Motor de începător

[OT] Pentru adus din afara, ideal este sa iei motorul pe o firma, scapi de TVA, doar ca ai parca o perioada de timp de 2 sau 3 ani in care nu trebuie instrainat, altfel platesti TVA-ul in Romania. [/OT]
Pai asa si fac, ca de asta trebuie nou.
 
De regulă, în primii ani o să cam trânteşti cu motorul pe jos până înveţi să-l controlezi.

Cred că s-a mai spus de multe ori, dacă vrea motocicletă nouă înseamnă că își asumă riscul, e pe banii lui. Deși e mai ieftin să bușești un Transalp sh la 3500 EUR decât unul nou de 7000 la care deduci TVA 1100.

MAJOR TROLLING: în lumina disputei 98 versus XP trebuie să atrag atenția că Transalpul nou e pe injecție, aproape drive-by-wire, nu pe carburație. Nu mai ai controlul asupra concentrației și fluxului de combustibil ce intră în camera de ardere deși e motocicleta ta. La Transalpul pe carburație reglezi tu cât de bogat să fie amestecul și când învărți maneta de accelerație deschizi clapetele de admisie în carburatoare cât vrei tu, la injecție tu învârți maneta și UCE decide ce face cu clapeta de admisie și asupra mixturii aer-benzină.

De asemenea sistemul ABS intervine în procedul de frânare și decuplează frâna când are el chef, chiar dacă tu nu vrei, iar CBS îți frânează roata din față sau spate chiar dacă tu nu vrei. Asta mă enervează chiar și pe mine, nu mai poți să faci burnout sau stoppie din cauză că nu te lasă un microcontroller idiot :frown:
 
Dar macar nu lasa incepatorii sa se opreasca in nas la un stoppie scapat de sub control. :biggrin:
 
Începătorii tot vor avea suficiente motive să cadă. Nu e bicicletă, e motocicletă de peste 50 CP (ilegală pentru începători) și cu top speed spre 150 km/h, se moare lejer și la 40-50.
 
De asemenea sistemul ABS intervine în procedul de frânare și decuplează frâna când are el chef, chiar dacă tu nu vrei, iar CBS îți frânează roata din față sau spate chiar dacă tu nu vrei. Asta mă enervează chiar și pe mine, nu mai poți să faci burnout sau stoppie din cauză că nu te lasă un microcontroller idiot :frown:

Astea două vor fi introduse și pe CBR 600 RR 2009, dar cu opțiunea de decuplare.
Se pare că vor să facă motoarele ceva mai safe decât par acum, totuși un avansat nu-și face griji în privința frânării, cine-și cumpără vitezană de genul ăla știe la ce se înhamă. :goofy: Singurul lucru care pe mine mă îngrijorează acum este design-ul lor, care devine din ce în ce mai... greșit? Luați exemplu Yamaha R1 2009 sau CBR 1000 RR de anul ăsta. :rolleyes:
Singurul model nou care chiar îmi place este Suzuki GSX-R600/750 K8, chiar sunt de părere că au făcut un lucru bun cu farul ăla despărțit, în formă de vultur. :biggrin:
 
Designul și culorile la CBR 600 RR 2009 nu sunt deloc rele :biggrin: Culorile sunt cam pestrițe și cam 1990, dar merg. Yamaha R1, în schimb, arată oribil.

Motoarele nu vor deveni mai safe prin introducerea ABS. Când îți ei o motocicletă care are top speed 250 sau 300 km/h și te îmbie să dai gaz ABS-ul nu e suficient, nici un airbag măcar ci poate aripi. Motociclete safe sunt cele cu 3 roți (stil MP3), cu limitator de putere și/sau de viteză, gen 80 în localitate, 150 în afară, ceva pe bază de senzori implantați în asfalt care să limiteze wireless viteza maximă la restricția oficială + 20 km/h rezervă. Pericolul mare vine de la viteză, nu de la blocarea roții față la 40 km/h.
 
Miarele '09 de la Honda şi Yamaha arată deja ca intrate în gard şi lovite din spate, respectively. Interesantă strategie. :goofy:
 
Cred că s-a mai spus de multe ori, dacă vrea motocicletă nouă înseamnă că își asumă riscul, e pe banii lui. Deși e mai ieftin să bușești un Transalp sh la 3500 EUR decât unul nou de 7000 la care deduci TVA 1100.
Nu e alegerea mea. Si eu as fi preferat Transalp-ul ala cu roata de 21'.
MAJOR TROLLING: în lumina disputei 98 versus XP trebuie să atrag atenția că Transalpul nou e pe injecție, aproape drive-by-wire, nu pe carburație. Nu mai ai controlul asupra concentrației și fluxului de combustibil ce intră în camera de ardere deși e motocicleta ta. La Transalpul pe carburație reglezi tu cât de bogat să fie amestecul și când învărți maneta de accelerație deschizi clapetele de admisie în carburatoare cât vrei tu, la injecție tu învârți maneta și UCE decide ce face cu clapeta de admisie și asupra mixturii aer-benzină.
Pentru asta exista Power Commander si intrerupatorul legat in serie cu siguranta fuzibila a ABS-ului. :wink: :dracu:
 
AdrianB1 said:
Designul și culorile la CBR 600 RR 2009 nu sunt deloc rele
Vorbeam strict de 1000 RR, 600-ele îmi place, deși cred că mai reușit era în doar 2 culori. :tongue:

