Ok deci gugl s-a mai deșteptat și, după ce ia o gârlă de 404-uri, scoate pagina din index fără să trebuiască să i se spună explicit. Whatever. Punctul rămâne valabil, orice informație ar fi bine să fie însoțită și de o dată de expirare sau cel puțin una de revalidare a acurateții.
E un expat pe-aici prin oraș care s-a gândit să facă un site cu informații pentru expați - un fel de portal în care să adune tot felul de chestii interesante. De exemplu, săptămânal publică o listă cu toate filmele cu coloana sonoră originală (nu dublată în germană) care rulează în cinematografe, și detalii despre cinematografe. Toate bune și frumoase, da' pe site mai are și o categorie cu evenimente cultural-artistice, unde are și o listă de baruri și săli de concerte de jazz. Lista e veche de câțiva ani deja, între timp unele dintre alea s-au închis, altele nici măcar site nu mai au, dar articolul e în continuare pe site și cu link-urile puse. Tipul nici nu și-a pus un plugin de link checker care să verifice periodic toate link-urile outbound și să-l alerteze când nu mai merg, nici nu a pus o expirare la articol sau un reminder să-l verifice măcar anual, și nici nu reacționează la mailul pe care i l-am scris acu' jumătate de an despre chestia asta.
Nuș', vouă nu vi se pare normal când mergeți prin magazine să presupuneți că toate produsele sunt în perioada de valabilitate, sau credeți că e ok să fie responsabilitatea voastră să stați de 3 ori mai mult ca să întoarceți toate etichetele pe dos și să identificați cele 20% din produse încă bune vs. restul care-s expirate (dar nici nu le puteți arunca, ci le puneți înapoi pe raft ca și următorul să verifice sau să ia conserva stricată acasă)?
PS: Oricum nu gugl e de utilizat pentru arheologii internetului, ci
The Wayback Machine (Internet Archive).