Motor de începător

Nu e enduro (și cu cauciucuri de 120, respectiv 160 nu iese enduro decât dacă schimbi roțile cu totul), iar pe șosea un monocilindru așa mare vibrează de te lași. Dar dacă îți place ideea poți să încerci :smile:
 
Marius '95 said:
Drumul de la Brasov la Targu Mures este SUPER: doar curbe din alea "periculoase" de luat cu 110 Km/h ...stii tu, din alea unde toate conservele franeaza si motociclistii accelereaza. :biggrin:
Pădurea Bogații, oh da! Abia aștept să merg să-mi las guma pe acolo! Să nu uităm și de Cheia sau Siriu. :biggrin:


Eu am testat şi alte supersportive de 600 decât a mea (CBR 600 RR - feeling de bicicletă, mult prea subţire, îţi dă un feeling foarte ciudat, obositoare din cauza poziţiei şi similară ca putere cu F4i; Suzuki GSXR 600 2004 - poziţie în mâini, greoaie pe curbe, foarte liniară în accelerare).
De departe F4i are poziţia cea mai comodă şi simţi că motocicleta te ascultă în oraş şi printre maşini. Plus de asta acel "F" din coadă, care vine de la "Fun", se dovedește a fi foarte adevărat. :smile:
La anul probabil că-mi voi schimba actuala motocicletă, deşi nu sunt sigur, încă îmi place foarte mult actuala F4i, nu a reuşit să mă plictisească. Am băgat ceva bani în ea și aș prefera să îi și "scot".
De 600cc sigur nu va fi, mai ales dacă rămân la SS. Am mers pe altele mai noi şi nu mă atrag.
Îmi place foarte mult Suzuki GSXR de 750cc, balansul perfect între agilitate şi putere. O să încerc un drive test ca să mă și conving de asta. Toată lumea tinde spre 1000cc, deşi totuşi nu am ce face cu ea în oraș, consumă mult, țopăie p-o roată repede (nu că ar fi o problemă :biggrin:).

În caz că mă las de SS, sigur îmi voi lua un Supermoto! :biggrin:
 
Care e pozitia cea mai ergonomica de mers pe un naked, dupa parerea voastra? Constat ca ma las cam mult in maini si din cand in cand trebuie sa-mi amintesc sa ma tin mai tare in spate si sa nu ma sprijin pe maini.
 
Poziția cea mai bună e cea în care te simți tu comfortabil la drum lung. În oraș e bine să stai cât mai drept ca să vezi traficul peste mașini și să anticipezi eventualele probleme. Tot în oraș (unii permanent) e bine să ții 2 degete pe maneta de frână, frânezi mai repede așa.
 
A fost ceva întâlnire motoristă în Alba, astăzi?


Am văzut şi numere de Cluj, de-aia întreb. :goofy:
 
Rite. Erau escortaţi de doua Golan-uri de poliţie (unu' în faţă, altu' la coadă) şi la 50-100m după ei era şi o dubiţă de la jandarmi.
 
Un amic are o Honda CBR la care s-a uzat anvelopa de la roata din fata. Anvelopa este marca Pirelli. Cea din spate a fost schimbata de fostul proprietar inainte sa o vinda asa ca este inca buna (tot Pirelli). Intrebarea mea este urmatoarea: este vreun pericol daca pune pe fata o anvelopa de la alta firma (care evident ca va avea alt profil decit cea de la roata din spate)? Diferentele de profil pot conduce la probleme in conditii de viteza mare (230km/h) sau pot produce necazuri in viraje? El a cautat sa cumpere tot Pirelli gindindu-se ca ar putea avea probleme cu anvelope de la firme diferite.Problema este ca la magazinele unde a cautat nu a gasit pe stoc. Va rog sa imi spuneti numele unor magazine din Bucuresti unde ar putea gasi anvelope facute de acest producator.

Multumesc!
 
Poate mixa anvelopele cum vrea dacă sunt același tip (ambele sport sau ambele touring), sarcinile extreme sunt în condiții diferite: fața la frânare, spatele la accelerare. Pe curbe lucrează ambele cauciucuri, dar dacă nu merge pe circuit cauciucuri normale gen Michelin Pilot Power (sport) sau Pilot Road (touring) sau echivalente (Bridgestone, Pirelli) sunt suficiente. Preferabil să nu se joace cu cheapies gen Metzeler sau Heidenau (ieftine dar proaste) sau Continental (calitate variabilă de la un model la altul).

