Probleme la VW

Culmea e ca lumea nu mai cumpara masini sa le tina 20 de ani. Si atunci producatorii de ce s-ar chinui sa faca masini sa reziste 20 de ani? Am vazut ca pentru modelele noi de C5, Citroen recomanda schimbarea curelei de distributie la 180k km sau 10 ani. Ai zice ca masina aia tre sa reziste macar 2 schimbari nu? :smile:

Eu nu-s genul, dar am colegi de munca care-si schimba masinile la 2-3 ani, din simplul motiv... pai m-am plictisit de ea, vreau altceva. O vinde p'asta, mai pune 3 lei isi ia alta, care o sa fie schimbata dupa alti 2-3 ani.
 
Sper ca isi schimba si sosetele mai des decat nevestele.

Eu am avut parte de cateva masini care au ajuns la varste incredibile - Dacia 1300 de 16 ani am dat-o unui var (acum are 30 de ani si inca merge), SuperNova de 12 inca merge bine, nu stiu daca Ford-ul mai merge ca are 36 de ani si nu l-am pornit de vreo 2.

Nu stiu de ce masinile japoneze au un renume pentru fiabilitate, taica-meu a avut de-a lungul vremii o gramada si au cedat la fel ca orice alte marci, inclusiv Toyota cu motorul spart de 2 ori, iar eu am avut motociclete japoneze, Honda si Yamaha, la toate am ajuns in service mai des decat m-as fi asteptat pentru probleme de uzura, gen carburatoare care se dereglau in 6 luni, rulmenti dusi, probleme cu alternatorul etc.
 
Și rapoartele TÜV (ITP-ul Germaniei, operat de organizația TÜV) cam încep cu Toyota și se termină cu Dacia. Tot rapoartele astea arată și că diferențele între mașini bazate pe aceeași platformă cu badge-uri diferite sunt mici (ex: Audi A3 vs Golf, Polo vs Fabia). Presupun totuși că la ei ajung mașini cât de cât utilizabile, n-ajungi la ITP cu motorul bucăți :smile:.

De vreo câțiva ani TÜV nu mai are exclusivitate pe inspecțiile tehnice, așa că probabil că o să scadă și calitatea datelor.
 
Am un megane din 99, conform teoriei frantuzoaicele is praf la fiabilitate. Pana acum o singura problema serioasa, a trebuit sa-i schimb garnitura de chiuloasa (am inteles ca e un lucru normal pentru stimabilul motor K7M).

In rest, caut motiv s-o schimb, dar nu-mi da :smile: Capete de bara, bielete si alte "consumabile" nu le calculez. Acu probabil depinde si de noroc (o fi ca la HDD-uri, din '95 de cand am avut calculator in casa, n-am avut niciunul picat sau cu bad-uri... pana acu 2 saptamani).

L.E. Povestea de mai sus cu alternatorul, era cu o masina imprumutata, nici nu stiam ce se intampla cand am vazut VU-metrul din bord :smile:
 
Hadii bre, nu sări cu de-astea, atunci cum rămâne cu ruşii din Ucraina, cu copii din Somalia şi cu prinţii nigerieni... Mă refer la zoso cu postarea "trollească".
 
Sunteți offtopic :biggrin: Și fuck zoso.

Mi-e ciudă că nu m-au lăsat în service, să văd ce au reparat și unde. Pe deviz scrie foarte generic că au reparat ceva la alternator și au înlocuit un contact pe fir. Clema aia înlocuită e foarte mișto făcută, probabil ca să reziste la vibrații și contacte imperfecte dezvoltate în timp; și totuși.

Acum nu mai am ce testa cu readerul ăla de VW. Dar în caz că mai aveți careva nevoie, știți de la cine să cereți împrumut. :wink:
 
Sunteți offtopic :biggrin: Și fuck zoso.

Mi-e ciudă că nu m-au lăsat în service, să văd ce au reparat și unde. Pe deviz scrie foarte generic că au reparat ceva la alternator și au înlocuit un contact pe fir. Clema aia înlocuită e foarte mișto făcută, probabil ca să reziste la vibrații și contacte imperfecte dezvoltate în timp; și totuși.

Acum nu mai am ce testa cu readerul ăla de VW. Dar în caz că mai aveți careva nevoie, știți de la cine să cereți împrumut. :wink:

Ce reader de VW?

Daca te referi la interfata OBD II bluetooth, instalezi Torque si iti faci un custom dash sa moara dujmanii :smile:

Exemplu in atasament, folosesc chestia aia de fiecare data cand conduc (nu, nu ma duc pana la magazinul din colt cu masina) :biggrin:

P.S.: serios, cui ii pasa de zoso, credeam ca pe-aici suntem oameni seriosi :smile:

LE: Torque are si functie de logging, trebuie doar sa-mi fac coraj sa ma-nfig cu Excelul in muntele de date care l-a adunat de cand am luat masina.
 

Attachments

  • Screenshot_2014-03-03-15-38-34.png
    Screenshot_2014-03-03-15-38-34.png
    68.3 KB · Views: 37
Meh. Am indicatoare de bord, mulțumesc frumos. Aș fi curios cel mult de un HUD (Heads Up Display) ca să-mi afișeze detalii privind în față. Smartphone-ul e pentru navigare, să trăiască Waze.

Primul adaptor a fost un OBD II Bluetooth. Totul frumos, doar că nu recunoaște nici un fel de eroare și date specifice pentru VW. Mie mi se aprindea eroarea de ESP, Torque (și altele, că am vreo 5 instalate) zicea că nu există nici o eroare în jurnal.

Mulțumită ponturilor de aici, am luat o interfață VAG, care e cu cablu USB și software proprietar. Ăsta ar trebui să fie echivalentul computerului de diagnostic din orice service VW. Dar n-am apucat să-l probez, că s-a rezolvat problema. :biggrin:
 
Merge si OBD II BT cu masini VAG, dar iti trebuie software de la ei si e foarte greu de obtinut - stiu 2 tipi care au service auto, sunt aproximativ vecini si relativ amici, unul are softul la zi (lucreaza la PBN) si celalalt doar o versiune mai veche care stie doar o parte din masini. Nu stiu cat costa si cum se face rost, dar din ce am vazut nu se da.
 
Las' că au inclus-o chinezii cu al doilea adaptor, cu avertisment să nu-i fac vreodată update online :biggrin:
 
La preafrumoasa mea masina VW Bora 2005 1.9 TDI - ABGAS WERKSATT - atentionare in bord la nici un km dupa ce am alimentat de la OMV cu motorina max motion parca se numeste ( poate fi si coincidenta, evident).
Aveti idee daca pot face eu ceva in curte cu privire la atentionarea de mai sus, sa suflu in vreun jigleor sau sa strang vreo piulita :biggrin:, inainte de a ma duce la reprezentanta?
Nu simt nimic in neregula, masina se comporta normal, din ce am mai citit se pare ca e ceva cu evacuarea/noxe/senzor de temperatura motorina/sonda lambda / filtru de motorina etc si nu m-as duce pana la reprezentatnta, doar ca sa-mi zica ca tre' sa schimb benzinaria.
 
Back
Top