Motor de începător

Poate Azazel folosește termenul "motocicletă" pentru versiunile mai echilibrate, gen allrounder sau naked. Chopper-ul e tot motocicletă până la urmă, ca și SS sau enduro, dar utilizarea lor este un pic restrânsă de specializare.

Cu un chopper nu poți merge la drum prea lung și nici rapid, cu enduro similar (din alte motive), cu SS nu prea ai ce să cauți pe străzi (clasa SS a apărut ca o variantă street legal a motocicletelor de circuit, ca să poți merge pe moto de acasă până pe circuit pentru track days, e mai comod decât să pui moto de circuit pe remorcă), dar tot două roți, motor pe benzină și cutie de viteze au.
 
Aha, acum am înțeles, deși mi se pare puțin discriminatorie explicația, e ca și cum n-ai voie să amesteci la aceeași petrecere whisky, vodcă și Jidvei. Că te doare capul după este altă treabă, dar alcool îs toate 3 :biggrin:

Mie sincer clasele de motoare mi se pare că se completează unele pe altele, iar pentru o experiență motociclistică "completă" ar trebui mers măcar odată pe fiecare tip. Greșesc? :smile:

P.S.: asta cu SS care n-au ce căuta pe străzi este ca și cum n-ai voie cu Ferrari pe stradă, că doară le-au construit să mergi de acasă până la circuit, nu ca să testezi sportivitatea căluțului cabrat în trafic sau pe șosele gen Autobahn and such :biggrin:

P.S.2: mă leg de SS pentru că mi se pare cea mai sexy clasă, la fel cum o mașină sportivă îmi va plăcea întotdeauna mai mult decât o limuzină de lux. Deh, o fi vârsta.
 
Greșești amarnic: pentru o "experiență motociclistică completă" trebuie să deții măcar câte una din fiecare clasă :biggrin:

Aia cu SS pe străzi e reală. În anumite țări din EU sunt interzise motocicletele peste 100 CP pentru uz stradal, sunt greu de controlat și e greu să te controlezi pe așa ceva și să nu depășești viteza legală. Când orice moto de 250 cc are un top speed mult peste viteza legală și un SS depășește viteza legală pe autostradă chiar în prima treaptă de viteză e explicabil. Majoritatea accidentelor sunt cauzate de viteză.

Da, poate fi vârsta un factor sau anumite deficiențe pe care vrei să le compensezi (zic fetele :biggrin:), dar există moto drăguțe gen Fazer (600 cc, 78 CP) sau Kawasaki Ninja de 500 cc (vreo 50 CP) pilotabile*. Din păcate nu vei găsi motocicletă sub 80 CP cu look de supersport, de ce să dai doar 6000$ (Ninja de 500) pe o moto frumoasă și nu 10.000 EUR (CBR 600)? Profitul e mai mare în clasele premium.

Pe deasupra pune-ți și problema utilității. Ce faci cu un SS cu care nu poți merge mai mult de 200 km fără să te rupă (poziție incomodă) și fără nici un fel de bagaje, suspensie dură si profil de cauciuc bun doar pentru asfalt? Nu poți pune un topcase sau genți laterale, locul de pasager dacă există e atât de mic cât să existe etc. Moto de fițe.


* Nu oricine e un mic Valentino Rosi, deși toți cei pe SS se cred Rosi până la primul copac sau autoturism luat în bot la 150 km/h. E la fel de interesant ca acel sondaj în care majoritatea oamenilor apreciau că au o inteligență peste medie :biggrin:
 

Attachments

  • 2008-FZ6-Fazer-ABS-colour-black_tcm37-207461.jpg
    2008-FZ6-Fazer-ABS-colour-black_tcm37-207461.jpg
    87.6 KB · Views: 60
  • ninja 250r_Image credits - Kawasaki.jpg
    ninja 250r_Image credits - Kawasaki.jpg
    42.3 KB · Views: 58
Iar in Romania, SS-urile sunt mai ieftine decat enduro sau touring, aduse la mana a X-a, forjate in draci si cu revizii lipsa. Nu de putine ori am vazut SS-uri care afuma desi asa ceva e inadmisibil la o motocicleta in 4 timpi.

Iar aia care-si iau motoare pentru "look"... gelu', slapii si testamentul sunt obligatorii pentru ei.
 
Mie-mi plac astea. Cine-mi face cadou un permis? ca motoru' mi-l cumpar eu :biggrin:
 

Attachments

  • moto_guzzi_breva_1100_1400.jpg
    moto_guzzi_breva_1100_1400.jpg
    182.1 KB · Views: 78
  • GS500.jpg
    GS500.jpg
    215.7 KB · Views: 69
Vezi că parbrizul din prima poză mai mult strică decât ajută. Iar GS 500 E nu știu dacă se mai fabrică, modelul curent (F) e carenat. Dar e o antichitate ca model, proiectare 1988-90.
 
