Motor de începător

Wild Hogs impreuna cu topicul asta o sa converteasca IT-istii la motociclete.:beer:
Neah, alea-s choppere, nu motoare.

Pentru cei cu motociclete de >= 2ani: cea mai nasoala cazatura ati luat-o din vina voastra ? Si cum s-a manifestat: rupere de oase sau doar julituri?
90% din motociclisti cad in primele 6 luni. Majoritatea celor cu protectii scapa nevatamati sau simple zgarieturi. Fara protectii, minim zgartieturi.

Combinatia de 2m & 0.1t multiplied by 60km/h in oras => sudden death in case of an accident. Gresesc?
Cel mai periculos moment in cazul majoritatii accidentelor, este cel al impactului cu solul. Atunci se crapa capul, se sparg rotulele genunchilor si se rup ligamentele, se rupe coloana, etc. Protectiile ajuta enorm in acele momente. Restul e frecus de asfalt, dureros dar vindecabil, care si el poate fi atenuat cu un costum bun (greu de purtat vara, obligatoriu la drum lung). Mortale sunt accidentele comise de:
1) ghinion cu carul: cazi peste o sina ridicata (destule in Bucuresti), te izbesti de o bordura dubla Videneasca, se suie pe tine un Trabant preistoric nemaitinandu-l franele, etc.
2) asasini cu permis: iesit un TIR peste tine cu spatele dintr-o curte, intors peste dunga continua, parcat camion dupa curba, etc;
3) animale cu animale: intrat intr-un cal/vaca pe un drum national, intr-un maidanez prin Bucuresti fara protectii si nu in ultimul rand:
4) sinucigasii cu acte-n regula, de la 18 ani pe motoare de 600, 1000, > 1000, fara protectii, fara neuroni.

In Bucuresti au murit pana in 10 motociclisti anul asta. Intra pe motociclism.ro si vezi cum au sfarsit-o (majoritatea dupa metoda 4). Exista persoane care au cazut in mod repetat la peste 100km/h si nu au patit nimic dar si o incepatoare care la primul drum, cu protectii, a cazut pe sina de tramvai si si-a rupt splina si si-a fracturat bazinul.

Sunt situatii in care in auto ai fi scapat si pe moto mori dar si situatii in care in auto mori si pe moto scapi (esti aruncat peste masina care ti-a taiat calea si cu niste protectii bune, ai sanse).

Conduita preventiva e obligatorie, soferul roman e o specie aparte, orgoliul si teribilismul nu au ce cauta pe sosea. Mai bine povestesti tu mai tarziu ce cretin ai intalnit pe sosea decat sa povesteasca rudele tale cum s-a intamplat accidentul.
 
AdrianB1, formula facea referire la inaltime x greutate x viteza.

Multumesc la toti de raspunsuri. Sigur nu o sa merg noaptea cu motorul. (ca o prima conduita preventiva).
 
Înălțimea mare ajută, vezi traficul peste mașinile din față. Greutatea nu e o problemă de obicei, iar viteza o controlezi tu, ai o chestie la mâna dreaptă numită accelerație și ceva la piciorul stâng pentru schimbat viteze, din combinarea celor două rezultă viteza. Dacă mergi prea tare e doar vina ta, iar în România se merge foarte tare (de multe ori prea tare) și fără rost.
 
Cel mai periculos moment in cazul majoritatii accidentelor, este cel al impactului cu solul. Atunci se crapa capul, se sparg rotulele genunchilor si se rup ligamentele, se rupe coloana, etc. Protectiile ajuta enorm in acele momente. Restul e frecus de asfalt, dureros dar vindecabil, care si el poate fi atenuat cu un costum bun (greu de purtat vara, obligatoriu la drum lung).
Aș adăuga și impactul ulterior cu borduri/pomi/mașini în mișcare/etc.
Dar asta poate intra la ghinion cu carul.

Nu prea văd problema la mers noaptea cu motorul, atâta timp cât pe la 1-2-3 noaptea nu e nici naiba pe stradă și d-aia ai ochi, să vezi nisip/ulei/alte-chestii-cauzatoare-de-căzături.
 
Mersul noaptea nu e deloc o plăcere, testat azi-noapte cu Azazel. Farul meu bătea cam sus și nu vedeam mai nimic pe șosea, așa că a mers el înainte cu farul lui extraordinar (o oală mare ușor reglabilă), dar tot nu vezi suficient de bine în față ca să poți să manevrezi din timp ocolind obstacole și anticipând curbele. Am coborât din Poiana Sibiului până în Sibiu probabil cu jumătate din viteza cu care am fi mers pe lumină și asta contează dacă e 9 seara și ești plecat la drum de 12 ore.
 
Va rog, exprimati-va parerile in legatura cu:
Honda XL700V Transalp vs. Yamaha TDM 900.

Daca aveti vreun prieten, coleg, etc. care are vreuna din ele, dau o bere (doua-trei, fara alcool) daca vine cu ea sa mi-o arate si mie si sa-mi povesteasca cum merge. :beer:

PS: Stiti cumva si vreun magazin unde se pot proba casti? Multe casti... ca sunt pretentios. :tongue:
 
Last edited:
- 192 kg versus 218 kg, la gol. Când e pe jos și trebuie să o ridici contează.
- 16 cm versus 17.7 ground clearance
- 150 versus 173 mm front suspension travel
- roți de 100/130 pe spițe versus 120/160 turnate
- 2 cilindri în V la 44 kW versus 2 în linie la 63kW (primul e mult mai controlabil, al doilea dezvolta puterea exploziv la turație mare)


Sunt moto diferite, Transalp e enduro-touring iar TDM e allrounder. Cu TDM pe Transalpina e mai greu chiar decât cu CB-ul, cu Transalp pe autostradă nu ai același top speed (cam 160, parcă) ca TDM-ul (peste 200 km/h). Viteza de croazieră diferă corespunzător cu vreo 40-50 km/h.

