SEO, publicitate, si tot ce face Olivian Breda la job

Marius '95

troubleShooter
Paste fericit!

Nu credeam ca o sa am vreodata de-a face cu orice legat de publicitate. Chestiile care se fac azi in domeniu mi se par absolut abominabile. Da' uite ca trebuie sa fac publicitate online pentru sotie. Este psiholog si are nevoie de un site al cabinetului. Trebuie sa "infiintez" un site prezentabil, cu cat mai multi vizitatori locali (Brasov).

Varianta 1: dau niste mii de RON la o firma care face tot, inclusiv gazduirea si publicitatea, apoi taxa de intretinere.
Varianta 2: fac eu.
Evident, as prefera varianta 2. Site-uri am mai facut, dar functionale, nu prezentabile, si bineinteles, n-am nici cea mai mica idee despre ce inseamna publicitate, SEO si toate alea.

Ce imi trebuie la capitolul web content management ca sa mearga bine publicitatea online, cautarile, share-urile, sau ce naiba o mai trebui?
Pot sa fac site-ul fara nici un content management (a se citi "in notepad") si sa obtin aceleasi rezultate la capitolul asta?
Mai precis, ce presupune "atragerea" vizitatorilor pe un site?
Stiu ca trebuie:
- keywords relevante in <head>
- publicitate platita pe google
Ce altceva?

-------------
Daca v-ati plictisit va puteti opri aici.

Ce am pana acum:
- Un router cu CPU 2x 1.2GHz, 256MB RAM, eSATA, USB3, OpenWrt compilat azi din git master, Hiawatha 11.1, PHP 8.1.4, SQLite 3.37.0.
- Alternativ, un devboard cu 4x 1.8 GHz, 2GB RAM, dar numai EMMC, un SD si USB2, n-are SATA, are la alegere Gentoo sau Raspbian la zi, si mai mult sau mai putin aceleasi versiuni ca mai sus.
- Alternativ, un server x86 cu 2x 4GHz, 32GB RAM, muuulti TB de SATA si PATA in diverse RAID-uri, MySQL 5, Firebird ultimul racnet, dar numai PHP 5.4.

- Am un site cu un program de teste psihologice pentru pacienti care functioneaza pe router si ar fi preferabil sa fie cumva integrat in site, macar ca tema / fundal.
- Am pus un WordPress pe router, dar a trebuit un pic mânărit sa mearga cu SQLite, ca MySQL de la 5 incolo nu mai incape in RAM. :frown: Trebuia sa-i schimbe numele: "TheirSQL". Rezultatul a fost ca in general merge, administrarea e un chin pana instaleaza ceva pe USB, dar site-ul, asa gol cum este, pare sa se incarce decent de repede. (In opinia mea se incarca ca moartea, in vreo 5s, dar am vazut ca asa sunt toate WP-urile, deci... merge?)
- Sotia nu gaseste teme adecvate decat pe bani si eu nu le pot testa daca merg fara sa platesc. Sau nu stiu cum.
- Temele vor niste muuulte muulte plugin-uri care la randul lor vor alte plugin-uri. Problema e ca nu toate merg cu mânăreala SQLite. Ma ingrozeste cate chestii trebuie instalate ca sa iasa ceva functional, si la 80% din cazuri nici n-am idee pentru ce sunt si ce fac.
- Si ma ingrozeste puzderia de 404-uri catre /wp-admin/ care mi-au umplut zilnic log-urile in ultimii 10 ani, si care acum nu mai sunt 404-uri!
 
Last edited:
Termină cu prostiile făcute pe genunchi. Recomand cu încredere Squarespace.com unde poți face ceva plăcut estetic și funcțional, nu doar funcțional (adică ceva care pare făcut în anii '90). Ei oferă și domenii, iar pentru toată drăcia plătești ceva gen 15$/lună și hostingul ăla nu pică.

SEO and what not te lămurește Olivian Breda
 
Total de acord, depinde de cat timp si energie vrei sa investesti in asta. Si mai ales in cat timp trebuie sa fie gata.
Oricat ai planui in timp cu siguranta vei aloca mult mai mult decat te-ai asteptat in termeni de mentenanta.
 
Hello, hello!

Sunt mai multe lucruri în mesajul inițial:

#1 Site
Sunt de acord cu ce s-a spus în topicul de față. Teoretic, e destul de simplu să pui un WordPress, practic sunt niște detalii.
În partea de web design și development sunt mai multe păreri.
Dacă te interesează ce zic eu pe subiect, vezi aici:
Aș începe cu primele 2 articole, dacă te interesează, vezi și restul.

