Siguranța moto vs auto

Tu n-ai motocicleta si de-aia ti se pare ceva deosebit.

Și nici n-o să am vreodată, tu nu ai avut prieteni morți pe 2 roți altfel nu ți s-ar părea ceva atât de deosebit. Aaand I have to agree cu my tiz. Sad :frown:
 
Un coleg de-al meu, cu care am lucrat cot la cot (la propriu) de vreo 5 ani este de 2 luni in concediu medical, prima luna fiind petrecuta in spital. El merge linistit, nu si-a luat superbike, nu e teribilist si totusi s-a intamplat sa-i vina unul din lateral si sa-l faca praf. Si tocmai ii scosesera gipsul de pe picior unui amic de-al sau, tot motociclist. Deci intradevar, este "ceva deosebit" pe motocicleta... pana nu mai este. :mda:
 
Exista motociclete off-road. Exista si oameni care poate sint norocosi si n-o patesc. Si restul e istorie.
Nu va doresc sa aveti prieteni morti in accidente de masina care se pot intimpla la fel de bine.
 
Și nici n-o să am vreodată, tu nu ai avut prieteni morți pe 2 roți altfel nu ți s-ar părea ceva atât de deosebit. Aaand I have to agree cu my tiz. Sad :frown:

Am avut prieteni morti in accidente de masina, nici unul in accident moto, nici macar cu vreo rana serioasa. Ce concluzie sa trag, ca pentru mine moto e cel mai sigur vehicul si masina cel mai riscant? Smart, concluzii trase din creion la randul de regula generala.
 
Adi, despre moto trebuie să recunoști că este mult mai puțin sigură ca o mașină. Ești vulnerabil la tot felul de chestii, nu poți merge toamna/iarna cu ea decât dacă ești masochist și există mereu posibilitatea ca your average idiot să deschidă o portieră fără să se asigure și el să se aleagă cu o tablă îndoită și tu cu fractură de craniu (Doamne-ferește).

Înțeleg că moto este un mijloc de transport mai economic, mai rapid, mai devreme acasă, dar este de asemenea și un mijloc de transport nesigur și periculos. Eu sunt convins că ești conștient de faptul că ți se poate oricând deschide o portieră în față sau că poți lua o pată de ulei ori că un șofer neatent te poate acroșa, oricât de bun ai fi și oricât ai anticipa dinamica traficului.

Bottom line obiectiv este că în aceleași condiții date, ai infinit mai multe șanse să supraviețuiești într-o mașină. Probabil și motivul pentru care o mașină supersport costă sute de mii de euro și o moto super sport de câteva zeci de ori mai puțin -> în cazul celei din urmă nu există șasiu din fibră de carbon din care să ieși nevătămat după ce te răstorni la 160km/h.

Astfel, voi prefera oricând să strâng bani pentru un Mini Cooper S sau un Abarth 500 și să pot merge cu el și iarna la fel de bine ca și vara, să am satnav și radio-CD, aer condiționat, să nu înghit muște și fluturași, să nu mă chinuiască artrita la 50 de ani (sau Doamne-ferește alte sechele) și să nu stau permanent cu grija că face vreun idiot vreun gest milimetric care să mă coste mai mult decât o tablă îndoită (i.e. viața).
 
Nu zic ca moto e mai sigura ca masina, in nici un caz, doar ca nu as trage comcluzii pripite precum moto=nesigur (prin comparatie cu avionul si masina este "infinit mai nesigura", dupa cum tu spui) sau ca moto in afara verii = masochism. Ex. acum sunt la birou si sunt venit cu moto - a fost o reala placere, un pic cam rece ca sa merg cu viziera ridicata (imi lacrimau ochii dupa 500 de metri) dar pe buna ca e fost o placere. Chiar si pe ploaie drumul pe moto pana acasa e mai placut decat cu masina, nu doar din cauza ca ajung mai repede si tot uscat, dar pe ploaie toate masinile merg mult mai incet si geamurile se aburesc rau de tot (cel putin la masina mea e jale, pana se dezaburesc cu incalzirea ajung acasa).

O moto supersport ajunge la peste 100.000 de euro, vezi unele serii de MV Agusta F4. Dar nu e decat un pissing contest :biggrin:

PS. Multumiri cui a facut split, adica a facut curat dupa noi.
 
Unele masini supersport ajung si la 1.000.000 EUR, vezi Veyron, daca tragem paralele.

