, we will suggest you to test before purchasing. If that is not possible, please then find a local store you can trust where can provide good after sale service to make sure you can get full support in the future.

Best Regards,
GIGABYTE

Ăştia îşi bat joc.

Le-am scris:

Hi,

Is there anyone out there who can understand what I am talking about?
I know you are following a script, but this is ridiculous.
Asking the question again, politely:
"Do you know of any incompatibility with external eSATA HDDS for the Marvell controller?" There are two possibilities here:

1. YES.
2. NO.

If 1. YES, then please provide a list of eSATA devices that exhibit an incompatibility according to *your* knowledge.
If 2. NO, then no further information is necessary.

Is it THAT difficult? Seriously now.
 
Așa se poartă și clienții voștri cu voi? Să știu și eu cum scriu în SR data viitoare :smile:
 
Păi indianul ăla de unde să știe care e rata incidentelor de incompatibilitate raportate de alți clienți, când tot ce știe el e că are un SLA în care să găsească un răspuns potrivit în lista de scenarii și să trimită răspuns la solicitare? Dacă vrei să vorbești cu cineva care are perspectivă de ansamblu, cere escalare la L2/L3 support. „Your reply is unsatisfactory and does not address my question. Please escalate to a higher level support team.”
 
Așa se poartă și clienții voștri cu voi? Să știu și eu cum scriu în SR data viitoare :smile:

O să fii uimit. Şi suportul nostru suge dacă dai peste un retard, şi străluceşte dacă dai peste un inteligent (la propriu). Depinde. În general, dacă un SR e scris frumos, politicos şi aşa mai departe, atunci ai extra chances să se rezolve mai iute. Dacă începi ca un retard, eşti, hm, "deprioritizat" :smile:

Păi indianul ăla de unde să știe care e rata incidentelor de incompatibilitate raportate de alți clienți, când tot ce știe el e că are un SLA în care să găsească un răspuns potrivit în lista de scenarii și să trimită răspuns la solicitare? Dacă vrei să vorbești cu cineva care are perspectivă de ansamblu, cere escalare la L2/L3 support. „Your reply is unsatisfactory and does not address my question. Please escalate to a higher level support team.”

1. Nu-mi pasă de unde să ştie sau nu. Îmi pasă că i-am trimis link la KB-ul de la Western Digital, pe care nu l-a citit, că i-am pus o întrebare, la care nu a răspuns, că i-am dat nişte detalii, pe care nu le-a citit. Lack of reading and comprehension sunt lucrurile care mă irită pe mine, nu că am pus o întrebare mai complicată sau ceva de genul ăsta.
2. Escalarea nu trebuie în mod normal s-o cer eu, trebuie efectuată de suport în momentul în care micul nostru indian realizează că scriptul pe care îl urmăreşte cu degetuil ajunge la punctul în care scrie "ESCALATE".
 
Dear Eduard,

For your information, as we mentioned in the previous mail, there are a lot of product in the market, it is difficult for us to test all them. Also, we are sorry to let you know we don't have any incompatibility HDD list for you.

Regards,
GIGABYTE

E clar, m-am lămurit. Placa video n-o să mai fie Gigabyte, by the way.
 
Eu zic că suportul e la fel și la alți producători, doar că n-ai încercat încă. De test, trimite aceeași întrebare și la ceilalți producători mari :smile:.
 
Tu chiar credeai ca cineva testeaza exhaustiv toate combinatiile de componente de calculator posibile? Pana la urma de-aia exista standarde, sa asiguri interoperabilitatea, iar daca un device nu respecta standardele e problema producatorului. In cazul tau nu stii clar care nu respecta standardul asa ca nu stii cine e de vina.

Vezi ce placa video iti cumperi, ca nimeni nu face testarile la care te astepti. Asta inseamna ca nu exista fabricant sa iti satisfaca criteriile.
 
