RDS Cablelink

Păi ăştia cu telefonia mobilă nu au aceleaşi pretenţii?
Anyway, asta e motivul pentru care n-am făcut abonament la UPC.
Mint, motivul nr.1, motivul nr.2 este că nu vreau şi abonament TV. Se pare că în RO e valabilă prezumpţia de vinovăţie. Sunt pastă la legi şi nici nu mă interesează atâta timp cât se bat cap în cap cu nişte reguli elementare de bun simţ. Dacă ideea e că dacă vreau internet să iau şi otv, f... the rules of the game!
În acelaşi spirit, nemuritorii de la ROMTelecom consideră normal ca abonaţii vechi să "beneficieze" de aceleaşi servicii (prevăzute în contract blabla) iar abonaţii noi la acelaşi tarif să aibă bandă dublă. Ca să nu mai vorbim de porcăria cu preţurile "promoţionale". Dar măcar ei au scuza că îţi livrează modemul gratuit prin contract, cei de la UPC ce scuză au? "Păi dacă modemul e în custodie şi trebuie returnat, pentru ce mai e taxa de 2 milioane??" "Astea sunt regulile..." Again, f... the rules of the game!
 
Anywayz aici trebuie sa-i multumesc lui wirespot niste posturi de-ale lui pe alte forumuri m-au dus la legi ca altfel trebuia sa triez ca planta prin codul consumului. Si dlui urban iulian care are pe site niste chestii similare.
 
O intrebare la care poate sa raspunda cineva cu o oarecare experienta: cand depun tampenia aia luni, ce dovada trebuie sa am la mana ca am depus-o (specific, ca am depus exact notificarea ca reziliez contractul). E suficient un numar de ordine de la ei (poate il manaresc dupa aia) sau un proces verbal, o semnatura, ce?
 
Poţi să o faci în dublu exemplar, unul rămâne la ei şi altul, cu număr de ordine şi ştampila registraturii lor, rămâne la tine? Specifici în document că „prezenta a fost întocmită în dublu exemplar” bla bla.
 
Exact ce a zis puter.
Trebuie sa ai dovada ca ai depus o RECLAMATIE sub acel nr. de ordine.
Si nu orice reclamatie, ci acel document inticmit de tine.
Altfel ei pot spune ca le-ai trimis o simpla scrisoare de multumire apropos de serviciile prestate de ei.
 
Last edited by a moderator:
Confirm si eu ce spune puterfixer. In plus, este o buna practica sa faci asa pentru absolut orice act care simti ca ar putea avea macar in viitor o importanta. Asta insemnand si o simpla cerere (de eliberare de adeverinta de salariat de exemplu).

In caz extrem pui pe cea de la registratura/secretariat/etc. sa scrie pe ambele exemplare "Am luat la cunostinta azi xx.05.2009" si apoi semnatura.

Ca fapt divers, nu stiu daca este nevoie sau daca se poate percepe dublu exemplar dar, poti cere copie dupa actul depus. Copia iti este suficienta pentru ca in caz de judecata, prezinti ca dovada copia. Daca cineva doreste sa vada ca e o copie valida, nu va trebui intr-un birou bine organizat sa gaseasca originalul conform numarului de inregistrare si implicit a datei.

nota: pentru cerere, termenul de rezolvare/raspuns este de 30 de zile (daca s-a schimbat ceva in lege sa fiu contrazis va rog). Pentru lipsa unui raspuns in acea perioada, poti trage la raspundere partea. Raspunsul la cerere trebuie sa ti se dea tot cu iesire prin registratura.
E bine de stiut pentru cei care au probleme cu luatul concediului de odihna spre exemplu. Si-l anunta cu minim 30 de zile inainte. In caz ca li se baga pe gat totusi baliverne ca e mult de munca, ai tot timp suficient sa te duci cu cererea la ITM si sa te "vaiti" acolo.
Trebuie verificat daca in cazul unei cereri de rezilere de contract, fara raspuns sau fara raspuns favorabil si apelarea la instanta, daca apelul trebuie facut in termen de maxim 15 zile de la instiintare sau nu este definita o data anume.
 
Parcă obligativitatea de răspuns de 30 de zile era pentru instituţiile publice, gen primărie, prefectură, poliţie, etc. Contractele mai au şi alte clauze aberante care le-ai semnat, cum ar fi imposibilitatea de închidere a contractului până la achitarea la zi a tuturor datoriilor; nu poţi plăti, nu-i nimic, ei te ţin abonat şi mai adaugă lunar la datorie. Consideri că nu ţi-au fost prestate serviciile corespunzător şi refuzi să plăteşti, problema ta - până nu plăteşti, nu poţi rezilia contractul.

În urmă cu ceva vreme s-a băgat APC pe fir (organizaţie privată) şi au făcut ceva valuri privind contractele RDS. Acum nu se găseşte nimeni cu chef să-i smocăie, gen megaspammerul ţării, dl. avocat Urban? Că-l văzui weekendul trecut prin Plaza şi părea cam plictisit.
 
