Siguranța moto vs auto

Mai, voi puteti sa vorbiti cat vreti despre cei fara centura, dar parca nu despre asta e vorba in topic. Vorbim de siguranta auto vs moto, nu siguranta dumbass auto vs dumbass moto.
 
[lots of dumbass stuff]

Urcă-te-ntr-un Evolution și apoi zi-mi că moto tău e fain ca fun :biggrin: Dar mă rog, whatever floats your boat. Ideea era că poți avea tons of fun safely.

Și te rog dacă plănuiești să dormi la volan mergi cu trenul sau autobuzul, că ai satnav și muzică :hihi:

Also LOL@loc de picioare.
 
Urca-te pe o motocicleta decenta (doar decenta, nu zic super-sport sau vreo extrema gen Hayabusa) si apoi zi-mi cum ti se pare masina (oricare vrei tu).

Si vrei sa zici ca in bondar nu stai cu volanul in stomac sau cu genunchii la gura? Ia zi-mi, te-ai urcat vreodata intr-un Mercedes clasa E pe locul din dreapta?
 
Din păcate am renunțat la idee, m-a pasionat într-o vreme dar mi-a venit mintea la cap. Bostanul ăsta e prea important pentru mine ca să-l dau de asfalt la modul gratis.

Nu zic nu, ai adrenalină and shit. So? Cu ce te ajută pe patul de spital când boul care ți-a tăiat fața cu Merțanul este la o bere la terasă? Nu zic, Doamne ferește, dar în ultimii 10 ani de condus prin București nu am văzut situația decât deteriorându-se, cu tăiat fața la milimetru, trecut pe roșu când era roșu deja de 15 secunde, dat jos din mașini la semafor și tras de ușa mașinii în care sunt și exemplele pot continua la nesfârșit. Nu mai spun de fazele cu oprit la semafor și poc din spate de care tot am auzit discutându-se.

Repet, nu mă refer la mașini gen Ariel Atom sau Caterham. Alea pot fi considerate motociclete din punctul meu de vedere (safety and all) :biggrin:


Iar motociclism.ro este un forum de postat necrologuri.

Iar tu compari mere cu pere. E ca și cum spui că te simți mai confortabil în Bentley ca în McLaren F1, ceea ce este și normal. Chestia este că în orice mașină sport de stradă decentă te simți super confortabil, nu poți compara scaunele Recaro de la Focus ST/RS în care stai ca-n fotoliu dpdv al confortului cu o șa de motocicletă.

Nu m-am urcat în Fiat 500, dar m-am urcat în Mazda 2 și pot spune că rulz maxim, chiar dacă nu am cine-știe-ce siluetă și am 1.75m înălțime. Scaunele cam sug un pic, dar Mazda 2 nu are pretențiile sporty ale lui Abarth 500, unde din ce văd nu este cazul, cu suporturi laterale and stuff.

M-am urcat și-n Fiesta ST (alt bondar atomic) și este genială dpdv al poziției de condus și-al scaunelor. Iar cu 150CP aspirat este o plăcere absolută la drum.

De asemenea, orice scaun se dă în spate destul de mult, dacă n-ai 1.95m nu ar trebui să ai probleme sincer.



Și de obicei nu stau pe alt loc decât al șoferului, detest să conducă altcineva.
 
Ce citesti pe motociclism.ro erau in general necrologuri la pusti tampiti de 20 de ani care se urcau pe cate o racheta (era la moda R6) si intrau in masini parcate, intrau cu 150 km/h in masini care intorceau (la 80 apucau sa franeze), s-au busit si intre ei (nu intreba cum, nu stiu, dar au reusit), masini care ieseau de pe o straduta si nu vedeau la timp racheta, intrau din spate in masini care faceau stanga regulamentar (recent, chiar la mine in cartier) etc. si cateva accidente foarte popularizate din vina altora, gen combina agricola de langa Brasov, camionul de pe Plevnei sau Nistorescu cu SUV-ul. Cred ca din calcule riscul de a intra cu R6 in copac e foarte mare, riscul de a muri din cauza altuia pe moto e similar cu cel cu masina: nu toata lumea are bani sa isi ia masina model 2011-2012 cu stalpi uriasi, iar Logan se face praf la orice tamponare serioasa.

