Motor de începător

Atenție cu mersul seara și dimineața, deja se lasă frigul și scade mult aderența. Se simte mai mult decât la mașini, ai tracțiune spate și putere per kg mai mare, fuge spatele foarte ușor.
 
Marius '95, să-l stăpâneşti sănătos şi fără nici un fel de incidente! :biggrin:

Pe mine m-a mâncat în dos şi am tras un burn-out acum câteva seri... acum pierd mult mai uşor aderenţa, cam e nevoie de cauciuc nou, care nu e deloc ieftin. Bine totuşi că sezonul se încheie, am timp să-mi iau altul. :smile:
 
Review Caberg Justissimo GT

Parti bune:
- ochelari de soare = Foarte, foarte utili. Nici nu vreau sa-mi imaginez cum ar fi sa opresc/scot manusi/scot casca/pun ochelari/pun casca/pun manusi/plec ori de cate ori iese soarele din nori si ma deranjeaza la vedere.
- flip-up = Chestie foarte utila cand e cald afara. Nu merg cu ea ridicata, dar la semafor confortul este maxim.
- captuseala detasabila = Inca n-am avut nevoie s-o spal, dar prevad ca la vara o sa apreciez mult faptul ca se poate scoate si spala.
- inchizatoarea = Se poate desface foarte rapid chiar si cu manusi. De legat la loc cu manusi, mai greu, dar merge.

Parti rele:
- bate vantul prin ea = Sub barbie are o membrana de cauciuc care ar trebui sa inchida spatiul liber. Nu-si face treaba corespunzator. Intra vantul.
- zgomot = Cauzat tot de vantul care intra pe dedesubt. La >70km/h nu mai aud motorul. La >90km/h nu mai aud nimic in afara de vant.
- aerisirea = La ce o fi buna n-am inteles. Cu sau fara ea, probabil e cea mai aerisita casca posibila...

Review Yamaha TDM900A
Parti bune:
- comoda
- manvrabilitate extraordinara
- mare dar usoara
- carlige pt bagaje = Nu stiu daca si celelalte motociclete au asa ceva, dar le-am gasit foarte utile. Partea proasta e ca sunt un pic prea jos. Trebuie sa intind la maximum plasa ca sa ajunga la ele.
- accelereaza superb incepand de la 2500 rpm :smile:
- - Punctul 1: Pot pleca incet de tot de la semafor. Pot accelera incet chiar si in viteza 1. Domoala ca un mielusel. :smile:
- - Punctul 2: Am tras de gaz astazi pt o depasire incepand de la 70km/h in treapta a 6-a. In cateva secunde aveam 140km/h si nici macar n-am ajuns cu acceleratia la maxim. A fost viteza maxima incercata de mine pana acum, si numai pt cateva secunde.
- - Punctul 3: Puterea aia de 86 de cai exista, dar acceleratia are cursa lunga. Puterea nu se simte decat atunci cand invart acceleratia dincolo de pozitiile confortabile pentru incheietura mainii. Ca sa accelerez tare, trebuie sa dau drumul acceleratiei si sa o apuc "mai de sus". Cam greu sa accelerez "din greseala".
- capabila de off-road usor = Am mers pe drumuri de pamant cu hartoape, pe nisip, pe pietris, etc. Cu exceptia cauciucurilor (pe care le simt si eu ca incepator ca n-au aderenta) nu prea am ce comenta. Suspensia e buna si poate fi si reglata, e suficient de inalta, se poate merge pe ea in picioare destul de lejer si fara riscul de a cadea si la 15-20 km/h stabilitatea este excelenta chiar si pe pietris.

Parti rele:
- VANTUL = Pana la 70km/h ma bate vantul peste tot. Are parbriz dar e ca si absent. Cu exceptia abdomenului (care sta in spatele rezervorului) simt vantul peste tot. La 90km/h deja nu mai e vant; e doar o apasare constanta. La maini si la picioare e rau de tot, mai ales daca e frig afara.
- acceleratia la <2500 rpm = Smuceste, se poticneste, tremura, parca ar fi rece si n-ar avea shocul tras. Noroc ca exista un mic tweak. :kul: :evil:
- Daca opresc la semafor si trebuie sa pun picioarele jos, pozitia nu e prea confortabila. Ma impiedic in scari si trebuie sa ma sprijin mult in lateral.
 
