SDR-Software Defined Receiver

E un inceput, desigur.
Dar eu sunt inginer si vad lucrurile altfel: daca incepi cu sculele nepotrivite, nu iti atingi scopul. Si apoi renunti din comoditate.
Nu sunt eu detinatorul adevarului absolut, dar mie asa mi s-a intamplat si nu intelegeam de ce. Noroc ca am avut la dispozitie internetul sa citesc si sa imi dau seama ce am gresit.
Eu in locul tau, sau mai bine zis al lui, as cauta pe undeva un radio vechi, chiar si Gloria din perioada comunista face o treaba mai buna decat SDR-ul cu upconverter. Poate ai noroc sa-l gasesti fara bani sau cu putini bani.
 
Eu pentru ascultat frecvențe mai joase (150kHz - 2GHz cu ceva goluri) am http://www.funcubedongle.com/, dar e de câteva ori mai scump. Oricum, ce contează cel mai mult e antena, dacă ai device-ul dar nu poți să-i dai semnal de calitate tot degeaba.
 
Oarecum ontopic: în afara de situația când trebuie să iei pe cineva de la aeroport (și oricum poți folosi info online gen
https://global.adsbexchange.com/VirtualRadar/mobile.html ),
care ar fi motivele pentru care unii urmăresc traficul aerian cu SDR + antene + etc...?
Ok, la vapoare înțeleg, că poate ești pirat și mergi cu șalupa la furat, dar la avioane ce drac să le faci? :smile:
 
Bine, eu am omis faptul ca feedul de date catre adsbexchange.com tot de la entuziaști cu antene provine. :biggrin:
 
În afară de avioane și vapoare, ce se mai poate urmări? Nu mă interesează ISS, sateliți sau baloane meteo...
 
N-am citit reviews inainte de a o comanda... Cica e fake, e goala inauntru... :biggrin: Nu-i nimic, nici eu n-o declar primita. Banii inapoi! :haha:

"This is a cheater, antenna is basically empty inside, there is a piece of PCB, not even soldered to a piece of coax. "
"Item absolutely useless. Inside big case there is small PCB antenna, 1/3 case length - why? "
.....
:zbang:
 
Am constatat ca si cu o scobitoare pe post de antena vad ceva. Si asta din camera. : :biggrin:
 

Attachments

  • Furculita.jpg
    Furculita.jpg
    88.6 KB · Views: 11
Da, astea pe care le prinzi așa sunt line of sight (la altitudinea aia cam ai vizibiltate directă până peste Dunăre). Cu o antenă cât de cât ajungi până după Sofia.
 
Apropo: pe alea militare, cand zboara de 1 DEC sau spre / de la mitinguri aviatice, le poti vedea? Sau au transpondere speciale... :frown: Nu ma refer cand sunt in misiune.
 
ADS-B e obligatoriu în Europa pentru toate avioanele peste ~6 tone capabile IFR ( = care au suficientă tehnologie să poată zbura fără să aibă vizibiltate, adică dacă e nor/plouă/etc), înregistrate după 2015, urmând să fie obligatorii și pentru avioanele înregistrate mai devreme din 2020 parcă. Dar ADS-B are mai multe moduri, și militarii folosesc selectiv doar unele sau pot opri de tot ADS-B la nevoie, pentru securitate and stuff (pe un avion normal nu se pot opri de obicei).

Sunt mai multe sisteme kindof independente, TCAS / SSR, dar ADS-B e cred singurul cu broadcast.

Când au fost zborurile alea de ziua aviației am prins câteva. La airshows sunt puține avioane militare, majoritatea sunt avioane private (casate de câte cineva și restaurate).
 
Dar e si greu rau sa faci o sarma de lungimea corecta.
Eu am folosit o antena de la wideband receiver si cu ea in casa in pozitii cretine distanta medie este de 37km.
Probabil daca folosesc una chiar acordata si scoasa afara distanta va creste substantial.
 
Din pacate e o alegere cam proasta prentru unde scurte. E cam surd in benzile de sub 30Mhz.
Altfel nu prinde decat de la 40MHz in sus.
A venit jucărica, instalat zadig fără probleme pe win7 și de două zile stă și butonează la el.
Mission accomplished. :biggrin:

Referitor la quote de mai sus tocma' ce am ascultat un radio România pe 1700Khz după ce a modificat nu'ș ce setări prin SDR# ăla, deci se pare că poate și (mult) mai jos decât 40 MHz.
 
Back
Top