Motor de începător

Poate au aceeasi putere, dar Hornetul are top speed undeva la 220 km/h si ajunge acolo ceva mai lent (cutia de viteze e configurata altfel).
:rolleyes:

Zilele astea ajung prin Tg. Mures cu masina, daca imi permite timpul o sa vad si motoreta aia :biggrin:.
:rolleyes:

PS: nu va contrazic, e autosugestie: nu e SS, deci nu mor :biggrin:.
:rolleyes:

Io zic să faci odată școala aia și p-ormă să-ți iei echipament și abia apooooi să te hotărăști la un motor. Gearzorz te duce undeva prin ~1000EU dacă am făcut eu socotelile corect, ceea ce nu-i de colo. Și sper că n-ai de gând să mergi pe motoretă în șlapi și bermude și maio, că doar "nu-i SS".

:biggrin:
 
Poate au aceeasi putere, dar Hornetul are top speed undeva la 220 km/h si ajunge acolo ceva mai lent (cutia de viteze e configurata altfel).
Nu-i nevoie să ajungi la top speed ca să mori. :rolleyes:

PS: nu va contrazic, e autosugestie: nu e SS, deci nu mor . :biggrin:
Constructiv... :goofy:

Bă, tu fă mai bine școala aia moto și după te apuci de căutări și declarații. :wink:
 
Nu sunt de acord, mai bine face declaratiile acum, cat inca mai poate.

De primit a primit "mesajul" nostru... eu zic mai întâi să vadă cum e pe o motocicletă (fie ea și YBR125) și după să vorbească. Când o începe să tragă de 180 Kg la gol poate își schimbă părerea... (sper) :smile:
 
Sigur l-a primit dar ori face pe prostul ori chiar nu l-a inteles. Daca se suie direct pe Hornet, s-ar putea sa nu mai apuce sa-si scrie impresiile. Daca le scrie, poate invata macar altii din ele.
 
M-am îndrăgostit. De fapt, eram şi pînă acum, dar acum vreau măritiş. ER-6f 2009. :love:
 

Attachments

  • er-6f 3.jpg
    er-6f 3.jpg
    91.9 KB · Views: 79
  • er-6f.jpg
    er-6f.jpg
    59.7 KB · Views: 63
2 saptamani pana la examen. Se apropie momentul. :jump:

Inca un rand de intrebari:
- Cat v-a costat echipamentul pe care il folositi acum? Dati detalii.
- In medie, cat de des schimbati echipamentul?
- Cati bani dati anual in medie pe echipament.
- Ziceti cam ce inseamna "pret decent" pentru fiecare din astea: casca, manusi, geaca, cizme, pantaloni.
 
1.
Casca: am două, fiecare a costat cam 150 euro, a doua e mai bună decât prima și e luată la promoție. Prima cască m-a ținut 2.5 ani și cred că mai merge 6 luni, deci 50 EUR pe an
Bocanci: 120$, au 1.5 ani și mai țin cel puțin atât. Cost 30 EUR pe an.
Geaca: textilă de vară, cu protecții: 200 RON; armură enduro: 170$; geacă textilă de toamnă/iarnă: 200 EUR. Toate țin minim 2-3 ani.
Mănuși: textile scurte: 80 RON; textile de toamnă/iarnă, aprox. waterproof: 40 EUR; textile lungi de vară: 40$. Țin 2-3 ani, poate mai mult.
Pantaloni: vreo 6 perechi de pantaloni din bumbac diverse mărci (Old Navy, GAP, Dockers) la un preț mediu de 25$, consum cam 3-4 perechi pe an dar îi port zilnic, inclusiv la servici sau acasă. Pantaloni de vânt (nu sunt waterproof deși par), pot fi purtați ca pantaloni sau overpants: 40 EUR, țiun vreo 2-3 ani poate (îi am de 1 an și sunt ca noi).
Anti-ploaie: salopetă Heinz-Gericke, 20 EUR, sub un an (s-a rupt fermoarul, are găuri uriașe la un picior), foarte incomodă de îmbrăcat dar foarte lejeră de purtat. Haină de ploaie subțire impermeabilă (dublură plasticată): 35 EUR, o am de doar câteva săptămâni.