Eu nu merg cu moto pentru andrenalina, nici nu prea am parte de asa ceva (chiar daca o mai calc uneori intr-un anume loc pustiu, curat si bine iluminat cu asfalt impecabil); dar azi mergeam cu casca deschisa si vantul in fata, e o senzatie pe care in masina nu o ai niciodata. Mai sunt avantajele in traficul aglomerat din Bucuresti, mai e pozitia foarte inalta (fata de masini) care iti permite sa vezi si peste masinile parcate la colt de strada si mascheaza ceva care tocmai iese, mai e posibilitatea de a parca aproape oriunde (intra lejer intre 2 masini parcate) si da, uneori cand ai chef sa accelerezi din diverse motive rotesti maneta aia din dreapta si obtii o acceleratie mai puternica decat a unui avion de vanatoare :biggrin:

Dar asta nu ai cum sa stii daca nu ai ocazia sa simti. E ca si cum ai vorbi despre orgasmul la porc, nu stii cum e dar poti sa iti dai cu parerea (si el nu o sa te contrazica).
 
1. Majoritatea moto au lant, period. O masina cu transmisie pe lant poate face si 300-400.000km fara nicio interventie. Moto poate? Mno.
Da, poate daca-l cureti si gresezi. Dupa care il intinzi. E ca la bicicleta numa ca necesita un pic mai multa forta. Am vazut lant neschimbat de 9 ani pe un Shadow. Era asa de ruginit ca abia se mai vedeau o-ring-urile.


QED, ce se intampla daca te pleznea cineva din spate si erai in masina (cu centura pusa si tetiera in pozitie corecta, pentru trollmode)? Nimic.
Te trimitea un pic mai in fata, in traficul care venea din partea ailalta si te troznea duba care era sa ma calce pe mine pe cap. Sunt sigur ca n-ai fi avut nici o problema pentru ca toate masinile sunt cele mai nedeformabile in laterale. Oh wait...



Intr-un cuvant, DA.
Si QED #2, chiar tu ai spus ca respectivii nu purtau centura. Si sincer trebuie sa fii imbecil sa nu porti centura, reprezinta o parte foarte importanta din safety stuff si diferenta intre kersplat si 3 zgarieturi. Orice sofer cu experienta isi pune centura din reflex, chiar daca merge cu masina 200 metri pana la paine sau saormerie.
Orice sofer care isi respecta propria piele isi pune centura. Soferii cu experienta sunt aia care merg fara.


Parca discutam civilizat, chiar trebuie sa fii magar cu ocazia asta? Cunt :biggrin:
Whatever. Pussy.

PS: am mai spus, daca mergi ca dementul clar o mierlesti si-n masina. Dar daca pastrezi limitele legale, nu ai nicio problema. Pe moto si legal sa mergi si poti sa kick ze bucket foarte usor. Aia e problema. Si nu stiu ce e paranoia mode la voi, eu cand conduc masina nu-s paranoic, ci doar mai atent ca de obicei :hmm:
Vezi asta e diferenta intre un motociclist care a mers un pic si stie ca asfaltul doare si un sofer ocazional. Motociclistul e paranoic pentru ca stie ca in orice moment poate sa o muste pe cand soferul e atent doar la ce face el si poate un pic la restul de trafic. Majoritatea astora cu care am mers in masina pana acum si-ar fi luat pe putin cateva capace de la mine pentru ca fac cacaturi periculoase doar ca stiu ca ii lasa ceilalti (ca ii vad) sau ca nu anticipeaza mai deloc in trafic.
 
Ar mai fi ceva: motocicliștii zmei care nu știu decât „pe loc” și „în zbor” sunt o minoritate. Nu ar trebui să ai concepția că ORICE motociclist e așa, sau că mersul pe moto înseamnă obligatoriu mers tare și asumat riscuri cretine.

