Service de incredere pentru Citroen C3 1,4HDI 75CP (pe motorina)

Ei bine, e dificil de spus momentan. Dupa ce stat ceva vreme la Dacia Service si au costat reparatiile 5500 RON acum afiseaza un semnal de alarma pe bord la temperatura uleiului. Iar trebuie sa se duca in service tatal meu.
 
Au rezolvat problema cu semnalul de alarma, era prea putin lichid de racire. Cat despre defectiuni:

S-a inlocuit:

Culbutor
Tachet supapa
Ax cu came
Kit distributie
Fulie arbore cotit
Curea transmisie
Rola curea transmisie
Apa distilata
Antigel fara silicati
Garnitura chiuloasa
Capac distributie inferior
Capac distributie superior

Total piese fara TVA = 3267,02

Manopera:
og dem-rem chiulasa
og dem-rem arbore cu came
os dem rem si calibrat tacheti supape
og dem rem colectori
og inloc kit distributie
os inloc fulie arbore cotit
og inlocuit curea de transmisie+rola curea transmisie
og dem-rem alternator
og reparat alternator

Total fara tva manopera = 1262,79

PS: a costat mai mult de 5500 cat intelesesem initial.
 
Cred ca nu ai trecut si uleiul si filtrul de ulei la cele inlocuite.

Cred ca au reparat mai multe probleme simultan, pentru ca altfel nu imi pot explica ce poate determina stricarea simultana reperelor enumerate.

Sa speram ca reparatia a fost facuta bine si nu veti mai avea probleme cu masina.
 
sa ma bag si eu in seama, poate o mai fi util cuiva, cindva:

diesel-ul de 1.4 prezent pe Citroen il regasiti si pe Ford sau Peugeot, e fix acelasi motor de conceptie nemteasca (Siemens) si fabricatie frantuzeasca (PSA)
asa ca pentru interventii la motorasele astea e util sa urmariti (si) forumurile de marca si sa alegeti orice service bine-laudat.

in cazul citronelului, cel mai bine cotat service se pare ca e la Ploiesti, Totcitro, o mica afacere de familie:
"Ne puteti gasi in Ploiesti Str. Mos Ion Roata Nr. 29 !
sau
0744294747-Cristi Stan (pentru probleme mecanice, hidraulice)
0744316258-Mihai Stan (Pentru Teste Lexia)
sau
e-mail: totcitro_serv@yahoo.com"

pentru bucurestenii posesori de Ford, pe clubford se vorbeste extrem de bine despre Sorin "Sos. Stefanesti , nr 19, tel. 0766 33 70 12"
 
@Neo
Masina e veche de 8 ani si are 50 000Km
Total off-topic here, dar sunt și eu curios: la ce merită luată o mașină pentru 6.000 km pe an? Eu am 15.000 pe a mea după 3 luni, și asta doar pentru agrement. Da, știu că e SUA și distanțe mari bla-bla, dar totuși. Dincolo de costurile imense la benzină, dacă mai costă și mașina vreo 15 eurocenți/km în amortizare și întreținere la salariile din România...

În al doilea rând, poate iar dau cu bățul în baltă, dar eu aș căuta un mecanic particular cinstit care îmi montează piesele pe care i le aduc eu (dacă nu are el o sursă bună de piese originale). Acu' nu știu cât e asta de ușor în România; dacă nu e, nu îmi dau seama de ce nu a creat nimeni ceva gen Yelp pentru România.
 
Eu în ultimii ani am făcut sub 10.000 km/an, din cauză că nu mai pot pleca în week-end cum am chef. Dar la un hatchback luat second-hand, care acum nu mai valorează cine știe ce (sub un salariu), nu pot să zic că întreținerea e mult și nici de amortizare nu mai discuți. M-am tot gândit să o schimb (deh, are 10 ani, nu mai e chiar perfectă), dar la modul actual de utilizare pur și simplu nu are rost, cât timp pornește e perfectă.

Problema în RO (în afară de mașină=statut social) e că nu ai transporturi bine organizate/centralizate între orașe: cu trenul durează mult și condițiile variază în limite largi, cu autocare/microbuze se mai face ceva, dar nu e ușor să îți organizezi un traseu din punctul X în punctul Y fără să te documentezi mult și în multe cazuri nu poți face rezervări, cu avion doar din an în paște (plus costuri), iar mașini închiriate nu prea se practică - nu știu dacă problemele aici sunt de costuri, asigurări sau localizare (în București sunt sigur că găsești ușor, dar prin alte părți n-am idee).

Asta cu mecanicii particulari se practică, de obicei găsești ușor pe forumurile specializate mărcii oameni care au atelier acasă și lucrează bine. Când găsești unul, te ții de el, și aia e. Altfel sunt d-ăia care schimbă piese la sistemul de răcire dar nu-i duce capul că antigelul care curge ar trebui înlocuit. Asta inclusiv la reprezentanțe.