Ceea ce am dorit sa spun este ca logic poti minimiza riscurile pe moto, dar este infinit mai usor sa faci acelasi lucru (i.e. minimizarea riscurilor) in cazul masinii. Si daca a-ti cumpara o masina mai sporty minimizeaza riscurile - ai frane mult mai bune, sasiu construit sa reziste mult mai bine (vezi cum este construit Evo X si apoi trage paralela cum este construit Lancer X - same car, Evo is a lot safer than vanilla Lancer), transmisie excelenta, motor care te poate scoate din rahat mult mai usor - a-ti cumpara o moto sport mareste sensibil riscurile la care te expui.

Si daca pentru tine e o placere sa mergi pe frigalau cu moto, asta este. Pe de alta parte, numarul oamenilor care prefera sa mearga cu masina pe frig este mult mai mare, si nu din considerente gresite :biggrin:

Daca esti pasionat de moto, o ganganie sporty cum este Cooper S sau Abarth 500 ti se pare sucky si naspa. Mie, ca pasionat de chestii cu motor in general dar terorizat de ce inseamna moto dpdv al sigurantei, mi se pare o mica bijuterie.
 
Diferența între mașină și motocicletă e că la mașină protecția vine cu autovehiculul, pe când la motocicletă o cumperi separat și o îmbraci. Iar dacă te dai mai tare decât poa' să te protejeze echipamentul de robocop... well, de-aia e vorba „donator de organe”.

LE: Neo, I beg to differ. La motocicletă e mai ușor să ai tehnologii cel puțin la fel de bune ca la mașini, dar considerabil mai eficiente din cauza masei mult mai mici. Raportul între putere și masă e cel ce conduce la risc mult mai mare la greșeală la moto, iar faptul că în caz de accident zbori de pe ea nu prea te ajută.
 
Pai cum poti pune egal intre 1 tona jumate de metal care te inconjoara si toalele de moto? Serios, arunci un mar in a) o masina care trece cu 50km/h si b) un motociclist care trece cu 50km/h. Care va fi cu rani grave dupa chestia asta?

Chestia este ca de la o viteza in sus este si normal ca nu te mai scapa nici dracu' nici in masina de-ai fi. Dar la 60km/h in masina vs zid scapi, la 60km/h pe moto vs zid crapi instant.

Sunt convins ca la moto exista super tehnologii, dar atat vreme cat transmisia puterii la roata se face prin lant si nu prin planetare, restul tehnologiilor mi se par redudante :smile:
 
1. Sunt multe moto cu cardan, in special BMW dar nu numai. Transmisia prin lant e mult mai usoara, chiar daca are nevoie de intretinere e foarte sigura.
2. Tona de metal la masina e in sasiu si motor, in cea mai mare parte. Tabla care te inconjoara e usoara, subtire si protejeaza poate de mere, in caz de accident se poate folosi pe post de presa, iar geamurile protejeaza pana te umplu de sange (am patit-o personal sa iau parbrizul frontal).

Da, nu contest ca e ceva mai sigur cu masina (repetitie), dar nu atat de mult incat mersul cu moto sa fie prea riscant. Nu trag nici un praf pe nas ca sa imi vina sa merg cu moto, am suficienta experienta incat sa nu imi fac griji (paranoia mode on e suficient sa ma feresc in trafic). Si nici nu imi face placere sa merg pe frig, dar daca geaca, bocancii, pantalonii, windstopper-ul, manusile si casca tin toate de cald (de umblu doar in camasa pe sub geaca) atunci care e problema? Echipamentul bun aproape ca face minuni, cel mediocru e nefolosibil la temperaturi mai joase, cel prost nu e bun nici vara.
 
Trollmode on. Poti sa ai mama echipamentului, asfaltul pe care mergi e rece, cauciucurile sunt reci. O sa vezi la prima frana de motor ce caterinca e cu ele asa.

La 40 pe ora cazand si dand cu teasta de asfalt n-am patit nimic. La 0 km/h era sa crap cand m-a troznit unu din spate si-am vazut o pereche de roti de masina trecand la cativa centimentri de ochi. Cunosc om cazut de pe motor la 120 pe ora, scapat cu zgarieturi unde i s-a ridica geaca pe lateral. Cunosteam om care a cazut la 30-40 pe ora si a murit dupa ce si-a rupt gatul de o bordura amplasata strategic.

