Sports anyone?

-genunchii de la pozitia de comfort falsa si de la faptul ca nu are un numar mai mare de viteze ca sa poti sa adopti viteza dupa terenul pe care te afli precum si datorita faptului ca are cauciuce foarte groase si nasoale, deci impingi mult la bicicleta, mai ales la pornire
Se presupune că terenul e asfaltul din orașul București, nu prea ai nevoie de viteze decât dacă urci dealul la Academia Militară sau pe 13 Septembrie
-coloana de la pozitia perfect dreapta in care stai si care face ca, coloana sa ia socurile si sa le transmita direct in cap, daca ai sta un pic mai aplecat in fata, coloana ar fi arcuita si ar prelua altfel socurile.
Pe nici o bicicletă nu stai perfect drept, spatele e arcuit din cauză că trebuie să ții ghidonul
-frana in butuc nu prea poate fi controlata, e cam ca la o masina fara abs, pe cand o frana vbrake sau disc ai abs "in mana"
Chiar conduci mașini? Nu este foarte ușor controlabilă, dar este folosibilă. La o mașină cu ABS nu ai control asupra frânei, controlul îl deține ABS-ul care intră de obicei în funcțiune mai devreme decât e nevoie.
-sistemul de viteze in butuc e ok, merge pe pricipiul:
-o chestie foarte complicata, care se strica rar dar tine foarte mult, nu are nevoie de intretinere, dar cand se strica se strica de tot si se repara prin inlocuire
Nici o problemă dacă se strică rar și ține foarte mult (nu e tot aia?), e perfect dacă nu necesită întreținere și la orice reparații înlocuiești piese, că nu ai strung pe-acasă ca să le repari.
Cel mai simplu e sa te prezinti cu una bucata sora, imbracata sport, intr-o zi fara ploaie, pe langa Piata Romana, unde va proba 2 dintre bicicletele mele personale, si va intelege ce si cum.
Bausto, pune te rog întâi o poză cu sora ta, preferabil a la Libertatea (mai există?) și mă ofer să probeze și cele 4 biciclete pe care le am în garaj - ca bonus ofer și motocicleta. Și să mă anunți din timp ca să îmi fac horoscopul, să fie o zi cu soare dar nu prea cald și șampania rece :lol:

Just joking.
 
Multumesc pentru raspunsuri :smile:.
miahi, point taken in legatura cu frana singulara (daca pica aia nu mai ai frana). Acum ramane sa evaluez cat de mare e riscul sa sara lantul. Si eu si sora mea am mers ani de zile pe Pegas si am franat aproape exclusiv cu frana de picior. Atat de mult incat cand am luat MTB am zis ca ma las de ciclism ca nu puteam sa franez :tongue:.

liubarschi, nu cred ca o sa stea dreapta si cu mainile perfect intinse pe bicicleta asta. Nu pare deloc comoda o astfel de pozitie. Mai degraba o sa stea un pic aplecata si cu coatele indoite. E destul de inalta si o pozitie "ca la armata" cred ca ar termina-o. Stiu ca eu sunt in aceeasi situatie si nu pot sa stau drept pe bicicleta nici sa ma bati :smile:.

Ea are deja o bicicleta acum (in fine, a prietenului). Un MTB something pe care il foloseste in momentul de fata pentru "naveta". Si asa ar avea si bicicleta mea care sta abandonata pe la tara :smile:.
Adrian, uite cum putem sa facem: eu iti dau linkul la o pagina de Facebook (or smth) mai mult decat decenta, iar tu imi oferi mie motocicleta bonus.
Ca si-asa ma chinuiesc de doi ani sa fac amarata aia de scoala de A dar n-am motivatie ca n-am motor si nici bani de unul :biggrin:.
 
Bicicletă de oraş. MTB nu sînt de oraş. Ever. Ai cauciucuri groase, ai rapoarte aiurea, n-ai aripi, e grea şi în general inutilă. Mai degrabă cursieră în 'normal stance' :biggrin: decît MTB.

În ceea ce priveşte frîna, dacă nu croşetezi la semafor şi nu cobori vreun munte cu 80 km/h, nu cred că o să fie probleme cu aia.
 
