Service de incredere pentru Citroen C3 1,4HDI 75CP (pe motorina)

O mașină care stă 4 ani în garaj tot are nevoie de revizii - se mai înțepenesc chestii pe-acolo de la neutilizare, curelele stau doar într-un fel și pot să capete formă/îmbătrânire după cum au stat. La motoarele cu curea între arborii cu came (4 supape/cilindru) e foarte fun, dacă se rupe aia se lovesc supapele de pistoane și te-ai ales cu minim 8 supape de schimbat.
 
Schimbarea garniturii de chiulasa implica demontarea motorului, adica trebuie inlocuita macar cureaua de distributie. Cei de la service au bagat probabil kit-ul complet (pompa de apa si role intinzatoare) ca sa nu aiba probleme 4 ani. Daca vrea cred ca poate sa le folosesca in continuare, dar nu scuteste decat vreo 500Ron.

"Fulie motor" pare extrem de scumpa, la o prima cautare pe net am gasit-o cam la jumatate din pret.

Cred ca cel mai bine e sa trimiti lista de componente de pe deviz la cateva magazine online de piese auto, sa iti faca o oferta de pret. Macar iti faci o idee, pana cand gasesti un mecanic/service cu preturi decente.
 
Distribuția se schimbă numai complet, nu există "schimb rola x" sau "schimb cureaua y".

Și da, garnitura aia înseamnă demontat aproape tot motorul, deci normal costă o grămadă.
 
Uleiul se innegreste dupa cateva minute de functionare a motorului, culoarea nu e un indicator bun al gradului de uzura.
Nu. Vrei sa vezi ulei dupa 8.000 km ca e rosu, nu negru? Uleiul nu ajunge negru nici cand trece cu putin limita de schimb.

Iar kitul de distribuție se schimbă în general dacă trebuie să umbli pe la motor, nu e anormal.
Nu, se schimba doar la vechimea sau numarul de kilometri, e anormal sa il schimbi aleator.

1. Exista vreo regula generala pt schimbul distrbutiei (pe curea).
2. Banuiesc ca totul este legat de calitatea cauciucului din care e facuta cureaua de distributie si care probabil la 4 ani isi pierde din proprietati, insa in cazul asta de ce nu se schimba numai cureaua?
1. Da, la fiecare masina producatorul kitului de distributie da numarul de kilometri si timpul in care kitul functioneaza in parametri. Curelele sunt singurele care au treaba cu timpul, restul doar cu uzura in functionare (kilometri).
2. Pentru ca de obicei se schimba la kilometri si atunci ai uzura in tot asamblul; daca masina a stat pe dreapta poti sa schimbi doar curelele, toate.
Cum ar fi trebuit sa zic ca sa se inteleaga? ...in cazul asa de ce nu se schimba "decat" cureaua ? :smile:
Poti, daca vrei, dar nu la toate masinile gasesti curea separat.

De curiozitate, cat costa un schimb de distributie?
Vreo 1200 de lei manopera la Audi. La Citroen nu vad de ce ar fi mai scump. Era vreo 1600 la Logan, piese + manopera.

Schimbarea garniturii de chiulasa implica demontarea motorului, adica trebuie inlocuita macar cureaua de distributie.
Si a esapamentului si a scaunului din spate. Pentru ca. &0153

Distribuția se schimbă numai complet, nu există "schimb rola x" sau "schimb cureaua y".

Și da, garnitura aia înseamnă demontat aproape tot motorul, deci normal costă o grămadă.
Fals, poti schimba orice doresti. Nu e bine sa o faci, dar nu te impiedica nimic. Daca vrei sa schimbi o rola dupa 5000km de rulare poti sa o faci linistit, ce te impiedica?

Schimbarea distributiei nu e vodoo si nu e atat de complicata pe cat o dati a fi. O poate face un mecanic cu 12 clase, uneori mai putin, cu un pic de instructaj. Daca era rocket science puneau ingineri sa o faca.
 
