Pompa

ipman

Membru Senior
Astazi mi-au mai crescut peri albi. Am stricat doua pompe incercand sa umflu un cauciuc de bicicleta.
Asa ca-mi trebuie un sfat privitor la pompa(pompe). Nu gasesc niciuna de calitate decenta, chiar si cele auto sunt niste porcarii.
Am nevoie de o pompa pentru supape Schraeder (cunoscute romaneste "de masina") de care am si la masina, si la bicicleta.
Pompa auto (manuala sau de picior, nu-mi place compresorul) nu gasesc de calitate.
Asa ca m-am uitat la pompa de podea pe site-urile de biciclete, care ar trebui sa faca o treaba decenta de ajustare a presiunii si in cauciucurile auto. Pentru ca-mi place sa verific presiunea in roti inaintea unui drum mai lung si la norocul meu nu gasesc un compresor functional la mai putin de a treia benzinarie, bonus spumele de rigoare.
Pentru marca Topeak am gasit review-uri bune in general.
Buget ar fi cam 200-300ron, nu vreau sa investesc chiar 200eur intr-o pompa ca nu are rost.
 
La vulcanizari? Probabil ca "un plin" costa cativa lei... Eu am cumparat cel mai ieftin compresor electric, acum multi ani, dintr-un supermarket. L-am gresat putin inainte de a-l folosi prima oara. Nu am reprosuri la adresa lui.
 
Și SKS face accesorii faine. Eu am de niște ani o pompă de pardoseală de la Decathlon, corp de aluminiu, picioare metalice - a fost ok ca preț și, cel mai important, valva n-a făcut figuri. La momentul respectiv era doar cu valvă auto, nu din asta cu cap dublu.

Acuma cea mai asemănătoare ar fi asta: http://www.decathlon.ro/p/8224360_pompa-de-picior-flp-7000.html#/17-235-_

Am și de mână una, Bontrager (ăsta e brandul de accesorii al lui Trek), ușoară, compactă și cu corp de aluminiu. Ce e mișto la ea e că bagă aer pe ambele direcții de mișcare ale pistonului. A fost varianta un pic mai grosuță, pentru MTB, ca să bage aer mai mult; cea mai subțirică era pentru cursiere, ajunge la presiuni mai înalte da' la volumul de aer cerut de un MTB poți pompa o juma' de ceas și tot nu termini.
 
Am cateva Topeak si am about si un SKS, toate portable: sunt ok perfect munte, dar nu ca pompe pentru acasa sau pentru masina. Cu timpul garniturile see usuca si trebuie schimbat (25% dintr-o pompa noua) si au debit mic, trebuie vreo 100 de pompe pentru o roata de bicicleta.
De podea am una din Liedl cumparata de frate-meu acum cativa ani, am schimbat capul o data pana acum, ala cedeaza primul. Aia merge si la masina, dar pana la prima vulcanizare. La moto merge ok.
 
Noi la serviciu (7+ biciclete la 20 de oameni) avem una de podea, Cube sau Topeak. Ce nu poate să facă e să umfle anvelope tubeless de cursieră de 25mm, dacă-s sărite de pe talon (nu are suficient debit ca să umfle mai mult decât iese pe lângă; anvelope mai mici merg, au volum mai mic), în rest umflă foarte ușor 7-8 atmosfere de cursieră. Dacă vrei să măsori presiunea mai ușor ia una cu manometru sus, nu jos, e mai ușor de citit. Și altă chestie de utilizare facilă: vezi ca furtunul pliat să fixeze și maneta, ca să poți s-o muți ușor de colo-colo (când o iei de mâner să nu se miște și să tragă aer, e enervant).
 
La hibrida mea intre 4 si 6.5.
Si eu am una de la Lidl, nu prea am ce reprosa la pretul ala.
Varianta cu benzinaria am precizat de ce nu imi place, de asta preferam un sfat pentru cumpararea unei pompe.
 
Mai e o chestie, cu cât o umfli mai mult cu atât ai rezistența de rulare mai mică, pentru că se deformează mai puțin cauciucul, și asta îți permite viteze mai mari în detrimentul aderenței.
 
Daca e vorba de pompa strict pentru bicla, folosesc de 2 ani intens o pompa din aceea ieftina de 7-9 lei de la Decathlon. Merge brici cu ambele tipuri de valve. Habar nu am cata presiune bag dar nici nu-mi pasa pentru ca m-am obisnuit prin pipaiala cum trebuie sa se simta cauciucul atat la cursiera cat si la MTB pentru o rulare buna.

Discutia despre rezistenta la rulare e ampla dar da, presiune mai mare si cauciuc mai ingust inseamna in general mai bine. Apoi o dai in diverse precum cu sau fara camera sau materialul camerei, materialul cauciucului, profil, grosime (caci surprinzator pentru unii, tot mai ingust nu este tot mai bine).
 
Discutia despre rezistenta la rulare e ampla dar da, presiune mai mare si cauciuc mai ingust inseamna in general mai bine.
La cursiera, la MTB e deseori pe dos. Cele mai bune cauciucuri la o competitie au fost niste Trail King de 2.4" - numai inguste nu sunt.
 
Si la cursiera incepusera sa se sature baietii de 23mm si au vrut sa mai scada si s-au prins ca nu e nicio treaba. Apoi au fost mai atenti niste baieti la cele de 25mm si au realizat ca e de fapt mai bine asa.
La MTB in schimb conteaza si traseul foarte mult, poate este mai tehnic si ai nevoie de mai multa aderenta in curbe si tractiune pe namoale sau poate te dai pe bolovani si cel mai rapid cauciuc e ala care face pana rar sau poate este cursa de MTB pentru ca mergi cel mult pe drum forestier si cursierele sunt interzise din acest motiv ca si siguranta dar ai nevoie de o rezistenta la rulare cat mai mica.
 
La MTB in schimb conteaza si traseul foarte mult, poate este mai tehnic si ai nevoie de mai multa aderenta in curbe si tractiune pe namoale sau poate te dai pe bolovani si cel mai rapid cauciuc e ala care face pana rar sau poate este cursa de MTB pentru ca mergi cel mult pe drum forestier si cursierele sunt interzise din acest motiv ca si siguranta dar ai nevoie de o rezistenta la rulare cat mai mica.
MTB-ul e tehnic, iar cursierele nu pot merge pe un asemenea traseu nici daca vor. Pentru mine MTB e si mai hardcore, prefer traseele care sunt practicabile pe full-suspension, nu alei neasfaltate prin parc.
 
Si eu am o pompa de la Lidl care a fost backup si inca functioneaza, dar ca sa umflu de la zero se cam lasa cu bataturi si injuraturi, asa ca as vrea sa-mi fac viata putin mai usoara.
Cat despre folosinta ei la masina, acolo se folosesc presiuni mai mici, dar volumul de gaz e mai mare.
 
Back
Top