Recomandare boxe

Da! Bafta, abia astept primele impresii. Problema e sa fie si cat de cat rodate. Si poate lamurim si treaba cu tweeterul (de care e). :banana:
 
Bun, deci am fost la auditii. :biggrin: In primul rand, tweeterul este cat se poate de textil, probabil ceva sintetic numit Mylar, un fel de poliester. In al doilea rand, difuzorul de mid/bass nu e metalic cum lasa impresia in poza, ci din celuloza/hartie cu o pojghita lucioasa pe el pusa probabil din motive comerciale. Nu stiu ce parere au altii dar aceste prime doua constatari eu personal le trec la bile albe...

Camera era maricica, putin mai mare ca a mea (sau asa imi lasa impresia) dar mai mobilata. Proprietarul inca nu are standuri asa ca am improvizat ceva cu niste scaune, carti si niste material folosit la impachetat pe post de picioruse - au am gasit boxele puse temporar in dreapta si stanga TV-ului CRT (care nu parea impresionat de lipsa ecranajului) si aproape lipite de perete, o pozitie groaznica pentru boxe cu bass-reflex pe spate. Deci mai pe scurt am intors casa pe dos pentru o amarata de auditie. Restul sculelor, Asus Xonar, APE/FLAC, Profigold, amplificator Hitachi nu-stiu-cum din epoca vechiului meu Sansui.

Acum despre sunet. :biggrin: Dinamica buna, atac, detaliul mult peste ce ma asteptam la acesti bani dar totusi oarecum sub WD 9.2/9.3; cum nu ma pricep sa laud o sa ma rezum la a spune ca aproape tot ce am auzit m-a multumit. Acum ce nu mi-a placut, in primul rand inaltele sunt oarecum lipsite de detaliu dar ies in evidenta in special la vocile feminine, unde evident litera "s" se aude suierat, artificial, in genul BR5 adica totusi nu foarte agresiv (exemplu de foarte agresiv, B&W DM602 S3). Primele secunde cu cinele mi-au lasat o impresie foarte buna, erau mai prezente decat la Wharfedale dar in urmatoarele secunde am realizat ca nu prea suna a cinel, nu exista rezolutia, detaliul necesar pentru a suna a percutie nu a ceva sintetic.

Trecand peste inalte, care nu sunt asa rele pe cat s-ar crede citind ce am scris mai sus - de fapt sunt sigur ca vor fi destui care le vor gasi chiar incantatoare, preferand sa le auda mai in fata si mai agresiv chiar daca nu atat de detaliat - ajungem la midrange, unde nu le-am gasit nici macar o duda, sunet plin si corect care nu duce lipsa de nimic. Vocile se aud foarte clar si placut, evident cu partea de "s" feminin care nu e evidenta decat pe anumite inregistrari. Bass-ul in schimb mi s-a parut prea sters, mai in spate decat imi place si decat sunt eu obisnuit, dar am ramas cu impresia ca aici ar putea ajuta mult o pozitionare mai buna (deh, reflex pe spate) si un amplif cu o rezerva de curent mai serioasa - desi boxele nu vor multi watts par sa fie un deja-vu dupa boxele mele, unde schimbarea Sansui - NAD a adus imbunatatiri deloc neglijabile la capitolul transients pe frecventele joase, nu mai spun de detaliile pe inalte... de fapt daca ma gandesc nitel s-ar putea ca un NAD sa transforme destul de mult jucariile astea de la Magnat.

Concluzie ? Dupa vreo jumatate de ora de teste atente am lasat muzica sa curga si am ascultat, pur si simplu, asta e semn clar ca mi-au placut; boxele astea sunt capabile de a crea stari emotionale, poate primele boxe nemtesti de care pot spune treaba asta. Apropo, se pare ca le plac mult inregistrarile live, concertele (poate si camera era de vina, avea un usor reverb, greu de spus) dar si de clasica sau instrumentala, unde nu se impiedica decat de toba mare si contrabas. In schimb la sintetice, Mike Oldfield, JM Jarre, nu mai spun de Safri Duo lipsea in mod evident ceva pe partea de joase, lucru normal pentru boxe de aceste dimensiuni si pret - firme/modele scumpe gen Dynaudio nu (prea) duc lipsa de bass la boxele de aceste dimensiuni dar si pretul e cu totul de pe alta planeta.

P.S. Boxele aveau aproape 100 de ore de functionare la volum normal, sa zicem pe jumatate rodate...
 
Cosmin, tu ai ce ai cu "s"-ul ala al Rebeccai Pidgeon... :tongue:

LE: anunt de publicitate: cumpar urechi audiofile, pentru mine toate "s"-urile suna la fel... :biggrin:
 
Orice corectii de ton erau scoase, altfel nu era test de boxe ci de amplificator. :biggrin:

Acel "s" e un test excelent de acuratete la medii/inalte si in plus de curand am trecut la Katie Melua, care chiar pronunta un pic apasat litera respectiva. :tongue: Aceasta problema se aude si in alte instrumente din acea zona de frecvente, dar la voce e cel mai evident deci e normal sa testez cu voci.
 
Poate ca asa sssssuna sssss-ul ala in realitate. :tongue: Ma indoiesc ca B&W DM602 S3 deformeaza realitatea mai rau decat cvasi-noname-urile MM.
 