Nu neapărat să testeze proactiv toate combinațiile, da' măcar să constituie un Knowledge Base pe baza tuturor incidentelor raportate de consumatori. Dacă 300 de clienți s-au nimerit să aibă placa de bază X cu seria de hard discuri Y și să aibă probleme, din 300 de incidente poți să fundamentezi și să documentezi o problemă cunoscută, pe care ideal să o mai și investighezi și poate să o rezolvi. ITIL Foundation, nu?
 
miahi, dacă un analist din echipa noastră de suport dădea răspunsuri de genul ăla, erau probleme. Un astfel de caz e tratat ca Priority 1, fiindcă e o incompatibilitate generală, la nive de categorie de produs, vezi mai jos.
Adrian: Dacă eu merg la firma ta (A) şi zic că firma (mare) B spune că produsele tale din categoria X produc mătreaţă, şi că mie mi-a produs mătreaţă, şi ţi-aş da sursa în care firma B te acuză pe tine (firma A) că faci produse de căcat, ai da răspunsul ăsta generic "nu putem să-ţi zicem nimic"?
Nu contează că am eu, persoană privată, o problemă. Contează că toate produsele tale cu ingredientul Ţ sunt incompatibile cu toate produsele companiei B cu ingredientul Ş. Aici vorbim de zeci de mii de cazuri. OK, nu se ştie vina cui e, dar nu investighezi la tine în ogradă să vezi de unde e problema?
LE: puterfixer a explicat mai bine.
 
miahi, dacă un analist din echipa noastră de suport dădea răspunsuri de genul ăla, erau probleme. Un astfel de caz e tratat ca Priority 1, fiindcă e o incompatibilitate generală, la nive de categorie de produs, vezi mai jos.
Licențele Oracle pentru sistemul la care lucrez acum au fost peste 2 milioane de euro, iar ce a avut Oracle de făcut în toată treaba asta a fost să implice câțiva oameni să semneze niște hârtii și să încaseze banii. În cazul ăsta chiar mă aștept să am suport (iar, din câte îmi aduc aminte, suportul e plătit separat, câteva zeci de mii de euro pe an). Și nici în cazurile astea nu am suport 100%, pentru că dacă-mi fac un RAC pe infrastructură VMWare și vin la voi că nu-mi merge, o să ziceți "ah, păi ăsta nu e în lista noastră de virtualizări suportate, demonstrează că nu e de la virtualizare". Lista de virtualizări suportate conține o singură intrare, și anume Oracle VM - și nu văd un interes deosebit pentru extinderea ei, chiar dacă-s vreo 3-4 soluții de virtualizare serioasă pe piață. Compară asta cu o placă de bază de $100, care în 6 luni e obsolete, iar din ăia $100 hardware-ul e $50 și R&D $30, că se schimbă al naibii de des specificațiile.
 
În cazul tău ai nişte specificaţii şi limitări clar stabilite ("foloseşti produsele noastre, cu specificaţiile noastre şi limitările noastre"). Eu am cumpărat nişte produse care suportă (în teorie) un standard (eSATA, standardized in 2004). Mă aştept ca orice produs care are pe el lipită mufa aia să fie standard-compliant. Nu poţi compara cu o soluţie complexă (software+hardware) care e cu totul alt animal. Aici vorbim de ceva cât se poate de simplu, analogia e cu o priză. Dacă tu cumperi un aparat de bărbierit cu ştecher obişnuit şi care merge la 220V şi îl bagi în priză şi după f'o oră scoate fum, e normal să mergi la producător şi să-ţi spună ăla "um, nu, e o incompatibilitate între priza dumneavoastră şi aparatul nostru"?

Nu e vorba de o placă de bază de 100 dolari, e vorba de o placă de bază de f'o 130 EUR combinată cu un HDD de f'o 400 EUR.
 
Poate ca placa e 100% compatibila eSATA, nu stii asta. Dar tragi concluzii.

puter, ITIL nu are nici o treaba in cazul asta. Nu oferi un serviciu constant, vinzi niste produse; suportul in garantie nu e tot una cu suportul unui serviciu pentru ca indiferent ce actiuni iei tu nu poti repara produsele vandute decat daca faci o rechemare in service (in lumea auto), un update de firmware (daca problema e din firmware sau daca se poate evita prin firmware, chiar daca nu e la tine) sau un anunt pe site gen "fabricantul Y are pe piata produse ce nu respecta standardele si nu merg cum trebuie", dar risti sa fii dat in judecata pentru calomnie. Asa ca uneori taci si mergi mai departe, sunt zeci de mii de componente PC si nu le poti tine urma la toate, daca ai fi Apple sa vinzi 20 de produse standardizate ar functiona, dar nu e cazul.