Io am mers cu bicla în ultimii câțiva ani, anul ăsta vreo 1000km prin București și în afara orașului (exclud cei 1300km făcuți offroad). Merg pe șosea, nu pe trotuare, parcuri sau pseudopiste. Ești de acord cu mine că pe biclă sunt și mai expus riscurilor decât pe motocicletă? N-am cască full-face, n-am protecție la coloană, nici haine de piele cu inserții din plastic tare sau mănuși cu proeminențe de kevlar, nici măcar bocanci cu vârf metalic. Dacă se bagă unul în mine chiar și cu 30 la oră (sau eu mergând cu 30 într-unul care stă), aia va fi o trântă serioasă. Și totuși, într-un an au fost doar câteva ocazii în care să mi se taie fața, niciodată nu mi-au deschis ușa în bot, nu am fost claxonat și nici depășit la mustață. Există un început pentru toate :biggrin: Dar până acum, ce constat e că mă integrez cu bicla într-un trafic considerabil mai civilizat decât acum câțiva ani.

Păi atunci, care-s diferențele între a merge în mod similar cu moto?
- Trage motorul, nu pedalez io.
- Dacă circul legal prin oraș, aia înseamnă 50-60, nu 45 cu cât merg acum cu bicla.
- Am aceeași vizibilitate și doză de paranoia.
- Singura diferență sesizabilă e greutatea ce crește de peste 10 ori și de care trebuie să țin cont când fac manevre de urgență.

So?
 
Motociclistii zmei nu sunt foarte multi pe strada, ca o parte deja sunt in cimitire, dar sunt foarte vizibili si ei dau imaginea. Degeaba trec 20 de motociclete pe Magheru pe care nu le observi in trafic daca vine unu' cu un supersport cu tobe goale pe o roata si in tricou si il vede toata lumea, imaginea formata va fi ca motociclistii merg pe o roata si fara echipament.

pufi, mai e o diferenta majora la moto: e extrem de stabila, e foarte greu sa faci stoppie (si mult prea usor la bicicleta), efectul giroscopic al rotilor e foarte mare. Asta insemna ca in unele cazuri in care cu bicicleta ai fi la pamant pe moto redresezi. AH, si am uitat sa spun ca nu ajungi la birou ud de transpiratie sau ca poti sa mergi din Bucuresti in Retezat in jumatate de zi, dar nu asta e problema la biciclete.

Neo, pana la urma care e treaba cu transmisia pe lant? Pe mine nu ma tine decat 20-25.000 km, schimb un kit de lant (cu pinioane cu tot) cu 150 de euro si merg mai departe. Nu pica, nu se rupe, nu se blocheaza, il schimb cand s-a largit atat de mult ca ajung cu toata la marcajul de schimbare, nu cand nu mai am de unde intinde (ca are rezerve uriase), ce treaba are asta cu siguranta? Si daca nu ai lantul bine intretinut nu patesti nimic, acum vreo 3 ani m-am intalnit cu un vechi amic in Paris, era cu motocicleta din UK spre Italia si l-am intrebat cand a curatat lantul ultima data, ca arata cam murdar. Raspunsul? Nu l-a curatat niciodata, asa cumparase motocicleta cu un an in urma si 8000 de mile! Deci, care e treaba cu lantul?
 
Da, poate daca-l cureti si gresezi. Dupa care il intinzi. E ca la bicicleta numa ca necesita un pic mai multa forta. Am vazut lant neschimbat de 9 ani pe un Shadow. Era asa de ruginit ca abia se mai vedeau o-ring-urile.
Mda, mașina face asta și fără să-ți murdărești mâinile :biggrin:


Te trimitea un pic mai in fata, in traficul care venea din partea ailalta si te troznea duba care era sa ma calce pe mine pe cap. Sunt sigur ca n-ai fi avut nici o problema pentru ca toate masinile sunt cele mai nedeformabile in laterale. Oh wait...
Nu te trimitea nicăieri, dacă ai conduce o mașină ai ști că la orice oprire ții frâna călcată - fie semafor, parcare până tragi frâna de mână, whatever.


Orice sofer care isi respecta propria piele isi pune centura. Soferii cu experienta sunt aia care merg fara.
Nu dude, șoferii cu experiență nu merg fără centură. Dar meh, șofer cu experiență a devenit la fel de meme ca "tovarășe".