Nu. Vrei sa vezi ulei dupa 8.000 km ca e rosu, nu negru? Uleiul nu ajunge negru nici cand trece cu putin limita de schimb.
Fals, cel puțin la motoarele diesel.

Fals, poti schimba orice doresti. Nu e bine sa o faci, dar nu te impiedica nimic. Daca vrei sa schimbi o rola dupa 5000km de rulare poti sa o faci linistit, ce te impiedica?

Schimbarea distributiei nu e vodoo si nu e atat de complicata pe cat o dati a fi. O poate face un mecanic cu 12 clase, uneori mai putin, cu un pic de instructaj. Daca era rocket science puneau ingineri sa o faca.
Faptul că poți s-o faci nu înseamnă că este și indicat să o faci. Problema este fix cine o face, cel puțin eu nu am prea văzut service-uri care să folosească cheie dinamometrică la schimbatul distribuției, ceea ce-i puțin cam înspăimântător :smile:
 
Nu. Vrei sa vezi ulei dupa 8.000 km ca e rosu, nu negru? Uleiul nu ajunge negru nici cand trece cu putin limita de schimb.
Ulei de motor rosu? Aren't we pretty? Daca uleiul ala nu isi schimba culoarea, poti sa-l arunci, nu isi face treaba. Pe langa lubrifiere, trebuie sa curete depunerile de funingine de pe camasile pistoanelor. Evident ca nu devine negru-pacura, dar se inchide la culoare semnificativ.

Nu, se schimba doar la vechimea sau numarul de kilometri, e anormal sa il schimbi aleator.
Cureaua de distributie se schimba si de fiecare data cand trebuie demontata pentru alte interventii la motor. O curea deja folosita nu se monteaza la loc. Iar pentru inlocuirea garniturii de chiulasa trebuie desfacuta distributia.

Schimbarea distributiei nu e vodoo si nu e atat de complicata pe cat o dati a fi. O poate face un mecanic cu 12 clase, uneori mai putin, cu un pic de instructaj. Daca era rocket science puneau ingineri sa o faca.
Rocket science nu e, in general exista documentatie care arata pas cu pas cum se face, sistemul e facut idiot proof si nu ai cum sa gresesti daca respecti indicatiile, dar nemarginita e durerea in cot a mecanicilor din serviceurile in Romania.
 
E fals pentru ambele motoare, uleiul se innegreste imediat.

Foxter daca tot nu mai ai garantie cere o parere si la alt service in afara de reprezentanta, vezi ca trebuie sa fie forum citroen si gasesti acolo detalii despre service-uri serioase. Un deviz nu costa nimic.
 
Nu stiu ce conduceti voi, dar eu verific uleiul destul de des si nu e negru. Chiar si la moto, care se duce in 14.000 rpm, sau la Rotax unde regimul normal e 4300 rpm, uleiul e rosu aproape tot timpul. Cred ca Motul 7100 arata mai bine uzat decat majoritatea uleiurilor cand sunt noi, altfel nu imi explic.

Thor, nu stiu cine ti-a zis ca trebuie sa schimbi cureaua de distributie de fiecare data cand stranuti, dar nu ti-a zis bine. Poti sa arunci cu bani in toate directiile si daca ai veni la mine la service sa schimbi placutele de frana ti-as schimba toata masina, ca am nevoie de bani pentru noua piscina olimpica acoperita pe care mi-o fac pentru pisica, dar nu inseamna ca nu trebuie sa ii iei la intrebari pe mecanici cand vin cu asemenea afirmatii.

Oricum aici se pare ca e vorba de schimbat kitul complet, nu doar cureaua; e posibil ca la masina aia sa aibe schimb la 60.000 si daca tot are 50.000 sa fie o idee buna, dar oportunistica si nu obligatorie. Ma intreb insa cum a ajuns sa mearga 10 ani cu kitul original, curelele nu rezista prea bine in timp - nu se topeste o flansa de la asta, chiar daca nu e clar ce flansa e aia topita, dar e ciudat oricum.

