Silencing the horses

Dar treaba cu "caciulita" e interesanta. :biggrin:

Stiti de ce nu o sa se implementeze? Din cauza costurilor cu ambalajul. :biggrin:

Si nu, nu o poti pune la pachet sa o puna utilizatorul ca nu te poti baza pe indemanarea lui. :smile:
 
b) Nici echipele de curse de Formula 1 nu au tunele aerodinamice proprii să testeze permanent orice modificare de aerodinamică, producătorii de ventilatoare sunt și mai departe dpdv tehnologic. Nu se investesc sute sau mii de ore de testări în tunel ca să faci un ventilator care are cost în fabrică de maxim 2-3$.

Simulare computerizată, în niciun caz n-am tunel aerodinamic în laboratorul meu secret :biggrin:

Dacă se pricepe cineva în 3DSMax să modeleze ventilatoarele de mai sus îmi va fi mult mai uşor. Asta ca idee :smile:
 
Aerocool are o serie de ventilatoare cu motz, de fapt in stil turbina de avion. :biggrin:
 

Attachments

  • turbine.jpg
    turbine.jpg
    37.2 KB · Views: 52
  • turbine2.jpg
    turbine2.jpg
    49 KB · Views: 50
Ma uit la #434 si ma gandesc ca majoritatea draciilor de inventii ar trebui sa amplifice zgomotul. Dar na, ce poti face acum cand trebuie sa tai din pala de undeva, sa-i dai o forma ciudata sau alta dracovenie de facut la ventilator, ca sa te poti lauda cu un produs lownoise.
- Enermax Magma ar trebui sa provoace suierat din cauza formei palelor. Eventual sa dea si cu putine turbulente nestationare.
- Noctua P12 imi provoaca scepticism referitor la performantele sale in primul rand si apoi ma gandesc daca nu cumva sta chiar mai prost la turbulente si zgomot provocat de ele.
- Sharkoon Silent Eagle pare gandit bine, foloseste conceptul de la mingia de golf dar sunt mai mult ca sigur ca nu este aplicat decat pe o singura parte a palelor. Acest concept, cu un motor mult mai mic si experimentata si "caciula" de care zicea burebista e posibil sa daca ceva minuni.
- TT Pure Silence cred ca pierde din cauza taieturilor acelea, presiunea si deci si eficienta. Avantaj la zgomot nu cred ca are, poate dezavantaj prin crearea unor turbulente..
- Scythe SlipStream pare aproape clasic.
- Arctic Cooling are modele bune, pacat ca nu pot fi folosite pentru formarea unei presiuni crescute, lipsa gulerului reduce drastic randamentul sau.

Desi nu am facut aerodinamica, am studiat candva boxele audio si ma gandesc ca imbunatatiri cred ca se pot aduce modificand gulerul ventilatorului. Deschiderea gulerului sa fie palnie si sa copieze forma trompetei spre exemplu. Se pot aplica conceptele de la suprafata bilei de golf, rotorul sa fie prins pe suporti mici cu forme aerodinamice, finisajele sa fie de top, fara muchii nefinisate sau cu zgarieturi. La motoare cred ca mai se pot face multe in aceasta privinta pentru ca acestea sa aiba un zgomot cat mai scazut in timpul lucrului.
 
A, scuze ca am fost cam lacunar. Un aspect important la boxe este tehnologia de bassreflex. Acolo se lucreaza cu curenti de aer, presiuni, reflexii sonore, turbulente, etc.
Per total, efectele acelui port si teoriile legate de el pot fi utile in ideile despre zgomotul ventilatoarelor si cred ca si eficienta acestora.
 
Mi s-a dus un ventilator de 12cm de pe carcasă. E un Antec TriCool (cred) care a venit la pachet cu carcasa (Antec P182). Aşa că trebuie să-l schimb că râşniţează. Ce-mi recomandaţi?
Sistemul merge non-stop.
Răcirea este arhisuficientă cu ventilatoarele pe minim, în idle ventilatorul de pe CPU stă, deci am nevoie de un ventilator cât mai silenţios care doar să-nvârtă aerul pe acolo. Carcasa ştie să reducă voltajul (sunt 3 trepte de voltaj, mereu ventilatoarele au fost pe minim). So... ce să cumpăr pentru silenţiozitate?
 
Asta sau asta.

Eu il am pe al doilea si la 5V ~700rpm e inaudibil miscand mai mult aer decat Tricool-ul care ti-a murit pe Low. Pur si simplu intorci invers molex-ul si nu-ti mai bati capul cu reglarea.

Atunci varianta la 800rpm nu se gasea la noi. Acum parca as incerca unul la 800 rpm.

Uite aici un review cu ambele.
 
Eu am Scythe Slipstream 800. Nu se aude, dar nici airflow nu prea are - se vede că se mișcă aerul doar dacă pui o sursă de fum lângă el. Nu știu cum e cel de 1200 ca zgomot, dar ca airflow cred că e mai viguros.
 
Cred că îl iau pe ăla de 1200 rpm, dacă tot am switch-urile de voltaj pe carcasă.
madhorse, se pare că alea nu sunt pe stoc la PCGarage, dar le caut în altă parte.
Mersi de idei :smile:
 
Si ce faci, tai switch-ul de pe TriCool si-l lipesti pe Slipstream sau cum? :eek:

Nu şefu', Antec P182 are ea switch-uri; ventilatoarele au un molex, în molex-ul ăla pot să bag altceva. Sau aşa îmi aduc aminte eu, că de doi ani n-am mai deschis carcasa decât ca să suflu de praf pe-acolo sau să montez un HDD.

LE: din câte se vede aici cam trebuie mânărite. Păi zi-mi tu ce să fac, să las switch-urile alea să şadă degeaba sau să fac ceva DYI work pe-acolo?
 
Omu' de curiozitate uita-te la fan-ul din carcasa nu la poze pe net. :biggrin:
Eu am trei din alea care se odihnesc intr-o cutie pe dulap. Switch-ul ala e un fir suplimentar (pe linga alimentarea din molex) care se duce in motorul TriCool-ului.
DYI ar insemna sa-l dezlipesti de pe motor (sau sa-l tai) si apoi sa vezi cum faci sa-l lipesti pe firul Slipstream-ului.
Mie mi s-a parut mult mai simplu sa le reglez cu SpeedFan-ul.
 
Carcasa aia cu tot ce e în ea are 'j de kile, eu am spatele vărzuit, n-o dau jos decât când am ventilatoarele noi, improvizez eu de acolo... motivul pentru care nu m-am uitat ăsta e :smile:
Văd eu ce iese, fac poze şi vă anunţ :smile:
(o să caut de 800 rpm just in case)
 
Mda, foarte interesant. După ce am dezactivat ventilatorul din partea de sus, s-au întâmplat următoarele fenomene:
În Idle:
- temperatura plăcii video a crescut cu 10 grade (de la 65 la 75 de grade)
- temperatura HDD-urilor a crescut cu 5-6 grade
- temperatura procesorului a scăzut cu 3-4 grade (de la 38-39 la 34-35 de grade).
Acuma nu ştiu cum funcţionează airflow-ul ăsta, dar are ceva logică, ventilatorul de sus aspirând anterior aerul cald care se ridica de la placa video prin radiatorul procesorului. Acum, aerul ăla este (mai puţin eficient) aspirat doar de ventilatorul din spatele carcasei, ocolind radiatorul procesorului.
IT Direct spun că SY1225SL12L are 10.7 DBa, mie mi se pare foarte puţin; chiar e inaudibil la 800 RPM?
 
Back
Top