#2 Publicitate (PPC, Facebook Ads)
Interesează-te în primul rând dacă ai voie să faci reclame Facebook/Google pentru psiholog. Eu știam că nu, dar e posibil să mă înșel.
Aici nu am multe lucruri de zis, eu fac SEO.
Îți sugerez să lucrezi 3-6 luni cu o agenție/freelancer de PPC, care ar trebui să coste suficient de puțin cât să compenseze cât ai pierde dacă ai face niște gafe de unul singur.
Aruncă un ochi și aici, nu neapărat pentru soția ta, dar e util linkul de știut: https://www.google.com/grants/
E și în România.

#3 SEO
Persoana care vrea să facă SEO, tu sau altcineva, sugerez să citească linkurile de aici:

Dacă citești și faci ce se zice acolo, ai o bază foarte bună pentru SEO pentru WordPress.

Cred că să faci content marketing (mai puțin outreach - te lămurești ce înseamnă outreach, cred, parcurgând resursele de la mine) e OK pentru un psiholog.

Aici mi-am mai dat și eu cu părerea în unele lucruri:


O să vezi că în resursele de la mine la final dau linkuri către alte site-uri. De multe ori suma lor e mult mai relevantă decât valoarea articolului meu.

Linkbuilding pentru un psiholog la scară masivă nu cred că se poate face, din ce știu nu prea ai voie.

Later edit: sugerez ca persoana de decizie în cazul de față să analizeze și competiția, din România și internațional. Cum se promovează alții în nișa asta, ce fac ei? Ar trebui să îți vină idei.

Later edit #2:
Stiu ca trebuie:
- keywords relevante in <head>
Vezi: https://olivian.ro/meta-keywords/


Legat de imaginea rea pe care o are industria publicității - din ce știu dintr-un sondaj mai vechi, oamenii de vânzări/marketing erau destul de detestați.
În apărearea mea, și nu a industriei - eu fac SEO tehnic, analizez dpdv tehnic un site (SEO, Uzabilitate), și pentru asta mă ajută să știu și ceva WordPress.
 
Last edited:
Revin cu niște precizări:
1. Mă aștept ca noul site să fie mititel. Nu e nevoie, în general, de SEO avansat pe un site mic, de prezentare. Se va face un site (recomand și blog), ceva rețele sociale. Contează ca site-ul să fie rapid (am un link mai sus pe tema vitezei). Dacă faci ce scrie în articolul cu content marketing, ești OK, fără să faci foarte multe pe partea de SEO tehnic.
2. Vezi că în SEO sunt tot felul de tool-uri. Contează mult să știi să interpretezi datele dintr-o scanare cu un tool de SEO.
Vezi asta pe tema toolurilor de SEO:
Ca idee, dacă faci SEO de unul singur, trebuie să citești, dacă se poate din surse cât mai de încredere și variate pe un anumit subiect.
Dacă întrebi 10 persoane din SEO pe o anumită teme, uneori răspunsurile vor varia.
 
Multumesc pentru info. Am citit si eu si sotia majoritatea articolelor din link-uri.
Avand in vedere ca recomandarea din capul listei e ca site-ul sa fie rapid, m-am jucat cu wordpress, apoi joomla, apoi hugo si apoi Notepad++. Ideea e ca maximul ce pot obtine pe site-urile alea de testat viteza e vreo 1.5 - 2s pana incepe sa se incarce site-ul si 4-5s pana e gata (5-8s in cazul wordpress). Am bagat la test si un demo de pe squarespace. Iese cam la fel, deci nu prea vad avantajul.

Stii cum e aia cand iti zice clientul ca vrea un site de prezentare si apoi incep sa ii vina idei noi?
Sotia ar vrea acum sa existe programari online (pe calendar) pentru pacientii noi, inclusiv plata online (in avans) a sedintelor programate, si apoi ceva de genul "abonament" cu posibilitatea platii automate cu cardul pentru pacientii curenti care fac sedinte saptamanale. Devine prea complicat chiar si pentru mine. M-am uitat la http://simplybook.me Stiti cumva si o alternativa in EU, cu GDPR & stuff?
 
Multumesc pentru info. Am citit si eu si sotia majoritatea articolelor din link-uri.
Avand in vedere ca recomandarea din capul listei e ca site-ul sa fie rapid, m-am jucat cu wordpress, apoi joomla, apoi hugo si apoi Notepad++. Ideea e ca maximul ce pot obtine pe site-urile alea de testat viteza e vreo 1.5 - 2s pana incepe sa se incarce site-ul si 4-5s pana e gata (5-8s in cazul wordpress). Am bagat la test si un demo de pe squarespace. Iese cam la fel, deci nu prea vad avantajul.