Miarele '09 de la Honda şi Yamaha arată deja ca intrate în gard şi lovite din spate, respectively. Interesantă strategie. :goofy:

Lasă că nici Kawasaki nu-s pe altă traiectorie, uită-te la ZX-10R-ul de anul ăsta, nici nu vreau să-mi imaginez cum va fi cel de anul viitor. Singurul lucru care-l diferențiază rămâne culoarea, verdele de broască, măcar zici sigur "ăla e Kawa!". :smile:
Sper sincer Suzuki să salveze anul, că-n rest când e vorba de design, italienele ii pun cu botul pe labe, Ducati 848 este superb(!), ca și Desmosedici RR, dar vorbim de alte sume deja. :biggrin:
 
Da, arată groaznic dar nu îmi pasă. Nu o să cumpăr niciodată ceva de genul ăsta, așa că mă lasă la fel de indiferent ca ploile musonice.

Am găsit în schimb o mențiune despre un Fazer R 2009 care m-a intrigat. Pare un Fazer S2 carenat complet, iar prețul oficial de $7.000 e foarte tentant.
 
Aha, l-am văzut şi eu. E cam bulky şi cam greu, dar altfel interesant. Cică ar fi pentru piaţa SUA.
 
Bulky și greu e un avantaj pentru o rutieră: oferă protecție la vânt mai bună și stabilitate.

Depinde ce vrei de la motocicletă, performanță de circuit sau performanță rutieră. Greutatea unui SS de 600 cc la 175 kg la plin e foarte bună pe circuit, dar o greutate de 220 kg a unui CBF sau Fazer nu se simte la mersul de zi cu zi (ba se simte, la vânt lateral e mult mai stabilă!) și are o capacitate de încărcare mai mare. Dacă pleci cu prietena a munte pe CBR poți pune 180 kg (tu, prietena și bagajele), pe CBF 195 kg.

220 kg la plin e o greutate redusă pentru o motocicletă. Prin comparație Transalp are 220kg, un VFR 800 250 kg, Varadero de 1 litru are 262 kg iar un tourer ajunge la peste 400 kg.
 
Azi am prins curaj si i-am dat vestea lu' mama: Mama, ma apuc de scoala si apoi imi iau motor!

In momentul imediat urmator asteptam sa zica ca o sa mor si ca ma dezmosteneste si ma da afara din casa.
Spre surprinderea mea reactia a fost una foarte calma: "Nu e mai bine sa il iei la primavara? Iarna nu cred ca poti sa te dai cu el."

Morala: ulfu e fericit :biggrin:

Am citit cam tot forumul UrbanRiders si inclin spre un CBR 600 F4, iar in urmatorul post probabil AdrianB1 imi va spune ce nu mi-a zis mama, ca sunt un copil nebun si sinucigas :biggrin:.

Mentionez ca bugetul pentru moto este de 3000 Euro, echipamentul nu este inclus.
 
Wolfie, cati din cei care au asa ceva si recomanda indeplinesc macar urmatoarele criterii:
-nu sunt incepatori;
-nu au picat cu el si s-au accidentat?
 
Azi am prins curaj si i-am dat vestea lu' mama: Mama, ma apuc de scoala si apoi imi iau motor!

In momentul imediat urmator asteptam sa zica ca o sa mor si ca ma dezmosteneste si ma da afara din casa.
Spre surprinderea mea reactia a fost una foarte calma: "Nu e mai bine sa il iei la primavara? Iarna nu cred ca poti sa te dai cu el."
Continuarea "Până la primăvară îţi bag eu minţile-n cap!" n-ai mai auzit-o? :biggrin:
 
iar in urmatorul post probabil AdrianB1 imi va spune ce nu mi-a zis mama, ca sunt un copil nebun si sinucigas :biggrin:.
Nu mai zic nimic, m-am convins deja că îmi răcesc gura de pomană și eventual îmi atrag și antipatii. Luați copii ce vreți, eu nu vin cu portocale. O să cazi oricum indiferent ce motocicletă îți cumperi*, dacă tu preferi să cazi cu un CBR F4 e alegerea ta. Încearcă doar să cazi la mai puțin de 50 km/h, ai șanse mai mari să povestești după aceea ce s-a întâmplat.

* Nu cunosc nici un motociclist care să nu fi căzut cel puțin o dată. Știu motocicliști cu mii de kilometri experiență care au căzut și de două ori în aceeași zi :smile:
 
Știu motocicliști cu mii de kilometri experiență care au căzut și de două ori în aceeași zi :smile:
Deci nu sunt singurul? :bouncex2:

Nici eu nu mai dau sfaturi, din acelasi motiv ca AdrianB1. Treaba cu motoarele supersport e exact ca cea cu tigarile: desi majoritatea fumatorilor iti recomanda sa nu te apuci de fumat, totusi sunt atat de multi fumatori. Fiecare o face pe pielea lui. Daca nu il duce capul sa-si calculeze singur riscurile, macar noroc cu carul sa aiba. Daca nici asta nu are ... selectie naturala.
 
Din pacate sansele sa vezi si verificari pentru asa ceva sunt aproape 0. Poate ii mai descuraja pe unii sa se cocoate pe racheta direct de la opturi in poligon.
O chestie de genul asta ar fi buna si la B.
 
Back
Top