Sports anyone?

Mai... I have to spell it out :tongue:.
Bicicleta care a atras-o cel mai mult e asta. De la ea pana la orice MTB e cale luuuunga.

[Multumesc in avans celor care nu o sa comenteze insistent gusturile si alegerea bicicletei roz cu fundite de mai sus]
 
E foarte frumoasa.
Am vazut biciclete din astea undeva pe langa Lipscani.
Numai sa nu incerce sa o care pe scari, ca se lasa pagubasa rapid.
 
Pai exact pe acolo a vazut-o. Problema e ca e greu de manevrat printr-o cladire, adica e grea, nu se pliaza si iti taie tot cheful sa o folosesti daca nu stai la parter :smile:. Pana la urma e fata si nu intra in fisa postului sa plimbe bicicleta pe scari.

Dar ca idee, e buna de ceva? Nu am auzit de Electra Bykes, poate cineva a dat ture cu ceva asemanator si poate sa dea un feedback.
 
Bicla aia e un beach cruising, numele ii spune totul:te plimbi pe o suprafata dreapta, incet, 20 de minute pe zi, nu o cari, nu accelerezi, nu pui frane bruste, etc.
Este sun SS, adica single speed, cam ca pegasurile copilariei noastre.
It is for show only.
Are cam 22 de kile.Cand iei curba, e dificil de controlat.
Iti strica genunchii si coloana daca mergi mai mult pe ea.
Asta din punct de vedere tehnic, ca de frumusete...e frumoasa.
 
E sistem de 3 viteze in butuc, e ok pe drum drept, cum zice și liubarschi (am avut, nu mai vreau, posibil ca in bucurești să fie ok-ish, dacă dai de urcat e mai nasol). Cablul care se vede e de la schimbătorul de viteze, frâna pe spate e in butuc (sistemul suportă așa ceva), și frâna din față (!) nu există. Se vede că e de fițe, safety last (chestii gen ochi de pisică, far, etc nema), da' cui ii pasă când are coș de nuiele.

Oricum, părerile se pot schimba in 5 minute. Acum vreo lună căuta o colegă tot ceva de genu', ne-a innebunit pe toți cu căutările ei de bicicletă roșie, după câteva zile vine cu una neagră, că aveau și roșie dar nu-știu-ce abțibild nu era in ton cu roșul ăla, așa că n-a mai luat-o.
 
miahi, stiu ce inseamna 3 speed dar se cam bate cap in cap cu single-speed-ul de care spune liubarschi (Pegasul numai 3-speed nu era).

Frana de fata oricum nu e indicata la asa bicicleta si asa biciclista. Aia pe spate cu siguranta nu o arunca din sa. Iar feature-uri gen ochi de pisica, far si alte alea se pun separat, nu trebuie sa fie incluse din start la pachet.

Importante sunt chestiile care nu prea se mai schimba sau se schimba dificil sau costisitor de mai bine iei o bicla noua. Adica un cadru, coarne, etc. Importanta e si fiabilitatea, pozitia pe care poate sa ti-o ofere, cat de comoda e la un drum de 2 ore prin oras.

In rest...
[Multumesc in avans celor care nu o sa comenteze insistent gusturile si alegerea bicicletei roz cu fundite de mai sus]

Si bag mana in foc ca daca se duce la aia si le spune ca ia bicla daca ii dau moka un ochi de pisica o sa plece acasa cu un bonus :smile:. Altceva oricum nu prea ai ce sa pui pe bicicleta pentru safety. Poate sa ti-o dea cu o vesta reflectorizanta la pachet :smile:.
 
Mai... I have to spell it out :tongue:.
Bicicleta care a atras-o cel mai mult e asta. De la ea pana la orice MTB e cale luuuunga.

[Multumesc in avans celor care nu o sa comenteze insistent gusturile si alegerea bicicletei roz cu fundite de mai sus]

Comentariul de mai jos mi se pare foarte potrivit, pentru ca pana la urma vrea sa se miste, sa faca sport, etc, nu sa-si rupa gatul la prima curba sau sa dea peste ea vreo masina pentru ca n-a putut sa franeze.
E sistem de 3 viteze in butuc, e ok pe drum drept, cum zice și liubarschi (am avut, nu mai vreau, posibil ca in bucurești să fie ok-ish, dacă dai de urcat e mai nasol). Cablul care se vede e de la schimbătorul de viteze, frâna pe spate e in butuc (sistemul suportă așa ceva), și frâna din față (!) nu există. Se vede că e de fițe, safety last (chestii gen ochi de pisică, far, etc nema), da' cui ii pasă când are coș de nuiele.

