Se poate Hi-Fi pe computer? (experienţe personale)

Face totul sa sune mai bine. :biggrin: In plus, la fel ca tine, incerc sa prind o promotie care mi-ar economisi peste 1000 RON fata de pretul daca le-as lua separat... in plus, dupa cum ii stiu pe baietii de la realacustic, fac pariu ca or sa-mi dea la pachet si interconectul de 170 RON, asa, cadou. Sper. :biggrin:

P.S. Preamplificatorul il iau pentru teste, daca nu ma da pe spate (chiar si la propriu) o sa pastrez C320 ca preamp.
 
@Cosmin: Ti-am mai zis, sunt taaare curios sa aud ce si cum, insa pe de alta parte mi-e si frica, ca daca imi vine vreo idee gen asta si asta, s-a dus naibii bugetul meu pe IT & electro stuff pe 10 ani de-aici inainte... :goofy: Just kiddin' totusi. :smile:
@Adrian: Pre-ul reprezinta partea de control (intrari, reglaje sunet, etc) din combinatia cu amplificatorul de putere, care nu are decat intrari si iesiri, fara niciun reglaj, nici macar de volum. Un amplificator integrat are ambele parti componente, insa audiofilii inraiti sustin ca o combinatie pre+power suna un pic mai bine decat un integrat cu specificatii similare de la acelasi producator, din cauza separarii functiilor de control si amplificare propriu-zisa... :smile:
 
Mulțumesc pentru explicații.

Cu fizica mea de liceu și experiența în computere care îmi spune că orice legătură externă și lungă pe analogic duce la pierderi (trebuie să legi pre-amp-ul de amplificator printr-un cablu extern, nu?) mă îndoiesc că două componente separate legate extern au performanțe mai bune decât ambele cuplate direct în aceeași carcasă, dar nu pot susține o demonstrație într-un domeniu pur subiectiv care prin definiție nu suportă demonstrații :biggrin: O fi mai bine, nu o fi mai bine, să fie posesorii bucuroși că fabricanții sigur sunt.
 
Personal sunt complet neinteresat de teorie ci doar de ce aud. :tongue: Pe C375 erau destul de multe elemente care sunau neclar, mai infundat - erau momente in care vocea acoperea unele instrumente care pe C272+C320 se auzeau foarte clar indiferent de numarul sunetelor si fara ca vocea sa-si piarda din corp sau forta din cauza ca restul se aude foarte clar; de exemplu la Diana Krall - This Can't Be Love pe C375 era o "lupta" continua intre voce si contrabas, de multe ori unul castiga si-l acoperea pe celalalt, pe pre+amp ambele se auzeau perfect, tot timpul. Totusi pe C375 scena parea mai extinsa cumva (soundstage) iar pianul parea sa aiba o dinamica mai buna - acesta e motivul pentru care vreau sa incerc preamplificatorul dedicat, sa vad daca nu cumva limitarile respective sunt din cauza lui C320... C165 lucreaza complet in clasa A, are componente mult mai bune si o schema dedicata pentru preamplificare, nefiind limitat fizic de spatiul mic dintr-un amplif integrat si nici nu preia interferente de la power datorita transformatorului dedicat si straturilor de tabla dintre ele. Intre power si preamp voi folosi un interconect de calitate de maxim 1 metru lungime, mi se pare o banalitate ce pot pierde pe acolo in comparatie cu ce castig...

Ma rog, asta-i teorie seaca care ma plictiseste, luni o sa aflu cum suna si daca merita banii. Iar de banii aia ar trebui sa faca un soundstage pana la vecini. :goofy:
[...]mă îndoiesc că două componente separate legate extern au performanțe mai bune decât ambele cuplate direct în aceeași carcasă[...]
Tocmai mi-am dat seama ca acest lucru nu se intampla, powerul si preampul oricum nu sunt cuplate intern in carcasa ci extern, prin chestiile pe care le vezi in poza; le scoti si poti folosi/lega acel integrat ca power sau ca preamp. La C375 am inlocuit cele 2 table cu un interconect Eagle Cable dar nu pot spune cu mana pe inima ca am auzit vreo diferenta, poate doar nitel placebo. Macar atat, poate nu sunt chiar asa defect. :biggrin:
 

Attachments

  • clips.jpg
    clips.jpg
    39.7 KB · Views: 68
Pierderile din cauza lungimii cablului sunt insesizabile la distanţe mici.