Whatever. Pussy.
Cwnt.


Vezi asta e diferenta intre un motociclist care a mers un pic si stie ca asfaltul doare si un sofer ocazional. Motociclistul e paranoic pentru ca stie ca in orice moment poate sa o muste pe cand soferul e atent doar la ce face el si poate un pic la restul de trafic. Majoritatea astora cu care am mers in masina pana acum si-ar fi luat pe putin cateva capace de la mine pentru ca fac cacaturi periculoase doar ca stiu ca ii lasa ceilalti (ca ii vad) sau ca nu anticipeaza mai deloc in trafic.
Nene, din nou faza cu "șofer cu experiență". Eu paranoic înțeleg puls 200, tensiune 200 și ochii zburând frenetic în toate direcțiile.

Atent la condus înțeleg detașat, analizând clar și calm toate variantele și posibilitățile de flamingo up* a celor din trafic din apropiere**.


*a flamingo up is a cock-up, just worse.
**nu mă interesează ce face Gicu din Slobozia când eu abia ies din București.



Dar până acum, ce constat e că mă integrez cu bicla într-un trafic considerabil mai civilizat decât acum câțiva ani.
Aveam impresia că locuiești și lucrezi și te deplasezi în București. Clar m-am înșelat :biggrin: Sau poate cei din zona ta sunt mai civilizați ca demenții din zona Dr. Taberei - Militari, unde parcă au scăpat toți nebunii în trafic.


Neo, pana la urma care e treaba cu transmisia pe lant? Pe mine nu ma tine decat 20-25.000 km, schimb un kit de lant (cu pinioane cu tot) cu 150 de euro si merg mai departe.

Deci cu o mașină cu transmisie pe lanț mergi 300.000 - 400.000km. Deci de 12 - 20 de or mai mult. Acum (12 -> 20)*150 = 1800 - 3000 EUR, bani de care mai iau o mașină la fel în UK :biggrin:

Corect, faci 400.000km în ani de zile. Still. Da, poți calcula și economia de combustibil. Dar, imo, confortul contează la fel de mult ca și siguranța. Logic, dacă-ți place să fii Minitehnicus e ok. Am trecut de faza aia acum mult timp :biggrin:
 
La mașină lantul ține 300,000km, la motocicletă 25,000km, la bicicletă un lanț poate să țină abia 1,000km. Și ce dacă? Nu înțeleg ce legătură are asta cu siguranța în trafic.

Da, pe motocicletă e mai periculos decât cu mașina. Pe bicicletă e mai periculos decât pe jos. Și ce dacă? Niciuna nu e o activitate cu risc ridicat. Te dai dacă-ți place să te dai și asta e. Dacă nu-ți place sau ți-e frică, nu te dai. Ce dacă, cui îi pasă? Nu înțeleg deloc scopul acestui thread.
 
Păi n-are legătură. Și cu mașina, și cu motorul, te duci în service o dată la 10-20.000km. What's the big deal?
 
Neo, daca tu poti sa analizezi "toate" posibilitatile de prostie cronica ale celor din jur in timp ce treci pe langa ei cu 60 pe ora tre sa ai vreo 50 de ochi, un cap cat Deep Blue si acuitatea vizuala a unui pilot de vanatoare. Asta daca nu conduci in vreun satuc cu 3 masini in total.

Daca tu ai consum in trafic congestionat de 12 si eu am de 4 (ca ma bag printre ei si stau mai putin in coloana, deci si in trafic), ce faci tu cu aia 3000 de euro pe care nu i-ai bagat in schimbat de lant? La o motocicleta moderna nu tre sa fii minitehnicus, toate-s capsulate si sigilate, daca te mananca poti sa te murdaresti de vaselina, daca nu, cand se strica ceva (mai rar ca la multe masini) te duci cu ea la reprezentanta.
 
Neo, daca tu poti sa analizezi "toate" posibilitatile de prostie cronica ale celor din jur in timp ce treci pe langa ei cu 60 pe ora tre sa ai vreo 50 de ochi, un cap cat Deep Blue si acuitatea vizuala a unui pilot de vanatoare. Asta daca nu conduci in vreun satuc cu 3 masini in total.