În orice magazin de căști se probează, dar o cască nu o alegi în magazin, doar verifici ce mărime îți trebuie. O cască poate părea OK în magazin și pe șosea să îți vâjâie capul (ask Azazel, el știe), iar tunek de vânt în magazine nu se practică. Etanșarea vizorului și nivelul de zgomot nu se pot proba static, doar comfortul static (care nu e același în mers) și greutatea se pot proba în magazin.

PS. Un motor de 900cc consumă destul de mult.
 
Cam toate castile sunt foarte galagioase dupa o anumita viteza (110km/h), indiferent de brand sau model, si atunci la drum lung dopurile de urechi sunt obligatorii (le foloseau si-n Long Way Down desi nu mergeau pe autostrada). Dar intr-adevar trebuie verificata in mers etanseitatea pentru ca altfel la viteza iti intra vant in casca de nu mai vezi nimic. Greutatea iar e importanta, cu o casca grea te intorci acasa cu gatul si spatele amortite de durere.

Daca nu se gaseste in magazine, masura se poate lua de acasa cu centimetrul de croitorie, exista tabele (pot diferi de la producator la producator) cu dimensiuni pe net si se da comanda online.

Diferenta intre cele doua motoare ma intereseaza si pe mine, dar SH si nu noi (dupa 2.000, Transalp avea pana de curand doar 50CP), sa gasesc sa imperechez CB-ul din dotare si fac test-drive cu ele (pe autostrada, de la vanatori privati). La SUZUKI DL 650 V-Strom te-ai gandit?
 
Dacă alegi varianta cu centimetrul de croitorie, poți să începi de aici. Au oferta mult mai bogată decît orice magazin din .ro și sunt șanse să prinzi modele bune la reducere.
 
Dacă alegi varianta cu centimetrul de croitorie, poți să începi de aici. Au oferta mult mai bogată decît orice magazin din .ro și sunt șanse să prinzi modele bune la reducere.
Pai nu stiu ce sa aleg. De unde sa stiu eu daca intra sau nu vantul, daca vajaie, etc.?! Exista drive test pt casti?

Spre exemplu asta e buna? Am ales-o dupa pret, posibilitatile de "upgrade" audio si dupa faptul ca o pot transforma in casca open face daca e prea cald la semafor.
 
Caută sportbiketrackgear.com pe YouTube, au destule review-uri la căști și echipament din toate gamele de preț. Nu zic să te iei orbește după ce zic ăia, dar măcar le întorc pe toate părțile și vezi ce urmează să cumperi.

Poți să probezi căști la metrou la Romană. Nu au cine știe ce ofertă, dar merge. Shoei găsești sigur acolo. Un magazin pe care îl recomand cu căldură, deși nici acolo nu vei găsi prea multe modele de căști, e Scorpio-AZ.

În rest, și cu căștile e la fel ca cel mai tare producător de plăci de bază. O să găsești și oameni care înjură X-Eleven și RX-7 și zic că o cască de 50 de euro rulz, și d-ăilalți.
 
Tocmai am primit SMS că Moto Louis deschide în 8 septembrie un al doilea magazin în str. Răzoare nr. 3, cu program de lucru între orele 11-19, luni-vineri.
 
Dacă ar avea și marfa și prețurile de pe Louis ar avea de ce să se numească Moto Louis, până atunci sunt doar niște impostori prăpădiți.
 
Va rog, acum se numesc Kronau Moto. :biggrin:

Diferentele de pret le dau pe diferentele de curs (in achizitionarea Euro care nu se face la curs BNR). Paula's mi se par mai bine aprovizionati si cu produse similare, dar mai scumpi (15 RON o cagula care la Kronau e 10 RON).

Ata ete, pana o sa avem si noi magazine moto ca afara, mai asteptam.
 
Mersul noaptea nu e deloc o plăcere, testat azi-noapte cu Azazel. Farul meu bătea cam sus și nu vedeam mai nimic pe șosea, așa că a mers el înainte cu farul lui extraordinar (o oală mare ușor reglabilă), dar tot nu vezi suficient de bine în față ca să poți să manevrezi din timp ocolind obstacole și anticipând curbele. Am coborât din Poiana Sibiului până în Sibiu probabil cu jumătate din viteza cu care am fi mers pe lumină și asta contează dacă e 9 seara și ești plecat la drum de 12 ore.
My bad, mă refeream la mersul prin oraș, ca antrenament la chestiile elementare și obișnuit cu străzile din perspectiva 2 roți. Evident, nu turat, să nu te trezești cu borcane-n cap :biggrin:

Plus nu dați vina pe alții că aveți voi farurile reglate aiurea, sunt sigur că există motociclete cu care poți merge noaptea destul de decent :biggrin:

Neah, alea-s choppere, nu motoare.
Explică și mie diferența între chopper și motor. După definiția ta, nici SS-urile nu-s motoare, nici enduro nu-s motoare... :confused:
 
Chopper, enduro si SS sunt motoare la fel cum tractorul, ATV-ul si bolidul de Formula 1 sunt masini.
 
Poi și aici au greșit ăștia? Sau SS, enduro, chopper nu-s motociclete? :biggrin:

Dă-mi și mie egzemplu de "motor" în accepțiunea motocicliștilor :smile:
 
Back
Top