Noutăţi despre procesoarele AMD

De fapt nu e vorba de performanță jocuri pur și simplu, pentru că se descurcă destul de ok; e vorba de jocuri + full hd + monitor fără framerate fix, care se pot duce la 120Hz sau peste. Pentru utilizatori "normali" (care nu dau o poală de bani pe un monitor de gaming) e super ok performanța și fără chinuri. Estimez la ore bune adaptarea unor memorii de 3200 la Ryzen, pentru că e de tipul "hmm, hai să schimb latența asta; ha, nu bootează - reset cmos, setăm totul ca înainte și punem latența cu valoarea +/-1", iar după 2 ore ai ceva care bootează dar nu e stabil, mai bagi alte câteva ore să iasă ceva utilizabil (sunt zeci de parametri care pot fi modificați, și sute de pagini de citit dacă vrei să știi care e legătura dintre toate latențele alea ca să nu pui valori care sigur n-au cum să meargă). După care te apuci de scăzut voltaje :smile:.

Cât timp ai nevoie mai mult de cores decât de perf/core e o opțiune bună, dacă aș face multe randări și editări de filme aș avea unul deja.
 
Estimez la ore bune adaptarea unor memorii de 3200 la Ryzen[...]
Funny, acu' doo zile sefu' de la TPU tocma' ce-a scris:

W1zzard said:
Memory is here.

Wow I can not believe how easy that was.

Pop in memory (Gigabyte board), select 3200, 14-14-14-34, 1.35 V. Boot. Done.

Edit: runs at 1T too, automagically

E vorba de un kit G.SKILL Flare X.

Dar intr-adevar, momentan memoriile sunt foarte mofturoase cu platforma Ryzen. Trebuie musai B-Die ca sa vezi aia 3200 din cite am inteles.

Omu' o sa faca si un test cu diferite frecvente/timinguri pe Ryzen

Making a new article, specific to memory on 1800X.

Gonna compare a bunch of speeds+timings

Sunt curios. :smile:
 
Ceva sh!t de la Samsugi. :biggrin:

AMD said that they have internally observed good results from 2933, 3200, and 3500 MT/s rates with 16GB kits based on Samsung “B-die” memory chips.
 
Chestia asta cu incompatibilitatile imi aduce aminte de vremea cand eram student si din cauza de lipsa de bani cumparam AMD cu te miri ce chipset ieftin si le schimbam intre prieteni pana mergea ceva.
Sincer, acum nu-mi mai doresc asta, am imbatranit probabil.
 
Deja astea sunt discutii despre cum si cat overclocking si optimizare poti face la un procesor + memorii + MB pentru FPS in anume jocuri. Nativ performanta in multi-threading scris curat e foarte buna, in ala scris cu picioarele in care aproape ca ai mai multa comunicare inter-thread decat munca in ele* e proasta.

* in cazurile in care faci asa ceva si multiplici latente in bucle stranse mai bine nu faci multi-threading. E cam ca atunci cand ma duc la birou si in loc sa muncesc vin 20 de oameni pe rand cu cate o intrebare si nu apuc sa fac mai nimic.
 
Spot on Adi. :thumbs:

Se poate si gaming daca-l faci cum trebuie (jocul adica). Game patch + mem 3200 = +30% FPS.

These are substantial performance improvements with the new engine code! At both 2400 MHz and 3200 MHz memory speeds, and at both High and Extreme presets in the game (all running in DX12 for what that’s worth), the gaming performance on the GPU-centric is improved. At the High preset (which is the setting that AMD used in its performance data for the press release), we see a 31% jump in performance when running at the higher memory speed and a 22% improvement with the lower speed memory. Even when running at the more GPU-bottlenecked state of the Extreme preset, that performance improvement for the Ryzen processors with the latest Ashes patch is 17-20%!

And for teh lulz. :biggrin:

It’s also important to note that Intel performance is unaffected – either for the better or worse. Whatever work Oxide did to improve the engine for AMD’s Ryzen processors had NO impact on the Core processors, which is interesting to say the least. The cynic in me would believe there is little chance that any agnostic changes to code would raise Intel’s multi-core performance at least a little bit.
 
Sunt optimizări care se fac pur și simplu în funcție de procesor, așa că e normal să nu afecteze alte sisteme (în funcție de ce suportă procesorul, se folosește o parte sau alta a codului - ex: dacă procesorul nu știe SSE3, folosești alte instrucțiuni ca totuși să execuți, mai lent, operația). Probabil un procesor Intel nici nu ajunge să execute părțile utilizate pentru a optimiza Ryzen. Asta o să dureze, și pe măsură ce se descoperă bottleneck-urile (și se publică workaround-urile), se va mai rezolva cu performanța. Asta e rezultatul păstrării secrete a procesorului până ieși pe piață.

Partea interesantă e că majoritatea optimizărilor faine sunt făcute de compilatoare, iar Intel vinde unul din cele mai "puternice" compilatoare - unul din motivele pentru care Intel n-are probleme de genul ăsta. Ghici ce nu va optimiza acel compilator :smile:.
 
Omu' o sa faca si un test cu diferite frecvente/timinguri pe Ryzen
Si l-a facut.

Surprise mfker. :insane:
You lose practically no performance to slower memory on the Ryzen platform, when averaged across our CPU tests.
The story repeats in our game-tests, where the most difference can be noted in the lowest resolution (1920 x 1080), all of 5.5 percent; while the difference is a meager 0.8 percent at 4K Ultra HD.
 
Monstrii aia nu sunt pentru acasa, chiar si 99% din "entuziasti" nu au ce face cu asa ceva pentru ca pur si simplu nu au software single user care sa aibe nevoie si sa foloseasca 32 cores. E interesant pentru hosting de masini virtuale, cu 8 canale de DDR4 ai si latime de banda si cantitate de memorie de sa iti ajunga (256 GB unbuffered, probabil 1 TB registered), sau baze de date, dar nu imi imaginez ce faci cu el acasa. Eu inca nu imi justific mai mult de 6-core cu tot cu VM-uri.
 
Locul lor nu e deloc clar; nici să bagi într-un rack așa ceva nu prea poți, pentru că n-ai putea să obții cine știe ce densitate înainte să depășești limitele de putere/căldură disipată per rack (cam 4-5KW/full rack dacă e bine făcută răcirea), mai ales cu dual CPU. Cred că varianta Zen server va fi ceva mai limitată în frecvență, astea-s cele care au rezistat la mai mult.
 
Băi, aveam impresia că Ryzen e ieftin (în general, nu doar perf/$). Și mă pune cineva să încropesc un sistem mediu, și pun ca de obicei cel mai ieftin i5 (7400) + whatever MB, și zic "băi, dar stai că ies mai ieftin cu Ryzen". Și când colo, diferența cu Ryzen 5 1400 e sub 50 de lei, iar plăcile de bază sunt mai scumpe :frown:. Pe high end sunt competitive dacă ai ce face cu multe core-uri, dar spre mediu tot cam aia e...

Și cum ziceam, versiunea Zen server are până la 32 de cores la frecvența de bază 1.4GHz; nu se știe încă în ce condiții ajunge la turbo 2.8. Adică trebuie să ai aplicații care să știe serios threading.
 
Back
Top