Nu te indoi ca ramai asa. :biggrin: Toata seria 600 de la B&W, nu doar modelul 602, este celebra pentru modul in care exagereaza inaltele, nu cred ca toata lumea e nebuna si afirma acest lucru fara sa existe nici o boaba de adevar pe acolo. Sa nu-ti inchipui ca B&W ar fi reference in domeniul audio, chiar nu sunt. :wink:
 
Cosmin are dreptate legat de B&W, doar ca mie imi placea oarecum deformarea. Nu mai stiu daca inca imi mai place dupa ce mi-am mai educat urechile.
 
Cred ca nu ai ascultat Katie Melua pe B&W, ma indoiesc ca ti-ar placea suierul ala de sarpe, ca altfel nu il pot numi. :biggrin:
 
M-ati bagat in boale cu ss-itul din cintecele Katie Melua. :smile:

Am assscultat si eu melodia "Call of the search" de pe albumul cu acelasi nume. Intr-adevar Katie e un pic ss-ita...pe Wharfs 9.1. Dar pina la precizarile voastre nu am sssesizat acest aspect ca fiind deranjant.
 
Katie accentueaza nitel litera "s" din pronuntie, din stilul ei de a canta, e normal sa se auda nitel mai puternic. Pe Wharfedale se aude normal, nu ai termen de comparatie ca sa iti dai seama cum se poate auzi pe Bowers - am un coleg cu B&W DM602 S3 si la el suna chiar deranjant sasaitul ala, exagerat de scos in fata si complet lipsit de naturalete. El credea ca vocea este prelucrata cumva din studio dar nu este, la mine se aude foarte natural, nu are nici o urma de "sintetic" nici macar la litera buclucasa...
 
Last edited by a moderator:
Dincolo de aspectele "tehnice" (care sunt mai mult decit incurajatoare) daca zici ca ti-au placut aceste boxe este clar ca sunt excelente. Multumesc pentru detalii! :smile:
Dupa ce le iau o sa postez si eu citeva impresii.
 
Da, mi-au placut si sunt convins ca se vor descurca foarte bine pe muzica clasica. A, si da-le ceva timp de rodaj inainte de a trage o concluzie definitiva despre ele, sunetul se mai imbunatateste in primele saptamani de auditie... daca iti vor placea din prima secunda cu atat mai bine. :smile:
 
Am cuplat una din boxele Microlab la amplificatorul pe care l-am luat si am fost dezamagit. Sunetul nu este la fel de bun ca la amplificatorul integrat in cealalta boxa. In primul rind nu exista detaliu al sunetului mai ales pe inalte. Mai mult sunetul nu este la fel de clar si de adinc. Pe partea de medii este ceva mai bine decit cu integratu', acestea fiind mai in fata si mai prezente. Basul, desi este destul de pronuntat nu este la fel de adinc. Per ansamblu cu amplificatorul cumparat sunetul este mai plat si mai putin detaliat. :biggrin:
Am folosit cablurile care vin cu Microlab Solo6. Si cind ma gindesc cum suna ampu' asta pe Epos-urile alea... Se pare ca nu am facut nici o afacere...
Asta e! :biggrin:
 
Nu incurca oalele... oricat de laudate ar fi, Microlab Solo 6 sunt totusi boxe de calculator, nu poti sa ai pretentii foarte mari, chiar daca pentru clasa si pretul lor se descurca excelent. Eu zic sa te rezumi la a testa amplif-ul pe boxe hi-fi si pe baza acelor teste sa-l cataloghezi. Cred ca Microlab-ul ala ar fi sunat la fel de slab, indiferent de amplificatorul pe care l-ai fi pus... :wink:
 
Nedumerirea mea este urmatoarea: de ce cu amplificatorul lor integrat microlaburile suna mai bine decit cu un amplificator separat (care este considerat mai bun)? Nu zic ca sunt boxe bune, dar oricum ar fi, pe doua amplificatoare diferite ma gindesc ca evidentiaza, prin sunetul pe care il scot, care amp este mai bun! Daca rationamentul meu nu este corect as vrea sa stiu unde gresesc! :confused:
 
Pentru că acele boxe sînt astfel gîndite încît să se „împerecheze” cît mai bine cu acel amplificator.
Vei descoperi că există amplificatoare excelente care nu sună atît de bine pe boxe excelente. E un proces de matchmaking.

Welcome to audiophilia. :biggrin:
 
Oh! Am citit eu cite ceva despre problema potrivirii dintre amplificator si boxe dar m-am gindit ca e o chestie de finete care apare cind ai scule bune... Acum inteleg ca potrivirea este esentiala si ca se aplica in orice conditii, indiferent de calitatea echipamentului.

Oh...

Ar mai fi o chestie. Am observat ca, avind ca sursa CD playerul sunetul are un volum mult mai mare decit atunci cind sursa de semnal este calculatorul. Daca pun potentiometrul de volum al amplificatorului la ora 9 si ascult de pe CD player simt ca imi bubuie timpanele in timp ce, fara a modifica pozitia potentiometrului, daca ascult muzica de pe HDD sunetul este cam la 1/3 ca volum. Chiar si cu volumul dat la max. din placa de sunet situatia este aceeasi. Care ar fi explicatia? CD playerul da semnal deja amplificat ?
 
Last edited:
Îs diferite nivelurile de ieşire, presupun. Din CD player scoţi line out sau phono? Ce placă de sunet ai?
 
sundar, tocmai ai aflat pe proprie piele ce spusese mai înainte Cosmin_C.

Tensiunea de ieşire de la CD-Player este (cum e şi normal) mai mare decât a unei plăci de sunet.
 
Back
Top