Recomandare placa de sunet

Sunt expresii absolut normale cand asculti muzica buna pe un sistem bun. Astept in continuare coloratura, mirosul, aroma si gustul - nu la un vin rosu, bun, ci la sunet.
 
Va scriu impresiile unui amic care a ascultat muzica proasta pe un sistem de zeci de mii de euro:

S-a zdrăbucit drilimindreaua-ntrucifrază ciclobită și clocondeaua necrobită dizdribilea cu gargaleaua. Clebeștebindu-l verginos prin glazma sa de clepcă hoșcăioasă s-a-nciclobrat prin terpinos nezgrobinat de comflagoșnicioasă.

Este suficient de ... inedit?
 
Io cunosc romana, engleza, franceza si ma descurc onorabil in germana, spaniola si italiana, dar ce scrie acolo nu pricep nici mort. :goofy:
 
Pe mine ma distreaza altceva: azi se investesc bani buni in cabluri, dar nimeni nu se uita in aparat ca foloseste condensatori de toata rusinea. Si apoi ne plangem ca "ramane fara putere" sau mai stiu eu ce descrieri minunate. Exemplele pot continua, avand in vedere ca am studiat amplificatoarele audio de cam multa vreme.
 
Ah, as mai zice si cate ceva de mufele de cacao din ziua de azi, dar vin sarbatorile si nu vreau sa provoc o discutie aprinsa care sa aiba urmari nefaste :smile:
 
Pai atunci zi ceva de bine despre amplificatoarele moderne entry-level. Zi tu, ca eu nu gasesc nimic. :biggrin: Acum serios, cica celebrul NAD C3020, cel mai bine vandut amplificator pentru planeta, era laudat ca a adus sunetul hi-fi la un nivel de pret "affordable" costa achivalentul a 1200 USD din zilele noastre, adica mai mult decat costa acum modelul de top C375 BEE. Atunci cand duci amplificatorul entry de la 1200 dolari la 300 dolari vei face compromisuri masive peste tot, nu doar la condensatori sau mufe, chiar daca produci in China. :mda:

Chiar si asa, numarul celor foarte fericiti cu sculele alea entry este foarte mare, pentru ca pretentiile sunt mici. Astia ca noi sunt (prea) rari si irelevanti pentru firmele care vor sa faca bani din audio.
 
Adevar graiesti Cosmin. Si nu uita ca numai avand termeni de comparatie vei sti ce e mai bun sau mai rau, altfel nimeni nu se naste atotstiutor.
Si ca sa termin discutia: exista multe metode de a imbunatati un aparat, dar pana la momentul in care un cablu face o diferenta, sunt multe altele care trebuiesc imbunatatite. Adica da, sunt surse/amplificatoare/boxe la care cablurile au facut o diferenta, dar nu vorbim de preturi asa de mici.
 
Apropo de preturi, imediat dupa ce am primit amplificatorul am vazut ca pretul lui a crescut cu vreo 400 de lei. Cosmine, sa stii ca cine l-a luat a beneficiat de un discount bun. Mi-am adus aminte de tine ca te-ai oferit sa ma ajuti in privinta asta, exact cind mi-a spus ca a primit discount.
 
Am avut ocazia sa pun pe boxele mele AS-1100 si as vrea sa scriu citeva cuvinte despre cum cinta bestia asta de 23 kg. Constructia este fenomenala: finisaje superbe, metal (aluminiu cred) + lemn, da impresia de foarte bine inchegat, legat, are VU-metre, este foarte mare si, asa cum am spus, foarte greu. La capitolul asta este peste H80 fara nicio discutie. In ce priveste sunetul lucrurile stau cam asa: sunetul este mai bogat, mai nuantat si mai puternic decit la H80. Are o finete deosebita, foarte detaliat si cu un ritm extraordinar. Permanent am avut impresia ca se joaca cu boxele mele si ca ar putea sa le sparga daca as fi miscat de potentiometru peste ora 12. Totusi, este mai slab decit Hegelul la impresia de live si de tridimensionalitate a sunetului. Hegelul impresioneaza prin scena foarte larga; efectiv ai impresia ca boxele sint foarte departate unele de altele. Mai precis ai senzatia ca sunetul nu vine din directia boxelor ci de peste tot. Aici H80 conduce detasat. De asemenea Hegelul are un sunet mai crisp si mai agresiv, mai in fata, parca te plezneste. Totusi nu este la fel de puternic ca AS-1100, care da efectiv impresia ca ar putea arunca boxele in aer; si nu ma refer la volum, ci la faptul ca da senzatia de lipsa de efort, de usurinta extraordinara de a cinta. Nu stiu exact cum sa ma exprim. Ambele au, pt mine, avantaje si dezavantaje. Daca ar fi sa aleg mi-ar fi foarte greu. Probabil ca as lua un amplificator care sa combine plusurile ambelor in asa fel incit sa ma multumeasca total. Probabil ca de la 10k euro in sus calitatea sunetului este aproape perfecta.
 
Sincer, nu as vrea sa comentez nimic in legatura cu treaba asta. Nu este niciun secret, dar prefer sa pastrez tacerea.

A ... am uitat sa spun ceva. Scria Cosmin ca Yamaha are un bas mai slab. Pe boxele mele frecventele foarte joase se auzeau mai plin si mai adinc pe Yamaha decit pe Hegel. La orga, contraoctava imi ridica parul in cap; foarte adinc si foarte plin sunetul ... mai bine ca pe Hegel. In schimb, in zona de mid-bas Hegelul matura intr-adevar pe jos cu Yamaha. Si sa stiti ca nu exagerez. Am sesizat asta imediat. O piesa cu foarte ritmata, cu tobe (un fel de rock) se aude incredibil pe Hegel. Ramii incremenit de dinamica, de ritm si de cit de bine sint redate tobele. Iti vine efectiv sa sari in sus de pe scaun; sunetul este incredibil de antrenant. Pe Yamaha aceeasi piesa pare comuna, fara energie. Tobele se aud bine de tot pe Hegel, asta e sigur. In schimb chitara bas se aude mai bine pe Yamaha: sunet plin, adinc fara a bubui. La orga, nu mai vorbesc.
Am citit niste review-uri la H160 si cred ca ar fi perfect pentru mine. Poate, cine stie, peste vreo doi ani ma duc sa il audiez ...
 
Nu uita ca o buna parte din sunet se datoreaza camerei, deci tu ai ascultat acolo combinatia boxe+camera pe diverse amplificatoare. :smile:

Eu am ajuns la concluzia respectiva cu Yamaha ascultand A-S500 si A-S1000 pe mai multe configuratii, mai multe camere, mai multe boxe. Este o concluzie generala, care poate fi foarte usor contrazisa intr-un sistem sau altul. Sa nu-ti inchipui ca nu am auzit Yamaha sunand si cu frecvente joase de genul celor de la cutremur, ca am auzit. :biggrin:
 
Rigipsul nu este rigid. Va creea o alta cutie de rezonanta cu rezultate impredictibile (in afara de a fi mai cald, care e sigur).
 
Back
Top