Clauzele abuzive sunt nule, chiar daca le-ai semnat. Iar din cate inteleg eu legea, un contract nu poate sa te tina prizonier; rezilierea contractului si datoriile restante sunt mere si pere, n-au nici o treaba una cu alta. In consecinta, nu poate fi vorba de o "cerere" de reziliere contract, e o notificare (denuntare unilaterala), si daca indraznesc sa imi trimita facturi dupa perioada de 30 de zile (preavizul de reziliere stipulat in contract) ma duc fix la OPC cu ele.

De aceea am nevoie sa fiu sigur ca am o dovada legala ca am depus chestia aia.

PS. Nu m-am dus azi, ma duc maine, ca am mai cerut opinia cuiva.
 
PPS. In cazul in care nu vor sa primeasca notificarea, iar se fac vinovati in fata legii. Incalca art. 9 lit. d din 363/2007, care spune ca "orice obstacol oneros sau disproportionat, neprevazut in contract, impus de comerciant, atunci cand consumatorul doreste sa isi exercite drepturile contractuale, inclusiv dreptul de a inceta contractul sau de a schimba produsul ori de a se adresa unui alt comerciant" reprezinta practica comerciala agresiva, si se pedepseste.

Din cate am discutat cu lumea pana acum, faptul ca nu vor ei sa-ti dea formularul de reziliere daca mai ai datorii, sau n-ai stat in cap cat au vrut ei, e doar o metoda de a prosti consumatorii, de nesimtiti ce sunt - dar daca refuza sa-mi primeasca notificarea de reziliere (care, din punct de vedere legal este o incercare de a termina in mod firesc contractul) deja incalca legea si merita dati in gat.
 
Last edited by a moderator:
So yeah, astazi am ajuns in sfarsit la casierie pus pe hartza - astia super-cooperativi si corecti, n-a fost nici o problema, s-a rezolvat totul instant. Nu stia nimeni de pretentii de taxe de reziliere sau orice alt fel de astfel de gainarii, totul era verde si frumos. Cred ca ori am avut eu auzenii in ianuarie, ori i-a mai bagat cineva in ma-sa intre timp. Case closed.
 
Or fi citit thread-ul ăsta şi s-au pregătit :biggrin: Mă bucur că ţi-ai rezolvat problema într-un mod civilizat. În al doilea rând, personal îţi mulţumesc pentru munca de investigare a tuturor detaliilor ăstora, sigur o să prindă bine să le avem documentate.
 
Ca răspuns la o întrebare mai veche, eu prefer să păstrez eu originalul şi să le dau lor copia. E cel mai simplu mod de-a dovedi ce le-am scris. Ăsta plus scrisoare cu confirmare.

Refuzul de-a primi anunţul de reziliere la casierie (sau modemul şamd) este o prostie înfiorătoare. Poţi trimite anunţul şi la sediul lor prin scrisoare recomandată şi aia n-or s-o refuze, deci nu fac decît să se bage singuri în kko.

Fii foarte atent însă pentru că cel mai probabil NU este un happy-end. Poţi verifica sunînd peste vreo lună la relaţii clienţi şi întrebînd care-i situaţia care figurează la ei pentru locaţiile unde aveai contract.

Poţi avea surpriza să descoperi că figurează cu restanţă. Asta în practica lor internă este un blacklist pentru acea locaţie şi vor refuza pe viitor să facă instalare acolo pînă nu achiţi restanţa din sistemul lor.

Trecînd peste faptul că e ilegal, şi peste idioţenia evidentă, şi anume că un contract se face cu o persoană şi restanţele ar trebui urmărite după CNP sau CUI nu după adresă; ideea este că nu s-a rezolvat.

Eu după ce m-am pîrlit cu o şmecherie din asta nu mai las nimic în aer. Ori am o dovadă clară la mînă că nu mai am nicio restanţă, cum ar fi o factură din care să reiasă asta, ori trimit toată povestea la OPC şi-i las pe ei să facă încheierea oficială a cazului.

Deci nu te baza pe asigurările lor verbale. Factura e cea mai bună metodă care poate dovedi situaţia la zi, e prea periculos şi nu merită să falsifici facturi. Plus că e dreptul tău legal să ţi se ofere factură pentru servicii. Bonurile de la casă sînt irelevante în contextul ăsta, ele atestă că ai plătit o anumită sumă, dar nu care e situaţia din sistem.
 
@wirespot am vorbit deja cu tipele de la casierie, vineri, sa-mi dea o dovada ca s-a facut rezilierea si am contul curat atunci cand aduc modemul (sapt viitoare).
 
Nu ştiu când s-a-ntâmplat, n-am văzut nici un anunţ, dar ăştia se laudă că au mărit banda. Link către pagina cu abonamente.
 
Mi se parea mie ca prind viteze de download mai mari. Nu ma plang, 30Mb/s imi ajungeau pana acum.
 
Last edited:
Mda, am sunat şi eu la ei, cică n-au acoperire la mine în scară, dar "până la sfârşitul anului se rezolvă". Asta am auzit şi anul trecut, de la C-Zone, şi acu' 2 ani pe vremea asta.
 
Nush, eu eram destul de sceptic cand s-a facut transferul de la CZone la RDS, insa vitezele sunt chiar foarte OK, n-am niciun motiv sa ma plang... :smile: Cel putin pana acum.
 
Back
Top