Plus ca:
Oricum, părerile se pot schimba in 5 minute. Acum vreo lună căuta o colegă tot ceva de genu', ne-a innebunit pe toți cu căutările ei de bicicletă roșie, după câteva zile vine cu una neagră, că aveau și roșie dar nu-știu-ce abțibild nu era in ton cu roșul ăla, așa că n-a mai luat-o.

Eu stiu ce meciuri am avut cu prietena in legatura cu alegerea masinii. Pana nu am facut de-a dreptul scandal pentru ca ea vroia ce-i frumos si dragut si cu 3-4 stele EuroNCAP in anul in care aproape toate masinile au 5 si-am zis ca-i tai cauciucurile in fiecare dimineata :biggrin: In fine, pana la urma s-a orientat foarte ok si-am rasuflat usurat. Dar pana ajungi la un consens e crima si pedeapsa, ei (mama, sora, prietena, nu conteaza) ca tu nu asculti ce vrea ea, tu ii explici ca safety first, ea repeat si tat asa.

Succes :biggrin:
 
Eu stiu ce meciuri am avut cu prietena in legatura cu alegerea masinii.
Ce treabă are prietena cu achiziția mașinii tale? Poți să o plimbi o tură după achiziție, dacă nu îi place oricum nu e pentru ea :smile: Tu îi alegi ei rujurile?

(nu doar în ideea că mașina e o jucărie pentru copii mari)
 
A zis single speed pentru că e deraior d-ăla bengos, în butuc, şi induce în eroare. :biggrin: Probabil.

Ca fapt divers, plimbatul în jurul fîntînii sau mersul la serviciu nu se pune drept făcut sport. Ca să faci sport cu bicla, tre' să mergi măcar o oră la fiecare ieşire în ritm cît de cît susţinut. :smile:
 
Mai corect, ca să faci sport aerobic trebuie să faci între 20 şi 60 de minute de exerciţiu fizic care să-ţi ţină ritmul cardiac între 70-85% din capacitatea maximă. Sub 20 de minute sau sub capacitatea asta e insuficient ca să îmbunătăţeşti ceva, peste 60 de minute e ineficient iar peste 85% e periculos.

Plimbarea pe un city bike în care să vrei să nu transpiri poate fi considerată cel mult o ieşire la plimbare, aer şi soare, dar nu sport :smile:
 
Mai corect, ca să faci sport aerobic trebuie să faci între 20 şi 60 de minute de exerciţiu fizic care să-ţi ţină ritmul cardiac între 70-85% din capacitatea maximă.
...Şi cum calculezi asta? Nu sunt interesat first hand, dar sunt curios cum funcţionează teoretic; mă duc la un doctor şi-i zic "şefu', eu vreau aerobic, calculează-mi şi mie capacitatea maximă a ritmului cardiac (???) te rog!", şi doctorul bagă input-ul şi calculatorul îi scuipă o valoare, sau cum?
Nu de alta, dar dacă eu mă decid să-mi ridic fundul leneş de pe scaun, să dau drumul la TV, să comut pe un canal de-ăla cu aerobice şi să fac o serie cap-coadă, s-ar putea ca peste f'o 15 minute să mă ai pe conştiinţă :smile:
 
Neo said:
Comentariul de mai jos mi se pare foarte potrivit, pentru ca pana la urma vrea sa se miste, sa faca sport, etc, nu sa-si rupa gatul la prima curba sau sa dea peste ea vreo masina pentru ca n-a putut sa franeze.
Potrivit sau nu tot lasa o gramada de nelamuriri pentru mine, nelamuriri exprimate si in postul anterior. Ba mai mult, creaza altele.