Eh... pana mi-oi lua eu motor mai e. :biggrin: Deocamdata ma lupt cu masina.
Oricum, mi-ati trezit interesu' cu discutiile voastre si am tot cautat modele care sa imi placa. Mi se pare mie sau nu prea se mai produc motociclete (de strada) cu motoare mai mici de 600 cm?
 
Oricum, mi-ati trezit interesu' cu discutiile voastre si am tot cautat modele care sa imi placa.
Pai gata cu ipocrizia si teribilismu'? Sau ti-o venit chefu' sa fii si tu ipocrit si teribilist? Vezi ca roaker satanist de violator de babe devii oricum, eu cred ca e un titlu suficient de lung.

Mi se pare mie sau nu prea se mai produc motociclete (de strada) cu motoare mai mici de 600 cm?
CBF 500, GS 500/F + bicicletele cu motor 125cc & 250cc (si acu' o sa sara Neo ca de ce le zic biciclete..).
 
Last edited by a moderator:
Moamă, ce de generalizări pe aici! Faptul că dacă vrei să impresionezi îţi iei SS nu înseamnă că şi inversa e valabilă. Poate îşi ia omul SS că îi place cum arată, sau poate că îşi dă seama că dacă vrea să care pasageri/marfă, nu motocicleta e soluţia, aşa că ori că are loc de două gentuţe de-o parte şi de alta ori că n-are, tot dracu ăla e. Ceea ce încerc să spun în cuvinte prea multe e că mă îndoiesc că sunt mulţi care îşi iau moto de dragul utilităţii.

Eu recunosc că, exceptînd GSR şi Hornet, nu îmi plac necarenatele. Fiţe. :biggrin:

Ninja 500R are din păcate carenaj stil basculantă, iar modelul 2009 va fi la fel; sincer, nu ştiu ce aşteaptă Kawasaki, că 250R-ul a fost refăcut complet anul ăsta, şi acum chiar arată a moto sport, exceptînd roţile de bicicletă. Plus că li s-a dus stocul de pe la jumătatea anului. Hint, hint.

Cu look de supersport la sub 80 CP e Ninja 650R/ER-6f, despre care am auzit de la cea mai bună moto pentru începători la ai mai multe şanse să nu mori pe GSR-X. :goofy: Am văzut şi-n Bucureşti una albastră - arată excelent, poziţie comodă şi are destulă putere pentru oricine.
 
Se produc, găsești de 125, 250 și de 500 cc: Kawa Ninja de 250 și 500, ER de 500, Versys, Honda CBF 250 și 500, Yamaha YBR125, Suzuki GS500F. Probabil un 125 te-ar dezamăgi, dar un 250 pentru oraș e impecabil, mai bun decât un 500 la consum și greutate.

Și chiar de 600-650 cc găsești stradale (nu SS) la ~75-90 CP: Honda CBF sau Hornet, Yamaha FZ6 sau Fazer, Suzuki SV650 (2 în V!!!), GSR, GSF (Bandit), GSX etc.
 
Eu refuz să-mi mai exprim părerea legat de unele impresii și teorii lansate pe acest topic despre clasele motocicletelor. :wink:
Totuși, drunkenn, te-ai lovit la cap? Vrei și tu o claviculă ruptă? :tongue:

Legat de căști și vâjâit.
Am probat la mers Arai RX7 Corsair (o da!), Shoei X-Spirit, Suomy Extreme și AGV Ti-Tech. Sunt modelele de top, scumpe. Nici una nu elimină total vâjâitul ăla enervant la frecarea cu aerul, dar RX7-ele e cel mai aproape de asta. Am înțeles că și modelul de top de la Schubert se comportă similar, dar nu știu pentru că nu am avut posibilitatea să testez.
 
Inca nu m-am lovit la cap. Vreau doar sa ma plimb si eu pe trotuar si calaresc motociclete adevarate, nu jucarii d'lea de 50 CP, cu motorase mai mici de 1000 cm. Ca un barbat adevarat.
 
Tu nu mergi pe SS și de fapt nu ești inconștient s-o faci, deci poți să eviți :biggrin:

Glumesc, binențeles :biggrin:
 
Apropo de asta, a ta ce mai face? Da si tu detalii, sa invatam din ele, cum ai patit-o?

Deja are 2200 km făcuți pe moto după rupere, deci e bine. :smile:

Nu e chiar mult de povestit, totul s-a întâmplat pe 30 iunie, pe Iuliu Maniu, direcția Cora Militari, am plecat tun de la semafor Apaca (luat avans față de mașini), trec de stația de autobuz, viteza ~60 km/h și ajung în dreptul barului "Biblioteca", doar că brusc din boscheții scoarului apare un cocker scherleind și hotărât să traverseze. Eu m-am speriat, împușcat frână față, constat că nu-l mai feresc și m-am lăsat pe partea dreaptă. Motorul s-a dus târâș destui metrii - s-a oprit la trecerea de pietoni de la Bingo, eu căzut în umăr pe dreapta. M-am ridicat rapid și fug repede la motor, trag de el, doar că surpriză, mâna dreaptă nu vrea să ridice motorul, ba' mai mult chiar doare. M-a ajutat cineva care traversa strada, care a văzut ce s-a întâmplat, l-am dus spre trotuar. După a oprit imediat un tip cu un Gixxer 600 K5. A oprit și un tip cu un ZX-9R pe care-l știam (motor care mai apoi a fost făcut zdrențe pe A1 la 150 km/h, tot un câine, doar că luat în plin și făcut terci, omu' care era pe moto a scăpat decât cu 2-3 vânătăi - unii au mai mult noroc). Au stat cu mine până a venit ambulanța. Motorul a fost luat de un coleg și dus la serviciu. Stat 4 ore la Municipal pentru "investigații" și punerea acelui măreț bandaj tip 8 în jurul umerilor, pe 3 august l-am dat jos, seara pe 8 august eram deja pe motor.
Cam asta-i pățania.
Cert e că acum am atenția focalizată și pe altceva decât mașini în trafic, frica cea mai mare fiind potăile. De atunci era să mai pocnesc vo' 3. :confused:
Nu știu de voi, dar eu am observat că numărul soferilor agresivi față de motoare în trafic a scăzut, totuși poate e una greșită, dar până acum am avut doar o singură dată probleme cu un taximetrist care era mai grăbit și era să se urce pe mine, în rest totul e roz. :smile:

Tu nu mergi pe SS și de fapt nu ești inconștient s-o faci, deci poți să eviți :biggrin:

Glumesc, binențeles :biggrin:

Funny! :biggrin:
 
Te-ai gandit sa dai in judecata primaria? E responsabilitatea lor sa adune cainii vagabonzi.

M-am gândit prea târziu, la spital în declarația făcută de polițiști am specificat "nu am nicio pretenție". Fiind în stare de șoc am vrut ca totul să se termine mai repede. Totuși poliția nu mi-a luat permisul, nu mi-a dat amendă și nu mi-a întocmit "NUP". Toate astea se fac chiar și la o chestie așa banală cum a fost un câine. A fost accidentarea motocicletei și vătămare corporală, chiar dacă ți le faci singur, fără autori morali. Nu am înțeles de ce nea' Garcea pur și simplu a vrut declarația și s-a cărat. :confused:
Oricum cred că ar fi fost luptă împotriva morilor de vânt să dau în judecată primăria, poate cheltuiam mai mult decât aș fi câștigat. :rolleyes:
 
Nu cred ca aveai vreo sansa cu Primaria, decat poate daca in loc de caine era o groapa-transeu. Iar Garcea si-a dat seama probabil ca tot ce face e inutil, tot la NUP se ajunge, tot la contestatie cu drept de conducere pana iese NUP-ul.

Plecatul tun e periculos, desi ai avantajul de a nu merge in spatele nimanui (cu stopuri arse, chef de frane bruste, etc) totusi in Romania se trece frecvent pe galben-rosu. Eu am ajuns sa incep a fiu claxonat la semafoare, desi sunt primul printre masini plec dupa minim o secunda de verde si dupa ce ma asigur din ambele parti.

Aveai protectii?
 
Așa m-am gândit și eu cu Primăria...
Mda, Garcea m-a scutit de drumuri inutile și nervi. Oricum probabil și-o fi dat seama că o lună tot nu aveam cum merge pe moto sau cu mașina.


Păi după pățania aia nu mai plec tun, oricum sunt mereu primul la semafor, și dacă aș avea nevoie, o mică accelerare e îndeajuns încât să am distanță făță de mașini.

Aveam geacă de piele cu protecții cot/umăr semi-dur și spate soft, cască și mănuși, genuncherele le-am lăsat acasă din lene/comoditate. În afară de claviculă ruptă am mai avut o zgârietură mega superficială la genunchiul drept.
 
Last edited by a moderator:
Eu chiar prefer sa merg dupa alta masina, la 20-30 metri in spatele ei, mereu se gaseste cate unul sa alerge rupt de "pluton". Zona aia o stiu destul de bine, ani de zile am mers pe acolo si e foarte periculoasa (are si radare frecvente), pe langa caini mai sunt pietonţii care trec pe rosu spre/de la Politehnica fara sa se asigure, copii care alearga dupa minge, etc.

E putin ciudat ca ai avut clavicula rupta cu geaca cu protectii, daca era armura hard-enduro era de inteles. Probabil intra la categoria "ghinion cu carul". Iar faptul ca ai blocat faţa e tipic de incepator, asa am luat eu prima cazatura (pe nisip, la vale), invata sa folosesti ambele frane, mai ales in cazul franarii de urgenţă. Se comporta cu totul altfel cand franezi cu ambele, chiar daca blochezi faţa nu-ti mai fuge asa usor spatele. Cu pasager e chiar obligatorie si frana de spate, motorul fiind incarcat altfel, mult mai greu, distanta de franare e mai mare.
 
Back
Top