Motor de începător

Păi mai toți mi-au zis că am avut ghinion grupa mare, pentru că au căzut alții mai rău și nu au avut nimic. Măcar să se fi terminat ghinionul pentru mine o dată cu clavicula ruptă. :smile:

Da, atunci frânam doar cu fața ca un bizon, și nu e chestie ca am blocat fața, pur și simplu reacția mea a fost să mă dau pe jos pe o parte decât să iau câinele în plin și să zbor altfel... deja frânasem, schimbasem centrul de greutate, viteză mică, aveam cam toate șansele de mai rău.
Acum cel mai mult îmi place să frânez cu spatele (târâit - tipic bicicletă, deși am cam distrus cauciucul pe spate :smile: ), iar la frânări de urgență le folosesc pe toate 3 - față, spate și de motor. Oricum se vede că am acumulat experiență, se vede că acea sperietură mi-a prins și bine, acum merg mult mai calculat și nu cu capul în nori. Probabil că a fost o palmă primită la timp... :wink:
 
Mereu am fost de parere ca mai bine ai la inceput o serie de mici ghinioane care sa te puna la respect si din care sa inveti decat sa ai noroc cu carul o perioada si apoi, cand e curba mai stransa la dreapta si viteza mai mare, sa intalnesti o vaca-n drum. :smile:
 
Părerea mea e că acolo boul era pe două roţi. S-a discutat cazul pe motociclism.ro, dar nu m-am băgat că eram în minoritate şi ar fi sărit de fund toţi experţii ba că era linie continuă (frecţie), ba că "ce, dom'le, că drum cu prioritate e drum cu prioritate, şi ăla cu duba trebuia să se asigure şi să-l ferească indiferent cu ce viteză venea nenea cu căluţ" (altă frecţie).
 
Părerea mea e că acolo boul era pe două roţi. S-a discutat cazul pe motociclism.ro, dar nu m-am băgat că eram în minoritate şi ar fi sărit de fund toţi experţii ba că era linie continuă (frecţie), ba că "ce, dom'le, că drum cu prioritate e drum cu prioritate, şi ăla cu duba trebuia să se asigure şi să-l ferească indiferent cu ce viteză venea nenea cu căluţ" (altă frecţie).
Eu m-am bagat in seama cu colegii motoristii si culmea ca multi au avut aceeasi parere.:smile: La ce viteza avea "campionu" ala nu cred ca ar fi putut sa ia nici curba aia. :biggrin:
 
De vină era dudă cu duba care a intrat pe contrasens fără să se asigure suficient, pe principiul că toţi ceilalţi din trafic merg cu 30 la oră şi că are prioritate cine-i mai mare. Linia continuă era în curbă, în dreptul drumului lateral era linie întreruptă (părea clar întreruptă, nu doar ştearsă), dar alte semne lipsesc din imagine. Dacă era linie continuă, trebuia întărită şi de un semn de obligatoriu dreapta pe drumul secundar. Vină parţială are şi fraierică ăla cu Dacia ce venea de pe drumul secundar şi care era aproape pe mijlocul drumului, obligând pe oricine ar fi intrat pe drumul secundar să facă manevre mai largi de ocolire. Din cauza asta, îmi imaginez că şoferul microbuzului a acordat mai multă atenţie acestei manevre şi poziţiei Daciei în loc să se uite cu atenţie pe contrasens.

Însă de vină este şi motociclistul, pentru că nu pilota preventiv. Aceeaşi atitudine am văzut-o şi la cei ce au lăsat comentarii, băgându-şi diverse în şoferul dubei. Păi bine jiji, nu poţi pilota cu presupunerea că toţi ceilalţi şoferi vor conduce ca la carte! Preventiv înseamnă să poţi evita fără incidente orice surpriză, chiar şi să opreşti dacă în faţă îţi intră o vită din asta fără să-ţi acorde prioritate. Motociclistul mergea atât de tare încât, după propriile spuse, a frânat până i se ridicase spatele şi cu asta tot a zburat pe lângă microbuz cu >50kmph. Dacă venea cu viteza asta, se prea poate ca şi şoferul dubei să estimeze greşit viteza, distanţa la care era motociclistul şi timpul în care (nu) putea să facă manevra. Putem estima pe înregistrare distanţa parcursă de motociclist din momentul în care a intrat în cadru şi până o secundă mai târziu; cred că trece uşor de 20 metri, care înseamnă 72kmph.