Cunosteam om mort in masina dupa ce a intrat frontal intr-un autobuz. I-au scos volanul din burta. Cunosteam om mort pe motor dupa ce s-a urcat un Hummer pe el.
Am vazut cu ochii mei ce ramane din fata unui om dupa ce se loveste de toti peretii masinii intr-un accident la viteza mare fara sa poarte centura. Omul care a zburat la 120 de pe motor, dupa cum ziceam, a avut doar zgarieturi.

Ai impresia ca ABS, Traction control, seatbelts, airbags si alte cateva sisteme destepte or sa iti scape pielea in masina? Sa nu te bazezi pe asta. Prea multi morti pentru ca erau prea siguri pe masina lor si au "uitat" sa-si puna centura. De cand merg pe 2 roti am invatat ca singurul lucru care poate sa-mi aduca pielea intreaga acasa e mersul in mod paranoia. Fie ca merg in masina, fie pe motor, am tot timpul convingerea ca prostia umana ma poate ucide, asa ca incerc sa ma feresc cat pot de ea.
Faptul ca zbori de pe motor la accident ajuta FOARTE mult. Daca nu ai unde sa zbori si te lipesti de structura de rezistenta a unui autobuz, o sa ai o problema incompatibila cu viata. Daca in schimb te duci taras pe cur pana in primul sant scapi destul de foarte intreg, depinde pe ce ai noroc sa aterizezi si daca ajungi sau nu pe contrasens.

Neo, you're a pussy. Cand erai mic te terorizau baietii cu motoarele?
 
Trollmode on. Poti sa ai mama echipamentului, asfaltul pe care mergi e rece, cauciucurile sunt reci. O sa vezi la prima frana de motor ce caterinca e cu ele asa.
Motocicleta mea nu are frana de motor. Sau asta inteleg eu din faptul ca nu am nici o problema cu aderenta, am mers si sub zero grade si tot nu am avut probleme. Michelin, Bridgestone, cauciucurile moto sunt de calitate mai buna decat cele auto de la acelasi fabricant. Costa si dublu, e adevarat, dar isi merita banii.

Am mers si pe zapada cand m-a prins ninsoarea la birou, Am facut ceva mai mult de o ora pana acasa, 20 km top speed, nici o problema. Foarte neplacut, dar nu imposibil.
 
1. Sunt multe moto cu cardan, in special BMW dar nu numai. Transmisia prin lant e mult mai usoara, chiar daca are nevoie de intretinere e foarte sigura.
2. Tona de metal la masina e in sasiu si motor, in cea mai mare parte. Tabla care te inconjoara e usoara, subtire si protejeaza poate de mere, in caz de accident se poate folosi pe post de presa, iar geamurile protejeaza pana te umplu de sange (am patit-o personal sa iau parbrizul frontal).

Da, nu contest ca e ceva mai sigur cu masina (repetitie), dar nu atat de mult incat mersul cu moto sa fie prea riscant. Nu trag nici un praf pe nas ca sa imi vina sa merg cu moto, am suficienta experienta incat sa nu imi fac griji (paranoia mode on e suficient sa ma feresc in trafic). Si nici nu imi face placere sa merg pe frig, dar daca geaca, bocancii, pantalonii, windstopper-ul, manusile si casca tin toate de cald (de umblu doar in camasa pe sub geaca) atunci care e problema? Echipamentul bun aproape ca face minuni, cel mediocru e nefolosibil la temperaturi mai joase, cel prost nu e bun nici vara.

1. Majoritatea moto au lant, period. O masina cu transmisie pe lant poate face si 300-400.000km fara nicio interventie. Moto poate? Mno.
2. Poate la masinile vechi e valabila chestia asta, urca-te intr-o masina model 2011-2012 sa vezi cum ai probleme sa te uiti oblic in fata din cauza grosimii stalpilor si desi masina este mare spatiul interior este mic pentru ca grosimea portierelor si a tablei inconjuratoare este mult mai mare.

La 0 km/h era sa crap cand m-a troznit unu din spate si-am vazut o pereche de roti de masina trecand la cativa centimentri de ochi.
QED, ce se intampla daca te pleznea cineva din spate si erai in masina (cu centura pusa si tetiera in pozitie corecta, pentru trollmode)? Nimic.

Ai impresia ca ABS, Traction control, seatbelts, airbags si alte cateva sisteme destepte or sa iti scape pielea in masina? Sa nu te bazezi pe asta. Prea multi morti pentru ca erau prea siguri pe masina lor si au "uitat" sa-si puna centura.
Intr-un cuvant, DA.
Si QED #2, chiar tu ai spus ca respectivii nu purtau centura. Si sincer trebuie sa fii imbecil sa nu porti centura, reprezinta o parte foarte importanta din safety stuff si diferenta intre kersplat si 3 zgarieturi. Orice sofer cu experienta isi pune centura din reflex, chiar daca merge cu masina 200 metri pana la paine sau saormerie.