  • liubarschi pare ca stie despre ce vorbeste deci e evidenta intrebarea: e single speed cum spune el sau 3 speed ca pe site?
  • iti strica genunchii si spatele. Din ce motiv iti afecteaza spatele si genunchii? O face mai mult decat o alta bicicleta fara suspensii? Nu pot sa imi imaginez in momentul asta cum ti-ar afecta genunchii dar nu exclud posibilitatea. Miscarea e circulara deci nu vad cum ar aparea socuri. Spatele... sa zicem, poate o pozitie proasta sau socuri neamortizate. Dar astea nu ar aparea si pe alta bicicleta fara suspensii?
  • o bicla 3 speed e dezavantajoasa de ce? Are rapoartele gandite prost? E un mecanism mai nefiabil? Strict pentru oras cu urcarile si coborarile de aici (Bucuresti). Se poate schimba viteza instant si de pe loc. E mai buna o MTB 21 speed la capitolul asta?
  • nu are frana fata. Perfect, nu as vrea sa se adune de pe jos cand franeaza brusc numai pe fata de la o viteza mare.
  • isi rupe gatul ca nu poate frana? De ce? Frana in butuc e proasta? E mai greu de operat? E nefiabila?
  • safety last? Pai poate imi da cineva o lista cu chestii de safety "must have" si "nice to have". Astea se pot pune si dupa. Eu as baga far si stop/ochi de pisica aici si asta se pot pune si se vor pune dupa achizitie. Cand cumperi masina nu o iei cu plinul gata facut. Deci nu renunti la o bicicleta ok pentru ca nu venea cu un stop de 5 lei preinstalat :wink:.
  • de fite? No comment. Unii isi cumpara sisteme audio de 10.000E, au 6 monitoare pe birou, isi zidesc UPS-uri prin debarale, isi iau telefoane de 1000$, fac sport cu Wii-ul in fata sau isi cumpara o masina safety last ca sa ii faca motorul de 300 de cai si sa zburde cu pletele in vant, etc. Fita mea e nevoia/pasiunea ta si invers. Macar e o bicicleta care exceleaza la un capitol si asta e ceva. Doar ca vad ca a starnit mai multe discutii decat ar fi putut sa o faca o petarda de 300lei din Cora care probabil ar fi si mai proasta (dar ar avea stop).
  • cui ii pasa cand are cos de nuiele... Surprinzator, mai mult voua decat ei :smile:. Imi pasa si mie si de-asta am pus intrebari aici. O sa incerc sa nu o iau ca pe o provocare desi in virtutea rugamintii pe care am facut-o mai sus si am accentuat-o mai tarziu se putea si fara astfel de remarci. :wink: Am nevoie de raspunsuri ca sarcasm am si eu.
  • It is for show only. Idem cu ce am spus mai sus. For show e cand o faci pentru altii. Ori ea ar alege bicicleta asta si daca s-ar plimba printr-un desert pustiu :wink:.
  • nu e sport... Dar e "miscare". Medicii recomanda inclusiv plimbarile. E mai bine decat nimic si vorbim de o persoana care lucreaza pana la 9 seara pe scaun. Nu trebuie sa faca muschi, nu are nevoie de slabit, are nevoie (dupa cum am mai spus) sa imbine utilul cu placutul si sa se deplaseze intre casa si serviciu intr-un mod mai placut decat tramvaiul si o idee mai sanatos (discutabil dar nu aici). Drumul ia cam o ora, grosso modo. Deci s-ar aduna 90-120 de minute de pedalat pe zi.
Raspunsurile astea vin sub forma de anagrama mai recent? Adica s-a dus vremea in care raspunsurile erau clare, la obiect, etc? Sa pui o intrebare pe XF seamana din ce in ce mai mult cu masochismul :biggrin:. Semantica, divagari, sarcasm, orice numai un "da, de-asta" sau "nu, de-asta" nu.
 
Sunt mai multe metode de a estima ritmul cardiac maxim. Cea mai simplă formulă e 220 - vârsta, dar nu ţine cont de nici un alt parametru. O listă mai completă de formule e aici.

Eu prefer o formulă ceva mai inteligentă, care să ţină cont de sex, vârstă, genul de activitate tipică şi alţi factori. De exemplu, contează şi care e pulsul minim al inimii, măsurat dimineaţa când te trezeşti singur şi încă nu te-ai dat jos din pat; la fel, poate cineva are o inimă mai mare (volumetric) încât are nevoie de un puls mai mic pentru a obţine acelaşi grad de oxigenare. Formula e aici.

Wikipedia are mult mai multă informaţie pe acest subiect.

