Diferențele față de mașină sunt mai multe:
- ai altă senzație când conduci, nu ești în ceva ci ești pe ceva, ca la bicicletă
- vezi altfel totul pentru că ești mai sus, comparabil ca poziție cu o dubiță sau un camion mic
- îți bate vântul în piept sau în față dacă deschizi viziera, nu te trage curentul la ceafă dacă deschizi geamul mașinii
- cu mașina ai un sentiment de invulnerabilitate la capriciile vremii: nu te plouă, ai încălzire și eventual aer condiționat. Pe motocicletă iei vremea în piept, foarte personal, tot ca la bicicletă. Natura nu mai e ceva în cărți sau la TV, e acolo cu tine.
- trebuie să fii mult mai atent la trafic, la asfalt (nisip, dâmburi, gropi mari) și ești mult mai concentrat, nu te gândești la cai verzi pe pereți
- pe curbe cu mașina ți se face rău, pe moto parcă ești în mountaign rousse. Andrenalină mai multă ca la o mașină, e o plăcere să auzi scărițele polizate pe asfalt când pe o parte când pe alta.
- când treci cu mașina printr-o baltă îți pui problema dacă o murdărești sau dacă te împotmolești, cu motocicleta îți pui problema dacă o treci călare sau o culci în noroi (și tot treci). Mai aproape de bicicletă decât de mașină.
Alte diverse:
- depășirea unei mașini uneori e senzație de MasterCard: într-o noapte de vară am oprit la 500m de podul peste calea ferată de la Răcari să verific un bagaj care tot aluneca. Când să plec am văzut o mașină care se apropia, faruri cu xenon. Era relativ departe, am plecat destul de tare și am avut surpriza să văd că totuși se apropie repede (mergea foarte tare), iese în depășire și ... începe să se îndepărteze ușor, apoi din ce în ce mai repede și revine pe bandă. Când prinzi suta în 4 secunde o depășire la 100 km/h e o joacă, poți face multe depășiri pe care nici o mașină sub 50.000 EUR nu o poate face (notă: când a ieșit din bandă în depășire, fără semnal, deja eu mergeam sensibil mai repede ca el. dacă mențineam viteza ca la regulament tot nu mă depășea)
- dacă bei nu te sui pe moto. Cu mașina zici că mai merge cu 2 beri, cu moto nu îți vine să te urci nici cu una.
- urletul unei tobe sport golește instantaneu orice stradă de pietoni care cască gura, se scarpină în cap sau care traversează pe roșu. Un claxon nu are acest efect
(nu am tobă sport, cea de fabrică mă face chiar greu de auzit) Am testat cu altă moto pe strada de lângă piața Valea Ialomiței, zonă unde mulți pietoni pur și simplu staționează în mijlocul străzii la taclale - viteza babelor depășea orice imaginație.
Nu neapărat locurile din poze sunt cele care dau farmecul, ci cum s-a ajuns acolo. În prima poză era după 30-40 km de forestier, reparat 3 motociclete pe drum (un cric central, ceva la schimbător parcă și contactul care oprește motorul la cricul lateral), apoi o urcare prin ploaie și ceață și coborârea pe un drum plin de mici viituri. Unul din participanți (cel cu plete) era începător extrem (vreo 2-300 km), echipamentul de ploaie era adunat de prin rucsacii fiecăruia (doi nu aveau deloc și am adunat ceva de au ajuns mai uscați ca mine acasă), diverse alte. Aventura mai mult decât locul.
Probabil și cu bicicleta se poate face ceva asemănător, doar că nu poți să parcurgi drumul respectiv într-o zi, sunt peste 250 km. În rest - pe CBR-ul de 125 m-am simțit mai rau decât pe bicicletă, are cadrul prea mic