Last edited:
- Aerisirea la o cască e ca să nu se aburească vizorul pe vreme rece și pentru ventilație vara.
- Caută un parbriz înalt aftermarket
- E normal să facă așa la mai puțin de 2500 rpm, e făcută să fie folosită doar la peste 2500 rpm. Păcat că nu se pune linie roșie și pentru minim pe turometru. Hack-ul cu airboxul ajută marginal, dar trebuie să îl anulezi când mergi la ITP :frown:
- Ca să stai comod cu picioarele pe jos la semafor încearcă un CBR 125 :biggrin:
 
- VANTUL = Pana la 70km/h ma bate vantul peste tot. Are parbriz dar e ca si absent. Cu exceptia abdomenului (care sta in spatele rezervorului) simt vantul peste tot. La 90km/h deja nu mai e vant; e doar o apasare constanta. La maini si la picioare e rau de tot, mai ales daca e frig afara.
Parbriz inalt.

- acceleratia la <2500 rpm = Smuceste, se poticneste, tremura, parca ar fi rece si n-ar avea shocul tras. Noroc ca exista un mic tweak. :kul: :evil:
Pentru un Twin cred ca e normal.


- Daca opresc la semafor si trebuie sa pun picioarele jos, pozitia nu e prea confortabila. Ma impiedic in scari si trebuie sa ma sprijin mult in lateral.
E ditamai capra de touring, daca vrei confort in oras iti iei un naked sau un scooter. :smile:
 
Last edited:
- - Punctul 2: Am tras de gaz astazi pt o depasire incepand de la 70km/h in treapta a 6-a. In cateva secunde aveam 140km/h si nici macar n-am ajuns cu acceleratia la maxim. A fost viteza maxima incercata de mine pana acum, si numai pt cateva secunde.

Are you sure you know what you're doing? :hmm:
 
Toate se învaţă, important este să fii cumpătat şi să ai răbdare cu tine, contează enorm să faci câţi mai mulţi km pe ea fără incidente, să-i inveţi toate dedesubturile. În cazul meu accidentul pe care l-am avut m-a ajutat foarte mult, chiar dacă a rezultat cu o fractură, mi-a dat o palmă zdravănă să mă trezesc la realitate. :smile:
 
Am gasit o poza recenta cu Marius si cu TDM-ul... :biggrin:
 

Attachments

  • 00024548.jpg
    00024548.jpg
    180.2 KB · Views: 89
Eu nu poci vineri, lucrez până la ora 19:00. Am intrat într-o perioadă destul de aiurea cu jobul şi mai durează până voi avea weekendurile libere. :rolleyes:
 
Toate se învaţă, important este să fii cumpătat şi să ai răbdare cu tine, contează enorm să faci câţi mai mulţi km pe ea fără incidente, să-i inveţi toate dedesubturile. În cazul meu accidentul pe care l-am avut m-a ajutat foarte mult, chiar dacă a rezultat cu o fractură, mi-a dat o palmă zdravănă să mă trezesc la realitate. :smile:
De preferat e sa nu faci foarte multi kilometri pana la prima cazatura pentru ca cu cat trece mai mult timp, cu atat te fura viteza mai mult. Cred ca cel mai "mare ghinion" e sa ajungi la 10.000Km fara nici un accident, adica atunci cand incepi sa te simti ca un zmeu paraleu. Intre 10.000 si 20.000Km au loc cele mai multe accidente grave.

Eu acum apreciez micile accidente avute, stiu cum doare asfaltul, cat de usor iti rupi pielea fara protectii, cum se duce capul ca un bostan direct spre asfalt si la o cazatura de pe loc. Dar pana sa cad zau ca nu-mi imaginam cat de fragili suntem. Nu ca nu as fi avut o copilarie plina de zgarieturi profunde cu cicatrici, ruptura de clavicula, mana, nas, cap spart, etc. Dar, dupa cativa ani de stat la birou uiti totul. Iar moto abia asteapta sa-ti reaminteasca.

Sambata se anunta ploaie :frown: , dar vineri vor fi 23 de grade. :smile: Numai bine pentru o plimbare.
Deci? Cine vine? :tongue:
Destinatia?
 
Doar de curiozitate, ce înseamnă un rezervor distanţă pentru moto? Nu în oraş, aşa, la mers cât vezi cu ochii.
 
Back
Top