:facepalm:
 
Stiti cumva si o alternativa in EU, cu GDPR & stuff?
Eu nu înțeleg foarte clar ce are GDPR cu asta.

Faptul că cineva face plăți și îți lasă datele personale + ale cardului înseamnă că trebuie să le ții pentru tine, dar tu folosești datele într-un sens foarte legitim - să livrezi un produs.

Nu ar trebui să te streseze atât de tare GDPR-ul.

Și dacă e un site în afara EU, datele respective, teoretic, sunt în site, nu vor fi folosite de soluția pe care o alegi în mod malițios.

Adică dacă eu îmi las mailul pe un site pe Shopify, care e în afara EU, Shopify nu va folosi mailul meu să spameze, deci ar trebui să fie OK dpdv GDPR.

Altfel, ce zici acolo e destul de basic, pe majoritatea platformelor mai mari ar trebui să găsești o soluție la asta:
"Sotia ar vrea acum sa existe programari online (pe calendar) pentru pacientii noi, inclusiv plata online (in avans) a sedintelor programate, si apoi ceva de genul "abonament" cu posibilitatea platii automate cu cardul pentru pacientii curenti care fac sedinte saptamanale."

Pe WordPress sunt soluții de tip "programare" (appointments), și soluții pentru plata cu cardul online.

Iar legat de viteză, sugerez să testezi viteza cu https://tools.pingdom.com/ cu locație în Frankfurt, e cât de cât mai realist decât alte tipuri de teste.

Iarăși, ar trebui ca majoritatea platformelor mari să îți poată oferi o soluție cu viteză decentă, dacă ăsta e un scop în sine.
 
Eu nu înțeleg foarte clar ce are GDPR cu asta.

Faptul că cineva face plăți și îți lasă datele personale + ale cardului înseamnă că trebuie să le ții pentru tine, dar tu folosești datele într-un sens foarte legitim - să livrezi un produs.
In momentul in care un pacient isi face programare va completa un rezumat al problemei pentru care vine la psiholog. Acele date vor trece prin serverele care gazduiesc site-ul. (Asta daca aleg un astfel serviciu si nu propriul nostru router, unde totul este extrem de simplu la capitolul GDPR). Datele personale legate de starea de sanatate (inclusiv mentala) sunt date cu caracter special pentru care "interesul legitim" sau contractul de prestari servicii nu sunt suficiente.
 
Pentru card exista contracte cu procesatori de plati.
Nu trebuie musai, Squarespace de exemplu oferă posibilitatea de a-ți face magazin online cu toate instrumentele, tu trebuie doar să le plătești lor chestiile.
 
Marius '95 - legat de GDPR: sugestia mea ar fi să separi ce e important de ce e mai puțin important.

Mi se pare, din perspectivă externă, că e important să se poată face programări, vedea detalii, plăti cu cardul. Pentru asta ești într-o zonă safe (cuvânt iubit de psihologi) cu GDPR-ul.

Iar pentru chestionarul cu detalii private și sensibile, aș lua în considerare să fie extern site-ului, pe o soluție mai OK. Poate să fie un "trimiteți un email cu detaliile", poate să fie pe un hosting din România, dar aș separa lucrurile.

Iarăși, eu nu aș vedea o așa de mare nevoie de automatizare a procesului pe partea de interviu inițial - "va completa un rezumat al problemei pentru care vine la psiholog". Partea asta aș căuta să o țin separat de site, și în felul acesta ai simplifica mult lucrurile. :smile:
 
In momentul in care un pacient isi face programare va completa un rezumat al problemei pentru care vine la psiholog. Acele date vor trece prin serverele care gazduiesc site-ul. (Asta daca aleg un astfel serviciu si nu propriul nostru router, unde totul este extrem de simplu la capitolul GDPR). Datele personale legate de starea de sanatate (inclusiv mentala) sunt date cu caracter special pentru care "interesul legitim" sau contractul de prestari servicii nu sunt suficiente.
Evita pe cat posibil interesul legitim ca baza legala de procesare a datelor. Daca "faci" GDPR doar pentru site atunci e simplu, il tii in UE ca sa fii sigur, bagi un cookie bot + o pagina de bullshit generic pentru politica de confidentialitate si te-ai scos. Dar nu e chiar legal. Daca aplici prevederile GDPR cum trebuie, atunci o sa fie relativ simplu sa vezi ce date iei folosind site-ul, cat timp le tii, scopul si baza legala de procesare.
 
Back
Top