Motor de începător

900cc sa te plimbi prin oras? Esti sigur ca ajunge? :smile:
600-650 mi se pare mai aproape de ideal (vezi linkul de mai sus al lui Velkan).
 
Am considerat idealul ca ca find un compromis intre motorul mic de oras si unul mai cu vana, mai infipt (si mai placut la ochi). Strict pentru plimbari prin Bucuresti spre munca 650-900cc e overkill. Sau doar kill :biggrin:.
 
Caut casca, cumpar casca, caut moto, drive test moto, cumpar moto, calaresc moto in cautarea restului echipamentului (daca mai raman bani si de benzina...).
Vezi ca ai inversat ceva pe-acolo, intai iei tot echipamentul si apoi calaresti moto. :wink: Cica se zvoneste ca ar fi mai sigur asa, mai ales pt incepatori.

Din cele doua, Transalp-ul e mai normal si dpdv al cilindreei, cat si al puterii, nu cred ca ai nevoie de mai mult.
 
650cc e overkill pentru incepator si afara si oriunde. Si zau de nu iti e greu sa nu te duci cu a-ntaia spre suta daca tot poti. Mai ales in oras unde ai senzatia ca poti merge doar cu o viteza si poti face continuu vrrrrrrrrr.....vrrrrrrrrr.
 
Am propus cel mai mic dintre 2 rele :smile:. Asta in conditiile in care reactia la prima varianta, de 250cc, nu a fost chiar pozitiva.
 
PS: Drive-test-ul va fi probabil prima mea iesire in trafic. Se ofera cineva sa ma insoteasca si sa-mi pazeasca spatele? Dau :beer: .

Asta se rezolvă cel mai ușor. Preferabil coloană de 3, că nu lași un începător să deschidă drumul și nici nu poți sta doar cu ochii în oglindă după el, îl bagi în coloană. Eu sunt disponibil, poate și vecinul cu CB naked (o să confirme el dacă e cazul).

O fi suficient, dar daca nu sunt satisfacut n-o sa am bani s-o schimb.
Pentru multă vreme e mai mult decât poți să stăpânești. Vorbim de minim 60 CP în condițiile în care pentru a prinde 150 nu e nevoie decât de 15, iar ca să te ridici pe o roată chiar și 5.
 
650cc e overkill pentru incepator si afara si oriunde. Si zau de nu iti e greu sa nu te duci cu a-ntaia spre suta daca tot poti. Mai ales in oras unde ai senzatia ca poti merge doar cu o viteza si poti face continuu vrrrrrrrrr.....vrrrrrrrrr.

Chiar asa sa fie? Nici una din ele nu e sport.
De facut drive test tot fac. Decid atunci ce cumpar. Pretul va influenta si el destul de mult decizia.
 
Discuția despre putere e doar teoretică, nici unul din participanți nu are suficientă experiență practică pentru a fi convingător în fața celuilalt.

Nu contează că e sport sau nu, 60 CP sunt 60 CP, iar sport la >100CP e deja rachetă rutieră. O motocicletă de bun simț se mișcă bine și la 35 CP (am mers cu un 500 limitat la 25kW, după cum spune legea, și trecea de 170 km/h, depășea orice mașină non-Veyron etc) și nu e concurs cine o are mai mare versus dacă e prea mare ca să poată fi folosită. Și-au răcit mulți gura mai mult sau mai puțin degeaba, o să vedem ce iese în continuare.
 
Adrian, de ce "păcat că nu e în V"; care-i diferenţa între linie şi V? Şi nu mă refer la aşezarea cilindrilor. :goofy:
 
Motoarele în V dezvoltă puterea mai liniar și mai controlat chiar de la turații joase, cele în linie pe la 6-8000 au o explozie de putere. Acum câțiva ani Ducati câștiga campionate cu motor în V de putere mai mică decât a competiției, avantajul era că la ieșirea din curbă se putea accelera fără să rupă brusc aderența din cauza unui control mai bun al accelerării.

În același timp motoarele în V au echilibrare mai complexă și pot avea vibrații mai pronunțate. Un Harley de capacitate mare se zice că vibrează de le încântă pe doamne și domnișoare :biggrin:
 
Aha, deci d-aia ziceau nişte unii că asta nu e la fel de agresivă ca un SS 600cc. Înţeleg acum şi de ce fac Ducati-urile ca toţi dracii. :biggrin:
 
Sper ca nu o schimbi ca sa faca mai mult zgomot, ci ca sa iti dea mai multa putere sau sa dea un aspect mai fain per ansamblu...
 
Back
Top