PS: în ultimii ani piața de mașini noi în RO e 0, doar ce mai cumpără diverse firme când schimbă parcul de mașini și ce-și mai cumpără câte un habarnist cu bani care trebuie să aibă el mașina lui nouă, luate de obicei în leasing, le găsești după câteva luni pe site-urile lichidatorilor că nu și-au plătit rata.
 
Poti sa tii o masina de 1000$ doar pentru mers la cumparaturi saptamanal si cate un drum ocazional; poti face asta lejer daca ai unde sa o parchezi (sau esti nesimtit si locuiesti in Buc nici nu se pune problema, o poti parca absolut oriunde) si daca nu e de capacitate cilindrica mare ca sa platesti impozite aberante.

Eu tin o masina in acest scop, am mers pana prin 2006 cate 12.000 km/an sau chiar mai mult, de atunci cred ca am facut in total vreo 10-15.000 km. Sta in curte, nu ma incurca, iar impozitul e vreo 50 de lei anual. Singurele parti negative sunt ca schimb cauciucurile din cauza vechimii, nu a uzurii, si trebuie sa am grija sa nu se descarce bateria daca se intampla sa nu merg o luna intreaga.
 
Cu cauciucurile am pățit-o și eu. Dar la astea mici nu-s chiar așa de scumpe, și acum m-am învățat, după 2-3 ani le vând unei rude cu același tip de mașină, care face navetă de 100km zilnic, le tocește înainte să se strice de tot :smile:.
 
Total off-topic here, dar sunt și eu curios: la ce merită luată o mașină pentru 6.000 km pe an? Eu am 15.000 pe a mea după 3 luni, și asta doar pentru agrement. Da, știu că e SUA și distanțe mari bla-bla, dar totuși. Dincolo de costurile imense la benzină, dacă mai costă și mașina vreo 15 eurocenți/km în amortizare și întreținere la salariile din România...

În al doilea rând, poate iar dau cu bățul în baltă, dar eu aș căuta un mecanic particular cinstit care îmi montează piesele pe care i le aduc eu (dacă nu are el o sursă bună de piese originale). Acu' nu știu cât e asta de ușor în România; dacă nu e, nu îmi dau seama de ce nu a creat nimeni ceva gen Yelp pentru România.

1. Flexibilitate. Nu zic de România, unde transporturile sunt la pământ în general, dar de exemplu în UK între casă și spitalul unde lucrez nu există tren direct, chit că-s 16 mile cu mașina. Trenul costă vreo 20 lire/zi și face un ocol imens. Și sunt multe, multe orașe în situația asta. Da, există autobuz, dar sincer nu mi-a plăcut niciodată transportul în comun de orice fel. Dar deh, trebuie cumva să trăiască și dermatologii și sado-masochiștii care fac infecțioase :smile:

Nu mai spun de ieșirile ocazionale în weekend, unde poți merge unde te taie capul, nu doar unde oprește trenul, cumpărături (deși se pot face și online, dar meh), evenimente diverse la care nu poți ajunge cu trenul/autobuzul (am fost pe Top Gear Test Track la un eveniment anul ăsta :biggrin:), etc.

Momentan am 6400km la bord în 10 luni de folosință, dar nici n-am avut timp să plec pe unde aș vrea (Scoția, Wales) și la servici am folosit-o intensiv (zi de zi) doar în ultimele 3-4 luni. Sunt convins că o să sar de 10-15k mile anual, dar momentan este ok așa, nu zbiară ăia cu leasingul vieții că am făcut >9000 mile/an când oi face prima revizie. Dup-aia... mnezo' cu mila, mai ales că la anul o achit complet și arăt un deget mijlociu finanțării și dealerului de câcat (mint ăștia mai ceva ca românii, nu m-am așteptat la astfel de țepari lol).

2. Firmele producătoare de mașini sunt foarte clare în ceea ce privește service-ul în perioada de garanție, cel puțin. Nu faci reviziile la timp și la un service autorizat de ei, pierzi garanția. Nu știu cum îi cu Yelp, dar mecanici autorizați nu-s chiar atât de mulți și nici nu au echipamentele pe care le are o reprezentanță.
 
Retrezesc topicul la viata.

Cum masina are niste zgarieturi si vopseaua sarita in unele locuri, caut in atelier de tinichigerie bun in Bucuresti si preferabil mai ieftin decat reprezentata. Ceva recomnandari?
 
Nu e neaparat o recomandare, dar de vreo aproape 10 ani chestiile de genul asta le fac la un atelier de langa Bucuresti, la Moara Domneasca, al unui amic motociclist. Nu am avut niciodata probleme nici cu calitatea si nici cu preturile, de obicei imi trimit devizul pe email inainte sa se apuce de treaba. Daca te intereseaza iti dau detaliile.
 
Back
Top