Velkan, un mtb poate fi la fel de usor ca o cursiera(discutam despre custom made-uri), este mai potrivit suspensiei care poate exista si care este necesara in Bucuresti, si este mult mai folositor datorita sistemului de franare eficient, fata de cel de cursiera care este cel mai inapoiat.
Aripi se pun, iar cauciuce exista la fel de subtiri ca cele de cursiera, iar diferenta de 1 inch pe raza este nula datorita inaltimii cauciucelor de mtb fata de cursiera, rapoartele sunt exceptionale in oras, unde franezi/accelerezi des, fata de cursiera care este destinata in principal accelerarii.
Bausto, zilnic am de a face cu zeci sau sute de biciclisti si ciclisti.90% din ei stau drept sau incorect in alte pozitii.
Terenul asfaltat din Bucuresti: ma faci sa rad de asa gluma buna.Cand ai mers ultima data cu bicla?Eu de 5 ani merg zilnic.Crede-ma ca nu e ca pe motocicleta nici pe departe.
Am avut si Simson/Gpz si inca alte cateva minunatii.
Pe o bicicleta se sta din pacate, ca necunoscator, in primul rand drept, sau nu de ajuns de aplecat.
Nu conduc masini, nu suport conservele, incercam sa fac o paralela in care sa evidentiez controlul exceptional care il ai pe vbrake/disc actionate de mana fata de frana la picior.
Bai nene, am chemat fratii impreuna, eventual si cu una bucata prietenul sorei, ca sa nu existe interpretari.
Ai naibii carcotasi!:biggrin:
PS Acestea sunt opiniile mele.Pentru edificari, va stau la dispozitie la un mic "XF Bike meeting" sa probati treburile si sa discutam la un ceai/cafea/suc/etc.
Foxter va prezenta si conceptul lui de bicicleta: SS, rigida, low cost, hipopotam bulletproof.
 
liubarschi, eu cred ca tu ai de la bicicleta niste pretentii pe care nu multi le au. Exact cum un audiofil vrea sa auda toate sunetele posibile dintr-o melodie. Dar adevarul e ca utilizatorii obisnuiti nu au cu adevarat nevoie de tot ce spui tu acolo.

Drept pe bicicleta? E impotriva legilor fizicii :smile:. Nu esti aerodinamic si e o pozitie din care ai cadea macar din inertie. E un efort prea mare ca sa o adopte cineva... zic eu :smile:. Poate doar daca insisti sa stai asa crezand ca e corect, ceea ce nu e cazul.

Ce-i drept probabil nici destul de aplecata nu ar sta, asa cum nu stau nici eu cand merg. Dar la cat am mers pana acum nu spatele a fost problema ci incheieturile mainilor.

Mai pe la primavara poate ma bag si eu la bicla dar ceva in zona 1000lei.
 
Măi, eu zic de o biclă pe care o iei din magazin şi te duci pe ea acasă, nu stai să iei slick-uri, aripi şi portbagaj şi să le dai jos cînd te duci la pădure. Şi tind să cred că un MTB la fel de uşor ca o cursieră entry-level (sub 10 kile) e totuşi mult mai scump. Eu mă dau pe cursieră prin Bucureşti şi n-am simţit nevoia de suspensii. Nu e totuşi Mogadishu.

Fellow biker meeting? Sure. Dar e prea frig pentru gustul meu.

bausto, drept la orizontală, ca Lance. :biggrin:
 
Anul acesta in luna mai am ales si eu o bicicleta MTB ieftina de la magazinul Coltea, un Neuzer Nelson la 607 lei, cadru rigid, greu, schimbatoare Tourney. Per ansamblu mi se pare buna pentru mers la sosea si pe teren usor accidentat, nu poti avea multe pretentii de la ea.

Am schimbat cauciucurile cu unele mai potrivite de touring, am echipat bicicleta cu aripi, lumini, portbagaj, geanta pentru portbagaj, ciclocomputer, cu totul probabil a fost cam inca 250 lei. Nu-i mare lucru de capul ei, insa diferenta fata de o chinezarie se cunoaste. Am mers o perioada cu ea la serviciu, insa acum o pastrez doar de week end, mi-e prea incomod sa o plimb 4 etaje zilnic. Pana acum am facut cu ea cam 2000 km. Pot recomanda din toata inima modelul pentru oricine foloseste bicicleta ocazional, sau pana la serviciu, fara a avea pretentii de la ea.

Pentru serviciu am gasit ceva ieftin SH, la 300 lei, o "semicursiera" veche, grea si vest-germana, pe care ma indur sa o las in garaj peste noapte, desi mi-ar pare tare rau si de furtul ei. Pe forumurile de ciclism sint cativa oameni care vand biciclete reconditionate in stare foarte buna, MTB-uri, cursiere sau city-bike-uri. Mie cel putin imi este foarte utila, mai ales ca la pretul acesta a venit echipata cu aparatori si lumini, nu a mai fost cazul sa investesc in ea decat pentru cumpararea a 2 cauciucuri si a unui cosulet metalic pentru portbagaj, care isi arata zilnic utilitatea, mi-e foarte comod sa fac piata cu bicicleta.

Pentru oras e foarte ok o bicicleta city, cu cadru de dama, aparatori de lant, aparatori de noroi si lumini. Chiar am vazut la Decathlon biciclete cam la 500 de lei, modeste, insa cel mai bine te orientezi dupa principiul utilitatii, pentru ca sint foarte multi posesori de biciclete de 2000-3000 de lei, pe care le folosesc doar o data pe saptamana in parc. Nu-i cazul sa-ti faci atatea probleme la achizitionarea unei biciclete, in Olanda de exemplu se circula cu bicicleta foarte mult, iar majoritatea sint city-bike-uri mai vechi, mai ieftine, multe din ele SSP-uri.
 