2. În afară de pantaloni care se uzează repede (mai ales la îmbinarea genunchierelor) restul țin cam 3 ani. Încerc să nu schimb totul odată - oricum sunt luate o parte din State (ce e cu preț în $), Germania (EUR), Franța (EUR), România.

3. Poți face un calcul. Cel mai ieftin echipament până acum l-am găsit în SUA, apoi în Germania la Louis (nu e de o calitate grozavă, doar geaca de toamnă/iarnă face toți banii) sau în România la anumite magazine când am prins câte o promoție (aproape 50%). Prețul uzual în România sau Franța e mare. În Italia se mai găsește echipament rezonabil, dar pentru cine are deja drum acolo și timp să caute.

4. Cască: minim 120 EUR, maxim 200 EUR. Mănuși: variază mult, cam de la 40 la 80 EUR dar depinde de tip? textile sau piele, scurte sau lungi, waterproof sau nu. Geacă: de la 100 EUR una de vară cu protecții la 200 EUR una groasă, tot cu protecții. De piele nu recomand, sunt scumpe, vara te topești de cald și pe ploaie plângi. Alții nu merg decât cu costume de piele, nu zic că nu au dreptate ci că mie nu îmi plac.
 
Pe langa preturile lui AB1 cu care sunt de acord, despre echipament am mai invatat ca:
  • in Romania e mai usor sa-ti iei echipament decat motor, stocurile sunt aproape inexistente. Si mai greu e sa-ti dai motorul, Romania e "cap de linie" (nimeni nu le ia de la noi) si toti viseaza la motocicletele babutelor nemtoaice dar asta e alta poveste.
  • echipamentul e obligatoriu, citeam undeva ca 90% din motociclisti cad in primul an.
  • casca: sa fie usoara, etansa, cu vizibilitate buna, mecanism usor de scoatere a vizierei pentru a fi curatate. Daca are si un sistem bun antiaburire (pinlock) e si mai bine.
  • cagula: bumbac, mai multe bucati (8 RON bucata);
  • geaca: mesada detasabila, protectii soft (cauciuc) detasabile pentru a putea fi spalata, lunga (sa acopere spatele), maleabila, preferabil Goretex.
  • pantalonii: preferabil Goretex, protectii soft (cauciuc) detasabile pentru a putea fi spalati, putin mai largi (una e in picioare drept, alta e cracanat cu motorul intre picioare);
  • ghete inalte, peste glezna (gen bocanci), bot de metal (cand esti calcat pe picior la semafor), protectie la glezna (pe ea cade motorul), impermeabile (piele, nu intoarsa);
  • manusi lungi, sa treaca peste maneca gecii pentru a proteja de vant, cu protectii si piele in zonele de "frecus", daca e posibil impermeabile.
  • plasa cu protectii si genunchere pentru vara: sa fie rezistente si comode.
Nu luati echipament "temporar", sunt bani aruncati. Pe motor fiecare defect de design al echipamentului e foarte deranjant (zgomotul in casca sux) sau periculos (echipament prea larg sa se plimbe protectiile aiurea sau prea stramt sa nu poti pune piciorul jos cand o ia motorul la vale).
 
Şşşhhh, eu inca le mai spun cersetorilor "ce vrei ma de la mine, nici bani de masina nu am, nu vezi ca abia mi-am luat motocicleta?". Daca ar sti ei cat costa pasiunea asta... :smile:
 
Faci economie mare la carburant, la timpul tău personal (în care nu stai blocat în trafic) și la biletele de montagnes russes. În plus, e opțional, alternativele sunt numeroase: mașină (la SUV sau C-classe costurile sunt mult mai mari), bicicletă, autobuz, metrou, adidași etc.
 
În plus, e opțional, alternativele sunt numeroase: ... bicicletă...
I second that. Mai greu când e vorba de Alba-Cluj şi retur. :biggrin:

Mă bate gându' să fac şcoala în iarna asta sau primăvara care (teoretic) o să vină. Ştiu, nobody cares. :goofy:
 
We do. Din ce am auzit în Alba sunt cei mai proști șoferi din această parte a planetei, au fost cam multe accidente grave în zonă raportat la densitatea de motocicliști și mașini. Mai bine emigrezi întâi dacă vrei motocicletă.
 
Back
Top