Anvelopele moto se găsesc în magazine la prețuri mult mai mari decât cele aduse la comandă pe piața gri (www.motociclism.ro, secțiunea de vânzări, verificat un pic istoria furnizorului și cerut specificații exacte inclusiv anul fabricației). Nu știu exact unde găsește Pirelli, dar Michelin sau Bridgestone se găsesc ușor și sunt cel puțin la fel de bune.

PS 230 km/h în România e sinucidere curată, doar pe A2 se poate merge relativ decent la viteza aia. E doar chestie de timp până îl va cunoaște pe Marin, șoferul român care merge aiurea sau pe Arțar, copacul de pe marginea drumului.
 
Multumesc pentru lamuriri si pentru link-ul postat. Urmeaza sa studiez oferta si sa fac comanda. In legatura cu viteza pot spune ca mai toata lumea l-a avertizat cam in aceiasi termeni pe care i-ai folosit si tu. El isi asuma riscurile. Totusi sa nu crezi ca merge cu o asemenea viteza in mod regulat ci doar rar si pe distante mici, acolo unde considera el ca se poate.
 
Da, și pasagerii din mașină vomită cu spor :frown: Pe moto se pot lua curbele fără grețuri în condiții în care nu poți să le iei cu mașina decât dacă ești singur în ea, mașina nu se apleacă pe curbe (încă).

Depinde de pasageri. Asta una. De obicei nu iau în maşină oameni care au metoclopramid prin buzunare şi gem în agonie la fiecare hop al drumului care te face să simţi un gol în stomac.

Depinde de maşină. Asta a doua.

A treia - Doamne fereşte să iasă chestii în faţă. O vreme am cochetat cu ideea unei motociclete, din cauza costurilor mult mai mici de întreţinere, dar am realizat că deocamdată 4 roţi sunt mai sigure ca două, fierul e fier şi se îndreaptă, oasele pocnite, pielea dusă şi traumatismele care se pot produce sunt prea mult pentru mine. Da, o fi moto secs fără condom, dar o maşină ok e ca Durex ultrathin :biggrin:
 
Eu nu le-aș compara, în general folosesc motocicleta pentru anumite drumuri și mașina pentru altele. Nu merg cu motocicleta la Cora și nici cu mașina pe Transalpina, pentru drumurile la care ambele opțiuni sunt valide am măcar posibilitatea să aleg :smile: În oraș de obicei e suficient de sigur mersul pe motocicletă: în ultima vreme merg încet, nu depășesc viteza mașinilor, dar tot sunt de 2 ori mai rapid per total. Pe șosele gen DN e un risc calculat.
 
Am auzit-o si pe asta "eu sunt jmecher de Dorobanti, nu port protectii!" (din partea unuia cu Yamaha R1 care purta casca, tricou si jeansi si o cocota in spate chiar mai dezbracata ca el).
 
Hulubei, în afara peşterii jmecherii nu poartă nici cască. Ca şi la maşini de altfel, cam 30% îşi pun centura de siguranţă.

BTW, motoru' e din ce în ce mai atractiv se pare, cam asta văd eu în faţa blocului (şi mai sunt şi în spate cateva).
 

Attachments

  • IMG_4354_r.jpg
    IMG_4354_r.jpg
    219.7 KB · Views: 72
Recunosc ca am vrut sa-l daram pe unul vineri la semafor. La fel, un fel de jmecher de Dorobanti decat cu casca si cu slapi.
Statea cu amicul sau de aceeasi teapa la semafor si isi ambalau motoarele la 10kRPM in paralel cu mine. Cel din spatele lor i-a claxonat in semn de atentionare ca deranjeaza cred. Unul dintre "jmecheri" mai sa se dea jos de pe motor cu figuri si impresi de tip "ce?". Dupa ce am mers 10m si s-a pus iar rosu au schimbat banda si s-au pus in fata mea. M-am abtinut cu greu sa nu ma urc peste roata din spate. Suficient cat sa le-o turtesc si sa le arunc RCA-ul peste nas dar tot suficient cat sa nu pateasca nimic.
 
Back
Top