Hai să nu exagerăm. De-aia ai oglinzi, creier, IQ >130 și experiență la volan.

Tot nu mi-ai explicat cum e cu paranoia. Nu analizezi? Ești doar... terorizat?
 
Cu paranoia e foarte simplu: am condus in alte tari, inclusiv in unele in care se merge relativ haotic (recent am condus o saptamana in Orientul Mijlociu, 3-400 km pe zi) si am fost foarte relaxat, am mers aproape permanent pe ideea ca ceilalti participanti din trafic respecta regulile de circulatie (cele specifice locului, de-aia in Orientul Mijlociu pare haotic, ei respecta doar anumite reguli) si atata timp cat si eu respect regulile de circulatie sunt in siguranta.

Paranoia mode in Romania inseamna ca merg pe presupunerea ca oricine poate in orice moment sa incalce orice regula de circulatie, orice masina imi poate intoarce in fata, oricare poate schimba brusc banda fara sa se asigure etc. si merg in consecinta: nu merg pe langa masini parcate cu oameni in ele (se pot deschide usi), daca vad o masina din sens opus ca incetineste inseamna ca poate vrea sa faca o manevra dubioasa, daca vad o masina pe banda 1 nu trec pe langa ea pe banda 2 decat pe la distanta si mai repede (ca poate schimba banda) etc.
 
Adi, ce ai descris tu în al doilea paragraf înseamnă pentru mine mers cu atenție. Eu o aplic oriunde aș conduce, că-i UK sau România și stai tu calm, să vezi manevre demente ce fac indsmenii în Anglia, te doare mintea.

Puteți să mă faceți să înțeleg ce rost are să-i spui mâinii, picior?
 
E mai mult decât mers cu atenție: e presupunerea că cineva îți va face o surpriză neplăcută de unde nu te aștepți. Și atunci îți fac ochii ca girofarul, ești foarte in touch cu ce se întâmplă în jurul tău, ești cu atenția dincolo de ceea ce presupune codul rutier, inclusiv dacă nu-ți sar pietoni kamikaze în față de pe trotuar sau dacă nu apare de undeva vreunul cu prioritate de jmeker/taxi. Doza mea de paranoia pe bicicletă înseamnă să mă uit în oglinda retrovizoare a mașinilor pe lângă care trec, să nu cumva să deschidă vreunul ușa. Deși am aflat de un accident în care un ciclist cobora niște curbe la vale pe lângă coloana de mașini staționară, când un dobitoc din dreapta șoferului s-a gândit că ar fi interesant să iasă pe jumătate pe geam afară și să-i dea un brânci ciclistului în trecere. Sunt convins că ciclistul ăla era atent, dar nu și suficient de paranoic cât să poată reacționa cumva.
 
Din nou, repet, nu este paranoia, este atenție sporită. Faptul că te uiți în oglinda ăluia să vezi dacă este cineva în mașină ~= a te uita pe sub autobuz să vezi dacă nu sunt pietoni sinucigași gata să sară de acolo. Fie că te-a dus pe tine capul să te gândești la asta, fie că ai învățat-o de la altcineva cu experiență, este doar atenție. Nu paranoia.

Bipolarilor :biggrin:
 
Ba este, in SUA niciodata nu mi-am facut griji ca cineva ar lua-o razna pe strada cu masina sau pieton, la fel in Orientul Mijlociu dupa o saptamana de condus ore in sir zilnic eram foarte calm si relaxat si numai atentie sporita nu aveam, pur si simplu mergeam pe pilot automat, admiram peisajul etc. si nu am fost vreodata nici macar pe-aproape de a pune o frana brusca. In Bucuresti merg cu moto doar cu doua degete pe frana, intotdeauna, fara exceptii, dor pe autostrada mai tin mana complet pe ghidon si numai daca e pustiu.
 
Neo, putem face o proba. Intr-o zi cand oi ajunge prin Bucuresti poti sa ma iei pe mine pasager, sa-ti explic cum e cu paranoia in trafic. Promiti sa ma lasi sa te admonestez de fiecare data cand scapi din vedere o situatie potential periculoasa si eu o vad?
 
Back
Top