Pur şi simplu... Google

Punctu' 1) O sa zici ca sunt paranoic dar sa stii ca spalarea creierului chiar exista. Nu in sensul in care apare prin filmele SF dar exista. Firmele de publicitate (alea serioase) au angajati psihologi si fac studii despre cat de eficienta este o anume reclama. Cu alte cuvinte studiaza cat de tare iti doresti sa cumperi produsul dupa ce ai vazut reclama. Despre spalarea creierului nici macar nu iti dai seama. Atata doar ca produsul repectiv incepe sa sune interesant/atractiv dupa ce ai vazut reclama.
Acum despre google. Daca reclama pe care o vezi se refera la o categorie de produse ce te intereseaza atunci spalarea creierului este cu atat mai eficienta.
Internetul traieste din publicitate. Google traieste din publicitate. Daca google nu te poate convinge sa cumperi un produs, orice produs, atunci google ar fi declarat inutil de catre sponsori si ar ramane fara bani. Bye-bye google.
Punctu' 2) Situatie ipotetica: Vine cineva la tine si are nevoie sa caute ceva pe net despre Renault-uri. Poate nu vrei sa afle ca tie iti plac de fapt Citroen-urile. Cand o sa-i apara 90% din rezultate teste comparative Renault-Citroen o sa-i fie foarte clara situatia.
 
Eh... dacă vine cineva la mine şi îi ofer acces la calculatorul meu, are soluţii mult mai simple ca să afle ce îmi place şi ce nu :smile:
 
Spălarea creierului prin reclame e "soft", suntem conştienţi de ea şi ne afectează destul de puţin. Se fac studii pe consumatori pentru a afla care reclamă din cele 10 disponibile are cel mai mare impact, dar încă nu s-a ajuns la construcţia unei reclame folosind "componente" de spălat creierul, gen trusa de unelte a micului pionier. Nu poţi face ceva "hard", gen reclamă la telefoane mobile la vizionarea căruia privitorul să aibe impulsul de a omorî taximetriştii blonzi cu vârstă peste 40 de ani.

Deci, ceea ce face Google mi se pare OK - face parte din joc. Cum nimic nu e gratis, există un preţ pentru Google care mi se pare acceptabil deocamdată.
 
Dar, in ultimul timp guvernul american a facut presiuni pe langa principalele motoare de cautare (G, Y!, MSN, Ask) pentru a oferi diferite date in vederea combaterii pedofiliei. Deja se vorbeste de procese, polemici, samd.
Sa faca ce vor la ei acasa, in special cu pedofilii :biggrin:. Insa daca mie cand caut pe google "axis" stie sa ma duca direct la web services & stuff in loc de a ma trimite la mai stiu eu ce site despre al doilea razboi mondial, eu sunt super multumit. The web is huge enough, and I can use any help I can get :smile:; castigul in productivitate se justifica, in special cand e vorba de work.

Cand o sa incep sa primesc mailuri zilnic de la advertising@google.com :smile:D), costumizate dupa profilul cautarilor mele o sa incep sa ma ingrijorez, pana atunci ramane o unealta excelenta. Iar posibilitatea de edita ce se pastreaza in arhivele google (presupunand ca ce stergi tu este sters pe bune - si nu am motiv sa cred altceva inca) este un pas in directia buna.
 
Atunci vor deveni SPAM. Vorbeam de reclame sau de siguranţa datelor personale în general. Păi în general nu îmi pasă, îmi e milă de cel care stă şi-mi urmăreşte zilnic paşii, îmi e milă de „Bush” că e vecina de sub mine care ştie tot ce mişc şi îmi a milă de cei cărora le e teamă că ar putea cineva să-i acuze de pedofilie respectiv la ce mailuri primesc şi dau.
Având în vedere veridicitatea şi nu numai a datelor care circulă pe net mi se par slabe şanse ca mailuri fără direcţie să devină probe, aşa cum dacă s-a constat în cazul unui proces că deţii date importante pe HDD ţi se sechestrează calculatorul, etc. Iar pentru chestii barbare, chiar nu trebuie o motivaţie reală, e mai simplu, eficient şi ieftin să inventezi un motiv bun precum armele de distrugere în masă pitite pe sub mileurile zimbabuenilor.
 
Iar posibilitatea de edita ce se pastreaza in arhivele google (presupunand ca ce stergi tu este sters pe bune - si nu am motiv sa cred altceva inca) este un pas in directia buna.
Crezi ca atunci cand te dezabonezi de la newslettere se executa in baza de date un query care incepe cu "DELETE" ? :goofy:
 
Cât timp nu mă mai deranjează nu mai contează.
Crezi că e nevoie de gugăl (sau alt concurent) pentru a controla masele?
 
Google a mai lansat o "jucărie": Google SketchUP (program oferit iniţial de @Last Software, companie pe care Google a achiziţionat-o). Aplicaţia e destinată persoanelor interesate de 3D modeling la un nivel "de bază" şi este disponibilă atât în versiune simplă (gratuită), cât şi Pro.

De asemenea, serviciul AdSense oferit de Google stă mai nou la baza unei campanii denumite sugestiv "Explorer Destroyer" ce are ca scop promovarea browserului Firefox în detrimentul lui Internet Explorer.

Gotta love these guys. :biggrin:
 
Google Code Jam Europe

Mind-racing problems.
Intense competition. Big prize money.

If this is your idea of a good time, we invite you to enter Google Code Jam - Europe 2006, a programming competition that will grab your interest, entice your mind and engage your skills.
 
Google Trends

Permite compararea diverselor cautari pe google, un fel de Google Fight dar cu grafice dragute si istoric, plus ca suporta mai mult decat doua fraze de cautare (sau mai putin). Nice stuff :smile:.

le: oare de ce informatii dispune google de poate face localizarea cautarilor ? sunt harti de localizare dupa IP ?
 
Preview in viitor: Google peste 20 de ani :biggrin:.
 

Attachments

  • google_in_20_years.jpg
    google_in_20_years.jpg
    61 KB · Views: 113
Back
Top