Neo, you're a pussy. Cand erai mic te terorizau baietii cu motoarele?
Parca discutam civilizat, chiar trebuie sa fii magar cu ocazia asta? Cunt :biggrin:

PS: am mai spus, daca mergi ca dementul clar o mierlesti si-n masina. Dar daca pastrezi limitele legale, nu ai nicio problema. Pe moto si legal sa mergi si poti sa kick ze bucket foarte usor. Aia e problema. Si nu stiu ce e paranoia mode la voi, eu cand conduc masina nu-s paranoic, ci doar mai atent ca de obicei :hmm:
 
Care-i legătura între transmisie și siguranță? Poate între întreținere/servisare și comoditate, aia da...
 
OFF
Orice sofer cu experienta isi pune centura din reflex, chiar daca merge cu masina 200 metri pana la paine sau saormerie.
Permite-mi sa te contrazic, in general soferii cu vechime nu folosesc centura, bazandu-se experienta. Multi s-au obisnuit asa de cand conduceau Dacii. Am vazut o gramada de masini scumpe, cu ABS, ESP, SIP si alte acronime din astea dubioase, care aveau centurile trecute pe dupa spatar sau puse chei din alea false. Brusc, o masina de +30.000E devine la fel de sigura ca o caruta.
/OFF

Statistic vorbind, cati soferi scapa din incidente cu masina fara a fi prea sifonati si cati motociclisti scapa fara zdrelituri? Desi experienta mea pe doua roti se rezuma la mersul cu bicla si 5 minute pasager pe o Honda FZR, sunt convins ca masina iarta mai multe greseli soferului idiot decat un motor unui motociclist neatent.
 
Nu mai stiu exact, a devenit standard chestia aia cu n-ai centura, nu se deschide airbag-ul? Macar masina sa te protejeze de propria-ti prostie...
 
OFF

Permite-mi sa te contrazic, in general soferii cu vechime nu folosesc centura, bazandu-se experienta. Multi s-au obisnuit asa de cand conduceau Dacii. Am vazut o gramada de masini scumpe, cu ABS, ESP, SIP si alte acronime din astea dubioase, care aveau centurile trecute pe dupa spatar sau puse chei din alea false. Brusc, o masina de +30.000E devine la fel de sigura ca o caruta.
/OFF

Vorbim despre șoferi cu experiență, nu șmecherași. Da, șmecherași, chiar dacă au 40-50-60 de ani și conduc de pe vremea împușcatului. Sunt de acord că există specimene inconștiente de tipul ăsta, dar din păcate nu intră la categoria șoferi cu experiență.

@dreamer - niciun producător nu scrie în mod expres asta, dar din câte știu este de ceva timp valabilă chestia cu no seatbelt = no airbag.

[offtopic]Avatar roz *brohoof* :biggrin:[/offtopic]
 
Moama, iar am scos 2 vorbe si s-a inflamat XF-ul. :tongue:

Eu nici nu m-am referit la siguranta. Este evident ca este mai sigur in masina decat pe moto, dar daca vreau fun o sa aleg moto intotdeauna. O masina, chiar si bondar din ala ca in reclama, pur si simplu nu se compara la cantitatea de fun produsa /km, /litru de benzina, /timp, /orice vrei tu.
Cand o sa vreau:
- sa dorm la volan,
- sa merg cu 50 in spatele unui TIR neavand timp si loc sa depasesc,
- ascult muzica in timp ce dorm la volan,
- sa car monitorul CRT de 21',
- sa ma duc iarna la munte pe zapada,
atunci o sa-mi iau masina. Dar una serioasa, nu bondar din ala fiindca:
- n-am loc sa intind picioarele,
- e prea nervoasa pentru a putea merge linistit in spatele unui TIR,
- acustica este probabil jalnica la o masina atat de inghesuita,
- nu cred ca incape monitorul CRT de 21' in portbagaj,
- are roti prea mici si e prea joasa pentru a iesi din nametele de zapada unde am parcat.

Incalzire, satnav, audio, radio CB - toate astea exista si pentru motociclisti, doar ca sunt optionale. De fapt, eu am satnav si muzica si cand merg cu autobuzul.
 
Back
Top