Si chiar nu stiu de ce Gigabyte ar fi obligata sa tina o lista cu toate componentele incompatibile din cauza altuia. Da, daca ar fi din vina lor e normal sa faci lista, dar poate fi chiar un bug de chipset (toate au liste de probleme din care unele nerezolvate de ani de zile si fara planuri de rezolvare), poate fi cam orice si placa aia de 130 ar costa vreo 2-300 daca s-ar face toate eforturile sa te ocupi de toate problemele din univers.
 
Adrian, câte produse consumer (HDD-uri externe cu eSATA) cunoşti? Sunt 3-4 mari producători care folosesc 3-4 chipset-uri (controllere, whatever).
Eu nu trag concluzii, eu pun întrebări. Gigabyte se ascund după deget, Western Digital încă nu mi-au răspuns. La ei pe site scrie "WD My Book Premium ES or WD My Book Studio drive freezes when connected to a system with a Marvell eSATA controller". Deci vorbim de două categorii de produse, probabil având acelaşi controller. Cât de greu e pentru Gigabyte să achiziţioneze UN drive de genul ăla (să zicem, cel mai ieftin) şi să facă nişte teste, să zică "dom'le, da, e o problemă dar nu e de la noi"?

Repet, e vorba de un articol KB public, care specifică o problemă dar o face vag. Eu am nevoie de clarificări, ca om care are intenţia de a achiziţiona şi alte HDD-uri externe în viitor.
Am două mufe eSATA, ce produse cumpăr care să fie 100% compatibile cu mufele alea eSATA? Am cumpărat unul şi am luat ţeapă. Ce fac? Tu ce ai face?
 
Cumperi HDD intern ca tot ratonul de rând și lași baltă chestiile externe.

Și nu fac mișto. Standardele pentru chestii portabile de orice fel sunt dubioase grav de tot și dacă nu mă crezi, îți spun o singură sintagmă la care să te gândești -> powered eSATA.

Acum explică și mie de ce am o chestie de genul la laptop dar poate 2-3 rackuri din lume o suportă? La toate restul trebuie conectată o alimentare suplimentară via USB. That's retarded.
 
Am mai zis o dată de ce prefer un HDD extern. Can we move off that crap now?
Ca să-ţi răspund la întrebare:

As the port is designed to work with both SATA and USB, neither organization has formally approved it. USB-IF states it does not support any connector used by other standards, hence such 'combo' ports are to be used at ones own risk.[1] As of 2011 the organization responsible for the SATA specification, SATA-IO (Serial ATA International Organisation), is working to define the eSATAp specification.

Adică nu e un standard per se, deci ce zici tu acolo nu are sens. Dacă te apuci să compari o chestie standardizată de prin 2004 cu o chestie care încă nu e standardizată, ajungem la "căldură mare, monşer".
 
war, nu zic ca nu se poate, dar costa si ia timp. Eu o vad pe pielea mea ca am un nenorocit de site care e compatibil doar cu unele browsere care merg sau nu de la o versiune la alta si nu am timp, chef si posibilitatea sa testez toate combinatiile nenorocite care desi sunt la baza vreo 3 (Presto, Webkit si ce naiba foloseste IE), imi ies cateva zeci la ultima numaratoare, ca Safari sub Windows nu merge la fel ca Safari sub OSX si nici Firefox pe Linux nu e ca ala pe Mac. Si stii ca Firefox 3.6 merge excelent peste tot, iar in 15.x clipesc butoanele, iar Google si Mozilla scot cate o versiune cu fiecare pereche de ciorapi?

Cam asa e si cu Gibabyte, doar mai rau: nu doar ca fiecare controller are mai multe versiuni hardware, dar mai are si diverse versiuni de firmware si fiecare producator are macar o duzina de controllere. Dar stai, ca nu sunt numai controllere eSATA, mai sunt discuri SATA, placi video, de retea, controllere PCI sau PCIe, placi de sunet ... si lista nu se mai termina. Crezi ca au un depozit cat Casa Poporului in care fiecare componenta Gigabyte e testata cu fiecare alta componenta fabricata pe planeta?
 
Back
Top