Cum am zis, azi am fost la AutoItalia sa testez Transalp-ul.
Am ajuns acolo cu vreo ora prea devreme. M-am invartit un pic pe acolo, am admirat un Pan European ce venise la service...
La 15:55 Azazel nu ajunsese, asa ca m-am urcat pe moto si am plecat singur in oras.
Am facut o tura prin curte, apoi am iesit si am mers catre centru... nu stiu sa zic cat... cam 1 km. Ma asteptam sa-mi fie frica. Nici vorba. Am mers cu 30-40 pana la intersectia cu str. Valea Cascadelor, apoi am accelerat pana la 60 fara frica. Incepand de la 50 am simtit vantul din fatza cel mai puternic in zona umerilor (nu gat/piept) si la glezne. (Aveam geaca non-moto si pantofi sport.)
Am facut stanga in fatza unei intreprinderi ca sa intorc. Cu ocazia asta am observat cat de greu este sa te asiguri din spate. Intorsul capului dureaza mult, timp in care orice se poate intampla in fatza. Oglinzile nu sunt suficient de sus si in lateral. Imi vedeam umarul in loc sa vad in spate.
La intoarcere, in timp ce mergeam pe banda 1, m-am trezit cu un TIR langa mine pe banda a 2-a. Nici nu l-am vazut, nici nu l-am auzit.
Odata ce am trecut de intersectia cu Valea Cascadelor, am accelerat mai tare sa vad cum e cu puterea motocicletei. Am facut mai multe accelerari bruste (relativ...
) in diverse trepte de viteza. Comparativ cu VF500F pe care am facut scoala, la mai putin de 2000 rpm nu trage deloc. La VF schimbam treapta la 2500-3000 si era ok. Puteam accelera de la 1500 rpm si nu protesta. Transalp nu vrea. La mai putin de 2000 smuceste/vibreaza/se poticneste. La peste 2000, in viteza a 5-a inca are putere destula. Trebuia sa ma tzin bine sa nu plece de sub mine. N-am avut tupeu sa invart acceleratia pana la capat dar pana la jumatate cred ca am ajuns. Cu ocazia asta am aflat si de ce imi zicea instructorul sa ma aplec in fatza cand accelerez.
Spre capatul Blv. Timisoara am avut ocazia sa incerc niste gropi si niste nisip. Pe nisip n-am facut nici o manevra brusca dar deja se simtea ca aderenta nu-i la fel. Gropile au fost OK. Ma asteptam "sa ma fure" ghidonul, sa ma dezechilibreze, dar n-a fost cazul. Chiar deloc.
Am intors si pe drumul inapoi am observat un drum de pamant in dreapta pe camp. Ca sa ajung pe camp a trebuit sa urc bordura. A trebuit sa-mi iau avant ca sa urc cu roata din spate. Drumul era de tractor, deloc amenajat. Pur si simplu 2 poteci paralele batatorite. Hartoape multe. Hartoapele se simt destul de rau comparativ cu masina, dar am putut merge cu 40/h prin ele. Cu masina ar fi fost imposibil. Avantaj moto.
Se poate merge chiar in picioare pe moto dar pozitia e cam incomoda. Se sta un pic aplecat in fatza peste ghidon. N-as putea merge prea mult in pozitia aia.
Dupa mini-offroad-eala pe camp m-am intors la service unde l-am gasit pe Azazel. Am hotarat sa mai ies la o tura. I-am zis sa mearga primul ca sa vad si eu cum se merge prin traficul din Bucuresti. Singur nu m-am riscat. Ma intorsesem inapoi acolo unde traficul incepuse sa se aglomereze. Am luat-o pe Valea Cascadelor, apoi str. Preciziei cu intentia sa iesim un pic pe autostrada. N-am ajuns pana la autostrada ca deja se cam terminase timpul dar am avut ocazia sa ma strecor printre masini.
Pana la str. Valea Cascadelor n-am avut trafic. Cand am intrat pe Vale, Azazel a intrat direct printre coloane. Eu am ramas uitandu-ma.
Intr-un final (10-20s de apreciat spatii libere si riscuri) am intrat si eu dupa el. Poate nu-mi dau seama de pericole inca, dar mi s-a parut foarte lejer intratul printre coloane. Am fost chiar surprins de faptul ca soferii ne lasau sa intram inapoi in coloana daca nu era spatiu sa avansam printre randuri.
Din nou m-am lovit de problema asigurarii din spate. Depasesc o masina si vreau sa intru in fatza ei. Trebuie sa intorc capul din mers pentru a ma asigura ca masina a ramas suficient de in urma pentru a avea loc sa intru. Simultan trebuie stiu daca nu cumva cel din fatza a incetinit. Nu le pot face simultan.
La intoarcere era o coloana imensa oprita la semafor pe str. Preciziei. Strada e cu 2 benzi, ingusta. Azazel a luat-o pe trotuar. Eu, in schimb, am depasit toata coloana peste linia continua. Rusine sa-mi fie!
Dupa toata plimbarea, am facut febra musculara la muschii fesieri. N-am inteles de ce. Pe moto m-am simtit comod. Probabil am avut tendinta sa ma sprijin mai mult pe picioare decat sa stau cu toata greutatea pe sha la gropile alea.
Si am observat o chestie: Daca folosesc acceleratia pentru a ajusta viteza in trafic, smuceste. Vin in nas/ma da pe spate/etc. Este mult mai simplu si confortabil sa merg cu ambreiajul tras. Adica in loc sa accelerez/incetinesc din acceleratie, accelerez apoi trag ambreiajul si o las sa mearga. Incetinesc si opresc cu frana. Practic, folosesc ambreiajul tot timpul cat nu accelerez.
Si inca o chestie: Cand vreau sa accelerez, trebuie sa turez putin motorul inainte de a da drumul la ambreiaj (in orice viteza). Altfel vin in nas cand dau drumul ambreiajului si ma da pe spate cand incep sa accelerez. Si la masina fac cam la fel in treptele inferioare, dar senzatia nu e la fel de neplacuta daca eliberez ambreiajul inainte de a calca acceleratia.
Sunt normale chestiile astea doua? Procedez corect?
Dupa drive test, Azazel s-a oferit sa ma duca pana la Fundeni. Experienta a fost... well...
Ii multumesc oricum.