Crezi tu :smile:

Teoretic pierderile pe distanțe mici sunt insesizabile, dar teoria din fizică (electronică) nu se aplică în situații unde cuvântul audiofil face parte din context. Teoretic un egalizator sau amplificator nu poate să amestece instrumentele pentru că în semnal analogic ele sunt deja amestecate și orice procesare asupra semnalului total va afecta orice sunet în acea frecvență la fel. Teoretic nu poți modifica un soundstage într-un egalizator sau amplificator pentru că nu există așa ceva dpdv electronic. Teoretic vocea și contrabasul nu sunt tratate separat și nu poți dintr-o sursă de semnal să le separi fără conversie în digital, DSP-uri cu algoritmi de recunoaștere și recombinare în analogic. Teoretic orice îți va spune un audiofil nu există decât în mintea lui și deseori ajungi să îți pui problema unui consult de specialitate, practic totul se poate și dacă unii "aud" diferențele între două cabluri pot să audă foarte bine și diferența între un conector de 2 cm și un cablu de 1 metru care poate nici măcar nu e oxygen free™ ©®
 
Ceea ce spui tu acolo este logic si corect, dealtfel sunt sigur ca orice diferenta pe care o aud eu este masurabila. :biggrin: Puritatea cuprului nu cred sa afecteze sunetul in schimb calitatea ecranajului, lipiturile si conectorii de calitate, fermitatea contactelor si alte maruntisuri de acest gen chiar pot afecta rezultatul final.
 
calitatea ecranajului, lipiturile si conectorii de calitate, fermitatea contactelor si alte maruntisuri de acest gen chiar pot afecta rezultatul final.
Incontestabil, lipsa ecranajului sau ecranaj prost poate induce distorsiuni, iar un contact prost poate să producă probleme majore, dar asta ține de electronică și e ușor măsurabil. Ideea cu cablul de legătură e că cine are urechile suficient de fine ca să prindă diferența între pre-amp+amplificator și amplificator integrat e posibil să sesizeze și diferența între acea conexiune de 2 cm și un cablu extern de 1 metru - cine știe?
 
Daca ar fi exact aceleasi piese si aceeasi schema in pre+amp si integrat ma indoiesc ca as putea observa diferente. Dar eu compar aici un integrat din ultima serie NAD cu un power din penultima serie - cu diferente clare de constructie) si un C320 care face parte din alte-penultima serie... deci e loc destul sa apara diferente. :biggrin:
 
Neahhh, camera mea nu merita un sistem mai performant decat cel actual, stau calm. Pe viitor, cand voi schimba casa, voi schimba sistemul si voi gandi toata camera in jurul sistemului Hi-Fi / audio-video... :smile:
 
Un subiect mai serios: am văzut un Sherwood Newcastle 772 cu o reducere serioasă (nu ca la eMAG). E bun modelul, merită banii? Nu știu nici un review de încredere, pe mine mă interesează pentru conectare la HTPC și televizor.

Cumva offtopic insa legat de intrebarea lui AdrianB1.

Muzica ascult destul de rar, insa ma uit cu placere la concerte live, videoclipuri, musicaluri. Ce "kit" ati recomanda receiver plus boxe pentru filme si muzica - de legat la un TV, intr-o camera cam de 30 mp?

Nu ma intereseaza 50.1 pentru ca nu am cum sa ma trag fire prin casa , probabil ca m-as axa pe 2.1 sau stereo.

Eu n-am nici macar HTPC ul, folosesc de ceva timp un HD media player si nici nu am de gand prea curand sa-mi fac un calculator dedicat HD, (poate doar daca-mi da cineva cado o carcasa ).
 
Legat la TV in sensul de a asculta muzica de la TV ? Daca nu-i vorba de televiziunile HD nu merita efortul, calitatea sunetului de la posturile TV este foarte slaba chiar si cu receiver digital, practic se va auzi infim mai bine decat ce auzi acum. Daca nu am inteles bine intrebarea mai explica odata, te rog. :biggrin:
 
@Marius: de unde ai inteles tu ca intr-o configuratie 5.1 de exemplu se renunta la medii? Boxele center, front & surround ce pazesc?
@radul: pentru a folosi strict TV-ul ca sursa, daca ai iesire RCA, cred ca poti merge pe un set Microlab 2.0, mai mult chiar nu merita efortul.
 
Back
Top