Genul ăsta de atitudine superioară, „băi conservarilor mai staţi naibii acasă când ieşim noi, regii şoselelor şi îmblânzitorii vitezei, să ne dăm o tură” cred că e principalul motiv pentru care sunt atât de multe accidente. Poate ar trebui un pic mai multă umilinţă şi respect faţă de riscurile asumate cu atâta uşurinţă. Că doar nici la semafor nu traversezi strada orbeşte pe verde fără să te uiţi dacă nu cumva vine vreun şmecher; de ce ai fi mai protejat de surprize când zbori cu zeci de metri pe secundă şi contactul cu solul se măsoară în centimetri pătraţi?

De data asta a fost un şofer tâmpit că, deh, dacă nu eşti bun de nimic altceva în viaţă ajungi şofer. Dar dacă zbori cu 200 la oră pe un drum pustiu şi, după un mic deluşor, te înfigi direct într-o cracă ruptă de furtună căzută de-a latul drumului? Cine-i de vină, investitorul care a construit fabrica ce a poluat aerul ce a modificat climatul ce a favorizat furtuna ce a rupt copacul, sau tu că ignori expresia magică „până la evitarea oricărui pericol”?
 
Impresii moto din Paris (povestea săptămânii):
- foarte multe motociclete, scutere și biciclete și comparativ foarte puține mașini. Din cauza asta nu prea e aglomerație
- surprinzător de multe Piagio MP3 (scuter cu două roți pe față)
- majoritatea motocicletelor aveau topcase și multe chiar și genți laterale
- moto sport mai deloc, prin lege moto sunt limitate la 100 CP
- motocicletele în stare bună, dar cu lanțul nu prea curat; l-am întrebat pe un amic cât de des curăță lanțul și a zis "la 7500 km". Eu "păi la 15k schimbi lanțul", el "schimb moto înainte de asta". Poate e o explicație.
- mărcile mai des întâlnite: BMW, Honda, Yamaha, Suzuki, cam în ordinea asta
- tipuri mai des întâlnite: tourere (nu știu indicativele de la BMW, dar erau modelele de 1150 și 1200 cc, Honda Deauvile), soft enduro sau enduro-touring (Transalp, Varadero, Transcity), allrounders (Fazer, CFB, Hornet, SV650). Scuze de categoriile un pic forțate, francezii oricum folosesc altă clasificare decât noi.
- nu prea am văzut ciudățenii gen Dominator, KTM-uri, Kawasaki verzi și vizibile :smile: , choppers, nu am auzit niciodată un claxon, nu am auzit tobe goale. Culorile erau predominant închise sau gri argintiu.
- mașinile și motocicletele respectau culorile semaforului, scuterele în general da, pietonii traversau pe verde în zonele circulate și pe orice culoare dacă era strada pustie.
 
Părerea mea e că acolo boul era pe două roţi. S-a discutat cazul pe motociclism.ro, dar nu m-am băgat că eram în minoritate şi ar fi sărit de fund toţi experţii ba că era linie continuă (frecţie), ba că "ce, dom'le, că drum cu prioritate e drum cu prioritate, şi ăla cu duba trebuia să se asigure şi să-l ferească indiferent cu ce viteză venea nenea cu căluţ" (altă frecţie).

Cunosc cazul, mega discutat pe motociclism.ro Când te mănâncă-n dos te scarpini, el a ales să se scarpine cu șanțul, a avut totuși noroc că nu a tăiat duba-n două.

Eu m-am bagat in seama cu colegii motoristii si culmea ca multi au avut aceeasi parere.:smile: La ce viteza avea "campionu" ala nu cred ca ar fi putut sa ia nici curba aia. :biggrin:

Se poate lua și la viteza aia, dar nu când ieși de pe trasa ideală și mai ales când te caci pe tine că îți vezi moartea cu ochii.

De vină era dudă cu duba care a intrat pe contrasens fără să se asigure suficient, pe principiul că toţi ceilalţi din trafic merg cu 30 la oră şi că are prioritate cine-i mai mare. Linia continuă era în curbă, în dreptul drumului lateral era linie întreruptă (părea clar întreruptă, nu doar ştearsă), dar alte semne lipsesc din imagine. Dacă era linie continuă, trebuia întărită şi de un semn de obligatoriu dreapta pe drumul secundar. Vină parţială are şi fraierică ăla cu Dacia ce venea de pe drumul secundar şi care era aproape pe mijlocul drumului, obligând pe oricine ar fi intrat pe drumul secundar să facă manevre mai largi de ocolire. Din cauza asta, îmi imaginez că şoferul microbuzului a acordat mai multă atenţie acestei manevre şi poziţiei Daciei în loc să se uite cu atenţie pe contrasens.