Ce treabă are prietena cu achiziția mașinii tale? Poți să o plimbi o tură după achiziție, dacă nu îi place oricum nu e pentru ea :smile: Tu îi alegi ei rujurile?

(nu doar în ideea că mașina e o jucărie pentru copii mari)

Era vorba de masina ei, iar eu am fost consultant avand in vedere ca am mai multa experienta decat ea in domeniul asta :smile:

Sunt mai multe metode de a estima ritmul cardiac maxim. Cea mai simplă formulă e 220 - vârsta, dar nu ţine cont de nici un alt parametru. O listă mai completă de formule e aici.

Eu prefer o formulă ceva mai inteligentă, care să ţină cont de sex, vârstă, genul de activitate tipică şi alţi factori. De exemplu, contează şi care e pulsul minim al inimii, măsurat dimineaţa când te trezeşti singur şi încă nu te-ai dat jos din pat; la fel, poate cineva are o inimă mai mare (volumetric) încât are nevoie de un puls mai mic pentru a obţine acelaşi grad de oxigenare. Formula e aici.

Wikipedia are mult mai multă informaţie pe acest subiect.

La ce ajută asta? Să-ţi dai seama când faci sport eficient, când e un exerciţiu prea uşor (nu e sport) şi când e prea solicitant. De exemplu, în cazul meu, dacă ajung cu pulsul la nivelul 195 îmi voi forţa sistemul cardiovascular peste acel 85% recomandat, voi obosi repede şi, pe termen lung, pot avea probleme serioase. Trebuie să-mi monitorizez pulsul ca să măresc sau să reduc ritmul exerciţiului şi să mă încadrez în acea plajă considerată „exerciţiu fizic viguros”.

Aici I lol`d.
 
Wikipedia said:
The most accurate way of measuring HRmax for an individual is via a cardiac stress test. In such a test, the subject exercises while being monitored by an EKG. During the test, the intensity of exercise is periodically increased (if a treadmill is being used, through increase in speed or slope of the treadmill), or until certain changes in heart function are detected in the EKG, at which point the subject is directed to stop. Typical durations of such a test range from 10 to 20 minutes.

Conducting a maximal exercise test can require expensive equipment. If you are just beginning an exercise regimen, you should only perform this test in the presence of medical staff due to risks associated with high heart rates. Instead, people typically use a formula to estimate their individual Maximum Heart Rate.

Explica Wikipedia. Ideea este ca ritmul cardiac maxim este determinat prin protocoale clare si este normal ca aceste protocoale sa ceara prezenta unor echipamente (relativ) sofisticate. Un atlet in adevaratul sens al cuvantului poate atinge 200 bpm la varsta mea in timp ce este pe bicicleta, pe mine 188 m-ar ucide poate prin AVC sau IMA. Prolly si pe tine, desi momentan sunt mai pufos ca tine :biggrin:

Exercitiul fizic se face conform principiului "mai pot/nu mai pot", nu te apuci sa incerci sa atingi ceva "safe" dupa o formula obscura gasita pe net (sau chiar intr-o carte), pentru ca pentru tine s-ar putea sa fie mult prea mult. Pe de alta parte, daca vrei sa afli cat poti, simuleaza un infarct, mergi, te internezi, bagi un test de efort si aia e :biggrin:
 
Ok, dupa multi ani intr-o galaxie indepartata... Sports anyone?

Intreb pentru ca as vrea sa-mi iau un ceas cu HR monitor si nu sunt hotarat ce sa aleg!? Si cum gadgeturile astea costa ceva bani, ma intereseaza daca aveti ceva experiente recente cu astfel de deviceuri.

Deocamdata am pe lista:

Tom Tom Spark
Garmin forerunner 630
Garmin forerunner 235


Vor fi folosite la bicileta si in mod special alergare, nu dezvolt prea mult subiectul, vreau mai intai sa vad daca ma poate ajuta cineva cu o parere de utilizator direct.
https://www.tomtom.com/en_gb/sports/fitness-watches/
 
Am avut un Garmin Fenix 3 cu HR strap, nice gadget, dar dupa 6 luni m-am plictisit de el si l-am vandut:biggrin:
 
Ok, ok! Monitorizezi HR. Dar care iti este utilitatea cu exceptia unui sportiv de performanta ultra-monitorizat? Sa stii o viteza, eventual o elevatie, pentru ciclism o cadenta, dar HR chiar nu ma prind daca este util la ceva concret sau este doar un gadget hipsteristic fain.
 
Back
Top