E fals pentru ambele motoare, uleiul se innegreste imediat.
Mergi si tu cu o masina care nu are motorul praf si o sa vezi ca nu se inegreste imediat.
 
Merg. Cu mai multe. Si la nici una uleiul nu e curat si galben ca atunci cand il pui in motor, e negru. Pe joja nu prea se vede fiindca acolo e pelicula, dar cand il pui in recipient e negru, nu rosu sau altfel.
Ulei rosu se pune la drujbe. :tongue:
 
Motul sintetic e rosu, nu galben, si ramane asa. Daca e negru se vede si pe joja. Dar sunt offtopic si ma opresc.
 
Fa-ti un pustiu de bine si ataseaza o poza cu un servetel pe care ai pus niste Motul 7100 uzat (nu musai rulat 8000km, cum e acum in motor e ok).

Interesant e ca la C3 intervalul de inlocuire a curelei de distributie e de 240.000km (link), deci nu se apropie se intervalul de schimb.
 
Motul sintetic e rosu, nu galben, si ramane asa. Daca e negru se vede si pe joja. Dar sunt offtopic si ma opresc.

LOL ce-ți place să enervezi lumea :smile:

Uleiul de motor, cel puțin la diesel care le-am condus ca mașini personale (vreo 5) toate aveau uleiul foarte închis la culoare chiar și relativ curând după un schimb de ulei. Motoarele nu au fost și nu sunt praf, nu știu de unde ți-a venit ideea că uleiul ia culori aiurea când motorul crapă. Pe jojă se vede de obicei o peliculă translucidă, dar, așa cum zicea și Thor, aia este pentru foarte puțin timp între schimburi.

Dacă nu speli absolut toate componentele motorului înainte să schimbi uleiul asta se întâmplă. Nu știu dacă este din cauză că pe traiectul turbinei mai rămâne ulei care-i ~imposibil de scurs sau pur și simplu se amestecă cel nou cu cel vechi rămas pe-acolo, dar cam asta-i situația. Nu am folosit niciodată Motul, doar Castrol și ocazional Dexelia.
 
Castrol Magnatec 5W40 C3 din bidon și de pe jojă, după 6000 km.

2013-07-06 12.21.53_smaller.jpg

Și siguranța de la pompa de ABS, după 10 ani. O să fie fun de găsit alta.

2013-07-05 18.47.59_small.jpg
 
Partea interesantă e că siguranța aia funcționează uneori. Adică merg 500 de km și n-are nimic, pe urmă se aprinde ABS-ul în bord, eroare ceva gen "funcționare intermitentă senzori ABS". Mai mergi 10km, se stinge. Probabil că în timpul funcționării se dilată ceva pe-acolo și se atinge, iar la vreo groapă and stuff se mișcă. Am fost pe la magazine prin zonă, n-are nimeni așa ceva, să văd pe la reprezentanțe.
 
Nu poti curata putin zona cu spray de contacte? Poate e doar un contact imperfect.
 
Ceea ce nu se vede usor e ca siguranta e sectionata la mijloc, doar se ghiceste din reflexiile un pic diferite. Lumea zice ca nu se ard, ci se crapa din cauza imbatranirii materialului si variatiei de temperatura (sigurantele astea sunt in compartimentul motor).

2013-07-05 18.52.07_small.jpg

LE: și versiunea actuală, 3 fire de 15A în paralel = ~45A până găsesc ceva original. Cel puțin nu mai apare eroarea.

2013-07-07 10.52.55_sm.jpg
 
Probabil că ar merge adaptată între 2 papuci d-ăia rotunzi (distanța între șuruburi e de 3 cm, nu merge direct), însă n-am găsit de 40, cele mai mari pe care le am și pe care le-am mai găsit prin zonă sunt de 30A. Oricum, mâine mă apuc de căutat una originală.
 
Back
Top