La ce ajută asta? Să-ţi dai seama când faci sport eficient, când e un exerciţiu prea uşor (nu e sport) şi când e prea solicitant. De exemplu, în cazul meu, dacă ajung cu pulsul la nivelul 195 îmi voi forţa sistemul cardiovascular peste acel 85% recomandat, voi obosi repede şi, pe termen lung, pot avea probleme serioase. Trebuie să-mi monitorizez pulsul ca să măresc sau să reduc ritmul exerciţiului şi să mă încadrez în acea plajă considerată „exerciţiu fizic viguros”.
 
Pe mine m-a deranjat în primul rând absenţa frânei pe faţă, în rest aş zice go for it fără probleme, dacă greutatea i se pare ok pentru cărat în casă (aici n-am date, ea ştie). Restul de chestii se pot cumpăra separat, frâna nu, pentru că furca nu are suporturi de prindere.

Frâna în butuc e foarte fiabilă (toate piesele sunt bine protejate) dar are un mic delay (până dai în spate din picioare, mai ales dacă lanţul nu e bine întins), se poate bloca repede dacă te grăbeşti, şi poţi derapa din cauza asta, fără o frână pe faţă cu care s-o echilibrezi. Când frânezi cu aşa ceva trebuie să te ridici un pic, să poţi frâna mai bine, şi ridici şi mai mult centrul de greutate. Iar dacă lanţul nu e pus bine şi sare (după cum arată n-are întinzător de lanţ, se poate întâmpla dacă n-ai grijă de ea) e mai complicat de frânat.

În timpul frânării toată greutatea se duce pe roata din faţă, aşa că mi se pare normal să poţi frâna (şi) cu ea. De-asta la toate maşinile ai discuri mari şi ventilate în faţă şi whatever thingie pe spate, că roţile din spate nu mai au cine ştie ce aderenţă.
 
bausto, mie îmi place bicicleta aia, și aspectul și caracteristicile. Pe vremuri am condus Pegas fără viteze, frână față și fără amortizări și a fost grozav. Apoi am condus ani de zile Tohan, o bicicletă similară cu cea la care te uiți tu și nu am avut probleme de la bicicletă. În ultima vreme când am condus câte o bicicletă a fost MTB cu multe viteze (15-24), amortizare, frâne V etc. și mi s-au părut a fi mai bune, dar:
- nu au același farmec
- mergeam pe teren accidentat, pe șosea nu era cine știe ce
- într-o oră de pedalat eram ud de transpirație și beam peste 1 litru de apă. Nu cred că se pretează pentru mers la servici decât dacă au dușuri.

LE. Lipsa frânei față nu e o problemă dacă mergi calm prin oraș și o spun ca satanist care a pus destule frâne de s-a ridicat pe roata din față. Iar lanțul dacă nu ești în stare să îl întinzi (sau să găsești pe cineva care să o facă) nu meriți bicicletă de 3000 RON. Mai ales că uzura la lanțurile de biciclete e nesemnificativă, nu trebuie verificate, unse și reglate la fiecare 1000 km pe care oricum nu îi faci lunar.
 
Scuze, am gresit la partea cu SS, m-am uitat la mai multe biciclete Electra si nu am mai retinut probabil corect.
Strica genunchii si coloana datorita pozitiei in care stai:
-genunchii de la pozitia de comfort falsa si de la faptul ca nu are un numar mai mare de viteze ca sa poti sa adopti viteza dupa terenul pe care te afli precum si datorita faptului ca are cauciuce foarte groase si nasoale, deci impingi mult la bicicleta, mai ales la pornire
-coloana de la pozitia perfect dreapta in care stai si care face ca, coloana sa ia socurile si sa le transmita direct in cap, daca ai sta un pic mai aplecat in fata, coloana ar fi arcuita si ar prelua altfel socurile.
-frana in butuc nu prea poate fi controlata, e cam ca la o masina fara abs, pe cand o frana vbrake sau disc ai abs "in mana"
-sistemul de viteze in butuc e ok, merge pe pricipiul:
-o chestie foarte complicata, care se strica rar dar tine foarte mult, nu are nevoie de intretinere, dar cand se strica se strica de tot si se repara prin inlocuire
Cel mai simplu e sa te prezinti cu una bucata sora, imbracata sport, intr-o zi fara ploaie, pe langa Piata Romana, unde va proba 2 dintre bicicletele mele personale, si va intelege ce si cum.
Oricum, se va gasi o solutie de la firma Ideal, ceva o firma greceasca, care au o bicla de oras cu tot ce trebuie, careia ii punem cos si gata treaba.
Deci pm me cand te hotarasti.
 
Back
Top