Cota de piaţă nu se măsoară prin numărul de kit-uri descărcate, ci prin numărul de utilizatori. Eu, de exemplu, am descărcat kit-ul de 3 ori - o dată la birou, şi de două ori acasă, unul în US English şi celălalt în română. Însă cu kit-ul descărcat îl voi pune pe toate PC-urile ce le am în administrare, inclusiv al soră-mii, care nu va descărca kit-ul. Deci, cum legi numărul de download-uri de numărul de utilizatori? Printr-o presupunere? E exact la fel cu discrepanţa între tirajul unei reviste şi numărul de cititori.
Ce-au făcut băieţii ăştia a fost o chestie deşteaptă de imagine:
- a fost un fel de „team building” pentru utilizatorii fideli, cei care de altfel sunt şi cei ce promovează Firefox direct către alţi utilizatori prin reclamă de la gură la gură;
- către restul lumii, a fost un moment în care au putut capta atenţia printr-o idee inovatoare şi pentru a-şi întări brand-ul prin asociere cu Cartea Recordurilor.
N-a fost o campanie de promovare a open source, nici a standardelor W3C, nici măcar a îmbunătăţirilor aduse de Firefox 3. N-a fost nevoie; miezul de utilizatori ce s-au implicat în stabilirea recordului ştiu deja astea.