Motor de începător

Azi am prins curaj si i-am dat vestea lu' mama: Mama, ma apuc de scoala si apoi imi iau motor!

Am citit cam tot forumul UrbanRiders si inclin spre un CBR 600 F4, iar in urmatorul post probabil AdrianB1 imi va spune ce nu mi-a zis mama, ca sunt un copil nebun si sinucigas :biggrin:.

Mentionez ca bugetul pentru moto este de 3000 Euro, echipamentul nu este inclus.

Dă o pagină înapoi și vezi că am povestit ceva drăguț, o mică experiență pe CBR, poate sunt șanse să te răzgândești. :wink:
Mă gândeam să-ți zic să-ncerci mai întâi un Hornet (dacă vrei neapărat Honda de 600cc...), dar totuși... are și ăla 97 CP, fuge de rupe, dar totuși e ceva mai ușor de controlat. La cum te știu eu pe tine, un CB500/GS500/ER-5 îți este mai mult decât îndeajuns. Sau dacă vrei aliură de SS caută un Kawasaki ZZR400. Bagă mai mulți bani în echipament decât în primul motor. :wink:
Ai grijă ce-ți dorești, gândește-te foarte bine înainte, crezi că eu mai sunt normal cu o claviculă ruptă? :rolleyes:
 
O să cazi oricum indiferent ce motocicletă îți cumperi*, dacă tu preferi să cazi cu un CBR F4 e alegerea ta.

M-am uitat la Hornet, arata acceptabil modelul carenat, dar totusi este o motocicleta foarte rapida, cu motor destul de mare, care sigur ma va arunca pe asfalt, dupa cum ai spus si tu. Care e diferenta intre o cazatura de pe Hornet si una de pe F4, la aceeasi viteza.

In caz ca nu m-am exprimat cum trebuie la ora aia, la F4 nu ma atrage acceleratia sau top speed, pur si simplu imi place cum arata.

Conduc diferite tipuri de conserve de 3 ani, in care nu am avut nici un accident si nici o amenda luata, desi vara asta am facut cel putin de 2 ori pe saptamana trasee de 5-600 km pe zi. Asta o zic sa nu va inchipuiti ca nu cunosc regulile de circulatie sau traficul din orase.
 
Deja ai inceput sa vorbesti cu termeni gen "conserve" si nu ai nici A si nici macar motocicleta. :frown:
 
Nu e nici o diferență între o căzătură cu CBR F4, Hornet sau CB, de pildă, la o anumită viteză. Diferă un pic o căzătură cu un chopper din cauza poziției și a accesoriilor uzuale (crashbar, suporți pentru picioare) sau grand tourers (Goldwing, Paneuropean).

Diferența mare între CBR F4, Hornet și CB este cât de ușor e să ajungi la 120 m/h din greșeală, mai ales ca începător: la F4 ajungi în treapta 1 dacă accelerezi suficient, la Hornet în a doua iar la CB în a treia. Mai rău e că dacă mergi în oraș cu a 3-a și dai de o groapă și deschizi gazul (ca începător se poate chiar ușor) cu F4 urci rapid spre 200 km/h, cu Hornet mai încet și cu CB-ul ai timp să reacționezi înainte de a prinde suta. Sau, în a doua dacă deschizi brusc gazul te ridici pe o roată cu CBR-ul sau Hornet-ul și doar accelerezi cu CB-ul. Iar ca începător nu vrei să ajungi accidental pe o roată :frown:

Am inclus în exemple CB-ul pentru că are și variantă legală de 25kW, mai "înțelegătoare" cu începătorii. Hornet de 25kW nu am auzit să existe (deși nu e imposibil), CBR în nici un caz.
 
CB-ul nu-mi place cum arata, daca dau banii pe un motor iau ceva ce imi place, pentru ca il iau pentru placerea de a merge pe 2 roti, nu pentru utilitate.

Hornetul are avantajul ca se impaca mai bine cu drumurile din Romania. Dupa ce fac scoala (sper sa incep luna asta) voi alege intre Hornet S si F4.

Intre timp voi acorda atentie si la echipament, urmand ca undeva pe la sfarsitul lunii sa ies la cumparaturi :smile:.

Multumesc pentru sfaturi, mentionez ca sunt constient care sunt riscurile si mi le asum in totalitate.

PS: voi m-ati corupt :biggrin:
 
Deja ai inceput sa vorbesti cu termeni gen "conserve" si nu ai nici A si nici macar motocicleta. :frown:

Lasă-l că după ce va merge cot la cot cu "ai lui" pe 2 roți, își va da seama că vorbește aiureli acum. Sunt într-adevăr "conservari" praf și chiori când vine vorba de motociclete, dar sunt atât de mulți campioni pe 2 roți care se cred supermeni... și cunosc mulți d-ăștia. :rolleyes:

Wolfie said:
Multumesc pentru sfaturi, mentionez ca sunt constient care sunt riscurile si mi le asum in totalitate.
Pisi... mă "văd" pe mine acum 3 luni prin fraza asta, ai grijă. :wink:
 
CB-ul nu-mi place cum arata, daca dau banii pe un motor iau ceva ce imi place, pentru ca il iau pentru placerea de a merge pe 2 roti, nu pentru utilitate.
Exista si CB carenat pentru iubitorii de imagine, dar s-ar putea sa fie si asta prea puternic pentru tine la doar 3 ani de B. Hornet intra deja in categoria "rachete fara carena". Placerea de a merge pe doua roti nu e data de cum arata motorul, la fel cum placerea de a alerga nu tine de cat de colorat e treningul sau cate zorzonele au adidasii.
 

Attachments

  • cb500_carenat.jpg
    cb500_carenat.jpg
    209.9 KB · Views: 63
Nu, dar te văd fetele cu pletele în vânt și gelul pe spate :rulez:

Nu contează cum arată după ce te urci, dar contează până atunci. Dacă nu îți place cum arată o motocicletă poate* nu o să îți placă nici să mergi cu ea, dar și reciproca e adevărată: poate să arate excelent moto, dacă are o poziție incomodă și o șea tare mai bine nu. M-am urcat pe un Suzuki la care cu greu nimeream scărițele (foarte sus și foarte în spate) pe loc, în mers ... :bouncex2:

* Nu știi până nu încerci.
 
Iti spun eu, are roata din spate prea subtire, wich means ca vor rade toate fetele de cat de mica e a lui.
 
HONDA VARADERO 125
Dimensiuni cauciucuri fata 100/90-18 56P
Dimensiuni cauciucuri spate 130/80-17 65P (cat CB 500)

Daca si asta are cauciucuri mici, atunci nici niste cauciucuri de tractor n-ar ameliora complexul..
 

Attachments

  • Varadero125_2004-1024.jpg
    Varadero125_2004-1024.jpg
    124.3 KB · Views: 60
Back
Top