Acolo e intrarea într-o parcare, nu e intersecție. :wink:
În rest de acord cu tine.
Oricum Soso a plătit cu vârf și îndesat pentru îndrăzneala pe care a avut-o în ziua aia. Să sperăm că va fi mai temperat de acum încolo, deși "racerii" din Mureș se cred nemuritori. :rolleyes:
 
Imi imaginez ca toamna, cand toti motoristii baga motocicleta la naftalina sau prefera sa o vanda mai ieftin decat sa se devalorizeze degeaba in strada sau in garaj.
 
Corect. Chiar și noi, toamna dealerii serioși fac reduceri la modelul din anul respectiv, e mai greu să vinzi în 2009 modelul din 2008 (apare în talon anul fabricației și scade valoarea de revânzare chiar dacă nu faci kilometri până în primăvară) la același preț cu modelul 2009. Dealeri serioși în România mai rar, dar era la Fazer o mică reducere, deci e posibil ca Dual Tours să aibe reduceri la mai multe modele Yamaha.
 
În magazinele din România da, în afară nu (era să îmi cumpăr ieri moto), pe piața sh din România prețurile sunt în scădere (sunt negociabile și vânzătorii sunt dispuși să lase mai mult din preț).
 
Transalp aici "doar" 1000 de euro mai ieftin.

De curios, cum se cumpara o motocicleta din strainatate? Cum sunt taxele vamale? Se poate recupera TVA-ul? Trebuie adusa cu o masina sau sunt valabile numerele rosii?
 
Din Germania se aduce cu numere provizorii, valabile parcă o lună. Din alte țări se aduce cu numere din țara respectivă, cumperi motocicleta din magazin și tot ce îți trebuie e permisul de conducere ca să faci asigurarea obligatorie - cel puțin asta mi-au spus la un magazin Honda în Paris. Nu știu cât durează actele, în UK durează 4 minute (mi-a zis un prieten care și-a cumpărat mașină recent de acolo, dar lucra în UK și nu am idee dacă diferă actele rezidenți/nerezidenți), în Germania vreo 30 min (cu numere temporare cu tot).

Se poate recupera TVA, dar îl plătești în România (și nu câștigi nimic). Taxe vamale zero din EU. Poți păstra numerele din țara de achiziție dacă vrei, cel puțin numere de Franța e posibil să le ții (nu știu toate detaliile, dar amicul din UK avea numere de Franța la motocicletă și de UK la mașină).

LE.
1. Ca să vii cu moto pe roți din Germania e posibil, dar îți trebuie experiență. Ca să vii cu ea din Franța se poate, dar e și mai dificil - începe sezonul ploilor și nu ai acoperiș și încălzire. Dacă nu ai minim 2 ani experiență nu poți conduce un Transalp în Germania, legea te restricționează la 25 kw (cam 33 CP). Nici în România, un polițist spunea pe undeva că e caz penal deși de obicei nimeni nu se uită la vechime la controalele de rutină.
2. Pachetul opțional e interesant, mânere încălzite sunt utile iarna și nici parbrizul înalt nu e de lepădat. Topcase de 45 l e cel mai mare disponibil (mai există de 35), foarte util la rândul lui și prețul întregului pachet e mai bun decât suma componentelor.
 
Se poate recupera TVA, dar îl plăteti în România (i nu câtigi nimic).
Si daca nu-l cer inapoi nu mai trebuie sa-l platesc in Romania?

Sunt convins ca as putea gasi un amator de excursie gratuita in Germania care are 2+ ani experienta si e dispus sa o conduca pana in Ro. Poate chiar aici pe forum. :biggrin: :wink:
Problema cu adusul este ca sigur nu incape in VW Polo. :frown:

Sigur nu exista nici o taxa de platit? Cam greu de crezut tinand cont unde ne situam geografic... Oricum, incepe sa imi surada ideea adusului din strainatate.
 
Doar autentificare, CIV & ITP (cam 250 RON) + RCA, talon, etc la inmatriculare. D'aia se si dau foarte greu cele romanesti, toti vor motor de la bunicuta germana.
 
De regulă, în primii ani o să cam trânteşti cu motorul pe jos până înveţi să-l controlezi. Pentru asta nu merită să iei de la început un motor nou-nouţ, e păcat de el. Ia unul second hand în stare bună şi dă-te cu el până-ţi formezi reflexele şi modul de gândire. Dup-aia, când eşti pregătit să treci poate la o clasă superioară de putere şi eşti mult mai stăpân pe tine, poţi să dai o raită prin reprezentanţe.
 
[OT] Pentru adus din afara, ideal este sa iei motorul pe o firma, scapi de TVA, doar ca ai parca o perioada de timp de 2 sau 3 ani in care nu trebuie instrainat, altfel platesti TVA-ul in Romania. [/OT]
 
Back
Top